Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 mei 2024 17:39



Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifdak 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Jaco schreef:
Valt me op dat er erg weinig handgeschakelde te koop staan toz een jaar of 2 geleden. Ook zijn de prijzen niet verder meer gezakt, eerder meer gestegen. Toch al snel een liefhebbers auto aan het worden?...... 8)

Het valt mij uberhaupt knap tegen een 996 Turbo of 997 Turbo op mobile.de te zien die unfallfrei is, niet amerikaan is of rare spoilers heeft, voor een acceptabele prijs. Geldt niet alleen voor handgeschakeld maar ook goede tiptronics. :(


04 jan 2016 15:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
De 997 mk1 turbo zou voor mij ook een opvolger kunnen worden voor mijn huidige 996. Nee niet per direct. Maar wie weet over een jaartje 1-2. Dus stiekem al wel aan het vooruitkijken. Dus een topic zoals deze interesseert me wel.

jeff_911 schreef:
Het valt mij uberhaupt knap tegen een 996 Turbo of 997 Turbo op mobile.de te zien die unfallfrei is, niet amerikaan is of rare spoilers heeft, voor een acceptabele prijs. Geldt niet alleen voor handgeschakeld maar ook goede tiptronics. :(


@jeff_911: Waar let je dan zo op, dat ze niet unfallfrei zijn en of dat het een amerikaan is. Staat er soms niet echt expliciet bij geschreven lijkt me zo, of kan je het aan de foto's zien?


05 jan 2016 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Met huidige prijsontwikkelingen kan je ze beter nu kopen dan morgen lijkt het wel.

In NL is het aanbod enorm beperkt, dus ik kijk ook vaak op mobile.de. Daar staat unfalfrei er wel bij, of reparierten unfallschäden. Dat laatste kan ook gewoon parkeerdeuk zijn. Bij veel advertenties staat er ook niks bij: dat betekent niet perse dat er wat mis is, maar wel dat de verkoper niet 100% zeker is. In DE ben je in hogere mate aansprakelijk als je unfallfrei claimt en na de koop blijkt bv dat er toch iets is geweest.

Amerikaan kan je indien nog origineel zien aan de bumpers (stootkussen naast kenteken achterzijde), mijlentellers. Dat kan natuurlijk allemaal omgezet zijn, maar als het dan niet genoemd wordt dan zou je het alleen aan leveringscode van land kunnen zien.

Voor overzicht even de linkjes voor Turbo coupes onder de 150.000KM.

overzicht 996 turbo: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=

overzicht 997 turbo MK1: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=

Weinig keus. Zeker als je nog beetje kieskeuring bent en niet iets wil met aftermarket spoilers van een GT2, of perse Sportstoelen wil en ook geen autotelefoon..

Edit: Een voorbeeld van een Amerikaan, wordt wel netjes genoemd trouwens. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1


05 jan 2016 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Thx ... Het blijft zoeken ... de selectie blauwe turbo's is op één hand te tellen, zie ik.
Gaat dus nog een lastige zoektocht worden.


05 jan 2016 16:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Maar als bij een Amerikaan de tellers, bumpers en wat verlichting aangepast zijn dan zie je er niets meer van, toch? Verder maakt het qua techniek toch al helemaal niets meer uit, vroeger wel met al die luchtpompen en lagere compressieverhoudingen etc.
Just my 2 dollars :mrgreen:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


05 jan 2016 19:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Is dit wat?

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=282637400
_________________________________________
footers zuigen! :D


06 jan 2016 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda


Aan de prijs ligt het niet volgens mij...
_________________________________________
Porsche 997 GT3


06 jan 2016 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Die prijs kan laag zijn, maar als je er nog 40.000km bijzet in 3 jaar zal je niet mee profiteren van de eventuele prijsstijging die er bij de turbo's wel aan lijkt te komen (en ik denk vooral bij de handbakken).
Als je eenmaal 170.000km op het klokje hebt is het teveel m.i. voor een eventuele liefhebber die ook wil meeprofiteren.
Dan zal je zelf ook weer moeten zakken.....
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


06 jan 2016 19:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
niet duur inderdaad maar ik sluit me aan bij de post van Jacobt.

