Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 mei 2024 5:22



Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Gevonden!!!! Porsche 911 2.2T (1969) (geen hulp meer nodig) 

Welke type 911 kan je het beste aanschaffen voor 8.000,- t/m 10.000,- euro?
Je kan beter gaan voor een 912 12%  12%  [ 4 ]
911L 0%  0%  [ 0 ]
911E 12%  12%  [ 4 ]
911T 12%  12%  [ 4 ]
911? spaar toch lekker verder! 64%  64%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 33

Gevonden!!!! Porsche 911 2.2T (1969) (geen hulp meer nodig) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Da's inderdaad ook weer een hele mooie!
Gefeliciteerd en veel rijplezier.
Ik zal je vast bij een van de club of forum ritten gaan tegenkomen met KIP.


23 jun 2005 8:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2T uit 1969
Veenendaal
Bericht 
patrick911 schreef:
Da's inderdaad ook weer een hele mooie!
Gefeliciteerd en veel rijplezier.
Ik zal je vast bij een van de club of forum ritten gaan tegenkomen met KIP.


Ja zeker :D
_________________________________________
Eindelijk!!! Een porsche 911 ... genaamd KIP


23 jun 2005 9:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Zo zie je maar : hier wordt toch vaak een hoop gehannes over budget dat véél te laag is (zie poll :roll: ).

Ik denk dat we met z'n allen de waarde van onze lievelingen soms wat overschatten...(gelukkig zijn we niet alleen).

KIP lijkt me geen verkeerde koop. Alvast véél plezier ermee (en neen : ze is niet meteen 20.000 € waard :wink: )
_________________________________________
"Water dient om eieren te koken!"


24 jun 2005 22:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Peet964 schreef:
Zo zie je maar : hier wordt toch vaak een hoop gehannes over budget dat véél te laag is (zie poll :roll: ).

Ik denk dat we met z'n allen de waarde van onze lievelingen soms wat overschatten...(gelukkig zijn we niet alleen).

KIP lijkt me geen verkeerde koop. Alvast véél plezier ermee (en neen : ze is niet meteen 20.000 € waard :wink: )


Beste Peet,

Hoewel ik ernaar neig het met je eens te zijn, heb ik het hele topic nog een keer doorgelezen en nergens iets gelezen over een aankoopkeuring. Wel dat KIP vandaag wordt opgehaald en nagekeken, maar niets over een aankoopkeuring VOOR de aankoop...

Ik had ook ooit een 89er 964 C4 coupe voor iets meer dan 15K onder mijn kont, waar ik ruim 3 maanden heel veel plezier aan heb beleefd. Tot de eerste grote beurt. Geen aankoopkeuring gedaan, auto bleek krom en er mankeerde van alles aan. Van buiten zag hij er echter echt goed uit...

Als ik hier roep dat ik een C4 voor 15000 euro wil hebben roept ook iedereen dat dat veel te weinig is. Maar voor dat bedrag KAN je er dus eentje kopen... maar wat je dan hebt... :shock:

Wil helemaal niet zeggen dat deze mooie groene 911T ook zo'n verhaal kent, maar juich niet te vroeg. Net zo min als je een auto kan afkeuren op basis van een plaatje, kan je een auto goedkeuren op basis van een plaatje...

My 2 pennies... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 jun 2005 23:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
horn schreef:
Ik had ook ooit een 89er 964 C4 coupe voor iets meer dan 15K onder mijn kont,
:


In elk geval op de prijs gekocht dunkt me... 8)
_________________________________________
t beste maar weer...


24 jun 2005 23:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ome piet schreef:
horn schreef:
Ik had ook ooit een 89er 964 C4 coupe voor iets meer dan 15K onder mijn kont,
:


In elk geval op de prijs gekocht dunkt me... 8)


ik heb ervan geleerd... if it sounds too good to be true, it often is... :twisted: :cry:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 jun 2005 23:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Wil helemaal niet zeggen dat deze mooie groene 911T ook zo'n verhaal kent, maar juich niet te vroeg. Net zo min als je een auto kan afkeuren op basis van een plaatje, kan je een auto goedkeuren op basis van een plaatje...

Helemaal mee eens. ;) :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 jun 2005 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2T uit 1969
Veenendaal
Bericht 
Ik heb geen aankoopkeuring laten uitvoeren.

KIP staat nu bij Motron in Renkum en ik ben benieuwd? Na zelf een uitgebreide inspectie heb ik zelf niets bijzonders kunnen vinden (ik heb een lijst gebruikt van de klassieke 912.nl)

Daar kwam de auto nog steeds erg interessant uit. (ik ben alleen benieuwd naar de compressie. Ik weet wel dat de kleppen moeten afgesteld worden (slaat na 1,5 minut af).

Alle naden lopen erg recht (maar nu hoor ik dat het niet altijd wil zeggen nooit schade gehad). Aan de binnenzijde was er ook niets te zien van oude schades.

Ik had aanvankelijk wel een aankoopkeuring willen uitvoeren, maar UJVC verkoop eigenlijk alleen aan dealers. De auto's zijn ook erg snel verkocht en ik kreeg geen foute indruk van Hans Franke. Bovendien was de prijs natuurlijk erg aantrekkelijk.

Ook na grondige inspectie met twee man van de carroserie lijkt het geen plamuurbak te zijn.

Ik weet dat vergissen altijd mogelijk is, dus ik ben benieuwd wat ze bij Motron zeggen. Ik houdt jullie op de hoogte.
_________________________________________
Eindelijk!!! Een porsche 911 ... genaamd KIP


26 jun 2005 10:32
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Ronald1983 schreef:
Ik heb geen aankoopkeuring laten uitvoeren.

KIP staat nu bij Motron in Renkum en ik ben benieuwd?

