Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 0:24



Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, info? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Ladies and Gentleman, we've got him!

Meet Joe Black:

Afbeelding
Bouwjaar 17-10-2000

Afbeelding
In de gewenste kleurencombi

Helaas zit er zo'n afschuwelijke moderne radio in...

Maar dat probleem is zo opgelost:
Afbeelding
Afbeelding

Originele Traffic-pro zit er gewoon bij. Maar omdat die geen USB-aansluiting en Bluetooth heeft, moest die wijken voor die veel te moderne Pioneer.

Het eerste klusje als de auto straks in Nederland is, staat dus al in m'n agenda...

Afbeelding


Voorzien van 18" BBS velgen met spiksplinternieuwe banden (TüV eingetragen):
Afbeelding
Ik denk dat ik de harten zwart ga spuiten. Ik vind de velgen echt fantastisch en staan de auto goed, maar ik vind het antraciet wel mooi, maar volgens mij is zwart (nog) mooier... Klusje nummer 2?

In 2010 bij Porsche Zentrum Lennetal (in Hagen) voorzien van een volledig nieuw motorblok. Alles geregistreerd en alles wat ook maar een beetje slijtage vertoonde, is vervangen:
Afbeelding

De auto stuurt echt snaarstrak en loopt fantastisch. Ik heb er een proefrit van een half uur mee gemaakt en we zijn bij Porsche Zentrum Lennetal gestopt en in de werkplaats naar info met betrekking tot de auto gevraagd. Erg vriendelijk te woord gestaan en bij de onderdelenbalie prima geholpen. De auto is/was nog steeds bij Porsche Zentrum Lennetal in onderhoud en de laatste beurt, inclusief het vervangen van de koppeling heeft in mei 2015 plaatsgevonden.

http://www.porsche-hagen.de/

De auto is 'Scheckheft gepflegt' en 'Unfallfrei'. Hij heeft natuurlijk wel z'n plekjes, maar wat kun je verwachten van een auto van ruim 15 jaar oud?

He interieur is nog in super staat. Wel een beetje 'vuil', maar dat is met een intensief sopje zo weer netjes. De verkleuring van de vloerbedekking valt nog alleszins mee; zelfs de afdekplaat die je door de achterruit ziet. Waarschijnlijk omdat de auto altijd in de garage gestald is geweest.

Wat zijn 'de gebreken'? Nou, het klepje van de asbak in de middentunnel ontbreekt, een sproeikopje van de koplampsproeiers ontbreekt, er zit een deukje ter grootte van een euromunt in de kofferklep (kan er gemakkelijk met uitdeuken zonder spuiten uit gehaald worden), na een inbraakpoging is er aan de bestuurderszijde een nieuwe zijruit in gekomen (niet origineel; de Anzeige (politieaangifte) zit bij/in de papieren), wat oppervlakkige krasjes in de lak (dat wordt polijsten) en nog wat andere kleine dingetjes...

Binnenkort ophalen! Kan bijna niet wachten.

Goed gesprek gehad met Paul Broere en hij gaat het importeren van Black Jack begeleiden/regelen. Ik ga 'm wel samen met Paul ophalen...

Betty has a brother...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


06 feb 2016 19:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Mooie aanwinst, Antoinne!


06 feb 2016 19:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Super. Gefeliciteert het het volbrengen van je queeste Antoine. Ziet er mooi uit met dat rode interieur. :cheers: :thumleft:


06 feb 2016 20:18
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Vertel je hier als je straks weer beetje bij de positieven bent ;-), hoe de invoer in de praktijk is gegaan :-)


06 feb 2016 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
MY00 schreef:
Waar ik van de week achter ben gekomen is dat indien je een auto met schade koopt en deze een behoorlijke CO2 emissie uitstoot heeft dit geen invloed meer heeft op de BPM.


Dat ligt eraan welke van de 6 BPM-berekeningsmethodes je toepast, ook afhankelijk van het bouwjaar van de auto, etc.
Kan zeker nog wel invloed hebben.. gebruikerssporen/-schades niet meer. maar flinke schade mogelijk wel
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


10 feb 2016 19:45
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
horn schreef:
Siepel schreef:
Over het gele kurzzeitkennzeichen kunnen ze in Duitsland roepen wat ze willen, maar feit is dat deze buiten Duitsland niet geaccepteerd hoeft te worden omdat het een kenteken met blanco papieren betreft. Deze worden met de hand ingevuld door eigenaar/verkoper wat misschien in Duitsland geen probleem is, maar het gaat dus niet om een officiële voertuigregistratie. Zelfs Duitsers mogen met een dergelijk kenteken eigenlijk de grens niet over. Een exportplaat met officiële registratie daarentegen moet wel in de rest van de EU geaccepteerd worden.

