Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 7:33



Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
964 Targa 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: 964 Targa
GussNL schreef:
horn schreef:
Tuurlijk. iedereen praat elkaar na en het is niet zo. Tot je zo'n yank probeert te verpatsen. Dus doe vooral de struisvogel tot het moment dat je hem wil verkopen. :thumleft:


Wat een giller dit... ga gerust even kijken bij Elfer in Arnhem, die mannen halen de beste exemplaren in zeer goede staat bij die 'Yanken' vandaan. Dacht niet dat ze het daar heel slecht doen momenteel. Ik heb inmiddels aardig wat dubieuze van laswerk en roest aan elkaar hangende Europese sjonniehokken gezien.... nee Europees is top en Amerikaans is troep want er zit een mijlenteller in...keep on dreaming..... :cheers:


Je snapt toch wel dat het gaat om vergelijking van auto's in dezelfde staat? :scratch:
M.a.w. een 993 in perfecte staat uit US, tegenover een 993 in perfecte staat uit EUR.

En ja, ik zou inderdaad mijn EUR 964 ruilen tegen een 965 uit de US in perfecte staat.. :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


01 feb 2015 9:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 964 Targa
GussNL schreef:
horn schreef:
Tuurlijk. iedereen praat elkaar na en het is niet zo. Tot je zo'n yank probeert te verpatsen. Dus doe vooral de struisvogel tot het moment dat je hem wil verkopen. :thumleft:

Wat een giller dit...


Afbeelding

Uiteraard gaan de prijzen van US 964's mee omhoog met de ROW's. En tuurlijk staat het je vrij om dezelfde prijs te betalen voor een US als voor een ROW. Maar als je hem wil verkopen ga je allemaal mensen aan de deur krijgen die als eerste roepen 'maar het is wel een amerikaan'. Het laatste wat ik zeg is dat amerikaanse auto's per definitie slechter zijn. In vergelijkbare staat krijg je gewoon meer voor een europese dan voor een ex-US 964. En ik heb US auto's gezien die ik dolgraag zou willen hebben. Ook met een mijlenteller en een giraffegeel leren interieur...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 feb 2015 11:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 964 Targa
Jaspa schreef:
Dit is toch het PORSCHEFORUM, amerikaan, japanner, brazil wat maakt het uit

Dat is volgens mij ook niet de discussie. Er rijden hier op het forum onwijs mooie Porsches rond uit Amerika, Japan etc. Zeer begerenswaardige auto's die uiteraard allemaal 'echte' Porsches zijn. Het ging over het eventuele verschil in waarde bij verkoop van een US vs een europese.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 feb 2015 11:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 964 Targa
Ach, tis ook leuk de verkoop advertenties te lezen van handelaren die italiaanse, amerikaanse en dan duitse......als final een originele NL geleverde...bij inkoop komen de voordelen terecht of ontrecht weer naar boven....

Blijft een ''spel' om de accenten op de positieve punten te blijven hameren......
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


01 feb 2015 12:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 964 Targa
GussNL schreef:
Wat een giller dit...

Vreemde reactie aangezien
GussNL ook schreef:
Goede 964's worden schaars en steeds meer waard, wel of geen Amerikaan is dan minder een issue.

Je erkent het waardeverschil dus zelf ook blijkbaar :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 feb 2015 12:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: 964 Targa
Het waardeverschil is er gewoon, dat is een feit.

Maar als ik mag kiezen, geef mij maar een mooie eerlijke roestvrije USA import met verdroogd interieur en desnoods hoge mijlenstand.

Gewoon omdat ik weet dat roest zeer moeilijk (definitief) de kop in te drukken is.

Ik heb zelf een EU SC en een USA SC, beiden uit 1983. Die EU SC is 10 jaar geleden geheel gerestaureerd, terwijl die USA grotendeels in eerste lak staat. (heeft beschadigingen gehad aan voorklep en achterscherm)

Niet vergeten dat er in de USA ook delen zijn waar het klimaat minder gunstig is en er ook gewoon rotte Porsche's wegkomen :salut:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


01 feb 2015 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabriolet
Bericht Re: 964 Targa
EriC4C schreef:
GussNL schreef:
Wat een giller dit...

Vreemde reactie aangezien
GussNL ook schreef:
Goede 964's worden schaars en steeds meer waard, wel of geen Amerikaan is dan minder een issue.

Je erkent het waardeverschil dus zelf ook blijkbaar :wink:

Nou goed gezien hoor.... Wat ik gewoon bedoel is dat er tussen verschillende 964's die te koop staan allerlei verschillen in de vraagprijzen te zien zijn gebaseerd op vele factoren. De een vindt een prijs te hoog, de ander vindt hem redelijk, of juist een 'koopje' (zie vooral dit forum). Mijn ervaring is dat het aspect 'wel of geen Amerikaan' eigenlijk geen van alle andere factoren te isoleren issue is, de Amerikaan is vaak erg goed anders komt ie sowieso niet hierheen. In theorie zal onder verder exact gelijke omstandigheden (maar hoe vaak maak je dat mee) op de 'niet Amerikaan' eerder de keus vallen maar ik blijf erbij dat het makkelijk wegzetten als 'een Yank dus...' nergens over gaat.


