Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 21:32



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
gezocht 928 of 928S handgeschakeld nog steeds op zoek 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht gezocht 928 of 928S handgeschakeld nog steeds op zoek
Al een tijdje ben ik op zoek naar een handbak porsche 928 of 928S. Ja ik weet het..,. ze zijn schaars.

Misschien even een update van mijn zoektocht. En leuk om de ervaringen te delen. Mogelijk hebben anderen soortgelijke dingen meegemaakt. Mogelijk herkennen jullie dingen of kunnen jullie me tips geven. mogelijk doe ik iets niet goed...

Tot nu toe kom ik er achter dat het niet mee valt om een goeie te vinden. Er zijn genoeg te koop, maar de meeste hebben geen onderhouds historie of zijn rijdende projecten. Nu lijkt het misschien alsof ik de perfecte auto zoek. Er zijn natuurlijk best goeie maar die komen boven de 30k. Ook merk ik heel goed dat de vraag sinds een jaar flink is toegenomen. Soms komt er een goeie op de markt, en waar deze een jaar terug nog een paar maanden op internet stond, is ie nu binnen een dag weg.

Heel vaak zijn ze overgespoten. Kan best ok zijn, maar dan weet je niet of je een schade auto koopt. Dus daar wil ik liever niet aan. Eentje in zuid duitsland kwam heel dicht bij. Was een amerikaanse 928S. Maar die had roest onder het zijraampje waardoor je alsnog aan overspuiten moet denken. :evil:

Tot nu toe lijkt Frankrijk het meest kansrijk, mede omdat daar minder gestrooid wordt. De prijzen zijn daar ver onder Duitsland. In nederland zijn ze meestal ontzettend slordig en slecht onderhouden. En slecht onderhoud durf ik bij mijn Mercedes diesel nog wel aan.. maar niet bij een auto die nieuw €160.000 kostte. Regelmatig zie ik 928s te koop die door mensen gekocht waren met een paar restpuntjes.... die later €15000 verder nog geen stap verder waren en gedwongen waren hun "project" halverwege weer te verkopen.

Is dit herkenbaar voor jullie? welke tips hebben jullie gezien bovenstaande verhaal?

P.S. Ik sta op het punt om het op te geven en een ander merk te zoeken (Alfa, Alpine, etc).


31 jan 2017 21:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: gezocht 928 of 928S handgeschakeld nog steeds op zoek
"Haast" en een "nipt" budget zijn 2 no go's bij een dergelijke auto die redelijk beperkt is verkocht en complex is.

Mijn broer rijdt leuke auto's / moto's van enthousiaste liefhebbers die hun project halverwege of soms verder gevorderd opgeven. Dan werkt hij het project zelf verder af, rijdt er een tijd mee, verkoopt met winst (eigen uren niet gerekend!) en op naar de volgende. Koopt een (rijdende, weliswaar met voorschade) MG TF voor 500€ als voorbeeld, stript alle onderdelen die hij kan gebruiken voor zijn Lotus Elise en is nu de rest die hij niet kan gebruiken aan het verpatsen met als doelstelling daar 500 of meer € van te maken :D

Als een 928 echt je droom is, zou ik verder blijven zoeken in jouw plaats...
Je zal nooit anders zien dat als je dan een Alfa of Alpine hebt gekocht, kort nadien een 928 te koop komt die aan je eisen voldoet :popcorn:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


31 jan 2017 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: gezocht 928 of 928S handgeschakeld nog steeds op zoek
Het is zoeken naar de bekende speld in de hooiberg.
Was ook lang op zoek naar een geschakeld exemplaar, duurde te lang en heb toen een automaat gekocht.
2jr later liep ik wel tegen een goede handgeschakelde aan, dus toen had ik er tijdelijk 2, dat was 3jr geleden.

Let trouwens op dat de 2e versnelling niet kraakt, een bekend euvel bij de schakelbak van de 928.
Maar ook bij een "goede" kun je nog veel geld kwijt zijn om de auto zo te krijgen zoals je hem wil hebben, was hier ook zo.
Gelukkig stijgt de waarde gelijkmatig met de kosten van het jaarlijks onderhoud etc. dus per saldo verlies je niets (hoop je dan maar).

https://www.hagerty.com/apps/valuationt ... che-928-S4

En een handgeschakelde zal altijd meer waard worden dan een automaat, dat staat bij Hagerty niet apart aangegeven maar scheelt zo 5000 euro.

Jean-Pierre
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


06 feb 2017 12:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: gezocht 928 of 928S handgeschakeld nog steeds op zoek
Remmel schreef:
En een handgeschakelde zal altijd meer waard worden dan een automaat, dat staat bij Hagerty niet apart aangegeven maar scheelt zo 5000 euro.


Er staat onder de grafiek dat een automaat 20% minder waard is :)


09 feb 2017 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: gezocht 928 of 928S handgeschakeld nog steeds op zoek
Sev is trouwens niet meer op zoek dus deze kan op slot, en nee het is niet de mijne geworden.
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


13 feb 2017 11:32
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: gezocht 928 of 928S handgeschakeld nog steeds op zoek
:salut:

Slot erop. Jammer dat Sev dat niet even zelf heeft gemeld. Inclusief de info over wat het is geworden. Toch altijd leuk om te lezen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 feb 2017 11:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.