Ben benieuwd hoe je bovenstaande bewering onderbouwt. Een kurzzeit kennzeichen zoals ik het ken wordt zeker niet 'gewoon met de hand ingevuld' maar krijg je op basis van alle officiele papieren bij het Verkehrsamt. Over het gebruik buiten Duitsland is hierboven al eea geschreven, w.o.

"Allerdings existiert innerhalb der EU-Mitgliedstaaten seit 2007 eine Anerkennungspflicht für das deutsche Kurzzeitkennzeichen. Somit ist die Nutzung eines Kurzzeitkennzeichens auch über die deutschen Grenzen hinaus innerhalb der EU-Mitgliedstaaten möglich."

Mijn persoonlijke ervaringen zijn anders dan dat jij beschrijft. Maar daar ik een risico avers mens ben en graag bijleer, ben ik benieuwd wat de achtergrond van je bewering is. :salut:



kort de huidige situatie m.b.t. de verschillende kentekens:

- de gele-vlakje 5-daagse kentekens hoeven niet altijd blanco verstrekt te worden, maar die kan je ook gewoon krijgen waarbij het verkehrsambt al netjes de gegevens in vult.
MAAR desonankds schijnen ze steeds strenger te worden in Nederland en hoor ik mensen die er niet mee mochten rijden.

Mijn telefoontjes naar de RDW, Douane, Belastingdienst leveren GEEN uitsluitsel op, maar ik neem t risico niet en rijdt vanaf de grens met mijn handelaarsplaten.

- de kentekens met rood vlakje worden in principe WEL geaccepteerd, maar zijn wat lastiger aan te vragen.. en kosten gewoon een stuk meer. Je hebt ze vanaf 14 dagen of met een stuk langere geldigheidsduur.

MAAR: je mag hiermee als Nederlander maar maximaal 2 weken (per jaar) mee rondrijden (op het moment dat er nog geen rest-BPM is voldaan.
Officieel moet je dit ook van te voren op chassisnummer aanvragen (2 weken ontheffing)

Om het verhaal compleet te maken, je hebt ook de Nederlandse groene handelaarsplaten. Ik beschik hierover als RDW erkend bedrijf.
Hiermee mag je officieel (weliswaar met de nodige beperkingen) in Nederland, belgie en Luxemburg rijden.
In Duitsland officieel alleen voor bestelwagens en ook niet voor proefritten.
Een paar weken geleden hebben we alle Duitse instanties afgebeld om te informeeren hoe men er mee om gaat. Geen 100% duidelijkheid, maar de conclusie is dat (vooral in grens gebieden) het rijden met groene platen in Duitsland wordt gedoogd. (mits je er een Europese verzekering op hebt zitten.

Ik neem met de auto's van klanten liever niet teveel risico en haal de Duitse Kurzzeitkennzeichen met geel vlakje en wissel deze bij de grens om met mijn handelaarskenteken. :)
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


10 feb 2016 19:54
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Hankook banden :scratch: Mag dat ?

Heb geen verstand van Boxters maar bij de elfjes moet je een N coderings band hebben.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


10 feb 2016 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Automotive professional
Ede
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
2000 gtv schreef:
Hankook banden :scratch: Mag dat ?

Heb geen verstand van Boxters maar bij de elfjes moet je een N coderings band hebben.


Van wie moet dat?
Porsche zou dat graag zien ja..
Hankook maakt trouwens meer dan prima banden en is heel groot in (o.a.) Duitsland
_________________________________________
Porsche's:
Porsche Taycan Sport Turismo (2023)


10 feb 2016 20:16
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Gefeliciteerd Antoine, ziet er mooi uit!
Niet op Betty parkeren he.....anders heb je zo een tuin vol trapporsche's :mrgreen:


PS. deze koekies gaan tot 300km :drive:
_________________________________________
Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.


10 feb 2016 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
2000 gtv schreef:
Hankook banden :scratch: Mag dat ?

Heb geen verstand van Boxters maar bij de elfjes moet je een N coderings band hebben.


