Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 23:26



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
klassieke 911 coupe 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
patrick911 schreef:
Mijn reactie over de kleur was ook voornamelijk reactie-uitlokkend bedoeld hoor. Jouw geld, jouw keuze. Veel succes met je zoektocht. :!:


Is wel gelukt, zou ik zo zeggen....burgundy-red code: 6808 B...Afbeelding
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


17 jun 2008 21:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
:lol:

Maar dat wisten we al. :wink:
SWB in die kleur met softwindow blijft een super-combo!


18 jun 2008 0:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Ik heb de rode 911 bij Witmer en Odijk van buiten bekeken en vond hem zeer goede eerste indruk maken. In de zoektocht naar een goede is de kleur belangrijk, maar zou bij mij na de kwaliteit komen.

Ik zou gaan kijken :)
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


28 jun 2008 16:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ik vind de klassieke 911 i alle kleuren schitterend persoonlijk (wie weet later, als ik groot ben... :wink: ).
Gezien reacties als 'bij die 35.000,- indicatie begínt het pas voor een aardige klassieke 911', betekent dat dan dat exemplaren zoals die bij W&O of de diverse aanbiedingen bij Erpa ondermaats zijn / sowieso veel werk hebben / te veel KMs hebben (1 912 bij Erpa heeft zelfs 265k in mijlen :shock: , zag ik zojuist, maar dat terzijde), of zijn drgelijke prijzen (35-60K) vooral voor de nagenoeg concoursstaat exemplaren?


02 jul 2008 22:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
voor 35k mag je een (hele) goede T verwachten, voor 60 een (hele) goede S. Concours-exemplaren zijn nog veeel duurder... Wil niet zeggen dat goedkopere wagens bij W&O of Erpa per definitie niet goed zijn. 't Is een rare markt waar rare bedragen worden gevraagd (en betaald). Ik heb er mijn auto ook gekocht voor relatief weinig (ook toen, 2 1/2 jaar geleden). Is veel geld bij gekomen aan reparaties, verbeteringen etc, maar hij was zeker niet 'slecht' toen ik 'm kocht. Misschien moet je wat dat betreft een beetje geluk hebben en ik denk dat ik dat heb gehad. Mocht je ooit iets willen aanschaffen, een AKK doen, maar dat wist je waarschijnlijk al ;-) Ik denk trouwens ook dat ik 'm net op tijd heb gekocht want als ik soms de prijzen lees die ze nu vragen...
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


03 jul 2008 0:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
ingo schreef:
... Wil niet zeggen dat goedkopere wagens bij W&O of Erpa per definitie niet goed zijn....


en

ingo schreef:
... Ik heb er mijn auto ook gekocht voor relatief weinig (ook toen, 2 1/2 jaar geleden). Is veel geld bij gekomen aan reparaties, verbeteringen etc, maar hij was zeker niet 'slecht' toen ik 'm kocht. ....


:?:

Dus weer een voorbeeld van een 'zeker niet slechte' wagen waar nog een wagen vol geld bij moest...

(noem eens wat bedragen...)
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


03 jul 2008 12:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
mijn totale restauratie bedroeg 45 k voor een 2,2 targa

echter van de week ging de diode in de dynamo kapot, enige wat ik destijds niet had gereviseerd
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


03 jul 2008 12:50
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
912 schreef:
...Dus weer een voorbeeld van een 'zeker niet slechte' wagen waar nog een wagen vol geld bij moest...

(noem eens wat bedragen...)


Denk dat er in het eerste jaar bijna 10k in is gegaan. Allemaal relatief kleine dingetjes (op een kapotte versnellingsbak (synchroringen vervangen) en upgrade kettingspanners-gebeuren na).

Tweede jaar nog meer kwijt geweest, maar dat kwam ook door een aanrijdingetje (9k schade) waarbij ik zelf ook een heleboel heb vervangen/veranderd. SSI's, replica Recaro's, rubbers, achterruit (verwarming was stuk), zijruit (was gekrast) en nog wat kleine dingetjes.

Derde jaar (dit jaar dus) nog helemaal niets :D 8)
Het enige wat nog upgradable is: onderstel, voorbumper (zit deukje in) en Fuchs laten opknappen.