01 feb 2015 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: 964 Targa
Je snapt 't nog steeds niet..? :scratch:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


01 feb 2015 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabriolet
Bericht Re: 964 Targa
O jee, de echte kenner gaat het zo 'nog een keer' uitleggen.... :cheers:


01 feb 2015 23:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 964 Targa
Dat verwacht ik niet, want met jouw oren in het zand is dat bij voorbaat zinloos :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


02 feb 2015 10:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 964 Targa
ik geef het op. :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 feb 2015 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Cabriolet
Bericht Re: 964 Targa
En meewarig hoofdschuddend vonden de forumvrindjes elkaar geheel eensgezind.


02 feb 2015 13:14
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: 964 Targa
Guss ik snap je punt wel. yanken worden momenteel niet meer zo 123 in het verdom hoekje gezet als een aantal jaren terug.


02 feb 2015 13:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: 964 Targa
Zelfs Wolbert verkoopt tegenwoordig ex-USA auto's, deze voldoen prima aan de door hem gestelde eisen. :!:


02 feb 2015 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: 964 Targa
Logisch, zoals je o.a. hierboven kunt lezen zijn er klanten voor.. :twisted: :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


02 feb 2015 15:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 964 Targa
Retep schreef:
Zelfs Wolbert verkoopt tegenwoordig ex-USA auto's, deze voldoen prima aan de door hem gestelde eisen. :!:

Natuurlijk. Het zijn ook gewoon goede 964's (en andere Porsches). Er wordt ook niet gezegd (door mij dan tenminste) dat een US Porsche kwalitatief minderwaardig zou zijn aan een ROW. Alleen dat je bij verkoop in NL meer gezeur en vaak een iets lagere waarde krijgt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 feb 2015 16:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: 964 Targa
Denk dat dat met de toenemende leeftijd van de automobielen, al aangepast meestal naar EU specs dus, steeds meer af zal nemen.
Er komen tenslotte geen mooie echte Luchtkoelers bij dus diegene die men kan koesteren....... :popcorn:
Alleen klik ik zelf meestal ook door naar de volgende als ik US zie staan maar goed, kwestie van wennen denk 'k!

:wink:
_________________________________________
You've only got one life, live it!


02 feb 2015 16:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: 964 Targa
Ik niet, zal me wurst wezen waardie vandaan komt, alstie maar waar voor zn geld biedt.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 feb 2015 18:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: 964 Targa
Ik heb het er ook niet letterlijk staan maar da's wat ik bedoel indd ;)
_________________________________________
You've only got one life, live it!


02 feb 2015 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: 964 Targa
Dames het topic is Targa gevraagd, start een ander draadje, de starter wil gewoon de mooiste 964 vinden :res:
Hier een mooie zwart/zwart en C4 Targa
http://home.mobile.de/home/index.html?c ... _204936349
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


02 feb 2015 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 Targa
Die ziet er nie slecht uit, wel Amerikaantje maar toch eens bekijken :salut: :salut: :salut:
_________________________________________
991 Targa,, 964 C2 en 964 C2 Targa, ex 993 cabrio, ex 997 2S Cabrio, ex Cayenne V6,ex 997 4S cabrio.


03 feb 2015 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: 964 Targa
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... ORT&noec=1

En wat natuurlijk nog veeeeeel belanrijker is : Deutsches Auto mit lückenloser History :wink:
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


05 feb 2015 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: 964 Targa
http://www.classiccarbrothers.nl/conten ... ra-2-targa 25 mille, koopje? Moet nog wel 10 k in zo te zien....en een amerikaan
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


08 feb 2015 18:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 964 Carrera 2 Targa 5spd
Bericht Re: 964 Targa
Ik ben ook op zoek naar een 964 targa en ben gaan kijken naar die witte maar er is nog veel werk aan. Hij zei aan telefoon dat de lak niet goed meer was maar de rest solide maar das is echt optimistisch uitgedrukt.
De lak is echt waardeloos. Achterbumper is stuk, vooraan zijn de lichten maar half meer in de kast vast gemaakt en is er volgens mij roest "hersteld". Alle rubbers zijn stuk alsook het targa dak. de stoelen zijn lelijk en lijken 2 verschillende, de elektrische bediening ervan werkt niet. de achterspoiler zit geblokkeerd op de "open" stand en de knop ervan draait niet. De motor lekt olie en viel stil na het starten maar draaide wel vrij mooi eens je even met het gas gespeeld had en zijn vrijloop gevonden was. Tenslotte ontbraken de bodemplaten en alle modderschermen in de wielkasten.

Alles samen een leuk project, maar ik vrees dat de kosten om em echt mooi te krijgen niet op 10k maar eerder een veelvoud uit komen. Het is een beetje een uitgewoond geval dat bottom up terug opgebouwd dient te worden, maar dan heb je natuurlijk wel een targa waarvan je weet dat hij eigenlijk nieuw is.

Heeft iemand een idee wat de kosten concreet zouden zijn? Zoveel ken ik er nou ook niet van.


09 feb 2015 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 964 Targa
Voor 20 kopen en nog eens dat bedrag voor alle "dingetjes"

Onbegrijpelijk wat voor teksten ze verzinnen om de staat van een auto als mooi te omschrijven...


09 feb 2015 12:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.