Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 21:16



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
Ik hoop dat ik dit bericht in het juiste forum plaats. Zo niet, dan hoor ik het uiteraard graag.

Momenteel ben ik me aan het oriënteren om een Porsche 911 (996) aan te schaffen. Bij voorkeur een 3.6. Op internet staan uiteraard diverse auto's te koop met zeer uiteenlopende prijzen. Ik kwam onlangs dit exemplaar tegen:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=235550017

Ondanks de hoge kilometerstand lijkt de auto er op de foto's goed uit te zien en de prijs lijkt me op het eerste gezicht niet onrealistisch. Ook wordt de auto aangeboden door een BOVAG-autobedrijf. Het betreft wel een import-auto uit Italië.

Als ik het kenteken op Google intyp dan kom ik deze link tegen: https://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl ... terug=2401

De auto is dus kennelijk eerder via Domeinen geveild, hetgeen de voorgeschiedenis wellicht interessanter maakt...

Ik ben erg benieuwd of iemand van het forum deze auto (of de aanbieder) wellicht kent en mij meer over deze auto (en de voorgeschiedenis) kan vertellen.

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken en uiteraard zijn ook andere tips voor een mooie 911 3.6 van harte welkom!

Afbeelding


22 jan 2014 20:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
Mooie kleurencombi, zie je niet zoveel. Vind het feit dat hij uit Italië komt in dit geval niet zo'n nadeel (volledige historie erbij, en de kans is groot dat de KM stand klopt). Recente beurt goed nakijken wat er allemaal is gedaan. Menigeen koopt een goedkope 996 met wat onderhoudsachterstand en schrikt zich rot wat het kost om hem helemaal goed te krijgen. Zou ook onderstel ff goed na (laten) lopen.

Nadeel is wel dat als je er zelf wat meer km's in maakt hij uiteindelijk wat moeilijker verkoopbaar zal zijn.

Hou ons op de hoogte! :thumleft:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


22 jan 2014 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Bericht Re: Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
Kavelnummer: 2401 Toevoegen aan mijn catalogusToevoegen aan Mijn Catalogus
Gegund voor: € 15.600,00
2401 Personenauto, PORSCHE,
type 911 CARRERA; COUPE, automatic,
kenteken 58-JNX-3,


Tel bij bovenstaande prijs nog de verdere kosten .. transport poetsbeurt enz
blijft er toch weinig marge over voor de handelaar.... :|
_________________________________________
zijn er andere merken dan??


22 jan 2014 22:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
Hoe was dat ook al weer met die gynacoloog en die surinaamse vrouw? :mrgreen:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


22 jan 2014 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
Bedankt voor de tips! Het lijkt me inderdaad geen onlogische kilometerstand en het scheelt zeker als de gehele onderhoudsgeschiedenis bekend is. Mocht ik bij de auto gaan kijken (is niet direct bij mij in de buurt) en serieuze interesse hebben, dan zal ik zeker de door jou genoemde punten laten checken en sowieso een aankoopkeuring uit laten voeren.

968Tom schreef:
Mooie kleurencombi, zie je niet zoveel. Vind het feit dat hij uit Italië komt in dit geval niet zo'n nadeel (volledige historie erbij, en de kans is groot dat de KM stand klopt). Recente beurt goed nakijken wat er allemaal is gedaan. Menigeen koopt een goedkope 996 met wat onderhoudsachterstand en schrikt zich rot wat het kost om hem helemaal goed te krijgen. Zou ook onderstel ff goed na (laten) lopen.

Nadeel is wel dat als je er zelf wat meer km's in maakt hij uiteindelijk wat moeilijker verkoopbaar zal zijn.

Hou ons op de hoogte! :thumleft:


23 jan 2014 9:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
Dat lijkt mij inderdaad ook niet. Ik weet echter niet of de auto door iemand is ingeruild bij de huidige verkoper, of dat de verkoper de auto via Domeinen heeft aangeschaft.

porschefabian schreef:
Kavelnummer: 2401 Toevoegen aan mijn catalogusToevoegen aan Mijn Catalogus
Gegund voor: € 15.600,00
2401 Personenauto, PORSCHE,
type 911 CARRERA; COUPE, automatic,
kenteken 58-JNX-3,


Tel bij bovenstaande prijs nog de verdere kosten .. transport poetsbeurt enz
blijft er toch weinig marge over voor de handelaar.... :|


23 jan 2014 9:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
De aanbieder ken ik, doe ik al jaren zaken mee. Als je Dakar hebt gekeken deze keer heb je hem ook regelmatig op tv gezien trouwens! (Dodge Ram en Jeep Wrangler, team Go2Dakar)

Aanbieder is wat mij betreft zeker te vertrouwen.

