Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 14:00



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
964 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
wolf schreef:
1. ik haat horizontaal scrollen.
2. een porsche is toch echt anders dan een brommobiel.


1. Met een redelijke resolutie zal horizontaal scrollen zeker niet nodig zijn.
2. Heb je ooit in een brommobiel gereden? Nee, ik wel ik een Porsche.

Heren, ik kom hier niet voor mensen die denken mijn plaats te wijzen (ik voel hier een heel groot "dat verwaande joch, bah" mentaliteit)
Ik kom hier voor een leuke sfeer, en samen over Porsches te praten. Niet om verafschuwd aangekeken te worden.

Natuurlijk is het veiliger om later pas een Porsche te rijden, maar eigenlijk kunnen we in het algemeen beter stellen dat autorijden in zijn geheel gevaarlijk is, al helemaal in een Porsche. Of je nou 18 of 56 bent, het is en BLIJFT een risico.
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


Laatst bijgewerkt door R.M.Boosten op 06 jul 2008 21:00, in totaal 1 keer bewerkt.



06 jul 2008 20:55
Profiel Facebook 
Bericht 
krijg op alle 4 de mobile een error? :o


06 jul 2008 20:59
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
neu, nooit in een brommobiel. ook nooit in een boxter trouwens. maar ieder zijn meug.
_________________________________________
oud is beter


06 jul 2008 21:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Mooi RM, dat je je niet door die ouwe jippie onder taffel laat jippie 8) :wink: . Natuurlijk is het risico groter dat je onbezonnen gedrag ten toon spreid als je 18 bent, maar er zijn er genoeg die dat ook nog doen als ze 30 (of nog ouder) zijn.
Ik denk dat de Boxster voor jou de beste keus is:
1. het staat al in je egen onderschrift, dus waarom maken we er hier eigenlijk nog woorden aan vuil :lol:
2. moderner, wat meer (goed werkende) veiligheidssystemen en minder gezeur m.b.t. technische defecten (al is een vroege Boxster wel enige jaartjes oud natuurlijk - desondanks staat hij zeer hoog in de betrouwbaarheidslijstjes)
3. Eenvoudiger te rijden en ook hedendaagser; los van de beperking tot slechts 2 zitplaatsen een - zeker ook vanwege waterkoeling - betere dagelijkse auto.

Los van dit alles is de Boxster gewoon een geweldig leuke auto, ook met 2.5 motor (OK, niet enerverend snel, maar snel genoeg, zeker als je zoals je zelf aangeeft niet de uitersten op wil zoeken).

Met een paar jaar wachten ben ik het dus ook niet echt eens. Heeft wat mij betreft toch wat weg van paternalistische jaloezie (soort omgekeerde oedipeudiale beschermingsdrang zeg ,aar :lol: ). Als je beseft dat je rijkelijk bedeeld wordt en bereid bent zelf wat van je leven te maken, waarom zou je dan eerst jaren door het stof moeten kruipen (hebben al die andere forummers zonder uitzondering jaren asperges staan steken voor dag en dauw??).

Zet dit topic dus gewoon uit je hoofd en ga die Boxster binnenkort aanschaffen! :wink: Veel plezier met het (uit)zoeken.


06 jul 2008 21:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
wolf schreef:
neu, nooit in een brommobiel. ook nooit in een boxter trouwens. maar ieder zijn meug.

Dan laat zo'n overbodige uitlokkende reacties achterwege.

Sorry, ik heb een fout gemaakt met het linken. Hier zijn ze opnieuw en werkend! :D

1
2
3
3

HV, bedankt voor de fijne en onderbouwde reactie :). Hier kan ik iets mee.
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


06 jul 2008 21:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
nou menneke, zolang jij denkt dat het rijden in een brommobiel ongeveer hetzelfde is als rijden in een coxter zal ik daar commentaar op blijven geven.
_________________________________________
oud is beter


06 jul 2008 21:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
:lol: :lol:


06 jul 2008 21:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
wolf schreef:
nou menneke, zolang jij denkt dat het rijden in een brommobiel ongeveer hetzelfde is als rijden in een coxter zal ik daar commentaar op blijven geven.


Dat zegt dan meer over jou dan over mij :lol: Kunnen we nu allemaal normaal doen?
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


06 jul 2008 21:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
R.M.Boosten schreef:

Dan laat zo'n overbodige uitlokkende reacties achterwege.


nou boosten, om te beginnen wens ik niet op een dergelijke manier aangesproken te worden.
_________________________________________
oud is beter


06 jul 2008 21:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Dan lok het niet uit. Wie is hier de onverstandige jongeling? Ik of jij?

