Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 13:13



Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Welke Porsche deskundige helpt me uit de brand bij aankoop? 
Auteur Bericht
Bericht 
ah ok weer wat geleerd..... es even doorspitten , :lol:


24 jul 2008 23:23
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Targa '02 voorheen 911 3.2 Carrera Jubileum '88
Den Haag
Bericht 
Was even uit de lucht wegens compustoring. Lees nu jullie reacties. Natuurlijk besef ik me dat ik voor die prijs geen perfecte '88-er kan rijden (en dan nog wel een jubileum-model). Hij zag er wat dat betreft al beter uit dan ik in mijn stoutste dromen had durven hopen. Zou het alleen balen vinden als de lak er over een aantal maanden "afvalt". Vind het helemaal niet erg om met wat plekjes rond te rijden, maar wil de auto ook echt als vervoermiddel gebruiken, niet alleen op de mooie zondagen. En dan leidt slechte lak misschien snel tot slechte plekken.
Helemaal snappen doe ik sommige uitspraken van jullie niet zoals het magneetje, major bondo of het Horn spreukenboek. Ben nog een Rookie, have mercy!
Ik denk dat het inderdaad geen kwaad kan er een paar nachtjes over te slapen. Zaterdag ga ik nog een andere Targa in Amersfoort bekijken en afhankelijk van deze bezichtiging zal ik een besluit nemen.
Aardige jongens trouwens bij Van Kessel. Recht voor z'n raap, what you see is what you get! Maar ook betrokken en bereidwillig.
Weet niet of er veel van slapen terecht komt, het komende nachtje...
Nogmaals dank voor jullie betrokkenheid en medeleven. Wat een prettig forum is dit toch.


25 jul 2008 2:15
Profiel
Bericht 
wees gerust john dat snappen heb ik ook beetje problemen mee zo nu en dan.... :lol: valt niet mee om je emotie's te draaien in rationele gedachten , maar goed ik ga snurken , en denk er nog eens rustig over na


25 jul 2008 2:23
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Targa '02 voorheen 911 3.2 Carrera Jubileum '88
Den Haag
Bericht 
Oh ja, paar dingen die ik vergeten was te melden vanaf mijn roze wolkje. Het boekje wat erbij zat bevatte niet de sticker op pagina 1 maar hier was het chassisnummer met pen handgeschreven in vermeld. De historie van de wagen eindigt in 1993 op een stand van 32000 mijl. De speedometer is vervangen (geeft snelheid in km/uur, de stand van 190.000 km zegt niets).
Het chassisnr is WPOZZZ91ZJS160359* (wat volgens internet volledig klopt voor USA Targa uit '88) en het motornr L697RZ. Stond wel overal duidelijk vermeld op de juiste plaatsen. Airco volledig gemonteerd maar niet meer werkend.
Hij zweet wat olie aan de onderkant van het blok, maar niet dramatisch. We hebben hem helaas niet op de brug gehad. Targa dakje is perfect en sluit goed aan. Verder bijna alle punten afgewerkt van de 32 secrets of buying a good 911 (dank voor de tip elders op het forum). Ik focus even op de tekortkominge3n: ruitenwisser-schakelaar kaput, geen alarm, knopjes van electrisch bedienbare stoelen ontbreken. Linksachter bij motorklep de puntlassen niet meer zichtbaar door bedekken met plamuurachtige substantie.
Maar onder de auto alles kits, geen roestplekken, ook binnen niet. Blijf de kleur waanzinnig mooi vinden en meegespoten Fuchs velgen. Zit dus nog steeds op de wip...


25 jul 2008 2:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
kilometerstand was 32K mijl in 1993. zegt dus niks over de stand nu. die 190K zou wel eens te laag kunnen zijn. Als ik je verhaal zo hoor, zou ík hem niet hoeven. Slordig lakwerk, geen historie en of het targadakje zo perfect sluit waag ik te betwijfelen. Of heb je er mee gereden boven de 120 km/u? Het is simpel, koop de beste die je je kunt veroorloven en hou nog wat K euro's achter de hand voor onvoorziene zaken. Anders heb je straks je droom 911 en staat hij na een maand langs de straat omdat je de eerste grote onderhoudsbeurt waarbij blijkt dat je de versnellingsbak moet reviseren niet kunt betalen... (je zou de eerste niet zijn). Airco volledig gemonteerd maar niet meer werkend? Dat kan een hele hoop betekenen, van 'alleen maar bijvullen' (waarom doet de verkoper dat dan niet?) tot nieuwe onderdelen, een lek systeem etc. Ik ga er altijd van uit dat een airco gewoon kapot is als hij het niet doet. En iets dat kapot is, is bij Porsche per definitie duur... :cry:

