Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:09



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Het kriebelt, een 911: 3.2 G50 of 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Het kriebelt, een 911: 3.2 G50 of 964
Zoals al jaren onder mijn avatar staat geschreven, 'aan t sparen voor een 72/73-er'; Dat was toen een nette 2.4E nog voor 40k ging. We weten allemaal wat de waarde sindsdien heeft gedaan, daar viel niet tegen te sparen. :cry:

De afgelopen jaren mij niet zo veel bezig gehouden met Porsche. Ik merkte ook dat de nieuwere Porsches me ook niet zo veel doen en de snelheid waarmee model varianten worden gepresenteerd niet meer te volgen is. Dat laatste hangt uiteraard ook direct samen met de interesse er voor. Beetje uit het niets begint het echter weer te kriebelen, mss wordt het toch eens tijd om de 911 van de bucketlist te schrappen...
Ik zag dat ik hier al sinds 2003 :shock: kom, dus mss heeft het ook iets te maken met de leeftijd :mrgreen:
Tijd dus om eens het aanbod te bekijken, hier en daar eens wat informeren en gaan kijken. Eens zien waar we op uit komen, beetje Mauken en zien of we dan durven door te zetten of niet.
Maar wat wil ik nu :scratch:

Voor nu staat vast [updated]:
- 3.2 vanaf 87 coupé
- pré 73 er
- handgeschakeld
- ik ben geen orginaliteits freak, maar het moet wel passend / 'zeit geist' zijn.
- liever karakter / patina dan perfect
- to do lijstje mag, maar geen project auto
- targa alleen bij de klassieker tm '73.
- budget max 55k


Voor nu staat vast [was in 1e instantie]:
- 964 of ouder
- 911 2.7 geen optie, spreekt mij als model niet aan
- handgeschakeld
- in het geval van de 964 een C2
- ik ben geen orginaliteits freak, maar het moet wel passend / 'zeit geist' zijn.
- liever karakter / patina dan perfect
- to do lijstje mag, maar geen project auto
- coupé / cabrio geen specifieke voorkeur
- targa alleen bij de klassieker tm '73.
- budget max 55k


Op basis van bovenstaande en dan nog niet altijd helemaal in overeenstemming daarmee, spreken mij de volgende auto's aan:
Afbeelding
klik
Lekkere kleur combi, heeft wat verbeter punten [usa bumper, kap, spiegels] maar daar laat het budget ook ruimte toe.

Afbeelding
klik
Wederom mooie kleur combi, overgespoten geen probleem mits wel gedocumenteerd; boven budget, maar een btw auto en excl btw wel weer binnen budget ;-)

Afbeelding
een bekende hier op het forum :D
Love the colour, turbo stoelen, speedlines zijn cool, zit aan budget max.

Afbeelding
klik
Een echte classic, kleur nog best ok. Extra power dankzij de 2.7l. Kleur is ok. Beetje jammer is het interieur.
Die stoelen zijn zo te vervangen, maar dash en deurpanelen zijn van een sc/3.2 en doet toch wat afbreuk aan de klassieke sfeer.

Afbeelding
http://www.motron.nl
Kassieker in racy trim. Lekkere kleur, hopelijk niet te veel schade / verkleuring door de stickers, lelijke RS imi bumper en RS vleugel hoeft van mij ook niet zo.
Rolkooi hoeft ook niet zo, maar is geschroefd, dus moet goed te verwijderen zijn. 3.2? fuchsen.
De catch, het zal nooit een 911 worden. Het is een 68 er 912 chassis met daarin een 2.4/6. Dat laatste netjes ingedragen bij de rdw.
Maar dat maakt voor de looks en het rijden niet uit. Daar gaat het uiteindelijk om 8)

De twee klassiekers staan redelijk dichtbij, die dus binnenkort maar eens bekijken en wie weet ben ik weer snel genezen :lol:
We gaan het beleven en meemaken, jullie kunnen meelezen en benieuwd naar wat jullie aan suggesties hebben.
[Altijd leuk, met het geld van een ander shoppen :lol: ]
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


Laatst bijgewerkt door DeniS2 op 13 nov 2017 22:15, in totaal 5 keer bewerkt.



24 feb 2017 14:05
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie
Bij Motron staan een zeer mooie SC die ook in je budget past. :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 feb 2017 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie
Zonder twijfel de 964.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


24 feb 2017 14:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie
+1, waanzinnig mooie kleur/wielen.
Die oranje op een goede 2de plek.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 24 feb 2017 15:14, in totaal 1 keer bewerkt.



