Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 13:59



Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
993 Financial Lease voor 340,00 euro per maand 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 993 Financial Lease voor 340,00 euro per maand
Heren en Dames,

Ik heb een vraag, ik houd de porsche 993 al een tijdje in de gaten en mij valt op dat de prijzen niet echt naar beneden gaan en misschien in sommige gevallen zelfs iets stijgen, wat betekend dat de Porsche 993 een behoorlijk waardevaste auto is.

Nu kwam ik op het idee om een Porsche 993 via Financial lease te financieren over een looptijd van 5 jaar (60 maanden). Hoe kom ik op die 340,00 euro?

ik ga uit van:

- Aankoopprijs van 40.000 euro
- Restwaarde van 30.000 euro na 5 jaar (de auto is immers behoorlijk waardevast)
- Dit verschil 10.000 euro wordt in 60 maanden afbetaald dus 166,00 euro per maand.
- Daarboven betaal je natuurlijk ook rente over 40.000 euro wat in 5 jaar terugloopt naar 30.000 euro door afbetaling, ik ga uit van 6% en dat betekent gemiddeld: 175,00 euro per maand.
- Tel je de afbetaling plus rente bij elkaar op, kom je op een euro na op 340,00 euro per maand.

Heb je 10.000 euro in te leggen bij aankoop of in te ruilen en zet je de restwaarde op 20.000 euro dan blijft de maandelijkse afbetaling gelijk maar zal de rente dalen en komt het totaal uit op 290,00 euro per maand.

Uitgaande van de 2e berekening (290,00 euro per maand) kun je de porsche na 5 jaar overnemen van de leasemaatschappij voor 20.000 euro en mijn gevoel zegt dat de waarde na 5 jaar van een 993 nog wel boven de 20.000 euro ligt.

Zie ik iets over het hoofd? of zijn er mensen hier op't forum die hun porsche via financial lease hebben gefinancierd? of is iemand het niet met mij eens? Ik ben benieuwd. :D

PS. Nog een vraag, ik lees hier op't forum veel over een AKK keuring maar in hoeverre is zo'n keuring toerijkend? kan hiermee ook de staat van de motor goed beoordeeld worden? Of kun je dan nog steeds voor verrassingen komen te staan? En is er nog een betere keuring mogelijk dan de AKK die hier genoemd wordt?


Ik ben benieuwd naar jullie reacties.


Groetjes,

Martin Ottens


18 apr 2008 18:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Dan zou ik een 997 leasen.


18 apr 2008 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik ben meer van het sparen.


18 apr 2008 18:12
Profiel
Bericht 
Wat denk je buiten deze kosten van o.a. benzine, verzekering, onderhoud en eventuele andere vaste lasten per maand. :roll:
Tel die even allemaal op, en misschien is het dan verstandig om iets langer te sparen of met een andere Porsche te beginnen. :idea:
En ben je er zeker van dat je restwaarde na die tijd kunt ophoesten uit je potje. :!: :!:


18 apr 2008 18:26
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Bij financial lease ben je verplicht de BTW aan te betalen.

Prijs minus rest BPM en het bedrag dat dan over blijft daar haal je de BTW uit.
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


18 apr 2008 18:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 993 Financial Lease voor 340,00 euro per maand
bmc schreef:
een AKK keuring maar in hoeverre is zo'n keuring toerijkend? kan hiermee ook de staat van de motor goed beoordeeld worden?


'n AKK is niet zaligmakend - maar geeft je als "leek" voldoende info over de auto. Je kan met de AKK-meester overleggen hoe goed je de motor onderzocht wilt hebben - doorgaans doet men 'n CO-meting of compressie-test ... soms ook 'n inspectie van de draadeinden ...

bmc schreef:
Of kun je dan nog steeds voor verrassingen komen te staan?


Bij 'n gebruikte Porsche ben je onderhevig aan invloeden uit het verleden - rijgedrag van de eigenaar, waar en hoe deze is onderhouden ...

... verrassingen zouden geen verrassingen meer zijn als je wist dat ze er aan zouden komen :wink:


18 apr 2008 18:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
BMC,

Ik heb het even exact voor je nagerekend met de huidige rente, bij de meest gangbare banken in autofinancieringsland. Ik ben uitgegaan van een eff. rente van 7,9%. te fin. 40.000€ met een slottermijn na 60 maanden van 30.000 € kost je 392,88 € per maand. Echter. het zal lastig zijn om een 993 van 10 jaar oud nog in een FL te krijgen. Over het algemeen geld dat als de auto uit de lease komt hij niet ouder mag zijn dan 8 jaar. Nu zal er voor deze auto wel een uitzondering gemaakt worden maar 60 maanden zal waarschijnlijk niet lukken.