Inderdaad... Van wie moet dat? Ennuh... Laten we díe discussie nou niet weer gaan voeren :lol: :lol: :lol: :lol:

Bekijk het eens zo: waarom zou een Porsche (11je) een N-codering moeten hebben en Ferrari's, Lamborghini's, Bugatti's en andere supercars niet? :|

Of zoals Paul zegt: Porsche zou dat graag zien, maar een verplichting is het niet.

Als er een land streng is met wat je op je auto mag schroeven en wat niet, is het Duitsland wel.

Op m'n 944 had ik destijds trouwens ook Hankooks en dat waren uitstekende banden.

http://www.caranddriver.com/comparisons ... vo-page-10
http://www.testberichte.de/test/produkt ... 32243.html

Deze band liet in 2014 vele (en veel duurdere) banden achter zich:
http://www.reifen.de/static/de/reifente ... ntest-2014
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


10 feb 2016 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Porsche heeft n codering
Jaguar heeft j codering
Mercedes heeft m codering

Maw andere merken hebben wel degelijk ook hun eigen coderingen.

Banden die speciaal in samenwerking met en voor deze merken zijn ontwikkeld.

Banden is een van de belangrijkste dingen waar je niet op moet bezuinigen.

Als ik een auto kan kopen en hij staat op slecht of twijfelachtige banden dan gaan bij mij gelijk alarm bellen rinkelen. Had iemand geen geld om de auto te onderhouden? Bezuinigd op de banden? Enz

Ik zou goed nadenken over je banden keuze.


10 feb 2016 23:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Ja precies, laten we die discussie niet gaan voeren ... en dan volgt er ... warempel :mrgreen: :thumleft:

(Mark die ook gewoon n bandjes erop heeft zitten)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 feb 2016 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
horn schreef:
Ben benieuwd hoe je bovenstaande bewering onderbouwt. Een kurzzeit kennzeichen zoals ik het ken wordt zeker niet 'gewoon met de hand ingevuld' maar krijg je op basis van alle officiele papieren bij het Verkehrsamt. Over het gebruik buiten Duitsland is hierboven al eea geschreven, w.o.

"Allerdings existiert innerhalb der EU-Mitgliedstaaten seit 2007 eine Anerkennungspflicht für das deutsche Kurzzeitkennzeichen. Somit ist die Nutzung eines Kurzzeitkennzeichens auch über die deutschen Grenzen hinaus innerhalb der EU-Mitgliedstaaten möglich."

Mijn persoonlijke ervaringen zijn anders dan dat jij beschrijft. Maar daar ik een risico avers mens ben en graag bijleer, ben ik benieuwd wat de achtergrond van je bewering is. :salut:


Ik geef toe dat mogelijk sinds 1 april 2015 dit is ondervangen: https://www.adac.de/infotestrat/fahrzeu ... fault.aspx

In het verleden heb ik er zijdelings mee te maken gehad en toen voldeden dit soort 'inschrijvingen' niet aan de internationale eisen op grond waarvan het (terecht) geweigerd werd. Volgens mij komen de huidige papieren nog steeds niet overeen met de verplichte geharmoniseerde inschrijfdocumenten. Desalniettemin interessante aanpassing sinds 4/2015. Heb ik weer wat nieuwe informatie.

Ah, ik zie het al... De website waar jij de informatie van haalt heeft wel een kleine maar belangrijke disclaimer in de rechter bovenhoek: http://www.strassenverkehrsamt.de/ist-keine-behoerde
Oftewel 'ze kunnen wel zeggen wat ze willen'...


11 feb 2016 0:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Ansich ken ik het proces van importeren wel, maar overweeg nu een constructie die ik niet eerder heb gedaan
en wat ik er zo op het net over kan vinden zijn het mensen met ervaringen uit 2007; wat oud dus.

Als het vertrouwen naar elkaar er is, zou je kunnen afspreken: koopcontract tekenen, betalen en de auto op het kenteken van de duitse eigenaar
naar huis rijden. Ik als nederlander naar het hier dichtsbijzijnde verkehrsamt gaan en de auto afmelden namens de duitse voormalig eigenaar en hem dan de vrijwaring toe te sturen?
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


20 apr 2016 18:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Alles kan alleen wettelijk gezien mag het niet
En als er dus iets fout gaat kan dat voor problemen zorgen.
_________________________________________
remmen is angst


20 apr 2016 19:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Had het omgekeerde laatst, Tjechische koper wilde met NL platen naar huis rijden en dan platen terug sturen. Mooi niet dus. Andersom kan ik me voorstellen dat ik het ook probeer.