Succes en indd, gave kleur combi.
_________________________________________
You've only got one life, live it!


23 jan 2014 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
Wat ik verder nog bijzonder vind is dat de auto volgens de RDW-gegevens in 2010 voor het eerst op Nederlands kenteken is gekomen, maar dat de letters van het kenteken 'JNX' zijn. Ik reed hiervoor een auto uit augustus 2009 en daarvan waren de letters van het kenteken 'JRJ'. Het lijkt me dus dat mijn auto, gelet op de lettercombinatie, later op kenteken gezet zou moeten zijn dan de Porsche..


23 jan 2014 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
Hartelijk dank, altijd fijn als iemand goede ervaringen heeft met een aanbieder. Heb Dakar helaas niet gevolgd, maar zag op de website inderdaad wel iets daarover staan.

Pw250 schreef:
De aanbieder ken ik, doe ik al jaren zaken mee. Als je Dakar hebt gekeken deze keer heb je hem ook regelmatig op tv gezien trouwens! (Dodge Ram en Jeep Wrangler, team Go2Dakar)

Aanbieder is wat mij betreft zeker te vertrouwen.

Succes en indd, gave kleur combi.


23 jan 2014 10:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
Nels schreef:
Wat ik verder nog bijzonder vind is dat de auto volgens de RDW-gegevens in 2010 voor het eerst op Nederlands kenteken is gekomen, maar dat de letters van het kenteken 'JNX' zijn. Ik reed hiervoor een auto uit augustus 2009 en daarvan waren de letters van het kenteken 'JRJ'. Het lijkt me dus dat mijn auto, gelet op de lettercombinatie, later op kenteken gezet zou moeten zijn dan de Porsche..


Een kenteken afgeven en tenaamstellen zijn heel verschillende zaken.
Je kunt nu een auto invoeren, of op een nieuwe een kenteken aanvragen, en zeker garagisten zullen hem pas tenaamstellen,datum afgifte deel I, wanneer ze deze verkopen. Bepaalde merken zie je ook wel eens met een "nr" van ee jaar eerder. Overjarige modellen ;)

Zegt dus niks.
_________________________________________
You've only got one life, live it!


23 jan 2014 10:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
Marc' Oh Oh... schreef:
Hoe was dat ook al weer met die gynacoloog en die surinaamse vrouw? :mrgreen:

die wilden toch weten hoe een rood interieur eruit ziet in een zwarte cabriolet ?

ps die van mij staat inmiddels over de 355000 km.


23 jan 2014 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Kent iemand deze Porsche 911 (996) 3.6?
Ok, hartelijk dank voor de uitleg. Dat wist ik niet. Goed om te weten dat dit niet bij voorbaat 'verdacht' hoeft te zijn.

Pw250 schreef:
Nels schreef:
Wat ik verder nog bijzonder vind is dat de auto volgens de RDW-gegevens in 2010 voor het eerst op Nederlands kenteken is gekomen, maar dat de letters van het kenteken 'JNX' zijn. Ik reed hiervoor een auto uit augustus 2009 en daarvan waren de letters van het kenteken 'JRJ'. Het lijkt me dus dat mijn auto, gelet op de lettercombinatie, later op kenteken gezet zou moeten zijn dan de Porsche..


Een kenteken afgeven en tenaamstellen zijn heel verschillende zaken.
Je kunt nu een auto invoeren, of op een nieuwe een kenteken aanvragen, en zeker garagisten zullen hem pas tenaamstellen,datum afgifte deel I, wanneer ze deze verkopen. Bepaalde merken zie je ook wel eens met een "nr" van ee jaar eerder. Overjarige modellen ;)

Zegt dus niks.


23 jan 2014 12:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.