Uiteraard is de zelfde contructie wel mogelijk op basis van een partikuliere financiering. Stel je het een eenmanszaak of VOF dan kun je bv een privefinanciering nemen zonder onderpand en brengt deze auto vervolgens zakelijk in de boeken. Je kunt de auto bij een eenmanszaak of VOF op privenaam registreren. Dit kan niet in het geval van een BV.

Mocht je echter weten wat de mogelijkheden zijn dan PB mij maar even. Ik neem dan wel contact met je op. ( puur uit interesse hoor) :wink: :D

Tís m'n vak, dus kan het voor je nakijken


18 apr 2008 18:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
aanschaffen is 1.
onderhouden is 2.

Vooral 2. kunnen onverwachte (hoge) kosten tot gevolg hebben.

Niet om het te bederven, maar wijze adviezen worden hier af en toe genegeerd. (Niet wijzend naar een verkoop draadje elders op dit forum)

Dus staar je niet blind op de aankoop prijs!


Veel wijsheid toegewenst,


Sander


18 apr 2008 18:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht 
Sparen heeft ook mijn voorkeur maar als je het geduld niet kunt opbrengen zag ik de volgende aanbieding: http://link.marktplaats.nl/157340854
_________________________________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


18 apr 2008 19:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Groot verschil tussen 340euro en 911euro,of zie ik dat verkeerd?
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


18 apr 2008 19:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
allereerst bedankt voor jullie reacties, zo vlot toch al 8 reacties :D

Allereerst over de aanbetaling BTW en BPM, het idee was ook om sowieso een gedeelte, zo'n 15.000 euro aan te betalen, daar is de BTW en BPM wel mee gedekt. Hierdoor gaat het maandbedrag ook al weer een stuk naar beneden en hou ik dus meer over voor onderhoud :D

Nu we het toch over onderhoud hebben, is er een soort maandelijks bedrag waar jullie rekening mee houden? Ik snap dat onvoorziene omstandigheden, ik heb al gelezen opgeblazen motor (10.000 euro!) niet zijn te voorspellen maar is er ook niet enige indicatie buiten de jaarlijkse of 20.000 Km onderhoudsbeurten? En mocht de motor kapot gaan en er ligt geen 10.000Km op de plank dan moet de auto maar ff stilstaan, dat is dan niet anders. Hierbij wil ik nog wel opmerken dat het de bedoeling is de 993 als 2e auto aan te schaffen omdat naar mijn idee het rijden wel erg duur wordt als je er 50.000 Km per jaar in rijdt, plus dat er dan over 5 jaar zoveel kilometers op de teller staan.

Over kijken naar een 997, dat is nu juist niet het idee, ik heb niet zoveel zin om naast onderhoud en financiering van de auto ook nog eens een groot bedrag aan afschrijving voor mijn rekening te nemen. Vandaar ook de 993 die naar mijn idee niet veel in prijs meer zal dalen, het is immers zoals velen zeggen: "de laatste echte porsche", dit valt te betwisten natuurlijk maar verklaart wel de stabiele prijs van de 993.

Over de AKK, dat is juist wat ik bedoelde, je bent onderhevig aan invloeden uit het verleden, het rijgedrag etcetera, komt dit wel naar voren met een AKK? of zijn de huidige meettechnieken toerijkend om een indicatie te geven als de motor binnen 50.000 Km het loodje legt.

Over sparen in tegenstelling tot kopen, dat is ieders zijn eigen keus en daar heeft ieder zijn mening over natuurlijk maar als je maandelijks de lasten kunt dragen en de rente op de koop toe neemt (geld wordt immers door inflatie ook steeds minder waard) zie ik hier geen probleem.'

@Jurrian, zodra ik meer inzicht heb in het geheel neem ik zekers contact met je op, alvast bedankt voor je aanbod.

