Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 7:41



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Porsche 2.7 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Porsche 2.7
Hallo

Momenteel ben ik op zoek naar mijn eerste Porsche. Ik zou opteren voor een 2.7 omdat deze qua prijs lager zijn dan een 3.2 of een SC.
Ik ben ook een fan van de looks van dit model.

Heeft iemand ervaring met dit model en/of zijn er speciale aandachtspunten waarop ik moet letten bij de aankoop.

Mijn budget bedraag ongeveer 20000.


16 jul 2008 21:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Succes met je zoektocht.

Misschien dat je hier iets kunt vinden :lol:
www.erpa.nl


16 jul 2008 21:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat, indien je niet te duur uit wilt zijn, je beter voor een 204 pk sc kunt gaan (vanaf 1981), qua betrwoubaarheid i.c.m. aanschafprijs. Maar vind de klassiekers qua uitstraling ook moooi hoor :wink: .


16 jul 2008 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Targa '02 voorheen 911 3.2 Carrera Jubileum '88
Den Haag
Bericht 
Tijdens mijn zoektocht naar een betrouwbare P heb ik me laten vertellen dat de 2.7 motorisch minder betrouwbaar is dan de 2.3 of 3.2 (heeft iets met "magnesium of zoiets" te maken). Het is mij afgeraden, maar ik ben ook geen kenner.


18 jul 2008 13:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Altijd moeilijk om je daar mee te bemoeien :oops:
Persoonlijk vond elke Porsche die ik kocht toch weer beter rijden.
Heb een 2,7 8 jaar gehad en met héél veel plezier mee gereden :idea:
Ze zijn wat gevoeliger met lekkage i.v.m. de legering van het blok.
Maar wel apart een auto zonder poespas, geen rembekr., geen stuurbekr., geen elektr. ramen een hendeltje voor je kachel.
Maar ging als de brandweer, hij woog nog geen 1000 kg.

Suc-6
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 jul 2008 14:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Als je budget 20.000 € is zou ik gaan voor een 3.2 voor dit geld koop je een goede. Ben zelf ook begonnen met een 2.7. Veel mensen raden mij deze motor af, maar ja, ik viel op de looks en wilde hem persee hebben. Laat ik zo stellen dat voor mij de liefde van de Porsche ver over was na een paar maanden. Als motor fanastisch, wat betreft lekkages een drama. Echter zullen er zeker goeie 2.7 zijn. echter zijn ze een stuk gevoeligger dan een 3.0 of 3.2.

3.2 is daarbij een van de meest betrouwbare motoren.


18 jul 2008 16:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dank voor julli reacties.

Aangezien ik val voor de looks van de 2.7 en deze ook verkies boven een 3.2 of een sc zal ik er waarschijnlijk voor opteren om een 2.7 te kopen en hier een 3 liter van 204 pk laten in te bouwen.

Zo zullen de eventuele motorische problemen normaal minder zijn.


18 jul 2008 17:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
De looks???? je hebt gelijk als je voor een smalbody gaat, maar de 2.7 is er ook met een carrera body wat identiek is aan de 3.0 en 3.2. Dus begrijp niet helemaal je standpunt. Zonde om een orginele 2.7 ( en voor 20.000€ mag je een goede verwachten), om deze om te bouwen naar een 3.0. de 2.7 is in ieder geval het impactbumper model.

Afbeelding
2.7 bj 1976
AfbeeldingAfbeelding
2.7 1976 en de rode is een porsche 911 3.0

en een 2.7 smalbody
Afbeelding


18 jul 2008 21:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht 
Omdat mijn vorige postje werd verwijderd wegens beetje off topic effect.....

Zie ik het verkeerd of wil je de classic looks in cominatie met blauwe platen (<'78) en toch een ondeugende looks van het Impact Bumper model... dus vandaar een vroege IB?
Was in mijn geval nl. wel het geval... dus kan je geen ongelijk geven voor wat betreft je keuze. :wink:
Maarrreehh. Welkom en suc6 met je search!
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


18 jul 2008 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Jurrian schreef:
Als je budget 20.000 € is zou ik gaan voor een 3.2 voor dit geld koop je een goede. Ben zelf ook begonnen met een 2.7. Veel mensen raden mij deze motor af, maar ja, ik viel op de looks en wilde hem persee hebben. Laat ik zo stellen dat voor mij de liefde van de Porsche ver over was na een paar maanden. Als motor fanastisch, wat betreft lekkages een drama. Echter zullen er zeker goeie 2.7 zijn. echter zijn ze een stuk gevoeligger dan een 3.0 of 3.2.

3.2 is daarbij een van de meest betrouwbare motoren.


Zo zie je maar hoe meningen verschillen, kocht mijn 2,7 toen hij 7 jaar oud was met iets meer als 100.000 km :idea:
Pon geleverd en alle boekjes erbij, en ja dat is natuurlijk nu wel wat anders en zou nu 32 jaar oud zijn :oops:
Naar Zwitserland geweest en paar keer naar Stuttgart geweest en lekte echt niet :!:
Kijk maar in mijn album de 16-JM-34.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


19 jul 2008 0:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
leuke foto hoor, Molen934 (al wel eens eerder bekeken :wink: ).

Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom je vandaag de dag puur voor de looks een 2.7 zou kopen. Wil je echt andere looks, dan zit je naar mijn idee tocg eerder bij de pre 1974's, zoals een 2.2s, een 911e, 911T. Maargoede exemplaren uit die tijd koop je niet snel voor E20.000,-, tenzij je bereid bent stevige gebruikssporen niet erg te vinden (er staat een niet al te dure bij Witmer en dijk bijvoorbeeld, hier al paar maal terug gekomen op het forum).