24 feb 2017 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie
+2 (geen aandelen)


24 feb 2017 15:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie
+3 (ook geen aandelen)
_________________________________________
Mvg,

René


24 feb 2017 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie
Ken 2 van de auto's. De rode cabrio is een hele nette auto. Ziet er netjes en verzorgd uit. Ben er verder niet serieus mee bezig geweest.

De paarse is mijn ex 964. Deze Heb ik een halfjaar geleden aan olaf verkocht. Ook een nette eerlijke auto gezien zijn leeftijd.

Maar er zit kwa rijden en beleving best een groot verschil in een coupe of cabrio..... maakt dit geen verschil?
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


24 feb 2017 16:08
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie
Een 3.2 rijdt sowieso anders dan een 964, laat staan een cabrio.

Ik zou eerder een 964 cabrio óf Carrera 3.2 Coupé kopen dan andersom.

Succes met de overpeinzingen - en voel je welkom om naar de 964 te komen kijken ;)


24 feb 2017 16:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
Citaat:
Maar er zit kwa rijden en beleving best een groot verschil in een coupe of cabrio..... maakt dit geen verschil?

Een 3.2 rijdt sowieso anders dan een 964, laat staan een cabrio.


Daarom hinken we ook nog op [zo] veel gedachten.

Onze 911 ervaring is beperkt.
Op onze trouwdag een '64 er ; een 997 op zandvoort met de race expierence en een blokkie om in een 964 coupe
Dus tja daarover hebben we niet echt een mening / voorkeur.

Coupe of cabrio,
we rijden beiden dagelijks in een cabrio, heerlijk :drive:
Dus we kunnen of kiezen voor wat anders dan wat we al hebben of juist ook in een 911 genieten van het cabrio rijden.
Racen op een circuit gaan we er toch niet mee doen. Daar is het te kostbaar voor.

Oldtimer of Youngtimer,
Beiden zijn hier ook al beschikbaar.
dagelijks rijden we in een BMW E46, yt maar nog wel wat jonger dan een 964.
We hebben ook een bmw 02 tje uit 67 Dus de oldtimer hoek is ook al vertegenwoordigd.

De grote vraag is dus, wat moet de 911 ons gaan bieden....
en niet geheel onbelangrijk voor zover vooraf te bepalen. De auto moet waardevast blijven. Dit laatst pleit bijvoorbeeld niet voor een
912 met een 2.4/6 en 3.2 fuchsen

Kortom dilemma's; leuke dilemma's
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


24 feb 2017 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
Ik zou voor de 964 gaan :-)


24 feb 2017 20:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
"Moet waardevast blijven".

Dan wordt het al moeilijk. Het is geen gegeven feit dat alles hosanna blijft mbt waardes van oldtimers. Kan zo maar plotsklaps kelderen in waarde.
Staar je hier niet op blind!


24 feb 2017 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
Van dit lijstje: de 964.


24 feb 2017 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
Als ik het goed begrijp ontbreekt er een cabrio in je wagenpark. Los van het feit dat voor velen open rijden een fantastische ervaring is, voegt een 911 hier nog wat extra's aan toe dat je maar in weinig andere auto's aantreft.

In jou geval zou ik dus voor een cabrio gaan en niet voor de dichte 964. De rode ziet er zo op het plaatje erg fraai uit.

Succes in je overweging.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


24 feb 2017 22:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
MPH schreef:
Als ik het goed begrijp ontbreekt er een cabrio in je wagenpark.

DeniS2 schreef:
we rijden beiden dagelijks in een cabrio, heerlijk :drive:
Dus we kunnen of kiezen voor wat anders dan wat we al hebben of juist ook in een 911 genieten van het cabrio rijden.

:wink: :lol:

Tja, no brainer wat mij betreft: de keuze beperken tot wélke 911 cabrio :mrgreen:
Aangezien het geen DD wordt zou ik voor een late 3.2 gaan.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


24 feb 2017 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
Ik heb de overstap gemaakt van 964 naar F omdat ik anders geen oldtimer rallys kan rijden. Als je geen rallys rijdt zou ik voor de 964 gaan.
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


25 feb 2017 8:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
Met twee cabrio's thuis zou ik voor de originele 911 gaan: de coupé. Mooier wordt het niet..

