Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 jun 2024 22:07



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
op zoek naar 911 targa tot '73 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996 cabrio
zevenhuizen zh
Bericht op zoek naar 911 targa tot '73
hallo , ben voor het eerst op het forum,ik zoek een orginele(liefst witte) 911targa tot '73,iemand een idee?zou je dan voor een 2.0 2.2 of 2.4 gaan?


13 nov 2007 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Bericht 
tsja,

Dat is een moeilijk te beantwoorden vraag.
Wat vindt je zelf belangrijk?

Sommige mensen kiezen een auto van een bepaald jaar omdat ze zelf in dat jaar ook "geproduceerd" zijn....., anderen vallen voor een olieklepje en weer anderen hebben liever een zwarte grill.
Je kunt ook argumenten verzinnen om een zo laat mogelijke te nemen omdat die het meest doorontwikkeld zijn,......of je kiest een zo vroeg mogelijke omdat die het dichts bij het origineele ontwerp staat en echt "puur" zijn. Dus veelal komt er een stukje persoonlijke voorkeur op basis "eigen" argumentatie bij kijken. (Rationeel en gevoel)

Je kunt ook gaan voor de meeste PK's of het soepelste rijgedrag. (en dat is niet hetzelfde model bij een 911...ook niet bij een oude)
Oftewel, want wil je er mee gaan doen....een beetje toeren op de zondag? (En vooral niet reageren op de petje/gti figuren die meteen een rode waas krijgen bij het Porsche logo, daar is een +30 jaar oude 911 niet voor, kun je beter de 996 pakken)

Ga je de 996 weg doen? Denk er dan nog maar eens goed over na, want dat kan je nog wel eens tegenvallen. Zoek maar eens wat posts van DON op, die heeft de oude 911 weer opgeruimd....

Als het je eigenlijk allemaal niet zoveel uitmaakt en je gewoon een klassieke 911 wilt, bepaal dan je budget en probeer kwalitatief de beste voor jouw budget te krijgen, ongeacht de kleur of modeljaar.
Bedenk voor jezelf wel hoe belangrijk je originaliteit voor een bepaald modeljaar vindt. Er zijn in de loop van de jaren veel details veranderd en op veel auto's zie je dan ook details niet kloppend voor het modeljaar. Als je daar niets om geeft is het niet erg, maakt het je wel uit, kan het een duur en lang proces zijn om alles weer origineel te krijgen. Als je zelf (nog) niet precies weet wat die verschillen zijn, zou ik me daar eerst in verdiepen voordat ik naar auto's ga zoeken/kijken, anders wordt de eerste blinkende doos gebak de jouwe en kan de slagroom wel eens zuur zijn......

Als je budget groot genoeg is kun je kieskeuriger zijn, maar bedenk wel dat het aanbod op het moment niet groot is en de "kwaliteit" in veel gevallen twijfelachtig is. Aangezien de vraag wel aanwezig is wordt er veel "minder" spul verkocht omdat er ook mensen zijn die het verschil niet zien.....
_________________________________________
911 Targa 2.4S - In restauratie
911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L


13 nov 2007 18:50
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
996 cabrio
zevenhuizen zh
Bericht 
goede tips,heb me inmiddels al wel verdiept in de materie,vooral de boeken van Peter Morgan en Porsche in de 20e eeuw geven heel wat informatie
Belangrijk voor mij is dat het een orginele moet zijn en vooral een betrouwbare,dit vind ik bovengeschikt aan het budget ,alhoewel dat natuurlijk wel een rol speelt,het probleem is dat er een enorm verschil is tussen de vraagprijzen ,natuurlijk hangt dat af van de staat waarin deze zich bevindt maar toch...
De 996 gaat niet weg ,dat is een heel andere dimensie van Porsche rijden,het pure spartaanse is wat me aantrekt
Veel blokken lekken wat olie (van de auto's die ik tot nu toe gezien heb),in hoeverre is dit erg,men beweert dat de meesten dat doen


13 nov 2007 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Bericht 
Veel oudjes lekken inderdaad wel een druppeltje hier of daar, of de meeste dat doen....zo'n uitspraak zou ik niet aandurven. Een droge auto kopen is geen garantie dat hij droog blijft. Mijn motorblok is 2004 gereviceerd en heeft sinds kort ook een druppeltje eronder. Het is nu echter nog zo weining dat het geen reden is om alles uit elkaar te gaan halen. Maar wel zeker iets dat je in de gaten moet houden, wat niet is kan nog komen. Ook voor een oudje geld AKK, kies alleen wel een specialist die ook veel met de oudere modellen werkt.

Dus is dat erg dat hij een beetje lekt?
Tsja, dat ligt er een beetje aan waar de olie vandaan komt. (Het blok moet in ieder geval niet "zeiknat" zijn) Een lekkend kleppendeksel omdat deze krom trekken bij de oudjes is makkelijk te verhelpen door ze te vervangen voor nieuwer model deksels.
Lekken tussen de carterhelften is natuurlijk wel ernstig, want daar zal het gehele blok voor uit elkaar moeten. Verder zit er natuurlijk nog een voetpakking, koppakkingen olie retourbuizen e.d in het blok die ook allemaal last van ouderdom kunnen hebben. Ook bij de krukaskering wil het vak mis gaan, maar als dat niet heel erg is kan hij daar best oud mee worden. Verder geven de leidingen van en naar de olietank ook vaak problemen als ze oud worden. (haarscheurtjes, kapotte aansluitingen)

Over het algemeen zijn dit dingen die wel weer op te lossen zijn. Hou er wel rekening mee dat dit een kostbaar grapje kan worden afhankelijk van wat er allemaal in het blok nog "mis" is.

Originaliteit kun je ook in verschillende gradaties hebben, denk bijvoorbeeld eens over het volgende na:
Als het originele motorblok vervangen is voor een ander blok, zelfs als het een period correcte motor is, zul je er nooit meer een matching numbers auto van kunnen maken. (Hetzelfde geldt voor de versnellingbak) Dus als je voor volledig origineel wilt gaan, moet je misschien een auto gaan selecteren op dat soort zaken voordat je verder gaat kijken.

Er zijn zelfs mensen die tot op het laatste boutje een auto correct voor z'n modeljaar willen hebben. Op http://www.early911sregistry.org/forum/index.php kun je veel info over dit soort wel en niet "period correct" vraagstukken vinden.
Op de website van de klassieke 911/912 club, kun je inmiddels ook wat "oud" foldermateriaal vinden, waar je veel details uit kan halen m.b.t. de verschillen van de diverse modeljaren. http://content.us.porsche-clubs.porsche ... B0004F4613

Hoe ver wil je in originaliteit gaan?
Wat is je budget?
Waar ga je hem voor gebruiken? (Wil je bijvoorbeeld ook op het circuit gummen of alleen met mooi weer een ritje met vrouw en kind?)
_________________________________________
911 Targa 2.4S - In restauratie
911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L


14 nov 2007 16:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
informeer eens bij "peet964" hier op het forum.
hij heeft een mooie 2.2E targa en naar ik vernomen heb overweegt hij die te verkopen. Heel mooie en ok auto !

Groeten
Kristof


18 nov 2007 23:50
Profiel
PorscheForum Rookie
996 cabrio
zevenhuizen zh
Bericht 
bedankt voor de tip,het was even zoeken maar heb inmiddels contact opgenomen


19 nov 2007 9:51
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Eric,

Mijn E Targa '71 is idd in de markt. Bekijk foto-album maar even en stuur maar PB bij interesse.

greets
Peter
_________________________________________
"Water dient om eieren te koken!"


26 nov 2007 12:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.