Over het afbetalen van het slotbedrag, wanneer je deze niet te hoog inschat, laten we zeggen 20.000 euro, zoals hierboven beschreven, kan die auto overgenomen worden voor dat bedrag en anders verkocht aan een andere eigenaar. Volgens mij, maar dit weet ik niet zeker kiest de lease maatschappij ook een slotbedrag wat naar hun waarschijnlijkheid onder de restwaarde ligt en ben je niet verplicht, zelfs bij financial lease om de auto te kopen en gaat de auto de 2ehands markt op, correct me if i'm wrong? :D

Ik ben benieuwd naar jullie verdere reacties, alvast bedankt.


Met vriendelijke groet,

Martin


Laatst bijgewerkt door bmc op 18 apr 2008 19:57, in totaal 1 keer bewerkt.



18 apr 2008 19:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Devils Son rijdt zijn 964 zakelijk en houdt rekening met 20 ct de kilometer. Hij schijnt daar goed mee uit te komen. Denk dat je die richtlijn ook voor een 993 kan aanhouden.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 apr 2008 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
bmc schreef:
Over het afbetalen van het slotbedrag, wanneer je deze niet te hoog inschat, laten we zeggen 20.000 euro, zoals hierboven beschreven, kan die auto overgenomen worden voor dat bedrag en anders verkocht aan een andere eigenaar. Volgens mij, maar dit weet ik niet zeker kiest de lease maatschappij ook een slotbedrag wat naar hun waarschijnlijkheid onder de restwaarde ligt en ben je niet verplicht, zelfs bij financial lease om de auto te kopen en gaat de auto de 2ehands markt op, correct me if i'm wrong? :D

Ik ben benieuwd naar jullie verdere reacties, alvast bedankt.


Met vriendelijke groet,

Martin


Wat betreft het slotbedrag. Bij een FL ben je zelf de economisch eigenaar. De bank is juridisch eigenaar. Na betaling van het laatste termijn=slottermijn ben je volledig eigenaar. Indien de leverende partij. Wat trouwens bij een FL altijd een erkend autobedrijf moet zijn, de auto voor het slottermijn weer wil overnemen dan betalen zij het laatste termijn, en worden zij eigenaar. Echter in eerste instantie is de economisch eigenaar verantwoordelijk voor het betalen van het slottermijn.

Let er dus op mocht je een soortgelijke constructie aan willen gaan dat je dan bij een erkend autobedrijf een 993 zult moeten aanschaffen. dit heeft te maken met het feit dat een FL altijd een 3 partijenovereenkomst is. ( de Bank, de rijder en het autobedrijf.


18 apr 2008 22:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
horn schreef:
Devils Son rijdt zijn 964 zakelijk en houdt rekening met 20 ct de kilometer. Hij schijnt daar goed mee uit te komen. Denk dat je die richtlijn ook voor een 993 kan aanhouden.


20 cent per kilometer, uitgaande van ik schat 10.000 Kilomter per jaar betekent dat 2000 euro per jaar aan onderhoudskosten, per maand 200,00 euro zou dan voldoende zijn.

Is dit niet aan de lage kant? En als je 10.000 Km per jaar rijdt is dan te adviseren om de service/onderhoudsbeurten wel jaarlijks te doen i.p.v. van pas bij 20.000 Km? Oftewel, 2 jaarlijks?

Als die 200 euro per maand redelijk klopt komt het totaal plaatje:

- 300,00 Lease
- 200,00 Onderhoud
- 60,00 wegenbelasting
- 80,00 Verzekering

Totaal 640,00 euro per maand en dat valt mij reuze mee, moet ik eerlijk toegeven. Laten we dit afronden naar boven, kom je op 700,00 euro per maand. Dat betekent als ik dit opzij zou leggen, ik 40.000 / 700 = bijna 60 maanden dus 5 jaar zou sparen voor een porsche en nu al 5 jaar plezier kan hebben aan de porsche :D En misschien neemt de prijs van 993's nog wel toe in de komende 5 jaar als het een echte klassieker wordt!

Maar nu genoeg over de financien, behalve als iemand kritiek heeft natuurlijk op bovenstaande berekening, dan hoor ik het graag.

Ik zit verder ook nog te twijfelen tussen een carrera4 en een carrera2, voor mijn budget ongeveer 40.000 euro is een carrera2 goed te vinden maar een carrera4 wordt moeilijk en dan kom ik waarschijnlijk op een kwalitatief mindere porsche uit als ik voor een carrera4 voor 40.000 euro ga. Mijn vraag is dus:

- Is het puur de rijervaring (misschien veiligheid) die verschillend is tussen 2 en vier wiel aandrijving?
- Of zijn er verder nog grote verschillen tussen de 2 en 4 wiel aangedreven variant?
- Welke van de twee zou zijn waarde meer behouden de 2 of de 4?
- En zit er veel verschil in onderhoud en misschien mogelijke extra schade tussen een 2 en een 4?
- Misschien nog andere verschillen die ik over het hoofd zie tussen een 2 en een 4?