Laten we ophouden en elkaar verder negeren. Dit leidt nergens toe. Jij bent het niet eens met mij en zal dat ook nooit worden. (Ik denk persoonlijk dat dat komt door jalozie op een toevallig verwend jochie maar dat terzijde)

Als ik me wagen platrijd zal ik het je melden, geeft je waarschijnlijk een goed gevoel en kan je puberaal zeggen "zie je wel, ik had gelijk" :lol:
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


06 jul 2008 21:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
sorry, maar jij schrijft quatsch. over de brommer en de boster.
_________________________________________
oud is beter


06 jul 2008 21:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
wolf schreef:
sorry, maar jij schrijft quatsch. over de brommer en de boster.


Prima, ik mijn mening, jij de jouwe. Zijn we nu klaar? Ik wel.

Ik open een nieuw topic met als onderwerp de zoektocht naar de Boxster. Dit topic is een beetje vertroebeld en heeft een slechte nasmaak door de aanvaring met de heer Wolf. Wat mij betreft mag dit topic de prullenbak in en bedankt voor alle hulp.
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


06 jul 2008 21:29
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
leuk toepasselijk onderschrift :cheesy:

kijk eens naar die schieffergraue C2 bij de Waalgarage tenzij je persé een bockster wilt :idea: en inderdaad - verschil tussen bokster en aixam is slechts de topsnelheid.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 jul 2008 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
oja, je blijft erover zeuren; je bent inderdaad verwend, maar daar moet je bij je ouders over klagen en niet hier op het forum.

en je argumenten suck big time.

gezellig :D
_________________________________________
oud is beter


06 jul 2008 21:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Jij bent jaloers op mij. Ik kan er NIETS aan doen dat ik zo verwend word, ik heb slechts geluk. Dat ik een Boxster krijg zegt ook NIETS over mijn persoonlijkheid, dus dat jij mij een vervelend verwend joch vind slaat nergens op want je kent mij nieteens.

Je jaloezie vind ik daarom zéér ongepast en kinderachtig.

@ horn, tuurlijk rijd een boxster directer, sportiver, communicatiever en sneller, maar het stuurgevoel komt op hetzelfde neer, dit weet ik zéker omdat ik wel eens in de 911 van mijn vader gereden heb, en ik de Cayenne. Als je 1 auto kunt rijden, rijdt je ze allemaal, in het begin uiteraard met meer voorzichtigheid vanwege het toch iets andere gevoel. Rijervaring gaat vooral over verkeerssituaties inschatten. Deze situaties zijn Exact hetzelfde of je nu in een Aixam of een Porsche stuurt.

Ik heb bij de Waalgarage gekeken, de 964 is echter ruim te duur, de boxster die daar staat is echter wel aantrekkelijk. Mocht ik niet slagen in het vinden van een goede zwarte, ga ik hier zeker eens langs!
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


06 jul 2008 21:45
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Daarom schrijf ik ook: verschil tussen bokster en aixam is slechts de topsnelheid.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 jul 2008 21:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Sorry, ik dacht dat het cynisch was bedoeld ;)
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


06 jul 2008 21:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
rmboosten, je leest qua inzicht onder vmbo niveau.

het is een feit dat je verwend bent. qed.
jalouzie? op iemand die ik niet ken en een coster krijgt? eerder een tikje medelijden.

je interpreteert alles hier al naar jalouzie jegens het verwende pubertje, hoe moet dat dan in heerlen?

goed, schluss.
_________________________________________
oud is beter


06 jul 2008 22:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Medelijden met iemand die een Boxster krijgt? Dankje, het is inderdaad erg zwaar, was het maar niet zo :roll:
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


06 jul 2008 22:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
:popcorn: Gezellig mensen :wink:
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


06 jul 2008 22:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Sorry, ik dacht dat het cynisch was bedoeld ;)

Ik?????? Cynisch?????
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 jul 2008 1:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
(ik voel hier een heel groot "dat verwaande joch, bah" mentaliteit)


Iets wat we eerst vermoeden, word nu zelf door je slap geouwehoer bevestigt.

Citaat:
Natuurlijk een brommobiel is anders dan een Boxster, maar qua rijden is het EXACT hetzelfde Dat heb ik wel gemerkt aan mijn rijles, ik kon alles al en een gewenningsproces aan een echte auto was er niet, door de brommobiel.

Citaat:
tuurlijk rijd een boxster directer, sportiver, communicatiever en sneller, maar het stuurgevoel komt op hetzelfde neer, dit weet ik zéker omdat ik wel eens in de 911 van mijn vader gereden heb, en ik de Cayenne. Als je 1 auto kunt rijden, rijdt je ze allemaal, in het begin uiteraard met meer voorzichtigheid vanwege het toch iets andere gevoel. Rijervaring gaat vooral over verkeerssituaties inschatten. Deze situaties zijn Exact hetzelfde of je nu in een Aixam of een Porsche stuurt.


