Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 10:26



Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
993 Financial Lease voor 340,00 euro per maand 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
gebruik zoekfunctie op folimex. natuurlijk is het goed om te plannen wat je 'waarschijnlijk' aan onderhoud kwijt bent. wat hier bedoeld wordt is dat je niet moet vergeten dat het oude(re) auto's zijn met een geschiedenis die niet uit onderhoudsboekjes of een akk blijkt. dus dat je een tegenvaller kan hebben. die tegenvallers zijn bij Porsche altijd duur. Dus als je voor de aanschaf al aan je budget zit is er een kans dat je trotse nieuwe auto binnen een maand voor een jaar of wat op blokken staat. en dat zou zonde zijn.

succes en veel wijsheid.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 apr 2008 12:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
... je trotse nieuwe auto binnen een maand voor een jaar of wat op blokken staat. en dat zou zonde zijn..


... en zeker als je toch elke maand dat financiele lease bedrag mag storten :idea:


20 apr 2008 17:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Iedereen bedankt voor de tips, adviezen en wijze raad die ik heb mogen ontvangen.

Mijn conclusie is als volgt:

1) ik ga voor een 993, 2 wiel aangedreven zonder s i.v.m. budget en dus meer keuze

2) Ik zal zeker een AKK laten uitvoeren

3) Ga voor een lage KM Stand, <100.000 omdat ik in 5 jaar tijd max 50.000 erbij ga rijden en ik dan nog een leuke 993 met "weinig" op de teller kan aanbieden over 5 jaar.

4) Ik zal zorgen 5K tot 10K achter de hand te hebben voor onverwachtse dingen.

5) Ik ga voor een 993 van de latere jaren, '97 - '98

6) Ik ga het geheel met een max van 40.000 euro financieren met financial lease met een aanbetaling van 15.000 euro

7) Folimex staat zeker in het favorieten lijstje met dealers vooral i.v.m. de lage Km standen.

8 ) Ik ben van plan alleen te kopen met minstens een half jaar garantie om het risico een kat in de zak te kopen te verkleinen, mochten er al echte gebreken in de auto zitten, dan komen die het eerste half jaar zekers wel naar boven. En een dealer die bekend is met de gebreken zal de garantie niet willen verstrekken en zo filter je er toch weer een paar slechte 993's uit.

9 ) Ik ga ook dit boekje: http://www.performance2and4.co.uk/guides993_n.htm nog bestellen en deze tips gebruiken tijdens de aankoop fase.

Zoals jullie zien heeft bovenstaande discussie mijn inzicht zeker vergroot en ook de keuze iets meer beperkt wat makkelijker zoeken mogelijk maakt.

Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties en nu ga ik op zoek naar de juiste 993 voor mij :D


Groetjes,

Martin


21 apr 2008 14:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht 
Helder verhaal. Zoveel mensen zoveel wensen.

In iedergeval veel succes en plezier met de zoektocht naar een fijne en goede 993!
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


21 apr 2008 19:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nog even terug komend op onderhoud en dergelijke ben ik eens gaan zoeken op KM stand en kwam een paar verrassende 993's tegen.

De eerste, ook nog een S die ik toch wel mooier vind dan zonder S:

http://autotrader.nl/auto/kopen/voertui ... l=70&pos=2

Is wel 20.000 boven budget maar dan heb je ook een lage KM stand waar je U tegen zegt! En van 1998 :D

http://autotrader.nl/auto/kopen/voertui ... l=70&pos=4

Nog één met een iets hogere Km stand (33.000 Km) maar wel van 97 en een 2S :D Maar ook alweer iets goedkoper

http://autotrader.nl/auto/kopen/voertui ... =70&pos=11

Een 4S :D met 66.000 op de teller (wordt al wat meer).

Vooral met betrekking tot de eerste 2, mag je bij deze auto's (minder dan 35.000 op de klok) verwachten dat je weinig problemen hebt de eerste 50.000 Km (in mijn geval 5 jaar)? Of heeft stilstaan ook nadelen voor de auto?