20 apr 2016 20:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
volgens mij kan jij geen auto afmelden die niet van jou is. En kan je een auto ook niet in Nederland inschrijven als hij niet van jou is. Wat is het probleem met de beschreven methode? Heb 2 jaar geleden nog een Peugeot 307SW uit Berlijn gehaald. Dus niet voor 2007. Heb na 2007 nog 3 auto's uit Duitsland gehaald.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 apr 2016 20:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Ik ben ook een keer terug gereden met een motor en later de platen teruggestuurd
Echter is het niet toegestaan en kan het daarom niet adviseren
_________________________________________
remmen is angst


20 apr 2016 20:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
2007 is niet een specifieke datum
is een oudere post die ik vond op autoweek.nl

daar melde iemand wel dat ie dat gewoon had gedaan.
Aangezien je de fahrzeugbrief wel hebt, zou je toch moeten kunnen afmelden lijkt.
Het mag zeker niet ivm verzekering
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


20 apr 2016 21:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
je mag in NL niet met buitenlandse platen rijden. BPM risico.
volgens mij ben je verzekerd als je in iemand anders auto rijdt met zijn/haar toestemming, op zijn/haar verzekering.
dat zou het probleem niet zijn.

maar waarom zou je het willen? ik zie oprecht het voordeel niet om op de platen van de vorige eigenaar naar huis te rijden. 'het gewoon doen' kan natuurlijk altijd. Je loopt een bpm risico dat je overigens met je kurzzeit kennzeichen in theorie ook loopt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 apr 2016 21:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
het waarom is dat de lokale verkehrsamt daar zaterdags maar tot 12h open is.
het is 4h tuffen, dus incl auto beoordelen is dat 5 uur mijn nest uit.
Normaal geen probleem, maar ik heb morgen een bruiloft :drunken:

Dus dit was een mogelijke oplossing.

Maar inmiddels al wat anders gedaan.
Hem 200 euro overgemaakt en hij gaat de auto op de gok alvast afmelden en gele platen halen.
Zaterdag middag eenmaal daar kan ik of de auto kopen en betaal het afgesproken rest bedrag
of ik vertrek weer en kan hij de auto weer terugmelden en heeft ie 50,- voor de moeite gehad.

maar als ie ist zoals toegezegd en omschreven
rijden we zaterdag terug in een BMW e46 330Ci 8)
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


21 apr 2016 19:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Lekkerrrrrrr! Hoop dat het allemaal gaat lukken. (welke kleur overigens?)

Had ooit hetzelfde probleem. Volvo C70 cabrio die bij Basel net over de grens in Duitsland stond. 's Avonds in Utrecht voor € 55 de nachttrein gepakt. Volgende ochtend in Basel uitgestapt, opgehaald voor eigenaar, Verkehrsamt, overgeschreven, verzekering en platen geregeld, eigenaar thuis afgezet en open lekker in 6 uur terug naar huis getuft. 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 apr 2016 21:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
BPM laten berekenen met iemand die beschikt over XRAY taxatieprogramma.
De meesten gebruiken Autotelexpro, scheelt aanzienlijk.


21 apr 2016 22:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Kleur is niet zo spannende: Orient blau = gewoon donker blauw.


Wat betreft BPM berkenen, wil je het zelf doen.
Weet ik iig bij Autotelex kun je zolang je niet doorklikt voor akkoord dan krijg je al wel het eindbedrag van de berekening zien.
Even opschrijven en dan weer terug, kun je een beetje pielen. Wat als ik nou zonder navi opgeef wat doet dat etc.
Wanneer je klaar bent met je eigen optimum tussen bpm en verzwijgen dan pas ga je door voor akkoord.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


22 apr 2016 7:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Auto uit Duitsland importeren;wie heeft tips. tricks, in
Het niet opgeven van bijvoorbeeld het navigatie systeem zal geen invloed hebben. De BOM wordt berekend op de opties welke af fabriek geleverd zijn.
Dus als er bijvoorbeeld hele dure velgen zijn geleverd af fabriek en ze zitten er niet meer op, pech gehad.

Vroeger ging je nog bij de Douane langs, nu moet je gewoon de papieren opsturen.

Ik zou gewoon de 20 euro van autotelex gebruiken, anders kan het zomaar zijn dat je vragen krijgt en dat het kenteken langer op zich laat wachten.

Ja, ook bij de douane heeft het digitaletijdperk toe geslagen.
_________________________________________
Mvg,

René


22 apr 2016 8:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.