Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

03 jul 2008 16:09

Marco,

dat wil ik nu net niet...overschot van gelijk wat betreft het feit dat een echte race auto veiliger is, maar dat mist totaal z'n doel voor mij.

- ten eerste engageer je je dan voor een auto die veel geld kost en waar je relatief weinig aan hebt (staat vooral in je garage)
- twee, je moet een stevig trekbeest kopen + aanhanger
- je mag er 's zaterdags en zondags niet mee naar de Ring, want het is geen "straatwagen"
- je kan enkel inschrijven voor trackdays waar race auto's toegelaten zijn

Het voordeel van zo'n aangepaste straatauto a la 996 CS, is dat het enorm polyvalent is...je rijdt ermee naar 't circuit, je rijdt op 't circuit en komt ermee naar huis...da's 10 keer zoveel plezier als tegen 90km/u met een aanhanger onderweg te zijn. Daarenboven besef je steeds (althans ik toch) dat je met je noodzakelijk vervoer onderweg bent en on track hou je daar toch rekening mee (een paar cowboys buiten beschouwing gelaten, maar soit)...het is me meer om het plezier te doen, dan om de laatste seconde eruit te persen :wink:

03 jul 2008 16:10

MichM3 schreef:vandaar dat ik verkies een Club Sport te kopen van iemand die ik "ken"...dan weet je beter wat ermee gebeurd is.



Dat begrijp ik wel. Alleszins vind ik het mooi eerlijk/fair van die Duitser om het zo duidelijk te omschrijven en te vermelden in zijn aanbieding.

Ivm je Alpina... kan enkel jij beslissen hé ;)
Ik zit met andere twijfels. Met die prijzen van sommige wagens zou ik bijna zin krijgen om de C4 buiten te stampen en te vervangen door een Turbo. Ofwel hem houden en der een circuit(ge)bakje bij nemen :twisted: )

03 jul 2008 16:44

wat ik bedoel te zeggen dat ik de kooi uit zou breiden, je kan er dan nog gewoon de weg mee op; het is alleen wat minder handig in en uitstappen

03 jul 2008 16:48

.... overwegen om ('n gedeeltelijke) schroefkooi te plaatsen, waarbij de dwarsbuiz(en) langs het portier met bouten en moeren vast zit(ten) :idea:

03 jul 2008 16:49

sowieso is het voorste deel kooi al verboden in Belgie op de openbare weg, maar soit dat zien ze wel door de vingers.

Daar heb je wel een punt, dat kan inderdaad uitgebreid worden met zijdelingse baren...'k weet niet of Porsche dat OEM in het gamma heeft

03 jul 2008 16:50

MichM3 schreef:'k weet niet of Porsche dat OEM in het gamma heeft


Porsche mss niet - maar Renntech wel :wink:

03 jul 2008 16:51

benje uiteindelijk toch om mich :wink:

pfff daily driver heb je iig nooit last van nierstenen :shock:


3.02 met de z4 8) je mag blij zijn als je 2.50 haalt met de 996gt3 :wink:
is idd wel bizar datje met die z4 met straatbanden zulke tijden kunt realiseren 8)

veel plzr met de search :D

03 jul 2008 17:16

2.50 lijkt me te hoog gegrepen...2.55, eeventueel iets eronder lijkt plausibeler :wink:

Wat die straatbanden betrdeft => Michelin PS2...ongelofelijk wat een band! Moet niet veel toegeven op de zachte Cups

06 jul 2008 11:43

Wellicht een puntje om toch de Z4 weg te doen. Als je namelijk de Z4 aanhoudt, gaat je laatste puntje voor het met je dagelijkse auto rijden niet helemaal meer op :cheesy:

06 jul 2008 12:18

Interessante discussie, Mich. De Alpina is een comfortable luxesportwagen die goede tijden neerzet op circuit terwijl de GT3 een circuitwagen die ook op de weg kan gebruikt worden.

De 996 CS is in een andere league; het feit dat je de wagen wil gebruiken voor dagelijks verkeer is moedig, maar kan op den duur wel vermoeiend worden. Eventjes een etentje in knokke en terug met de GT3 naar Brux, nounou: eventjes rustig verteren is anders :wink:

Betreffende kleuren: je kent wel de nationale kleuren van Nl (oranje) Duitsland (wit/zilver), Frankrijk (frans blauw) England (British Racing Green) en Belgie: GEEL.

Jaques Swaters met zijn Garage Francorchamps was de eerste internationale officiele Ferrari dealer. Het Belgische racing geel van Ecurie Francorchamps werd het ferrari Giallo Fly.

