Gevonden!!!! Porsche 911 2.2T (1969) (geen hulp meer nodig)
Geplaatst: 02 mei 2005 18:11
Hey Porschefans,
Ik ben hier nieuw en heb zoals al aangegeven in een eerder bericht op zoek naar een klassieke 911 (of een 912 misschien?, nadeel van een 912 is toch wel dat het geen 911 is).
Ik wil absolut geen omgebouwde wagen, laatst werd mij een 911 uit 1973 aangeboden en ze was omgebouwd naar een 964 (en dat vind ik geen prettig gevoel). Ik houd er niet zo van dat mensen eraan hebben zitten prutsen.
Ik heb al eens eerder gereageerd op een bericht over een 911L uit 1968. Ik was daar op een mooie middag langs gereden en zoals je als fan doet stop je even om een kijkje te nemen. Toen ik eromheen liep viel mij op dat er een paar kleine schoonheidsfoutjes waren, zoals bijvoorbeeld het missen van de bumpertjes en er zaten vrezelijke voorstoelen in en een versnellingspook om van te gruwelen. Toch ben ik even een praatje gaan maken met de eigenaar van de garage (A. Ploeg in Renswoude). Hij had de auto opgehaald van een financieel mannetje dat niet echt fan was en had de auto een jaar stil laten staan, maar de auto is rijdende (weliswaar zonder APK, maar dat was eveneens geen probleem). De vraagprijs met zijn schoonheidsfoutjes was 7600 euro (en ik dacht ik heb mijn droonauto gevonden). Natuurlijk heb ik hem niet meteen gekocht (al was het zeker wel liefde op het eerste gezicht). Ik wilde graag iemand die meer verstand van oude auto's heeft even een tweede kijkje gaan nemen. Ik heb toen op een vrijdag daarop (dat was een dag later) meteen gebeld om dinsdag een kijkje te gaan nemen. Helaas was de 911L verkocht ...
Twee weken zitten balen ... maar ja misschien was tie toch niet echt goed...
Zie ik die auto ineens op marktplaats... jaja met een taxatierapport voor 13.750,- euro.... wel %#$#$@&* als die wagen nou naar een liefhebber was gegaan, dan had ik er niet zo over in gezeten, maar nou vind ik dit wel erg vervelend. Die klojo weet niet eens watvoor velgen eronder zitten (verrek velgen ???? ooit van gehoord???).
Nou ben ik al een kleine drie weken op zoek naar mijn droomauto waar ik al z'on 4 a 5 jaar voor spaar. Ik heb Stolze gebeld, maar daar lees ik niet zulke mooie berichten over (zelf had ik dat gevoel ook een beetje door de telefoon), tevens hoor ik dat hie beste man overal de hoofdprijs voor wil. Zo na een telefoontje voor een goede 911 (zoals die oranje) kost 13.500 euro.
Wat is mijn droomauto nou precies?
Type: 911
BJ: 1965-1973
Model: Coupe (klassieke model)
Prijsklasse: 8.000,- t/m 10.000,-
Zij hoeft natuurlijk niet perfect te zijn (daar is mijn budget ook niet naar). Een leuke auto, waar ik wel mee kan rijden, dus met een APK en kenteken. Ik rijd niet veel dus echt een leuke hobbyauto, waar ik in het weekend mee kan rijden en af en toe door deweeks en natuurlijk een beetje aan kan sleutelen (onder het motto: geen ervaring mee, maar alles is te leren).
Wel wil ik er graag een die niet of nouwelijks roest probleempjes heeft. Tevens wil ik de eerste twee misschien drie jaar niet het complete motorblok reviseren.
Ik heb tevens iets tegen een sportomatic, laat mij maar gewoon koppelen.
Mijn vraag is weet iemand een dergelijke auto te koop te staan (bij een particulier of dealer/handelaar)? en zou die persoon mij in contact kunnen brengen met de verkoper?
Gr, Ronald
Ik ben hier nieuw en heb zoals al aangegeven in een eerder bericht op zoek naar een klassieke 911 (of een 912 misschien?, nadeel van een 912 is toch wel dat het geen 911 is).
Ik wil absolut geen omgebouwde wagen, laatst werd mij een 911 uit 1973 aangeboden en ze was omgebouwd naar een 964 (en dat vind ik geen prettig gevoel). Ik houd er niet zo van dat mensen eraan hebben zitten prutsen.
Ik heb al eens eerder gereageerd op een bericht over een 911L uit 1968. Ik was daar op een mooie middag langs gereden en zoals je als fan doet stop je even om een kijkje te nemen. Toen ik eromheen liep viel mij op dat er een paar kleine schoonheidsfoutjes waren, zoals bijvoorbeeld het missen van de bumpertjes en er zaten vrezelijke voorstoelen in en een versnellingspook om van te gruwelen. Toch ben ik even een praatje gaan maken met de eigenaar van de garage (A. Ploeg in Renswoude). Hij had de auto opgehaald van een financieel mannetje dat niet echt fan was en had de auto een jaar stil laten staan, maar de auto is rijdende (weliswaar zonder APK, maar dat was eveneens geen probleem). De vraagprijs met zijn schoonheidsfoutjes was 7600 euro (en ik dacht ik heb mijn droonauto gevonden). Natuurlijk heb ik hem niet meteen gekocht (al was het zeker wel liefde op het eerste gezicht). Ik wilde graag iemand die meer verstand van oude auto's heeft even een tweede kijkje gaan nemen. Ik heb toen op een vrijdag daarop (dat was een dag later) meteen gebeld om dinsdag een kijkje te gaan nemen. Helaas was de 911L verkocht ...

Twee weken zitten balen ... maar ja misschien was tie toch niet echt goed...
Zie ik die auto ineens op marktplaats... jaja met een taxatierapport voor 13.750,- euro.... wel %#$#$@&* als die wagen nou naar een liefhebber was gegaan, dan had ik er niet zo over in gezeten, maar nou vind ik dit wel erg vervelend. Die klojo weet niet eens watvoor velgen eronder zitten (verrek velgen ???? ooit van gehoord???).
Nou ben ik al een kleine drie weken op zoek naar mijn droomauto waar ik al z'on 4 a 5 jaar voor spaar. Ik heb Stolze gebeld, maar daar lees ik niet zulke mooie berichten over (zelf had ik dat gevoel ook een beetje door de telefoon), tevens hoor ik dat hie beste man overal de hoofdprijs voor wil. Zo na een telefoontje voor een goede 911 (zoals die oranje) kost 13.500 euro.
Wat is mijn droomauto nou precies?
Type: 911
BJ: 1965-1973
Model: Coupe (klassieke model)
Prijsklasse: 8.000,- t/m 10.000,-
Zij hoeft natuurlijk niet perfect te zijn (daar is mijn budget ook niet naar). Een leuke auto, waar ik wel mee kan rijden, dus met een APK en kenteken. Ik rijd niet veel dus echt een leuke hobbyauto, waar ik in het weekend mee kan rijden en af en toe door deweeks en natuurlijk een beetje aan kan sleutelen (onder het motto: geen ervaring mee, maar alles is te leren).
Wel wil ik er graag een die niet of nouwelijks roest probleempjes heeft. Tevens wil ik de eerste twee misschien drie jaar niet het complete motorblok reviseren.
Ik heb tevens iets tegen een sportomatic, laat mij maar gewoon koppelen.
Mijn vraag is weet iemand een dergelijke auto te koop te staan (bij een particulier of dealer/handelaar)? en zou die persoon mij in contact kunnen brengen met de verkoper?
Gr, Ronald