Maar een totale restauratie is inderdaad nog veeeele malen duurder.
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


03 jul 2008 17:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
VSOC (redelijk prijzige) wagen in 2004, nu dus 4 jaar in mijn bezit alleen de jaarlijkse onderhoudsbeurten van 500 tot 1000 euro met rond de 5K kms per jaar.
Is een ongerestaureerde (en wil ik ook zo houden) met dus (gelukkig) gebruikerssporen ook wat betreft rubbers en lak (hopelijk blijft deze nog een "tijdje zitten") .... :wink: :wink: :wink:
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


03 jul 2008 21:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Hoeveel geld je jaarlijks kwijt bent hangt ook voor een groot deel af van de eigenaar zelf. De één vindt het al goed als de wagen rijdt en zal het pluimpje rook, krakende bak, roestpuntjes, kapotte rubbers en andere 'gebruiksporen' geen probleem vinden, reparatie vindt pas plaats wanneer het echt stuk is. Anderen (zoals ik) zitten daar anders in, en ja, dan kunnen de kosten (erg) oplopen, het zij zo, heb ik geen probleem mee.


04 jul 2008 7:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
Peter 993 schreef:
Anderen (zoals ik) zitten daar anders in, en ja, dan kunnen de kosten (erg) oplopen, het zij zo, heb ik geen probleem mee.


Met het "Pebble-Beach/tandenborstel" gehalte, dan kunnen de kosten nog hoger oplopen....maar leuk zoals Ferdinand Porsche eens zei tijdens een bezoek aan Pebble beach"......very nice but we made Porsches to drive with...." :wink: :wink: :wink:
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


04 jul 2008 11:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Targa911S1967 schreef:
......very nice but we made Porsches to drive with...." :wink: :wink: :wink:


Helemaal mee eens. En dat plezier is net zo groot in een P waar een paar krasjes, een roestplekje of een verdroogde deurrubber op zit dan in eentje waar dat allemaal is vernieuwd/opgeknapt.

Conclusie: er zijn best klassieke Porsches te vinden die nog 'betaalbaar' zijn en uiteindelijk komen aan elke Porsche wel wat kosten. Hoe je daar mee omgaat, beslis je zelf. Doe je alleen het hoogst nodige of ga je voor elk rammeltje naar de garage...
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


04 jul 2008 11:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ver boven de 200 schreef:
Ik heb de rode 911 bij Witmer en Odijk van buiten bekeken en vond hem zeer goede eerste indruk maken (...)


Ik begrijp dus ook niet waarom een op het oog goede 'E' voor dat bedrag meer dan 4 weken kan blijven staan. Afbeelding
Ben eens benieuwd wat er mee is... of is het toch gewoon echt het koopje van de week?


04 jul 2008 11:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2S 1969
Bericht 
Mooi rood is toch ook niet lelijk? Als je naar VSOC of W&O gaat, ik zit er nagenoeg precies tussen in! W&O hebben trouwens meer de handels exemplaren uit Zwitserland en Italië en die van VSOC meer uit NL collecties of van de wat meer serieuze eigenaren. Een collega van me heeft bij VSOC een late 3.2T gekocht met veel KM-ers maar is een nette en tot op heden ook goede P gebleken. Ik heb mijn 2.2S bij ERPA gekocht en altijd tevreden over geweest. Paul doet ook zelf onderhoud en dat zal bij VSOC helemaal niet gaan [besteed alles uit] en W&O hebben wel Garage Daytona als uitvalshoek maar zit niet bij de prijs [en locatie] inbegrepen. Beide heren hebben trouwens best wel goede kijk op dit soort auto's en profiteren als bedrijf van de marktsituatie, kun je ze ook niet kwalijk nemen toch! Uiteindelijk zijn de prijzen niet enkel bij hun hoog maar overal, zo ook voor die van mij! Bye ...
_________________________________________
1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969


08 jul 2008 18:36
Profiel
PorscheForum Rookie
911 targa 1973 zwart
Haarlem
Bericht 
kijk eens naar deze.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=19436

groet alex......


26 jul 2008 17:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.