Bondo = vulmateriaal/plamuurachtige substantie :wink: dat in Amerika veel gebruikt wordt om deuken, gaten en wat ze meer tegenkomen te 'restaureren'
Major bondo = heul veul van dat vulmateriaal
Magneet = met een magneetje kan je voelen of het bondo is (als je magneetje niet blijft plakken). Werkt overigens niet op banden, ramen en interieur :cheesy:
Horn spreukenboek = daarin kan je bovenstaande verklaring opzoeken

En de bondo opmerking sloeg op de post van Olaf daar net boven.


Rustig doorzoeken tot je een goede hebt, tijd zat. Time is on your side. Geniet vooral van je zoektocht.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


Laatst bijgewerkt door horn op 25 jul 2008 7:15, in totaal 3 keer bewerkt.



25 jul 2008 7:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
enne .. lekker geslapen!? Kan het me goed voorstellen hoor, al die twijfel. Klinkt mij wel een beetje als een auto die niet altijd even keurig is behandeld. Heb tijdens mijn zoektocht wat dat betreft ook heel grote verschillen gezien. Daaruit bleek dat er bij genoeg auto's ook met zoveel liefde is omgegaan door de jaren heen, dat er enkel slijtagesporen zoals in het leer en hier en daar op het dashbord (krasjes e.d.) zichtbaar zijn, maar alle knoppen e.d. nog op juiste plek hoor. Vraag me dan zelf altijd af wat voor iemand er ooit in gereden heeft, dat de knoppen eraf vlogen.. Airco zal wsl. ook geen goedkope grap worden, als je dit tenminste belangrijk vindt.
Succes met het dubben, wie weet opent Amersfoort de ogen weer op verrassende andere wijze!


25 jul 2008 7:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Bij twijfel niet inhalen...........


25 jul 2008 7:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Targa '02 voorheen 911 3.2 Carrera Jubileum '88
Den Haag
Bericht 
Ja, ik denk dat deze laatste opmerking het meest van toepassing is. Ergens denk ik dat deze P niet de juiste is voor iemand die niet de hele dag kan sleutelen wegens gebrek aan tijd, kennis en ervaring. Er zitten teveel onzekerheden aan.
Dus, de zoektocht gaat door. Morgen naar Amersfoort en verder sta ik zeker open voor suggesties. Ik heb ook al gereageerd op de andere wagen die gesuggereerd werd (uit '86). En zoals ook al gezegd wordt: laat de zoektocht, die erg leuk is, zolang duren als nodig is. Geen haast! Bovendien denk ik dat het aanbod/de aanbiedingen na de zomer groter zijn voor Targa's.
Nogmaals dank voor jullie prettige belangstelling en ondersteuning. En nogmaals, als je nog suggesties hebt...
Groeten, John


25 jul 2008 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Targa '02 voorheen 911 3.2 Carrera Jubileum '88
Den Haag
Bericht 
Afgelopen zaterdag in Amersfoort geweest om te kijken naar een Targa uit '88. Mooie wagen, goed in de lak, leek een plaatje. Totdat hij bij Robert Visser in Hilversum op de brug werd gezet. Wat de eigenaar ook niet wist is dat deze auto in zijn vroege jaren tweemaal een flinke klap rechts heeft gehad. Stukken erin gelast (door de italianen), overgespoten, geen originele velgen meer, etc. Daarnaast is de motor aan een revisie toe (209 K gelopen). Een No Go dus.
Alle lof voor Robert Visser, wat een deskundige, gedreven en aardige vent! Ik neem me voor geen p te kopen voor hij hem heeft gezien. Tot in het kleinste detail nam hij me mee op een reis door de tijd bij de wagen. En uiteindelijk hoefde ik maar een klein bedrag af te rekenen omdat hij niet de hele keuring deed. Een wereld van verschil met de keuring die Paul Aarts bij Van Kessel deed.
Al met al weer een ervaring rijker en illusie armer. De zoektocht gaat door, ben vastberadener geworden om ooit zo'n mooi 911 te mogen bezitten, hou jullie op de hoogte.