Dan nog mijn (eerst tenminste :D ) laatste vraag, moet ik mij erg focussen op de kilometerstand die nogal uiteen loopt in mijn budget tussen 80.000 Km en 160.000 Kilometer? Ervan uitgaande dat ik de komende 5 jaar ongeveer 50.000 kilometer erbij wil gaan rijden? Of is de historie van het gebruik en hoe men tot deze kilometers is gekomen, maar wat heel slecht te bepalen/te meten is belangrijker dan de kilometerstand? En wat is ongeveer bij goed onderhoud een haalbare kilometerstand voor een 993? Wanneer ik nu een 993 met 100.000 op de teller kan kopen dan kan ik nog een mooie 993 aanbieden over 5 jaar met 150.000 op de teller wat naar mijn idee goed zou zijn voor de waarde, of zie ik dit verkeerd?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en wil jullie ook bedanken voor de tot nu toe geplaatste reacties, dat heeft mij al een hoop de goede richting op geholpen.

Met vriendelijke groet,

Martin


19 apr 2008 16:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
bmc schreef:
En als je 10.000 Km per jaar rijdt is dan te adviseren om de service/onderhoudsbeurten wel jaarlijks te doen i.p.v. van pas bij 20.000 Km? Oftewel, 2 jaarlijks?


993 om de 40 Dkm :idea:

Elk jaar 'n kleine beurt en dan eens in de 4 jaar 'n grote beurt ... toch ?


19 apr 2008 17:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
:puker:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


19 apr 2008 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
Sparen, tis een luxe product en dat zal het altijd blijven. IMO moet je daar geen geld voor lenen. Zeker niet voor een Porsche want dat kost zoiezo veel geld aan onderhoud. Bovendien is leasen altijd duurder dan kopen. De bank verdient er iig goed aan--> daar kopen hun een 997 van :?
_________________________________________
Je leeft maar 1 keer.........


19 apr 2008 18:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
sparen of leasen? Dat is niet echt de vraag van mij, ben er voor mijzelf wel uit dat leasen geen probleem is en mits ik ongeveer 15.000 euro aanbetaal valt de rente ook nog wel mee. Verder denk ik dat een 993 leasen een betere investering is dan een nieuwe auto (BMW, Mercedes of in mijn geval een Saab 95), die enorm afschrijft de eerste jaren wat niet het geval is bij een 993, dat kun je, op de rente na bijna zien als verplicht sparen wat makkelijker gaat dan ongedwongen sparen :D

Maar zoals ik al zei, de discussie gaat niet over wel of niet leasen, heeft iemand nog antwoorden op bovenstaande vragen van mijn kant omtrent carrera4 of carrera2 en de kilometerstand?

Groetjes,

Martin Ottens


19 apr 2008 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
2 of 4 is hier al zóveel over geschreven Martin... , conclusie blijft meestal dat je moet gaan voor een goed exemplaar die jíj mooi vindt(kleur, uitrusting, algehele staat), en dat tegen een goede prijs. Dat is belangrijker dan per sé een 2 of 4 nemen.


19 apr 2008 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dankje Jurgen, ondanks dat ik de albekende vraag stelde, haha :D

Een 2 lijkt mij dus ook verstandiger omdat in mijn budget er in de 2 veel meer keuze is en ik dus beter op zoek kan voor een goede, i.p.v. dat ik in de onderkant van de 4 ga kijken.

Vind persoonlijk de 2s ook mooier dan de standaard 2 maar ja, hetzelfde als hierboven, dan betaal je gelijk een stuk meer.

Ben nog wel benieuwd naar jullie reacties omtrent de kilometerstanden.

