Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:17



Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Gezocht: Porsche 928 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Gezocht: Porsche 928
Als liefhebber ben ik op zoek naar een Porsche 928, bij voorkeur een 928 of 928 S (1977-1986), echter een S4 sluit ik zeker niet uit. Bepalend is een goede technische en optische staat van de auto, bij voorkeur onderbouwd middels origineel onderhoudsboekje en -facturen. Handschakel of automaat en kleurstelling zijn wat mij betreft ondergeschikt aan de totale staat van de auto.

Reakties graag per pb of pljnetten@hotmail.com


28 dec 2016 15:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Wellicht handig om je budget er even bij te benoemen.


28 dec 2016 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Ik heb opzettelijk geen budget bepaald doch ben bereid een (marktconforme) prijs te betalen die in verhouding staat tot het gebodene. Ik zoek naar een kwalitatief goede auto in plaats van de laagste prijs. Kort door de bocht: als liefhebber/verzamelaar liever een goede voor veel dan een slechte voor weinig.


28 dec 2016 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Recentelijk deze gezien
http://m.autoscout24.nl/anbod/porsche-9 ... -302665315

Geen fijne verkopers..... maar de auto zag er erg goed uit!


28 dec 2016 20:02
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Zelfs vind ik deze heel erg mooi, alleen jammer van de automaat

Afbeelding

En natuurlijk deze GTS met handbak :drive: 8), maar hij is volgens mij te ambitieus geprijsd.
Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 dec 2016 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Dank voor jullie tips en suggesties!

Die witte 928 en GTS zien er op foto prima uit, maar prijsstelling m.i. te fors.
Was die blauwe Belgische S4 inderdaad van 1e eigenaar? Ik gruw van zwarte ramen, rode remklauwen en dikke glanzende Tonny-uitlaat, maar dat is makkelijk naar origineel aan te passen. Zulke tuning is naar mijn ervaring echter niet 'des 1e eigenaars'.


28 dec 2016 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Hoever wil je rijden om een auto te gaan bezichtigen/vinden? Beperk je je tot Nederland en Belgie of mag de auto ook in Duitsland of Frankrijk staan?

Redelijk dichtbij staat deze in Belgie:

http://www.2dehands.be/autos/porsche/928/unieke-porsche-928-s2-iris-302113253.html

69989


Laatst bijgewerkt door Nine-6-four op 28 dec 2016 21:58, in totaal 1 keer bewerkt.



28 dec 2016 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Of deze (maar valt wel iets buiten je zoekcriteria qua type)

https://www.leboncoin.fr/voitures/964504693.htm?ca=7_s

iPad doet even niet wat ik wil, foto plaatsen lukt nu niet :roll:


Laatst bijgewerkt door Nine-6-four op 28 dec 2016 22:12, in totaal 1 keer bewerkt.



28 dec 2016 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Wolbert heeft er ook eentje staan http://m.wolbert.nl/nl/#home,page_occas ... 28-s4.html
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


28 dec 2016 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
[quote="Nine-6-four"]Hoever wil je rijden om een auto te gaan bezichtigen/vinden? Beperk je je tot Nederland en Belgie of mag de auto ook in Duitsland of Frankrijk staan

Dank voor je inbreng!

Afstand vind ik geen probleem, tot een max van 600-700 km. (Zuid-)Duitsland en Frankrijk behoren wat dat betreft zeker tot de mogelijkheden.

De staalblauwe vind ik echt prachtig, voor een automaat m.i. echter stevig geprijsd. Desondanks het overwegen waard.
Het interieur (kleur) combi van de GTS vind ik eerlijk gezegd niet mooi.


28 dec 2016 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
[quote="Franz"]Wolbert heeft er ook eentje staan

Het feit dat het een origineel NL-auto is vind ik als liefhebber zeer zeker een pré. Mooie kleur, hoewel ik vind dat het interieur op foto's niet bepaald fris oogt. Daarbij vind ik >200.000 km. geen absolute grens maar wel een psychlogisch nadeel, ondanks het besef dat een 928 als GT-concept gemaakt is om km's te rijden.


28 dec 2016 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Afbeelding

Deze ga ik binnenkort verkopen... ;-)


29 dec 2016 3:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Is er iemand bekend met deze aangeboden 928S, of ervaring met aanbieder H.G. Auto's te Soest?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... =mympBuyer


02 jan 2017 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Franz schreef:


Die door de eigenaar vervolgens op Autoscout geadverteerd wordt, maar dan voor €19.500. Niet bijster professioneel van zo'n Fa.Wolbert.