Die spoiler vind ik dan weer helemaal niets maar iedere sjaak zijn smaak :cheers:


06 jan 2016 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zelfstandig
Buitenland
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Ben ook geen fan de spoiler. Deze is toch geen onderdeel van het aero pakket?

Wat betreft de eventuele waarde stijging ik geloof er niet zo in. Er zijn er teveel gemaakt en de mkII is ook met pdk een prima auto, hierdoor zal vermoed ik de komende jaren de MK1 eerder nog wat dalen of hoogstens gelijk blijven. 1 ding is zeker de afschrijving zal niet meer zoveel zijn als wat de vorige eigenaren hebben gehad.


06 jan 2016 22:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Volgens mij een GT3 spoiler.....


06 jan 2016 23:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Ik ben het grotendeels wel met jullie eens. Alleen vraagt Alex naar mijn weten niet om een beleggingsobject. De auto voldoet aan een aantal van de gevraagde criteria dus ik dacht laat ik de link maar delen aangezien de auto op het eerste gezicht (staat van onderhoud weet ik niet) een koopje lijkt. Er zal overigens nog wel iets van 5k belasting bij komen bij invoer naar nl gok ik.
De spoiler vind ik ook niet alles, maar ik denk dat die vrij gemakkelijk terug te bouwen is naar origineel.
_________________________________________
footers zuigen! :D


06 jan 2016 23:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Citaat:
Alleen vraagt Alex naar mijn weten niet om een beleggingsobject.


Je hebt helemaal gelijk! Alex is een trendbreker, gelet op de topics hier de laatste tijd. Volgens mij wil Alex gewoon lekker :drive:

Verder: het blijft een prachtige Porsche en ik denk ook dat de spoiler zo terug te bouwen is naar origineel.


07 jan 2016 0:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Ja... Rijden met die auto's. Daar zijn ze voor bedoeld.


07 jan 2016 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Alex wil allang geen turbo meer, maar rijdt nog vrolijk door in de 996.

Spoiler vind ik persoonlijk niet misstaan, zeker ook omdat het originele 977 Turbo Aerokit is, die anders is dan de normale 997 Aerokit of GT3 spoilers. Zou ik ook zeker zo laten aangezien hij fabrieks af zo geleverd is (dit is de originele staat). Wel vind ik de keuze voor normale stoelen jammer. Maar overall wel erg mooi exemplaar!

MBT tot waardestijging heeft jacob wel een punt, maar wie rijdt er nu ook zoveel dan.. :roll:


Laatst bijgewerkt door jeff_911 op 07 jan 2016 1:06, in totaal 1 keer bewerkt.



07 jan 2016 0:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Heb de indruk dat veel van de turbo's erg mager in de opties zitten. Wat zouden zo volgens jullie de opties (aandrijflijn/ophanging/exterieur/interieur) zijn die een 997 mk1 Turbo helemaal af zouden maken? Must haves maar ook bv de spreekwoordelijke kers op de taart.


07 jan 2016 0:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Sportstoelen (mooiste als die helemaal elektrisch zijn), alles leer (deur en dash ook), Sportchrono met PASM, Navi unit met Bose surround, velgen zoals in dit Belgische voorbeeld en persoonlijk houd ik wel van een open dakje.

Kleuren interieur en exterieur is naar echt smaak uiteraard. Maar rood en beige leer vind ik tricky, zwart, bruin of grijs prima. Exterieur zowat alle kleuren behalve geel of oranje. Zilver is wat saai, maar kom je toch snel op uit. Voorkeur zou zwart of donker blauw zijn.

Aandrijflijn: MK1 wegens de motor, voor wat het waard is.. Handbak is op de forums gewilder, maar automaat past ook wel bij het GT karakter en lijkt vaker verkocht te zijn als ik het aanbod zo zie.


