It's me again!!
Huidige situatie in de gamerage: De zwarte 964 Turbo die nog steeds niet herspoten is en de 3.2 backdate. De stukgeslagen centen zijn verteerd dus met beiden momenteel zotcontent. Alleen, de drang...
't Zit zo: als DD heb ik een fantastisch mooie T6, of beter gezegd "had ik". Enkele maanden geleden een overijverige agent tegengekomen die vond dat mijn T6 wat breed op d'r poten stond (12cm verlaagd en een breedset erop). De T6 is ingeschreven als LV (Lichte Vracht) en is ook op papier officieel een LV. Strikt bekeken mag je in BE niets tunen aan een LV. Alleen doet iedereen het natuurlijk wel, want dezelfde T6 in personenwagen uitvoering mag je wél verlagen en andere velgen op monteren. Het gaat dus niet over veiligheid maar over fiscaliteit.
Dat proberen wijsmaken aan oom agent, maar die vond dan maar dat ik mijn LV als personenwagen moest inschrijven. Eea. gecheckt en die inschrijven als personenwagen zou me jaarlijks een kleine 5k aan extra belasting kosten én bovendien is mijn T6 op papier een ECHTE LV, en dus niet inschrijfbaar als personenwagen.
Lang verhaal kort: de T6 staat al enkele maanden standaard and I hate every single minute of it. 't Ziet er niet uit en hij ligt als een dweil op de weg. Bovendien heeft Roisy (mijn oudste herderinnetje) er nu moeite mee om er in te springen om te gaan wandelen, als je dan weet dat ze eerder dit jaar aan haar achterpoten geopereerd geweest is...
Mijn stoere, mooie, snelle DD, die al snel verkozen werd boven één de aircoolers als het er ook maar een beetje regenachtig uitzag, is dus nu gecastreerd tot een bouwvakkersbusje waar ik tegen 70/u al eens bijna het decor mee in zat, een afrit van de autosnelweg afrijdend.
Wat te doen, wat te doen...
Na veel nadenken tot volgend besluit gekomen: Begin Maart moet ze naar de keuring, en ik ga het me riskeren: na de keuring terug alles installeren en hopen dat oom agent me niet meer ziet rijden. Mijn geluk kennende ziet hij me de eerste dag al rijden en zijn de rapen direct weer gaar. Als dat zo moest zijn, en als hij nog steeds blijft volharden dan gaat de T6 de verkoop in en ga ik me een standaard soepkarretje kopen, type Berlingo, voor een paar k. De DD wordt strikt bekeken alleen gebruikt om met de honden te gaan wandelen hier 5km verderop in het bos. Daarvoor voldoet een Berlingo, en hier komt het: ikzelf moet dan ook iets recenters hebben om in regenachtig, of winters weer ergens te geraken.
Ik had NOOIT, maar dan ook NOOIT mijn 996 4S mogen wegdoen.
NOOIT!
Wie dit leest, een 996 4S heeft en zit te twijfelen om 'm weg te doen... Doe het niet. Leer uit mijn fouten.
Soit, gedane zaken nemen geen keer, on the lookout dus voor een "recentere". The usual shit: 911, handgeschakeld, coupe, en (deze keer) watergekoeld.
Het was al begonnen met in april die nieuwe speciale serie 992 Sport Classic te zien. Droomkar. Moest fondsen vrijmaken om zoiets te betalen, maar werd al direct teruggefloten door Porsche zelf want ik had er geen recht op. Alleen voor goeie klanten helaas. Die fondsen vrijmaken is ook "een dingetje", ik doe het liever niet natuurlijk, maar ik ben alleen en heb geen nazaten noch een vriendin. Voor de juiste, speciale auto (die "het" heeft) kan ik domme dingen doen.
Eigenlijk klopt het hart momenteel voor een nieuwe 992. De opvolger volgend jaar zou hybride worden en da's niet mijn dada.
De Sport Classic mag/kan niet.
Een GT3? Mja, is zo "voor de hand liggend", otoh vind ik ze mooier en mooier worden, wel duur aan taxen in BE.
Een T dan? De enige manier om een handgeschakelde non S te hebben (ook hier weer taxen in BE, en ik moet niet persé de meeste pk's hebben), en dan graag eentje met de Aerokit erop.
De vraag is dan ook of Porsche binnen enkele maanden met een 60th Anniversary gaat uitkomen of niet, en indien wel, welke gaat het zijn? Toch maar afwachten?
Of wijs zijn en een mooie 991 kiezen? Alhoewel ik altijd liever iets heb dat ik nog niet gehad heb. Ik had reeds een 991.1 (de 50th Ann.) maar nog geen 991.2, daarvoor ben je helaas ook snel 100 a 110k kwijt, een 992T would set me back 145k, is dan ook "maar" 35k meer voor een nieuwer, zelf samen te stellen combo, otoh is 35k een smak geld.
Of NOG wijzer zijn en een 997 nemen? 40 a 50k aankoop, maar ook wel redelijk zwaar belast in BE (DE reden van verkoop van mijn beloved 996 4S), maar daar zal ik me helaas moeten bij neerleggen.
De 996 zelf is uitgesloten. De standaard modellen zijn ECHT mijn ding niet, de Turbo is kapotbelast in BE, en de 996 4S zou dan mijn derde zijn en ik zou pakweg 5 a 10k meer moeten betalen tov wat ik van de mijne kreeg een kleine 2 jaar geleden. Homey don't play that shit.
't Zal dus weer een combinatie zijn van gemoedstoestand, prijs, stand van de maan tov mijn chakra's

, en het al dan niet hebben van "het".
Wat is er al gepasseerd wat als "interessant" aanschouwd werd:
Een 997, lichtgroenmetallic, niet echt mijn kleur, maar ik dacht met een correcte breedset erop er wel iets kunnen van te maken, kostte 40k, maar bleek dan ooit geaccidenteerd geweest te zijn.
Een 997, vuilzakkengrijs, mijn favo kleur, maar was herspoten geweest, originele kleur was zwart, 49k. Op de vraag of hij ooit een ongeluk had, en of een AKK kon kwam er niet echt antwoord.
Een 991T, helaas gewoon wit, bijna 100k.
Een 991.2, standaard vuilzakkengrijs, 95k, was na een dag al verkocht.
Een 997, in "een soort" blauw. Niet licht, niet donker. Stond ook gefotografeerd met foute striping erop en ski dragers, 41k.
Een nieuwe 992T, volledig naar eigen smaak, 145k.
Een nieuwe 992 GT3, volledig naar eigen smaak, 200k, add an extra 10k als je dat prachtige PTS Olive green toevoegt.
Als iemand goeie raad heeft, of iets weet staan...
Nogmaals, ik ben niet rijk. Die fondsen vrijmaken, is één dingetje die ik kan verkopen en dan is't op. 't Zou héél dom zijn om dat weg te doen, maar kijk, ik heb een raar leven.