Iedereen een prettig weekend en groetjes,

Martin


19 apr 2008 19:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ik heb het idee dat je zekerheid probeert de krijgen betreffende de aanschaf van een auto die tussen de 11 en 15 jaar oud is, dat lukt je dus niet. Een akk is een momentopname en zal ongetwijfeld de 'gebakjes' er uit halen. De staat van de motor en bak is echter lastig van buiten te beoordelen, anders dan hoe de motor/bak er uit ziet, aanvoelt, loopt en een 4-gas meting. Ik heb mij 993 bij een gerenommeerde Porsche handelaar gekocht, heb zelf aardig verstand van zaken en heb achteraf nog een akk laten uitvoeren, er kwamen geen grote zaken naar voren. Toch zijn er de afgelopen twee jaar wat vervelende zaken naar boven gekomen, roest in de raamsponning voor en een naar mijn mening te hoog olieverbruik wat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door aardig versleten klepgeleiders.

Naar mijn mening moet je nooit aan een Porsche 911 beginnen wanneer je voortdurend moet gaan rekenen en je direct in de financiële stress schiet wanneer je iets raars ziet of hoort.


20 apr 2008 9:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
bmc schreef:
Een 2 lijkt mij dus ook verstandiger omdat in mijn budget er in de 2 veel meer keuze is


... wat niet wil zeggen dat er mss voor dat geld mss wel 'n beter 4 te vinden is :wink:

bmc schreef:
Vind persoonlijk de 2s ook mooier dan de standaard 2 maar ja, hetzelfde als hierboven, dan betaal je gelijk een stuk meer.


... je krijgt er op het einde van de rit dan ook meer voor terug :idea:

Kilometerstanden hebben magische grensen - 993 met bv. 98.000 Km op de klok heeft vaak 'n marginaal hogere (vraag)prijs dan eentje met bv. 112.000 Km op de klok ...

Vervolgens hetzelfde onder en boven de 200 Dkm.

Voornaamste is MI dat de auto z'n onderhoud heeft gehad - en beter veel Km's kan hebben van lange(re) ritten dan minder Km's van alleen boodschappen doen bij de locale buurtsuper of deelname aan track-days :wink:


20 apr 2008 10:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Daar zat ik ook al aan te denken, in die korte periode kan de auto wel meer mishandeld zijn dan in de lange periode, maar daar zullen we nooit achter komen, veel 993's hebben ook niet meer hun eerste eigenaar dat wordt de historie (gebruik op circuit of korte ritjes of af en toe op zondag lekker toeren) ook weer moeilijk af te leiden.

Over het continu rekenen, het lijkt me toch niet onverstandig om van te voren goed na te denken over de "waarschijnlijke" kosten per maand wanneer je porsche gaat rijden, anders kom je miss zelfs in de financiele problemen.

Sowiezo kies ik voor een 993 met duidelijke onderhoudshistorie laat dat voorop staan maar goed onderhoud hoeft niet te betekenen dat de motor of bak nog in goede staat is. Zoals ik hier lees kun je dit eigenlijk ook niet uit een AKK opmaken en dus blijft het een risico, dat begrijp ik ook. Vandaar ook dat ik vroeg als er nog een betere/uitgebreidere test mogelijk is dan een AKK.

Ik kwam via het surfen onderstaand bedrijf nog tegen:

http://www.folimex.nl/

die prefereren goed behandelde weinig km's gereden porsche's te hebben met soms echt lage Km standen! Zal dit extra zekerheid geven? Zul je net zien dat jij een porsche koopt van een japanner die alleen maar trackdays heeft gereden met zijn auto, haha.

Het blijft een ingewikkeld en onzeker verhaal, maar goed voorbereid is altijd beter dan zo maar een porsche kopen, want nee zo maar een porsche kopen ligt niet in mijn budget :D Dan zat ik hier waarschijnlijk ook niet op't forum maar stond hij al in de garage.

Groetjes,

Martin Ottens


20 apr 2008 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Niemand kan jou iig wijzen op onbenullig of al te impulsief gedrag , dus dat lijkt me alleen maar verstandig, maar hoe goed je het ook probeert dicht te timmeren...hou wel "iets" ruimte voor onverwachte problemen. Dat klinkt toch wel door in de verschillende posten.



En nou zoeken naar een mooie... :wink:


20 apr 2008 11:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jurgen schreef:
2 of 4 is hier al zóveel over geschreven Martin... , conclusie blijft meestal dat je moet gaan voor een goed exemplaar die jíj mooi vindt(kleur, uitrusting, algehele staat), en dat tegen een goede prijs. Dat is belangrijker dan per sé een 2 of 4 nemen.

Uitzonderingen bevestigen de regel in het algemeen en deze recente ervaring mijn mening in het bijzonder. :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 apr 2008 12:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.