07 jan 2016 1:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Voor mij was de overweging om over te stappen van 996 C2 naar 997 Turbo idd alleen het rijgenot van de extra PK's. Ik zag de aanschaf van een Turbo niet als investering. Heb dat nooit gedaan en mijn statistieken zijn ronduit slecht: timing van koop en verkoop is systematisch slecht gebleken :(

Ik was zeer tevreden met mijn ongeblazen 996 en heb daar veel plezier aan beleefd. Toch miste ik wel de kick van 500 pk. Ik heb zeer serieus in overweging genomen om een Turbo te kopen en heb een aantal 996'en en 997's bekeken en gereden. De acceleratie van de Turbo vind ik super. Looks ook. Ben inmiddels in het reine gekomen met de spoiler van de Turbo. Wie weet gaat dat ook ooit met de spoiler van de GT3 gebeuren, alhoewel ik nog een voorkeur heb voor autos waar deze op een nette manier is weggehaald zoals bij de 991 die nu bij Porsche Centrum Gelderland in de verkoop staat.
In dit traject ook nog naar andere auto's gekeken waaronder Aston Martin Vantage + DB9 en Ferrari F430. De Aston vind ik erg mooi maar daar mis ik de kick tijdens het rijden. De F430 is mij toch wat te opvallend, terwijl aanschafprijs aardig in de buurt komt van een goede 997 Turbo. Onderhoud kan best wel wat hoger uitvallen dan bij de Turbo, maar bij mij thuis is de afspraak dat een hobby geld mag kosten :D

Nu lang wikken en wegen mbt tot een prachtige 997 Turbo met voor mij de juiste opties (zoals in mijn originele vraag gemeld) kwam mijn 996 weer in de verkoop. De vorige eigenaar heeft er veel aan verbeterd en ik ben weer over deze auto gaan nadenken. Uiteindelijk heb ik besloten om mijn Turbo plannen te parkeren en de 996 terug te kopen. De ruige looks en de loud sound van de uitlaat maken een hoop goed en ik rijd inmiddels weer met veel plezier in een hele mooie 996.

Misschien dat ik over enige tijd toch weer naar iets met meer vermogen ga kijken, maar momenteel ben ik weer een zeer tevreden Porsche rijder. Het Porscheloos zijn viel mij iig zwaar.

Ik zou zelf altijd een 997 Turbo kopen met Sport Chrono. Handbak op de Mk1 is een must have voor mij. En ja kleur is persoonlijk. Ik vond de zilveren een paar jaar geleden het mooist. Merk inmiddels dat ook dit kan veranderen. Ik heb nu een sterke voorkeur voor zwart (liefst mat) of donkerblauw. Knal rood lijkt me ook wel mooi maar die zijn bijna niet te vinden. Een uitlaatmodificatie voor meer sound spreekt mij ook aan en een opgevoerde motor zoals je in Duitsland wat vaker ziet zou voor mij een pluspunt zijn. Het Mezger blok moet dit kunnen hebben en het geeft nog meer fun :cheers:

Voor degenen die nog op jacht zijn: veel plezier en een goede vangst !
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


07 jan 2016 2:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Ik vind de Turbo het mooist in deze blauwe kleur maar dan icm een zwart interieur.

Afbeelding
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


07 jan 2016 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda


Bespaar je de moeite, dat is niet wat. De kleurcode in het onderhoudsboekje meldt L8A7. En er stond toch echt een zwart-metallic.

Belgen...


07 jan 2016 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Rubinrot? Heb je het van foto of ben je wezen kijken?

@Franz: dat is idd mooiste blauw.


07 jan 2016 10:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Citaat:
Ik vind de Turbo het mooist in deze blauwe kleur maar dan icm een zwart interieur.


+1

Maar die zijn moeilijk te vinden. Ik was nog bijna overstag gegaan voor een tip (die blauwe bij v. Beurden met blauw leder interieur). Die was helemaal naar mn smaak (ook al had ik liever een zwart interieur) maar ik wilde toch perse een handbak.
_________________________________________
footers zuigen! :D


07 jan 2016 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Franz schreef:
Ik vind de Turbo het mooist in deze blauwe kleur maar dan icm een zwart interieur.

Afbeelding


Smaken verschillen, persoonlijk vind ik deze combi juist prachtig. :thumleft:


07 jan 2016 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Is ook prachtig. Lekker chique. Maar het allermooist icm zwart leder. :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


07 jan 2016 14:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Gezocht: 997 Turbo MK1 Coupe handbak / donker / schuifda
Volgens mij staat er eentje in die kleur bij AenD in Amersfoort? De velgen zijn het voor mij dan weer net niet overigens, verder: :thumleft:


07 jan 2016 14:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.