Pagina 1 van 2
op zoek naar een 911
Geplaatst: 29 feb 2008 22:07
door MW
Geplaatst: 29 feb 2008 22:35
door Olaf
U rijdt deze fiscaal vriemdelijke klassieker voor een bijtelling over de dagwaarde welke gelijk ligt aan de vraagprijs.
Dat zou betekenen dat de vraagprijs gelijk is aan de taxatieprijs - en er dus 'n geldig taxatierapport aanwezig is ...
Let bij het klasse III alarm erop dat het 'n geldig en afgestempeld certificaat heeft + 2 afstandbedieningen.
Let bij de Becker op, of er 'n codekaart bij zit ...
Ik ken deze 964 verder niet - maar als de Km's en geschiedenis klopt - en er geen achterstallig onderhoud is,dan is de prijs nog niet zo verkeerd ...
Staat overigens 'n mooie grijze op dit forum te koop - die zou dan mijn voorkeur genieten
Succes & Welkom BTW
Geplaatst: 29 feb 2008 22:38
door wolf
dagwaarde 30K, ja me grootmoeder.
Geplaatst: 29 feb 2008 22:53
door horn
ik vind hem mooi. het is geen nachtblauw volgens mij, dus wel even checken of het idd wel een metalic kleur is. Maar zwart volleder met turbostoelen, mooi!
Toch vind ik 29.900 voor een coupe met 121K km's op de teller wel een hele bom duiten. Had zelf voor 3 mille minder een
cabriolet met dezelfde kilometers en 6 maanden garantie bij een Porsche specialist...
Wat ik wel mooi blijf vinden is die opties accessoires lijst altijd:
# "17 lichtmetalen velgen
# ABS
# Achterspoiler
# Airbag bestuurder
# Airbag passagier
# Airconditioning
# Alarm klasse III
#
Centrale deurvergrendeling afstandbediend
# Elektrisch bedienbare ramen
# Elektrisch verstelbare spiegels
# Elektrisch verstelbare voorstoelen
# Getint glas
# Mistlampen voor
# Radio/CD speler
# Ruitenwisser achter
# Sportstoelen
# Stuurbekrachtiging
Het gele is
standaard geleverd op een 964 in januari 1991...
17' was een optie (maar niet deze volgens mij want geen standaard cup 1's), radio/cd speler was toen nog standaard radio/cassette en alarm was klasse 2 (hellingshoekdetector bij monteren en opnieuw laten keuren - voila klasse 3).
wel een mooie, maar erg dure, auto wat mij betreft. Ik zou zelf ook voor 2-3K minder de coupe van MS964 kopen Olaf!

Geplaatst: 01 maart 2008 0:52
door MW
Dank voor julie reacties. Erg nuttig en neem ik zeker mee in de overweging. In mijn twijfel (oa. kosten verzekering) werd ik nog getipt om met een klassieker te beginnen en dan wel deze. Iemand hier ook mee bekend?
http://link.marktplaats.nl/144986285
Geplaatst: 01 maart 2008 1:00
door Olaf
MW schreef:In mijn twijfel (oa. kosten verzekering) werd ik nog getipt om met een klassieker te beginnen en dan wel deze.
Verklaar je nader
Die 964 is 'n semi klassieker ... zeg dat 'ie 'n taxatiewaarde heeft van 28K in de Euro's - dan kost 'n All Risk Verz. je tussen de 500 & 1000 Euro per jaar ...
Met die 78'er SC zit je IMO ook zeker aan de 500.
78'er is dan inderdaad wel houderschapsbelastingvrij (... neem aan dat dat een van je andere argumenten is ...) - maar als de houderschaps belasting voor jou moet bepalen of je wel of geen Porsche 911 gaat kopen ... zou ik het je sowieso afraden ...
Zo'n SC rijdt overigens heel anders dan 'n 964

Geplaatst: 01 maart 2008 8:19
door Jos Targa
Automatische Airco? Boordcomputer? Neemt zeker zijn laptop mee als hij gaat rijden

Geplaatst: 01 maart 2008 8:36
door horn
Jurrian schreef:Automatische Airco?
@ MW - vanaf 15 jaar oud kan je je auto verzekeren als semi klassieker (zoals olaf aangeeft). Als je hem zakelijk rijdt (als je ondernemer bent) kan je hem tegen de taxatiewaarde bijtellen. Houderschapsbelasting is een keer 400 euro per jaar, maakt echt het verschil niet.
Als je twijfelt, ga dan eerst eens in de verschillende modellen proefrijden. Het zijn gebruikte auto's maar niet goedkoop. En als je er eenmaal eentje hebt, kom je er vaak niet heel snel van af. Probeer dus veel voorwerk te doen om te voorkomen dat je niet het voor jouw optimale model koopt.

Geplaatst: 01 maart 2008 8:42
door cabrio wim
Zit een schermpje op de middenconsole Jurrian, waarschijnlijk dat de computer, of digitale buitentemperatuur meter, maar hij heeft wel volgens mij turbo stoelen erin staan, kijk maar naar de wangen.
Geplaatst: 01 maart 2008 8:48
door horn
Lijkt eerder zo'n 80er jaren ronde plakthermometer op de middenconsole, die altijd naast het 'denk aan mij' fotolijstje zat... idd wél turbostoelen.
Geplaatst: 01 maart 2008 8:53
door barolo
Vind hem flink aan de prijs, maar zo op het oog een hele mooie uitvoering. Ik zou ook een AKK door een specialist laten uitvoeren ipv een bevriende monteur meenemen.