Overmoed. Oftewel je denkt dat je met je 2!!! jarige "rijervaring" in een veredelde invalidekar al de hele wereld aankunt, en jezelf, + de auto onder alle omstandigheden onder controle hebt. Dit is het perfecte recept om voor je 25ste in de kist te liggen, of nog erger, iemand anders de kist in te rijden. Tel daar nog eens bij op dat je geen enkel gevoel van waarde hebt [alles word toch voor je betaald, auto, verzekering, schade, onderhoud, uitvaart, enz.] en we hebben een grote advertentie in de Limburger binnenkort, maar ook die hoef je niet te betalen.

Als jij schrijft dat een invalidekar en een boxster qua stuurgevoel hetzelfde zijn [ook in verkeerssituaties], begin ik toch ernstig te twijfelen aan je geestelijke vermogens om überhaupt een auto te rijden, lees deel te nemen aan een zeer complex systeem dat "verkeer" heet.

We hebben hier nog meer tieners op het forum die veel met Porsche bezig zijn, de 1 fotografeert ze, de andere maakt modelauto's, sommigen verzamelen modelauto's of hebben er 1tje op afstandbediening. Ze hebben er ook nog eens verassend veel verstand van ook en hebben hun spulletjes vaak bijeenverdiend met een bijbaantje naast school. Dat is toch wel een verschil met iemand die net 18 jaar is geworden met een net gehaald rijbewijs, die gooit met bedragen wat ie nog nooit in het echt gezien heeft, pronkt met andermans veren, en spreekt alsof ie al 10 jaar in de formule 1 rijd.

Citaat:
Als je beseft dat je rijkelijk bedeeld wordt en bereid bent zelf wat van je leven te maken, waarom zou je dan eerst jaren door het stof moeten kruipen (hebben al die andere forummers zonder uitzondering jaren asperges staan steken voor dag en dauw??).


Dat getuigt van weinig respect voor de hard werkende mens. Hoe wil je dat leren als je alles in de schoot geworpen krijgt? Veel forummers die ik ken hebben dan misschien geen asperges gestoken, ze hebben wel jaren bloed, zweet en tranen gewerkt om hun P te verwezelijken. En dat geeft een ZEER VOLDAAN GEVOEL als het eindelijk zover is om je EIGEN PORSCHE te kunnen kopen. En dat voldane gevoel maakt het jarenlange werken weer helemaal goed.

Zo, en nu stopt "opa" voordat ie aan de harttabletten moet.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


07 jul 2008 16:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Gewoon een kwestie van de pacemaker bijstellen Michael :wink: Ik sluit me volledig aan bij je verhaal!
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


07 jul 2008 17:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Michael, ik "pronk" niet met andermans veren. Ik heb jullie alleen gevraagd voor advies en omdat ik 18 ben vinden jullie mij meteen een patser. Nergens staat een verkapte of duidelijke "Ik krijg een boxster kijk mij nou eens" opmerking van mijn kant.

Mijn gevoel voor waarde heb jij geen idee van, dat ik dit allemaal krijg zegt namenlijk niets over mijn waardegevoel. Jij suggereert echter dat ik dit allemaal niet op prijs stel en het gewoon vind en niet weet wat zulke bedragen betekenen, je hebt het mis, je trekt je conclusie zonder enig argument.

Zet een onverstandig persoon in een oude opel corsa van 1985 (een auto die jullie allen aanbevelen want een boxster is te snel om mee te beginnen) en hij rijdt zich net zo hard kapot als in een Boxster, misschien nog eerder wegens slechtere wegligging, mindere remmen en gebrek aan airbags.

Of ik een verstandige of onverstandige rijder ben laat ik in het midden, aangezien jullie er toch allemaal vanuit gaan dat iedere 18 jarige het gaspedaal volledig vloert.

Over de brommobiel geen woorden meer, ik vind dat ik hierin heb leren deelnemen aan het verkeer (overzicht, situaties inschatten, gevaar herkennen enz.) en dit IS gewoon een groot voordeel. 2 Jaar zegt misschien weinig, maar ik heb er iets meer dan 25.000KM mee gereden op 2 jaar. Wie nog 1 keer durft te zeggen dat ik geen wegervaring heb omdat het maar een brommobiel is, is erg ondoordacht bezig.

Of je in een gevaarlijke situatie komt met een Boxster of een Corsa, het maakt in mijn ogen niets uit, beide kunnen veranderen in een ongeluk, dit heeft met rijervaring te maken en met je eigen rijgedrag. Ik vind dat als 18 jarige rijden met een auto even gevaarlijk is welke auto dan ook, mits dezelfde aanwezige veiligheidsuitrusting.

Trouwens, die laatste quote van je michael komt niet van mij.
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


07 jul 2008 18:39
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Over de brommobiel geen woorden meer ...


Net echt :cheesy:

Ow ... de muziek kan 'n beetje te hard zijn voor de Opa's :silent:


07 jul 2008 18:55
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.