Desondanks succes met de keuze, ieders specifieke keuze is uniek en daarom juist ook zo interessant :D .


19 jul 2008 8:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
johnj schreef:
Tijdens mijn zoektocht naar een betrouwbare P heb ik me laten vertellen dat de 2.7 motorisch minder betrouwbaar is dan de 2.3 of 3.2 (heeft iets met "magnesium of zoiets" te maken). Het is mij afgeraden, maar ik ben ook geen kenner.


Crickey, hier gaan we weer. Een beetje kennis is zeker en vast geen goede zaak.

In de USA werden voor het model jaar 1975 - dus vanaf september 1974 tot en met july 1975 - de 911 modellen afgeleverd met een uitlaat gas recirculatie systeem -EGR-. De gerecirculeerde lucht koelde niet snel genoeg af en dat maakte dat de motor oververhitte, wat ook niet verholpen werd door een snel draaiende 5 bladige koelventilator.

Dat resulteerde dat de magnesium cases begonnen uit te zetten en dat maakte dat de cylinderkop bouten eruit getrokken werden. De levensduur werd geschat, afhankelijk van onderhoud en gebruik, op ongeveer 60000 km vooraleer een rebuild nodig werd.

Nu LET OP

=>ALLEEN op 1975 modellen, aangezien in '74 EGR nog niet beschikbaar was en in '76 de nieuwe 165 pk k-jet motor met een aluminium blok was geintroduceerd EN met een andere luchtpomp en een overengineerde EGR.
=>De EUROPESE 1975 modellen waren niet geaffecteerd omdat deze geen EGR hadden

Nu, door stakingen moest Porsche in de jaren 74 en 75 buitenlandse staff tewerkstellen. Ook waren er kwaliteitsproblemen met geimporteerd staal, dat bv een effect had op de veertjes van de kettingspanners enz enz. Laatstens was het zo dat vooral de 2.7S motor uitzonderlijk afwijkende pk had door assemblage problemen: dit was on-typisch porsche omdat porsche vaak hun motoren "onderschatte" ipv overschatte.

(Typisch voorbeeld is de 911SC, officieel 204 pk vanaf M/Y 1981 maar vaak op de rollenbanken maken ze tussen 207 en 210 pk en met 120ooo en meer op de klok in standaard vorm.)

Fast forward 2008 en de meeste 2.7 motoren hebben serieus rebuild werk gehad waardoor eventuele kwaliteitsproblemen of assemblage problemen eruit gevist zijn. De 27 motor is fundamenteel niet slecht- alleen slecht onderhoud en onwetenheid doen schade-. Lekken is vaak een gevolg van zowel een te dunne olie (aangeraden 15W40 + semi synth) en case/andere dichtingen die te hard zijn geworden.

Betreffende de looks: er zijn niet meer zoveel originele 2.7 smallbody's op onze straten. Ik denk persoonlijk dat een goede, roestvrije 2.7 of het nu een gegalvaniseerde met 165pk (vanaf sep '75) of een vroege IB is (150 of 175pk) een nieuwe geheimtip is. De 2.4T kon je 7 jaar geleden voor drie keer niets opkopen terwijl dat de prijzen nu nog opkruipen naar meer.

De oranje 2.7 die in de 911& porsche world test was gebruilkt werd verkocht voor bijna 35000 euros!


AKK alleszins en succes met de zoektocht.

:wink:

Bert


19 jul 2008 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
De rode bij Witmer is verkocht
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


20 jul 2008 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Bij Car Care in Soest staat een fraaie 2.7 uit 1977 in zeer goede staat. Zal niet echt goedkoop zijn, maar aan de andere kant staat hij daar al zeer lang te koop :wink:
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


25 jul 2008 17:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht 2.7
2.7 bij Carcare is van mij, is in totale nieuwstaat, alles gereviseerd 30.000 km geleden, een auto waar je nog jaren zonder problemen in kan rijden, zonder al te veel kosten behalve regulier onderhoud,echte nederlandse auto waar helemaal nix aan is verknoeid, ga maares kijken en laat me weten wat je ervan vind!
Groet Rien


04 sep 2008 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Bertroex;

"In de USA werden voor het model jaar 1975 - dus vanaf september 1974 tot en met july 1975 - de 911 modellen afgeleverd met een uitlaat gas recirculatie systeem -EGR-. De gerecirculeerde lucht koelde niet snel genoeg af en dat maakte dat de motor oververhitte, wat ook niet verholpen werd door een snel draaiende 5 bladige koelventilator.
Dat resulteerde dat de magnesium cases begonnen uit te zetten en dat maakte dat de cylinderkop bouten eruit getrokken werden. De levensduur werd geschat, afhankelijk van onderhoud en gebruik, op ongeveer 60000 km vooraleer een rebuild nodig werd.


Ik heb altijd begrepen dat de problemen met de US-versie van de 2.7 veroorzaakt werd door de thermal reactors (naar ik heb begrepen een uitlaatspruitstuk met een soort naverbranderseffect, een soort surrogaatkatalysator) die los van de EGR functioneert, maar hetzelfde effect op de warmtehuishouding hadden. In de Joe Naait't Steeds zijn zelfs neppers te krijgen die eruit zien als the real thing, maar een leeg binnenwerk hebben. De auto blijft daarmee voor de mjeukeuring optisch standaard, maar zou van de oververhittingsproblematiek verlost zijn.
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


04 sep 2008 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911S 1975
Terheijden
Bericht Dit iets voor jou?
Check even mijn album.
Je moet me er nog wel van overtuigen dat ik mijn Porsche misschien ga verkopen.
_________________________________________
neufcentonze


07 sep 2008 21:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.