Het extra in aanschafprijs (leasebedrag) kan dan misschien wegvallen tegen de lagere onderhoudskosten waardoor je niet veel duurder uit bent dan met een 993 met >100.000 op de klok van rond de 40.000 euro.

En mijn gevoel zegt mij dat een 993 met minder dan 85.000 Km na 5 jaar op de teller over 5 jaar wel gewild is, of zit ik hier helemaal naast??

Ben benieuwd naar jullie reacties.


Groetjes,

Martin :wink:


24 apr 2008 11:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
De eerste is 'n tiptronic :idea:


24 apr 2008 12:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
En duur :shock:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


24 apr 2008 12:13
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Duur is relatief ... is 'n Vesuvio met lage Km-stand en ook nog 'ns een van de laatste 993 - 2S'en :idea:

Jammergenoeg 'n tiptronic en naar mijn smaak "lelijk" interieur :|


24 apr 2008 14:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wat is er mis met een tiptronic? is dat smaakgevoelig of is het niet zo'n goed tiptronic systeem?

En verder nog iemand antwoord op mijn vraag omtrent onderhoud en als die lage Km stand echt 20.000 euro meer waard is?

Groetjes,

Martin Ottens


24 apr 2008 15:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Wat dacht je van die witte 993 van folimex :?: :idea: 25 k op de klok, vraagprijs 46, rij er nog eens 50 k bij in vijf jaar, dan sta je op 75 k. Dan nog steeds een auto met weinig op de klok.

Enneh, met een witte blijf je tegenwoordig echt niet meer zitten. Heb wit altijd al mooi gevonden. Ik had een witte 3.2


24 apr 2008 15:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
bmc schreef:
Wat is er mis met een tiptronic? is dat smaakgevoelig of is het niet zo'n goed tiptronic systeem?


Smaak gevoelig :wink:

:@: TD (zonder I) :arrow: ... credo; met 'n witte blijf je zitte vergeten :?: :lol:

Wit is vandaag de dag erg in ... en als je er eentje wilt, betaal je wss de hoofdprijs - 5 jaar geleden raakte je ze aan de straatstenen niet kwijt :idea:

:@: BMC ... 't is en blijft 'n gok - 't is natuurlijk niet alleen de motor met minder KM's, maar ook de gehele auto die in 'n nieuwere staat verkeerd, waar je voor betaald 8)


24 apr 2008 16:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
bmc schreef:
...en als die lage Km stand echt 20.000 euro meer waard is?



Draai het eens om Martin ; als jij er die kilometers bij opzet...wordt die auto dan ook 20K minder waard? 8)


24 apr 2008 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Jurgen schreef:
bmc schreef:
...en als die lage Km stand echt 20.000 euro meer waard is?



Draai het eens om Martin ; als jij er die kilometers bij opzet...wordt die auto dan ook 20K minder waard? 8)


Dat is een goede jurgen! Dan moet je het vooral zoeken in de lagere onderhoudskosten en met 5K per jaar erbij staat er na 5 jaar nog steeds weinig op :D

Over wit, persoonlijk vind ik de zwarte porsche's het mooist :D

Groetjes,

Martin Ottens :D


25 apr 2008 7:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar volgens mij maakt het in onderhoud niet veel uit of je er een hebt van 60K op de teller of 160K op de teller. Als beide auto's altijd netjes onderhouden zijn zullen ze allebei in top conditie zijn. Als een auto 10 jaar oud is vragen ze ongeacht de kilometers op sommige punten aandacht bv klepdeksel pakkingen, vering, rubbers en zo zullen er dus nog wel meer zaken zijn. Reken je dus niet rijk met minder onderhoudskosten bij minder kilometers volgens mij kun je die conclusie niet trekken. :?