Dus, orange strepen: mooimooi maar Geel is toch wel Effe Anders :lol:


Mvg,

Bert

06 jul 2008 15:33

hihI Bert...da's een tof antwoord.

toch 2 bemerkingen:

- dat de CS hard is, trek ik me niet aan...de Z4 met Bilstein NB-Ring Cup veren van 100N/mm is intussen ook verre van comfortabel
- Moest de CS koop doorgaan, dan zou de auto niet herspoten worden in Spaadgelb, maar wel ge-wrapped => originele kleur blijft, en is tevens bescherming voor de lak :wink:

06 jul 2008 17:31

MichM3 schreef:Moest de CS koop doorgaan, dan zou de auto niet herspoten worden in Spaadgelb, maar wel ge-wrapped => originele kleur blijft, en is tevens bescherming voor de lak :wink:


Da's een goed keuze Mitch, zou eeuwig zonde zijn om de GT3 over te spuiten (@Harley, take notice :twisted: )

Staan trouwens ook best een aantal "Speedgelben" te koop in Dld. oa. bij Porsche Zentrum Allgäu. Die is ook niet duur!

Grtz. Boxi

07 jul 2008 16:08

wie meer info heeft mbt "wrappen", gelieve deze te posten...ik heb al vernomen dat het niet de beste oplossing zou zijn aangezien de lijm de lak zou aantasten :(

=> nu zaterdag heb ik een afspraak om de zwarte CS die ik hier postte te gaan bekijken...eind augustus gaat de auto in de verkoop, dus als ik 'm wil moet een van volgende weken beslissen :wink:

07 jul 2008 16:12

Wrappen dat is dat krimpfolie achtige spul toch? Daar is een keer een topic over geweest.....

07 jul 2008 16:20

MichM3 schreef:... wie meer info heeft mbt "wrappen", gelieve deze te posten...


Je maakt 'n goede kans, denk ik, bij onderstaand forummer ...

Afbeelding

... die z'n eigen Porsche helemaal "carbon-gewrapped" heeft :wink:

07 jul 2008 16:25

thnx Olaf...als ie m'n neus maar ni afbijt :wink: :mrgreen:

07 jul 2008 20:26

gewoon effe net ná het eten bellen... :mrgreen:

07 jul 2008 23:35

wat raden jullie eigenlijk aan?...originele zwarte lak behouden ivm waardebehoud of gewoon toch in de gele kleur spuiten die ik wil?

=> ik ben ook geen voorstander van herspuiten normaal gezien, maar in mijn ogen is deze sowieso al verre van een muzeumstuk met al z'n performance mods...dus maakt een herschildering nog veel uit?

Anderzijds, is bij latere herverkoop een herlakking naar het originele zwart dan zo verkeerd?

07 jul 2008 23:43

Als je het goed documenteert, waarom niet? Zolang 't netjes gebeurt, iets waar ik me bij jou weinig zorgen om maak, gewoon doen als jij dat mooier vindt.
Terugspuiten bij latere verkoop krijg je er mijn inziens nooit meer uit...zou ik dus ook niet doen.

08 jul 2008 0:36

thnx voor de input...ivm het wrappen heb ik m'n licht bij Jeroen opgestoken...moet nog antwoord krijgen.

10 jul 2008 10:25

de dingen zijn een beetje in een stroomversnelling gekomen...de eigenaar heeft een opvolger gevonden en dus komt deze 996 komende dagen in de verkoop. De beslissing valt zaterdag...als alles ok is, dan kan ik een voorschotje overmaken begin volgende week en wordt 'm van mij :D

14 jul 2008 14:46

voila,

ben zaterdag de auto in kwestie gaan bekijken...'k had 'm vroeger al gezien hoor, maar eens je'm voor jezelf koopt, ga je toch effe meer in detail bij inspectie. En op dat punt wrong het schoentje...de wagen heeft vrij veel gebruikssporen...op zich geen enkel probleem voor on-track, maar als "daily" had ik toch wat liever een nettere auto gehad.

Vandaar dat ik er niet verder ben op ingegaan...Gisteren effe alles op een rijtje gezet en rood licht voor deze :wink:

17 jul 2008 21:40

VERS geplaatst vandaag :wink:

17 jul 2008 21:55

Mooi prijsje herr Knauf. :lol:

17 jul 2008 23:37

zakken als een ouwuhh onderbroek die 996jes :shock: :mrgreen: :wink:
Plaats een reactie