27 jul 2008 12:52
Profiel
Bericht 
Welkom in de wereld die Porsche heet. :wink:


27 jul 2008 13:39
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Zo zie je maar dat een AKK altijd nut heeft. :lol:


27 jul 2008 16:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
een goede AKK... :wink:


Als je een beetje kritisch bent zal je er meer tegenkomen die slecht zijn dan die goed zijn. Bereid je er maar op voor. Succes, en this is the way to go! :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 jul 2008 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Waarom gaat niemand kijken bij TJ! die heeft een op het oog mooie 3.2 staan met 240k op de klok. De motor is gereviseerd. Of het moet zijn dat de kleur je niet aanstaat. De prijs lijkt me niet onaardig. heeft een schuifdak G50 bak en het is er een van 88. Zoals zo veelen reeds gezegd hebben koop een goed voor iets meer dan een minder goede waarbij het lijkt dat er maar weinig werk aan zit. 1 of 2 k aan onderhoud is niks.

Afbeelding



Volgens mij wel een beetje aan gespoten als ik zo de deur zie tov het voor en achter scherm. Maar wat wil je voor een auto van 20 jaar oud.


28 jul 2008 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC ombouw 964 carrera 2
Zuid-limburg
Bericht 
Volgens mij is dat geen targa, en als ik het goed begrepen heb is dat een must.
_________________________________________
Huidig wagenpark:

peugeot 307
Opel Corsa
Hobby auto
Porsche 911 SC
Ford Mustang 5.0 V8


28 jul 2008 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
volgens mij niet meer: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=19507


28 jul 2008 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Targa '02 voorheen 911 3.2 Carrera Jubileum '88
Den Haag
Bericht 
Ik heb inderdaad een aantal eisen losgelaten en het budget verhoogd. Wie is TJ en waar vind ik hem? Mooi wagentje wat ik zie staan, kleur is prima. En ik begin ook steeds meer in te zien dat het verstandig is een betrouwbare wagen voor wat meer te kopen dan een twijfelgeval. De zoektocht kan ook nog best even duren en ik ben flexibel en geduldig.


28 jul 2008 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
info TJ:
http://www.theojansen-porsche.nl/start.htm


28 jul 2008 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Targa '02 voorheen 911 3.2 Carrera Jubileum '88
Den Haag
Bericht 
Hee Dubsport,
Wat een beauty, die jubi-uitvoering bij TJ! Ik ga snel kijken om te zien of er muziek in zit. Morgen bellen! Wat een gouden tip! Heel vreemd dat ik die in mijn zoektocht niet ben tegen gekomen. Autotrack had 'm niet gevonden. Keep you posted!


28 jul 2008 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Targa '02 voorheen 911 3.2 Carrera Jubileum '88
Den Haag
Bericht 
Kent iemand deze wagen trouwens? Hij staat te koop bij Theo Jansen, jubileummodel uit '88. Weet iemand de historie, ex-rijders? Nummerbord is SX-56-DH.


29 jul 2008 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Targa '02 voorheen 911 3.2 Carrera Jubileum '88
Den Haag
Bericht 
Ben ik even aan het surfen op het jubileum-model, kom ik prompt een tweede tegen op speurders: [url]http://www.speurders.nl/speurder.php?id=40975256[/url]
Als je objectief (voorzover mogelijk) deze naast die van TJ zet, wat zou dan je voorkeur hebben? Laatste heeft minder gelopen, is in 1995 in Nld geimporteerd en sinds dec. 2003 van huidige eigenaar, volgens RDW.
TJ heeft 241K op de teller (gereviseerde motor), Speurders 209K (cilinderkop-revisie, kleprevisie, etc.). Lijkt me moeilijk te vergelijken. Allebei meenemen naar Renntech in Steenwijk voor AKK?
HELP: er vliegen twee gebraden duiven rond en eentje zou voor mij kunnen zijn! Wie kan me helpen bij de keuze?


29 jul 2008 0:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik zou inderdaad zeker beiden gaan bekijken, en afhankelijk van je gevoel vervolgens bij een of allebei een AKK laten uitvoeren.

Gezien de gelijkwaardige prijs zou ik in geval ze alletwee goed zijn ws toch voor die 3.2 bij TJ gaan. Omdat je dan toch wat meer zekerheid hebt dan bij een particulier.
Aan de andere kant, stempels en boekjes zien er bij die op speuders staat dan ook wel weer veelbelovend uit... :wink:
Snel bij allebei gaan kijken dus!