Succes met je aankoop. Als die P er eenmaal is: "drive the bastard" en niet alleen maar rekenen. :wink:
_________________________________________
"There is no substitude"


25 apr 2008 9:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht leasen 993
Volgens mij is er geen enkele lease maatschappij te vinden die een auto financiert die ouder is dan 5 jaar. De enige mogelijkheid om een 993 of een "oudere" porsche te financieren is via een bancaire lening. Hou er ook rekening mee dat de bank graag ziet dat je minimaal 20-25% zelf financiert. Zelf heb ik mijn 993 bij Fons Lintjens van Folimex.nl gekocht. Prima deal. Wel waren er wel voor zo'n 500 euro aan kleine dingetjes, maar de kosten hiervoor hebben Fons en ik gedeeld.


16 mei 2008 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
leuk! proficiat, welke heb je gekocht? heb je foto's? hoe bevalt de jap?


16 mei 2008 21:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
robbie993 schreef:
leuk! proficiat, welke heb je gekocht? heb je foto's? hoe bevalt de jap?



Kijk maar in m'n persoonlijke album map :!:


01 jun 2008 14:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: leasen 993
PAT993 schreef:
Volgens mij is er geen enkele lease maatschappij te vinden die een auto financiert die ouder is dan 5 jaar. De enige mogelijkheid om een 993 of een "oudere" porsche te financieren is via een bancaire lening. Hou er ook rekening mee dat de bank graag ziet dat je minimaal 20-25% zelf financiert. Zelf heb ik mijn 993 bij Fons Lintjens van Folimex.nl gekocht. Prima deal. Wel waren er wel voor zo'n 500 euro aan kleine dingetjes, maar de kosten hiervoor hebben Fons en ik gedeeld.


Pat, Financial lease mag de auto over het algemeen niet ouder zijn dan 8 jaar als hij uit de lease komt. Uitzonderingen wat betreft waardevaste auto's daargelaten, en dat is een 993 dus. Er zijn absoluut maatschappijen te vinden die een 993 in de lease willen zetten. Ok tegen normale terieven. Hier word over het algemeen wel een aanbetaling van 19% ( BTW indien Btw auto) als aanbetaling gevraagd.

Bij een bancaire financiering is aanbetaling absoluut niet noodzakelijk. de auto kan vol worden gefinancierd.


01 jun 2008 19:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
wow dat is een hele mooie, ik heb gezien dat Fons weer wat snoepjes binnen heeft gekregen


01 jun 2008 19:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: leasen 993
Jurrian schreef:
PAT993 schreef:
Volgens mij is er geen enkele lease maatschappij te vinden die een auto financiert die ouder is dan 5 jaar. De enige mogelijkheid om een 993 of een "oudere" porsche te financieren is via een bancaire lening. Hou er ook rekening mee dat de bank graag ziet dat je minimaal 20-25% zelf financiert. Zelf heb ik mijn 993 bij Fons Lintjens van Folimex.nl gekocht. Prima deal. Wel waren er wel voor zo'n 500 euro aan kleine dingetjes, maar de kosten hiervoor hebben Fons en ik gedeeld.


Pat, Financial lease mag de auto over het algemeen niet ouder zijn dan 8 jaar als hij uit de lease komt. Uitzonderingen wat betreft waardevaste auto's daargelaten, en dat is een 993 dus. Er zijn absoluut maatschappijen te vinden die een 993 in de lease willen zetten. Ok tegen normale terieven. Hier word over het algemeen wel een aanbetaling van 19% ( BTW indien Btw auto) als aanbetaling gevraagd.

Bij een bancaire financiering is aanbetaling absoluut niet noodzakelijk. de auto kan vol worden gefinancierd.



Ok, ik kon namelijk geen enkele lease maatschappij vinden die het wilden doen en de bank wel...dus vandaar.Waarschijnlijk heb jij andere ervaringen.


04 jun 2008 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
het is mijn werk pat :D


04 jun 2008 20:20
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.