Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 9:22



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
KEUZE EN KOSTEN..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht KEUZE EN KOSTEN.....
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier op 't forum... Ben nog een Porsche groentje, maar ben nu op zoek naar m'n eerste P. Over de zoektocht (op zich al leuk..) heb ik wat vragen aan de experts!
Ik ben op zoek naar een coupe; gezien het budget een 3.2 of een 964. Ben erg gecharmeerd van de 3.2 (met Fuchs velgen), maar ook een 964 is natuurlijk niet te versmaden. Mijn vragen: Zijn er grote voor/nadelen aan de 3.2 ten opzichte van de 964 of andersom? En zij er naast de gebruikelijke kosten als belasting/benzine etc. kostenposten waar ik als leek overheen zou kunnen kijken en die wel belangrijk zijn?!
De Porsche zal hobbymatig gebruikt gaan worden; ik schat zo'n 3-4000km per jaar.
Bij voorbaat dank voor de tips.

Gr Aart Jan.


02 jun 2008 17:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een 3.2 is geen verkeerde keuze, ook kostentechnisch niet. Lees Peter Morgan er maar eens op na. T.o.v. een 964 zal het allemaal niet zoveel uitmaken, dus persoonlijke voorkeur zal een rol moeten spelen.
Hou wel een paar K-euro's achter de hand voor onvoorziene uitgaven, ogeacht of je voor een 3.2 of een 964 gaat.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


02 jun 2008 17:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
er is een behoorlijk verschil tussen 3.2 en 964.
964 nwe motor, nwe ophanging, hoop electronica, 4wd, airbags etc. etc.
moderner. niet beter. :twisted:

rij met allebei, lees erover, en vorm jezelf een oordeel. geen haast 8)
_________________________________________
oud is beter


02 jun 2008 17:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
de eerste reacties zijn allemaal van 3.2 rijders, dus wellicht wat gekleurd.. Idem, rijd met beide voor je beslist. Bij mij was de uitstraling uiteindelijk doorslaggevend, hoewel ik ook een tijd heb getwijfeld. De 3.2 is spartaanser dan de 964 (die weer duidelijk spartaanser is dan 993 en zeker dan 996/997). Groot verschil, denk ik, is dat 3.2 geen stuurbekrachtiging heeft.
De 3.2 staat bekend als betrouwbaar en zorgvuldig doorontwikkeld. De eenvoudige opzet van de auto en het ontbreken van veel electronica resulteert in, bij een goed exemplaar, lagere onderhoudskosten dan een 964. Maar ja, dit blijven natuurlijk theoretische waarheden.

Hoewel prijzen elkaar steeds minder ontlopen, is een echt goede 3.2 normaalgesproken nog goedkoper dan een 964. Puur vanuit budget is de 3.2 dus te prefereren. Maar heel groot zijn die verschillen niet meer.

Het blijft vooral een persoonlijke voorkeur voor 1 van de modellen, waarbij m.n. de looks en het rijgedrag de doorslag zullen geven.

Maar het kijken, zoeken en proefrijden is ook leuk hoor 8) .


04 jun 2008 7:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.