Ik ook. ;) :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


26 jun 2005 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Bericht 
En? Hoe is het met KIP?
Heeft Motron nog ernstige dingen kunnen vinden? Hopelijk niet!


06 jul 2005 8:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2T uit 1969
Veenendaal
Bericht 
Semjon schreef:
En? Hoe is het met KIP?
Heeft Motron nog ernstige dingen kunnen vinden? Hopelijk niet!


Bij Motron hadden ze het erg druk, maar ik ben er zaterdag geweest.

De dorpels zijn niet heel erg netjes gemaakt (waarschijnlijk wat roest), maar niet zo dat er direct wat aan gedaan moet worden. Ik mag er dus gewoon mee rijden en dat over een jaar of twee aan laten pakken.

De onderkant kent een heel klein scheurtje (omdat ze onvoorzichtig zijn geweest met het van de boot halen, dat doen ze met een heftruckje).

Er zit linksachter boven het achterlicht en bij het achterwiel plamuur, maar het lijkt erop dat het niet is om schades weg te werken, want het metaal is nog gewoon dun. Het schijnt dat die amerikanen van dat smeerplamuur gebruiken voordat ze overspuiten ipv spuitplamuur.

Technisch in zeer goede staat.

De remmen zijn geen enkel probleem voor de RDW (zijn zelf heel erg goed).

De uitlaat kent een klein gaatje (wordt geprobeerd te lassen, als dat niet gaat ben ik 600 euro armer).

En natuurlijk moeten de voorlichten aangepast worden voor de RDW (stadslicht mag niet oranje en andere voorlampen).

En natuurlijk de rubbers die zijn uitgedroogd. Bij Motron zeiden ze dat ik eventueel nog wel zou kunnen wachten met de rubbers.

Wat wordt eraan gedaan:
- de onderkant (klein beetje laswerk en een zinklaag en daarover een plasticlaag? (dit heeft een apparte naam, maar dat weet ik niet meer) dit was orgineel ook zo?

- Lichten voor de RDW

- Onderhoudsbeurt

- Uitlaat (lassen, maar misschien vervangen)

- En dan wordt de RDW-keuring geregeld! (Er wordt deze week een afspraak gemaakt, maar ivm mijn vakantie zal dat waarschijnlijk pas begin september worden).

Dus afgezien van de dorpels geen enkele verrassing. Ja misschien is de onderkant wel een beetje jammer van dat scheurtje, maar wel is de onderkant voor de rest in puike staat gelukkig.

Die dorpels zijn bij veel oude (klassieke) porsches wel een probleem geloof ik. Is er iemand die een dergelijke reparatie heeft uitgevoerd en weet ongeveer de kosten hieran??

Ik ben er trouwens achtergekomen dat ik 15" velgen eronder heb zitten, klopt het dat dit een optie was?? Standaard was toch 14"?

Een vijfbak was toch ook een optie? of vergis ik me en was dat in 1969 al standaard?

Gr, Ronald, de gelukkige porsche 911 man
_________________________________________
Eindelijk!!! Een porsche 911 ... genaamd KIP


06 jul 2005 8:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 2.0 1965 Porsche 924 2.0 1976 Porsche 928 4.5 1979 Porsche 968 3.0 1993
Groningen
Bericht 
Nou, dat klinkt toch redelijk dacht ik zo. Dorpels zijn sowieso een zwak punt. Hopelijk blijft het eventuele werk beperkt tot de buitendorpels en zijn de binnendorpels nog goed.

Jammer dat ze zo onvoorzichtig de auto van de boot hebben gehaald. Waar zit het scheurtje precies? Zou zorgen dat dit goed gemaakt (gelast) wordt aangezien het een uni-body is, is het geheel erg belangrijk voor de stijfheid van de carrosserie.
Zinklaag op de bodem hadden ze in '69 inderdaad al, stelde alleen niet zoveel voor, was een heel erg dun laagje. Als ik me niet vergis zijn Porsche's vanaf '76 geheel verzinkt.
De "plasticlaag" is enigzins elastisch zodat steentjes e.d. afketsen en niet direct gaten veroorzaken in de laag. (ben de naam ook even kwijt)

Hopelijk is de uitlaat te redden want dat is inderdaad een dure grap. Het wordt sowieso al redelijk kostbaar want je moet de rubbers vervangen en op zoek naar andere verlichting. Dat is niet goedkoop.

15" stalen velgen zijn vanaf het begin van de 911 standaard geweest, in '67 kwam de eerste Fuchs velg (4,5" breed) en in '69 kwam er een 14" Fuchs voor de 911E. De rest van de 911's werd met 15" uitgerust.
De velgen onder KIP zijn dus correct.
Ook een 5 versnellingsbak is standaard, er kon als optie voor een 4bak gekozen worden.

Succes met de keuring en het zoeken van de benodigde onderdelen!


09 jul 2005 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2T uit 1969
Veenendaal
Bericht 
Semjon schreef:
Jammer dat ze zo onvoorzichtig de auto van de boot hebben gehaald. Waar zit het scheurtje precies? Zou zorgen dat dit goed gemaakt (gelast) wordt aangezien het een uni-body is, is het geheel erg belangrijk voor de stijfheid van de carrosserie.


Dat scheurtje gaan ze lassen en ik heb er vertrouwen in dat dit goed gaat gebeuren bij Motron (betrouwbaar en goed bedrijf).

Het scheurtje is circa 3 tot 5 cm lang en is aan de bestuurderskant en ongeveer onder de stoel.

Ja, rubbers zijn erg duur net als de uitlaat (dat had ik al voor de aankoop uitgezocht, dus het was niet echt een verrassing)
_________________________________________
Eindelijk!!! Een porsche 911 ... genaamd KIP


10 jul 2005 10:44
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.