Re: op zoek naar een 911
Geplaatst: 01 maart 2008 8:56
door horn
MW schreef:Voordat ik een AKK laat doen en met monteurs uit de kenissenkring ga kijken en keuren
Of het ene doen en het andere niet laten

Geplaatst: 01 maart 2008 8:56
door cabrio wim
Volgens mij is het vierkant Harald.

Geplaatst: 01 maart 2008 8:58
door horn
Die had je ook, maar waren wel duurder dan de ronde (dus zeldzamer...

)
Geplaatst: 01 maart 2008 8:59
door cabrio wim
Geplaatst: 01 maart 2008 10:14
door Paul II
Premie voor verzekering is bij Centraal Beheer (bijv.) niet afhankelijk van taxatiewaarde maar nieuwprijs.
Geef liever wat meer uit voor een goede dan te proberen om voor een dubbeltje op de 1e rij te zitten. Daar hebben ook op dit forum met al die kennis mensen meermaals hun neus aan gestoten.
"Het genoegen over de lage prijs is al lang verdwenen als de ergernis over de slechte kwaliteit het genoegen (van Porsche rijden) vergalt".
Wil niet zeggen dat een goede P. nooit onaangename rekeningen kan opleveren.
Suc6 met de zoektocht

Geplaatst: 01 maart 2008 10:28
door Marcel B.
Volgens mij hangt de rechterdeur van die '78-er er half uit. Goed (laten)controleren of hij geen schade gehad heeft.
Is te zien op de derde foto:
http://link.marktplaats.nl/144986285
Nog een aandachtspuntje. Kentekenplaten zijn al 2 keer vervangen.
Geplaatst: 01 maart 2008 11:33
door Olaf
Marcel B. schreef:Nog een aandachtspuntje. Kentekenplaten zijn al 2 keer vervangen.
Slordige eigenaren
RDW geeft aan dat deze auto op 21 - 12 - 2007 APK gekeurd is - en toen ook naar de huidige eigenaar is gegaan ...
... MI zie je bij 'n handelaar pas 'n nieuwe APK op het moment dat de auto van eigenaar wisselt (zeg maar, uit de bedrijfsvoorraad gaat) - IIG geen afmelding op de dag van inkoop 
Geplaatst: 01 maart 2008 12:44
door Nine-eleven
MW je hebt een PB tje
Geplaatst: 01 maart 2008 13:05
door Olaf
Die mededeling roept natuurlijk vragen op ...

Geplaatst: 01 maart 2008 13:27
door Nine-eleven
Eeehh, mijn bijzondere SC komt te koop.
Ruim 3 jaar geleden de 993 gekocht en sindsdien bijna niet meer in de SC gereden. Ben deze nu klaar aan het maken voor een eventuele verkoop.
Op driekwart van het project gestopt, nu alle restpuntjes nog. Zoals mistlampen, centrale vergrendeling, electrische stoelbediening (is een 993 interieur ingegaan) etc. aansluiten.
Aan de ene kant vind ik het zonde, aan de andere kant rij ik er nauwelijks meer in en staat de SC normaliter geschorst in de stalling.
Geplaatst: 01 maart 2008 14:11
door Bernardo
@Nine-eleven, wat voor bumpers zitten op je SC?
Geplaatst: 01 maart 2008 15:08
door Nine-eleven
RUF oftewel de Yellowbird van RUF (google maar eens)
De SC ombouwen naar 964 vond ik geen optie, deze lichtgewicht RUF bumpers horen op deze modeljaren.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen, het zijn wel immitaties.
Origineel zijn ze al niet te betalen, bij Cargraphic nog steeds € 2000,- PER stuk. Ander adres destijds gevonden.
Geplaatst: 01 maart 2008 17:25
door Bernardo
Is idd mooie oplossing om de harmonica-bumper te vervangen voor de Rufs.
Ik vind ze mooi op je SC staan, en tis geen geen 964-look. Heb even in je album gekeken voor de achterkant van de SC...ook mooi.
Waren die imi's wel pasklaar?
Geplaatst: 01 maart 2008 18:11
door Nine-eleven
Bernardo schreef:Waren die imi's wel pasklaar?
Ja en nee, uiteraard is de pasvorm goed zoals je kunt zien.
Maar alle bevestigings gaten moet je zelf handmatig (VOOR) het spuiten aanbrengen. Eerst dus een keertje monteren.
Enkele steuntjes voor de richtingaanwijzers worden los bijgeleverd en moet je zelf monteren (m.b.v. polyester).
Zit wel wat werk aan, maar het scheelt dan ook riant geld.
Deze bumpers kostten destijds bij Cargraphic zo'n 2 duizend per stuk, voor minder had ik een complete set.
Heb tijdens montage voor mijzelf enkele aandachtspuntjes ontdekt, o.a. de montagestrips van een 964 gebruiken.