02 jan 2017 13:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Een goede 928 vinden is de bekende speld in de hooiberg..., en al zeker een handgeschakelde (2e versnelling kraakt meestal).
Met de meeste 928's wordt niet gereden en ook al ziet de auto er goed uit gaat er na een lange rit ineens van alles lekken, remmen vastzitten etc etc.
Dacht ook een goede gekocht te hebben (was ook zo) maar heb er toch veel in moeten investeren om hem zo te krijgen zoals ik hem wil.
Maar het moet maar net je smaak zijn natuurlijk :mrgreen:

Afbeelding

Jean-Pierre
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


02 jan 2017 15:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Remmel schreef:
Maar het moet maar net je smaak zijn natuurlijk :mrgreen:


Zonder twijfel een bijzondere auto qua uitvoering. Ik ben echter op zoek naar een origineel exemplaar, van oer-928 tot laatste serie S4. Het valt me op dat veel 928's een uiterst dubieus verleden hebben als het gaat om de onderhoudshistorie en verantwoording van de km.stand, uitgezonderd degene met een km.stand richting 3 ton. Desondanks blijf ik zoeken en houd me van harte aanbevolen. De gever van de gouden tip beloon ik graag met een dinerbon.


04 jan 2017 14:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Denk dat je bij oudere auto's vaker tegen 'dubieuze' historie aanloopt. Jaren stil gestaan en dus geen beurten gehad. Papieren door de jaren heen kwijtgeraakt en noem zo maar op.
Het is geen auto van 3 jaar oud die je zoekt dus mss gewoon AKK laten doen als de auto er optisch naar je zin uitziet en als hij de opties heeft die je zoekt. AKK goed dan zelf weer historie op gaan bouwen. Anders ben je de rest van je leven wellicht aan het zoeken naar die perfecte en dan nog zul je eea tegenkomen of naar eigen smaak willen aanpassen ...
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


04 jan 2017 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
mbembe schreef:
Anders ben je de rest van je leven wellicht aan het zoeken naar die perfecte en dan nog zul je eea tegenkomen of naar eigen smaak willen aanpassen ...


Zoals telkens aangegeven ben ik niet op zoek naar een perfecte 928, maar wel een goede. Mijn ervaring is dat de historie veelal te wensen overlaat naarmate een auto meer eigenaren gehad heeft. Niet iedere eigenaar koestert zijn bezit helaas als een gepassioneerd liefhebber. Ik ben echter op zoek naar een 928 uit de laatste categorie, in de wetenschap dat dat de nodige moeite en (financiële) investering met zich meebrengt. Beide heb ik er graag voor over.


05 jan 2017 9:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Een goede AKK geeft je al wat meer informatie. Gebrek aan historie wil niet altijd zeggen dat hij slecht is. Dat is denk ik wat mbembe ongeveer wil zeggen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jan 2017 9:56
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Deze S4 met veel facturen en 116kkm op de teller reeds gezien?

Afbeelding

Ik zou ook op de koffei gaan bij Frawi als ik jouw was, er staat momenteel twee 928's. Een met werk en een die op de foto's netjes oogt. Je weet het maar nooit, er zit mogelijik een juweeltje tussen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


05 jan 2017 10:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Ziet er inderdaad op het eerste oog netjes uit, maar wat dit dan weer voor rare actie is :bang:
Afbeelding
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


05 jan 2017 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
horn schreef:
Een goede AKK geeft je al wat meer informatie. Gebrek aan historie wil niet altijd zeggen dat hij slecht is. Dat is denk ik wat mbembe ongeveer wil zeggen.

Jij kunt ook al gedachten lezen zie ik :mrgreen: dat bedoelde ik idd :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


05 jan 2017 20:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 jan 2017 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
mbembe schreef:
horn schreef:
Een goede AKK geeft je al wat meer informatie. Gebrek aan historie wil niet altijd zeggen dat hij slecht is. Dat is denk ik wat mbembe ongeveer wil zeggen.

Jij kunt ook al gedachten lezen zie ik :mrgreen: dat bedoelde ik idd :thumleft:


Ik beweer ook geenszins dat gebrekkige of ontbrekende historie iets afdoet aan de (technische) staat van de auto. Voor mij is de lol van (het verzamelen van) auto's echter dat ik geniet van originaliteit en zo compleet mogelijke staat. Ik vind het bijvoorbeeld een pré en genot als de volledige sleutelset aanwezig is, hoewel de auto er geen zier beter van wordt of minder van rijdt als er een sleutel ontbreekt. Een complete gereedschapset? Graag. Dit is hetzelfde met het oh-boekje. Naar mijn ervaring weerspiegelt het aanwezig zijn van een en ander ook vaak de manier waarop de auto door vorige eigenaar/eigenaren beheerd is.


06 jan 2017 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Gezocht: Porsche 928
Zat gisteren met mijn vrouw een aflevering van Classic Car Rescue te kijken, in dit geval een 928. Ze vond het wel een aparte auto. Dan begint het te kriebelen, zeker toen ik die S4 net bekeek...inruilen tegen een goede 3.2 en nog wat centjes voor onderhoud? :wink:
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


06 jan 2017 21:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.