964 of een hele fijne 3.2 met mooie Fuchsen :drive:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


25 feb 2017 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
EriC4C schreef:
MPH schreef:
Als ik het goed begrijp ontbreekt er een cabrio in je wagenpark.

DeniS2 schreef:
we rijden beiden dagelijks in een cabrio, heerlijk :drive:
Dus we kunnen of kiezen voor wat anders dan wat we al hebben of juist ook in een 911 genieten van het cabrio rijden.

:wink: :lol:

Tja, no brainer wat mij betreft: de keuze beperken tot wélke 911 cabrio :mrgreen:
Aangezien het geen DD wordt zou ik voor een 3.2 gaan.



Oeps.. Eeuh ja, ...... :scratch: goed lezen is een vak, dat deed ik even niet.

Als cabriorijden dan toch echt jullie ding is voor een cabrio gaan. De motivatie verandert niet: Zoveel meer fun!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


25 feb 2017 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
Altijd de 964 coupé..

Cabrio (iedere 911) is toch een beetje verknipte coupe


25 feb 2017 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
:ba:

:mrgreen:


25 feb 2017 11:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
Persoonlijk zou ik voor de 964 gaan met de oranje op een goede 2de plek maarrrrrrr......

Het lijkt erop dat je echt geen enkel idee hebt wat je wil. Rijbeleving is denk ik dan de doorslaggevende factor. Ik zou zeggen ga met allemaal een rondje rijden, ik weet bijna zeker dat je dan weet welke het moet worden. Succes!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


25 feb 2017 12:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
Als het om origineel gaat: 964
Als het om rijden gaat: 912
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


25 feb 2017 12:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
De 964 is voor een lufti toch de beste keuze, of je moet van spartaans rijden houden.


25 feb 2017 15:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
Hallo denis2, ik heb je een pb gestuurd.


25 feb 2017 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
Is dit niets voor je dan? http://link.marktplaats.nl/m1137154478
Op marktplaats, niet van mij, ken de auto niet.
Er zijn een paar dingetjes niet kloppen (verkeerde buitenspiegel, motorklep gril hoort niet zwart etc) maar da's vrij eenvoudig op te lossen.
Dan heb je voor iets meer een 2.2t, zoveel verschil met de 2.4E die je altijd wilde is dat toch niet?


25 feb 2017 15:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Het kriebelt, een 911 luftie de overwegingen en zoektoch
MPH schreef:
Oeps.. Eeuh ja, ...... :scratch: goed lezen is een vak, dat deed ik even niet.
Als cabrio rijden dan toch echt jullie ding is voor een cabrio gaan. De motivatie verandert niet: Zoveel meer fun!


Cabrio rijden is zeker ons ding en dat doen we met een ook heel erg lekker klinkende 6 cilinder, alleen dan in een lijn die goed in de toeren jankt met 343pk 8)
Afbeelding

Elke dag biefstuk gaat ook vervelen, dus de toegevoegde waarde van een 911 cabrio is minder.
Dus daarom neig ik nu meer naar een coupe.

Ik staar me niet blind op de waarde ontwikkeling en besef dat de bubbel kan knappen. Ik vermoed ook zo dat de top al wel eens bereikt is.
Maar goed dat is al wel vaker gedacht toen een 964 turbo voor een ton te koop stond. Belachelijk.
Idem voor de E30 M3 die voor 30k werden aangeboden. Had je toen maar....

Over 10 jaar weet ik, had ik toen maar geen 911 gekocht omdat ze geen donder meer waard zijn.
Of had ik toen maar wel, nu kan ik ze echt niet meer betalen.
Wijsheid achteraf, maar ik leef nu.
We zullen er geen boterham minder om eten, hooguit op 65,67 of wat de pensioen leeftijd ook mag worden :mrgreen:

We rijden zeker rally's en zijn daar fanatiek in, dat doen we met een 02 tje, zie foto boven.
Met een 911 zullen we dat niet snel doen, zeker niet fanatiek. Reparaties en schades zijn bij het 02 tje een stuk betaalbaarder.
We rijden niet onvoorzichtig, maar de auto wordt bij een rally ook zeker niet ontzien. Dat zou zonde zijn van de 911.

Citaat:
Persoonlijk zou ik voor de 964 gaan met de oranje op een goede 2de plek maarrrrrrr......

Het lijkt erop dat je echt geen enkel idee hebt wat je wil. Rijbeleving is denk ik dan de doorslaggevende factor. Ik zou zeggen ga met allemaal een rondje rijden, ik weet bijna zeker dat je dan weet welke het moet worden. