Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 22:54



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Gezocht: Cayman S (987) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Bericht Gezocht: Cayman S (987)
Het is alweer even geleden dat ik mijn laatste P uitgezwaaid heb en het wordt weer eens tijd voor een fun-auto die daarnaast prima dagelijks te rijden is.

Ik heb eigenlijk altijd al een zwak gehad voor de Cayman (naast de 964 natuurlijk) dus tijd om eens voorzichtig rond te gaan kijken. De prijzen van de 987 lijken inmiddels redelijk te zijn gestabiliseerd, al had ik gehoopt dat ze nog even door zouden dalen :mrgreen: . Ik heb geen haast en er staan ook alternatieven op het verlanglijstje maar als ik een mooi exemplaar tegen kom voor een mooie prijs en het gevoel is goed dan kan het natuurlijk snel gaan.

Eisen:
- S
- Handgeschakeld
- Stoelverwarming
- Aantoonbaar goed onderhouden

Wensen:
- Lekker in de opties, Navi, Bose, Sportstoelen, Sportuitlaat, Sportchrono, Xenon, PDC, etc
- Meevallende km's
- 19"
- Goed achteraf onderstel als KW of Bilstein zou natuurlijk mooi zijn en kom je bij de oosterburen wel eens tegen
- Geen rare tupperware of goedkope aftermarket velgen

Kleurvoorkeur:
Pfff...er zijn diverse kleuren mooi op de Cayman afhankelijk van de interieurkleur en velgenkeuze. Al heb ik een zwak voor onderstaand zeehondjesgrijs met deze velgen maar dan met een cacao interieur. Maarja Kobaltblauw is ook prachtig (dan weer een zwarte imboedel) en zelfs het saaie standaard zwart of zilver kunnen goed staan op een Cayman.
Afbeelding

Budget:
20k en dat moet lukken want een jaar geleden was ik nog net te laat bij een koopje van 17.5k dat bij PSE vandaan kwam en daar was onderhouden :mrgreen: . Maar realistisch gezien zal ik wat uitloop richting 25k moeten incalculeren.
_________________________________________
Current:
Fiets...
Exxes:
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport


Laatst bijgewerkt door THE MUD op 26 dec 2015 14:10, in totaal 3 keer bewerkt.



26 dec 2015 2:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Goede keus ;-) Meevallende km's is wat rekbaar uiteraard. Ben benieuwd of je in NL iets vind met het budget wat je in gedachten hebt en hoeveel km daar dan bij hoort. Kobalt blauw is wel erg fraai!
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


26 dec 2015 2:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Er staat er één bij Haaglanden Motorsport, maar die valt buiten je budget, helaas. Het lijkt wel of je de foto van die auto hebt geplaatst.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


26 dec 2015 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Deze misschien iets http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... ommend_DES ? Zou net boven je budget uitkomen en zit ook niet heel erg dik in de extra's. Maar met cash en wat onderhandelen zou je misschien wel erg dicht bij je budget in de buurt kunnen komen.
_________________________________________
Mvg,

René


26 dec 2015 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
MY00 schreef:
Deze misschien iets http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... ommend_DES ? Zou net boven je budget uitkomen en zit ook niet heel erg dik in de extra's. Maar met cash en wat onderhandelen zou je misschien wel erg dicht bij je budget in de buurt kunnen komen.


Afdingen in Duitsland is niet gebruikelijk, daarnaast komt er nog bpm bij. Zoals MUD 'm zoekt voor dat geld met die opties is niet realistisch, zeg maar gerust: dromen..

Mocht hij ze vinden met de door hem genoemde specs, dan mogen ze per PB aan mij aangeboden worden, direct vrijwaring en cash. (ik vrees dat ik weinig pb's ga krijgen)

Zijn budget is gewoon minimaal 4000,-/6000,- te laag.

Oh ja ik zoek nog een Panamera 4.8S of Turbo met weinig kilometers, liefts carbon grijs, met veeel opties. Max budget 40.000,- nederlandse auto.

:mrgreen:

Zij realistisch ingecalculeerde 25.000,- in zijn bericht komt inderdaad meer in de buurt.


26 dec 2015 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Rescue911 schreef:
Afdingen in Duitsland is niet gebruikelijk.


Hoe kom je daar bij? Zeker als er staat "wegen Familien zuwachs" wilt iemand anders van de auto af.
Verder komt er idd iets van 1700 a 2000 euro aan BPM bij.
_________________________________________
Mvg,

René


26 dec 2015 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Auto staat/stond ook op EBay Duitsland.. Meestal geeft dat aan dat er wel rek in de prijs zit.
Tegenwoordig is het heel gebruikelijk om in Duitsland af te dingen..zelfs bij merkdealer. .
Meegemaakt met aanschaf 308 Peugeot bij dealer in Duitsland
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


26 dec 2015 11:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Toevallig zat ik vorige week eens te kijken naar de prijzen van tweedehands Caymans en de prijzen zijn gestegen tov 2 jaar geleden! Als Mud iets zoekt met weinig kilometers en vol opties Dan denk ik dat er tussen de 5K-10K bij zal moeten om een nette auto te vinden die met liefde is behandeld.

Succes en ik hoop dat je toch een mooie Cayman vind binnen je budget!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


26 dec 2015 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Goede keuze zo'n Cayman (zeker een S) !
Daar ga je geen spijt van krijgen.

Dit jaar ben ik ook op zoek gegaan naar een Cayman S.
Heb zo'n beetje alle Caymans wel gezien en gereden die er te koop waren.
Inmiddels ben ik geslaagd en heb een prachtige Cayman S Sport gevonden (zie elders op dit forum).

Gelukkig heb je geen haast, want ik denk dat je nog ff geduld zult moeten hebben.
Met het budget van 20K ga je het vrees ik niet redden.
Tenzij de prijzen ineens zo'n 20-25% dalen (of je moet het koopje van het jaar tegenkomen).

De keuze in Nederland is wat Caymans betreft niet echt royaal (zeker niet als je voor een hangeschakelde S gaat, en dan heb ik het nog niet over kilometerstand, onderhoud en opties).
In Duitsland is de keuze ruimer maar dan zul je boven op de aanschafprijs nog zo'n € 4000,- aan BPM moeten neertellen.
Dan kom je toch al erg gauw in de 25-30K range.

Sorry, ik wil je zeker niet ontmoedigen.
Dit zijn slechts mijn ervaringen opgedaan bij mijn zoektocht in 2015.

Mocht je 'Cayman vragen' hebben, stuur me dan gerust een pb-tje.
Inmiddels weet ik (door mijn maandenlange zoektocht) ietsje meer over deze schitterende middenmotor bolide.

Anyway, veel succes bij het zoeken en vinden van een mooi exemplaar.
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


26 dec 2015 11:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Gaaf, een cayman S.

Als je de navi Bose optie laat vallen wordt de keuze wellicht wat ruimer.

Met een mooie appradio en goede speakerset kun je de navi weer terugbrengen en heb je een sound die de bose dik overtreft.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


26 dec 2015 11:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Met een beetje onderhandelen, neem je deze zo mee voor 15K
Enkeltje met EasyJet a 59 euro en een leuke trip naar huis, heel klein beetje BMP en dik onder de 20K klaar.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=282021154
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


26 dec 2015 13:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Zo wat een reacties, dat had ik op deze korte termijn niet verwacht :shock: . Ik krijg de indruk dat er ook best wat Cayman liefhebbers (niet perse bezitters) op dit forum vertoeven :thumleft: .

Qua kilometers bedoelde ik meer dat ik liever niet iets heb met 200k op de klok. En ja <100k zou natuurlijk helemaal super zijn maar het mag best meer wezen.

Het exemplaar bij Haaglanden had ik inderdaad al gezien maar deze overschrijdt mijn budget wel heel erg.

Het opgegeven budget van 20k was natuurlijk niet heel realistisch. Vandaar ook de " :mrgreen: " en uitloop tot 25k er achter vermeld. Al moet het incidenteel best kunnen zoals diegene vorig jaar voor 17,5k.

Die zeehondjesgrijze in DE had ik ook gezien. Opzich zitten er een aantal leuke opties op maar "bomvol" is hij zeker niet. De zwarte imboedel is natuurlijk geen cacao maar een compromis zal ik toch moeten sluiten. Wie weet als het een echt net en goed exemplaar is en er nog wat onderhandelingsruimte in zit. Mijn handicap is echter dat ik geen woord Duits spreek en nog nooit een auto heb geïmporteerd. Nu hoor ik altijd dat het heel erg meevalt en het lijkt me leuk om zo'n traject eens te doorlopen maar dan is hulp natuurlijk welkom. Praatje maken, vragen stellen, onderhandelen, AKK regelen, uitvoer/invoer, etc gaat natuurlijk makkelijker als er iemand mee is die de taal wel beheerst en ervaring heeft met het importeren van een auto. Dus wie opteert...ik betaal de koffie en lunch :mrgreen: ?

Wat betreft de navi: ik vind het dashboard zo kaal zonder navi. Ik weet niet hoe goed of slecht de navi is want ik heb er geen ervaring mee. Ik weet echter wel dat ik door eigen ervaringen een PCM1 uit de 986/996 inmiddels als een absoluut minpunt zie bij die auto's. Gelukkig kun je dergelijke systemen natuurlijk verwijderen en ook de speakers/versterker/geluidsisolatie upgraden maar ook dit kost geld als je het goed wilt doen. Ik had alleen ergens gelezen dat de standaard audio compleet ruk zou zijn dus vandaar de vermelding van Bose maar dit is geen must.

Wat de prijzen betreft heb ik ook de indruk dat deze zijn gestabiliseerd of zelfs iets gestegen zijn de afgelopen jaren (zelfde geldt voor de 997). Ik had de hoop dat ze nog even zouden doorzakken tot het punt waarop 17.5k in DE heel gebruikelijk zou zijn maar helaas. Ik houd een auto tot op heden nooit meerdere jaren in bezit (wie weet wordt een mooie Cayman de eerste :mrgreen: ) en zou het zonde vinden om nu een schitterend exemplaar aan te schaffen voor 35k en deze na een jaar weer uit te zwaaien voor 26k. En ja voor een duppie op de eerste rij zitten willen we natuurlijk allemaal :mrgreen: .


Ik zie dat ik eens wat draadjes van een aantal van jullie door moet spitten. De verhalen over de zoektocht en het aankooptraject zijn vaak leuk om te lezen + de valkuilen die jullie tegen kwamen kan ik dan misschien ontlopen. :thumleft:
_________________________________________
Current:
Fiets...
Exxes:
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport


26 dec 2015 13:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Succes met je zoektocht kerel, je weet dat ik een fan ben van de Cayman en ik ben dan ook blij dat je deze keuze maakt :cheers:

Naast alle eerdere tips nog een kleine aanvulling, die nodeloos zal zijn bij een goede AKK, maar toch: let even op de fabriekscampagnes op de S. Volgens mij moeten dat er minstens 3 zijn, waaronder als belangrijkste de vervanging van de oliepomp. Als die ontbreekt gaat je dat veel extra geld kosten i.v.m. uit- en terugbouw motor, inclusief opnieuw uitlijnen (5 uur werk, exclusief materiaal :oops: ). Een dealer kan je een volledige uitdraai van de uitrusting en historie van de uitgevoerde terugroepacties verstrekken, zoals je ongetwijfeld weet. :D
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


26 dec 2015 15:27
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Ervaring met import heb ik niet, maar zit al een tijdje te zoeken naar een mooie BMW 3 of 5 touring (met 6 cilinders) in Dld. Spreek daarentegen wel zeer goed Duits. Volgens mij wonen we bij elkaar in de buurt, omgeving Arnhem


26 dec 2015 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Ik heb een 987 die zonder Navi bij PCA in de showroom stond. De eerste eigenaar heeft de originele navi met bijbehorende dvd lezer bij aflevering laten inbouwen. Ik heb de set uitgebouwd en wil er eventueel wel afstand van doen mocht je er een vinden zonder navi.


26 dec 2015 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Ik ben ook fan van de cayman (heb zelf een boxster in cayman look met hardtop)

Afbeelding

En ja ik spreek zeer goed Duits en woon kwartiertje van de grens in Overijssel, en ja ben bereid mee te gaan als je me tenminste wilt oppikken.. :D :D :D :D

Ik houd draadje wel in de gaten.

Je mag me ook best eens bellen op 06-51 2236negen twee

gr John
_________________________________________
speed is lekker, maar dan wel op de weg


26 dec 2015 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Navi in de 987 is zeer goed :thumleft:
Ik heb er even aan moeten wennen maar vind het 1 van de betere uit die periode en hij doet nu ook goed mee!
Daar krijg je geen spijt van :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


26 dec 2015 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Eens met Mbembe. Navigatie werkt inderdaad prima, zou ik me niet teveel zorgen over maken.

Wat betreft die afschrijving die je noemt; niemand kan in een glazen bol kijken, maar zoals hier ook eerder al gezegd, lijkt de daling wel gestopt te zijn en misschien zelfs om te buigen. Die van mij is twee weken geleden getaxeerd voor de verzekering en dat bevestigde dit vermoeden wel. Mijn vervangingswaarde ligt (voor wat dat waard is uiteraard) bijna 1,5x boven het budget van de max uitloop van 25k die je noemt.
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


26 dec 2015 20:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
De gedachte is dat ee meeste mensen een auto met navi zullen prefereren. Daarom zul je er wellicht eentje zonder navi tegen een betere prijs Vinden. Dat geeft weer ruimte voor een after market systeem (dat beter presteert als bijkomend voordeel;)

Hoe minder criteria, hoe meer keuze....

Succes met de zoektocht
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


26 dec 2015 21:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Als je 25k als bovengrens stelt zou ik idd alles behalve handbak en S model even laten voor wat t is en hopen op 't beste ;)

Importeren is erg eenvoudig, exporteren met bpm teruggave ietsje moeilijker maar ook wel te doen. Als je even wat zoekt vind je zo 'n draadje waar ik of iemand anders in stappen beschrijft hoe je dat moet doen.

De standaard boxen zijn inderdaad van Porsche onwaardige kwaliteit en de navi werkt prima maar het kaartmateriaal is natuurlijk verouderd (gezien prijsrange ga ik uit van mk1).
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


27 dec 2015 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Rob Herfst schreef:
Met een beetje onderhandelen, neem je deze zo mee voor 15K
Enkeltje met EasyJet a 59 euro en een leuke trip naar huis, heel klein beetje BMP en dik onder de 20K klaar.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=282021154


Napels :scratch: daar hebben ze wel een aparte manier van onderhandelen " 15K is goed, maar dan neem je nog wel een pakketje voor ons mee naar Nederland" :mrgreen:
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


27 dec 2015 13:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
caelin schreef:
en de navi werkt prima maar het kaartmateriaal is natuurlijk verouderd (gezien prijsrange ga ik uit van mk1).

Via dit forum wordt er wel eens een update aangeboden wardoor je gewoon met recente kaarten rijdt, dus ook daar over geen zorgen, dat werkt op mk1 volgens mij ook gewoon :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


27 dec 2015 17:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Dank wederom voor de reacties en PB's. Het doet me deugt om te zien dat mensen zo behulpzaam zijn :thumleft: .

Op dit moment heb ik er nog niet heel veel haast mee (komende maand eerst verhuizen e.d.) maar ik houd me zeer zeker aanbevolen als iemand ik de tussentijd een leuk koopje spot en wil delen.
_________________________________________
Current:
Fiets...
Exxes:
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport


28 dec 2015 2:33
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Geen koopje, maar wel een mooie.

http://www.premiumclassics.nl/index.php/news/476/21/Porsche-Cayman-S-Basaltzwart-Zwart-leer-Xenon-Navi.html

Afbeelding
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


07 jan 2016 20:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Gezocht: Cayman S (987)
Dit wat voor je?

http://www.quoka.de/qpi/autos-nach-marken/porsche/c9225a161966192/porsche-cayman-r-black-edition.html

Lakwerk is wel minder mooi..... :popcorn:
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


08 jan 2016 22:36
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.