Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 6:12



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
ervaring met 968 (semi)automaat 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht ervaring met 968 (semi)automaat
Mannen, ik sta aan de vooravond van aankoop 968 , nu ging mijn voorkeur uit naar handgeschakeld, maar mooi exemplaar met weinig km moeilijk te vinden, nu heb ik hele mooie automaat gevonden, ga deze week nog rijden. Maar ik ben op voorhand razend benieuwd !, geeft die automaat ook het fijne Porsche ""gevoel"" of hoe en wat is daar over te zeggen, ik ga de auto voor dagelijks gebruik, zeg 15000 km per jaar gebruiken, hoeveel benzine verbruik je reeel ? dank voor de input.

Gr. Jan


09 maart 2009 22:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht schakel
Mijn idee is dat een porsche handgeschakeld moet zijn. Maar ik zou zeggen rij eens in beide in een tip en handgeschakeld. Ik heb vele tip rijders over zien stappen naar handgeschakeld. Echter de oudere garde kan nog wel eens kiezen voor tip, maar dat is meer leeftijd gebonden.


09 maart 2009 22:39
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 968 tiptronic
Nou, niet om bijdehand te doen, maar ik wil concreet weten of die automaten fijn werken en/of je veel ""Porsche"" gevoel kwijt raakt of niet ? en kan je nu ook nog een soort van schakelen, ja dom misschien maar ik heb echt geen idee. En dan nog wat : zijn er verschillende typen automaat, in de advertentie staat n.l halfautomaat, terwijl bij andere auto""s (ook Porsche ) van zelfde aanbieder gewoon automaat staat.

Gr. jan


09 maart 2009 22:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
'n Tip is 'n Tip, zolang het geen PDK is :wink:

Zoals Gizmo zegt; zelf gaan rijden ... iedereen heeft er namelijk 'n eigen meing over :wink:


09 maart 2009 22:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
De keuze voor een tip of een handschakelbak is inderdaad zeer persoonlijk. Ik hou van schakelen, dus zou voor de laatste gaan.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


10 maart 2009 17:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hey ik rij met een tip doch indien ik kon kiezen nam ik een handgeschakelde!

kan je lekkerder in toeren jagen en ziet er ook gewoon veel beter uit!

Cheers


11 maart 2009 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
misschien een stomme vraag van mij tussendoor maar ik heb de laatste jaren mercedes met tip gereden en deze nooit gebruikt..de vraag.. krijgt de bak niet op z'n donder als je flink tipt? :?:


11 maart 2009 16:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.