Dat gezegd hebbende, ik vind de in kleur meegespoten velgen van die 3.2 bij speurders dan wel weer mooier.... :twisted:

Afbeelding


29 jul 2008 5:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Blijft altijd moeeilijk vergelijke op afstand. Ga eerst bij die van speurders kijken. Vraag even door wie ie en wat er gereviseerd is en ga dan naar theo jansen. Let op eventuel roest op de b stijl en voor al in de regio bij de dorpel. Als de wielkuipen niet goed schoon gehouden zijn dan krijg je roest blaasjes en wat daar onder zit kan dit zijn:

Afbeelding


Of nog erger natuurlijk.... maar dat komt er ook wel uit bij een AKK hoor :D Het is alleen een beetje zonde van het geld van de AKK.

Tis maar een tip.......

BTW Bij renntech kunnen ze je ongetwijfeld meer vertellen over de auto van speurders. Kijk maar op de foto met de rekeningen daar zie ik het logo op het rechter stapeltje rekeningen.


29 jul 2008 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Targa '02 voorheen 911 3.2 Carrera Jubileum '88
Den Haag
Bericht Een jongensdroom is uitgekomen!
:D :D JIPPIE JAHOE! :D :D Het forum heeft er een Porsche bezitter bij!!! Vandaag de 911 3.2 jubileum-uitvoering bij Theo Jansen gekocht. Wat een fijne wagen. Lekker lange proefrit gemaakt, rijdt als een zonnetje (en het was vandaag ook in het zonnetje!). Af en toe op de staart getrapt om de motor te laten ronken, heerlijk.
De wagen bleek in maart dit jaar al voor een aankoopkeuring bij Renntech (Erwin Janssen) te zijn geweest. Het rapport was nog bij TJ in te zien. Toch nog voor een bakje koffie naar Renntech toegegaan, waar we de puntjes hebben doorgenomen. Prettig, betrokken advies, geen blabla. TJ neemt overigens, binnen de vaste prijs, al die puntjes voor zijn rekening. Alleen een paar kosmetische onvolkomendheden, zoals een klein kleurverschil en loslatende blanke lak, laat ik voor wat ze zijn. Blijft een waanzinnig mooie wagen.
Allemaal prettige ervaringen :D dus vandaag met als klapstuk de aanschaf. Helaas :( kan ik hem pas na mijn vakantie ophalen (over 4 weken), maar dan kan ik alvast aan het idee werken dat ik een Porsche bezit. Daarnaast heb ik "de Bijbel" van Peter Morgan besteld (en Dempsey met 101 projecten voor je 911) als leesvoer tijdens de vakantie. Nu snel verzekering regelen (zoekfunctie op forum), parkeervergunning en stalling in Scheveningen (suggesties??). Ook lid worden van de Porsche club. Welke is het best/leukst/actiefst?
Hierbij wil ik ook alle forummers bedanken die hebben gereageerd op mijn vaak onervaren vragen en opmerkingen. Wat een geduld :idea: met zo'n onwetende! En natuurlijk speciaal dubsport, die me attent maakte op deze mooie wagen en daar wijs commentaar bij gaf. We zullen zien of het uitkomt.
Hoop jullie snel een keer in levende lijve te ontmoeten tijdens bijeenkomsten of tourtochten, dan kan ik hem trots laten zien (weet nog niet hoe ik foto's moet plaatsen op dit forum, maar hij staat met foto al op het forum).
De groeten, vroem vroem en keep them blinking (ofwel: blijven seinen naar echte 911's op de weg),
John
PS dit bericht zet ik op een aantal forum-onderwerpen om iedereen op de hoogte te brengen van het heuglijke feit (lijkt wel een geboorte!)


Laatst bijgewerkt door johnj op 30 jul 2008 21:53, in totaal 1 keer bewerkt.



30 jul 2008 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Van harte John met je nieuwe aanwinst. Welk boek heb je eigenlijk gekocht, 101 projecten is niet bij me bekend!

Wat gaan die 4 weken lang duren..... :wink:


30 jul 2008 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Targa '02 voorheen 911 3.2 Carrera Jubileum '88
Den Haag
Bericht 
Thanx, gelukkig leidt vakantie mijn gedachten een beetje af. En dit is het boek dat meegaat in de koffer: http://www.101projects.com/Porsche-101/index.htm


30 jul 2008 21:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.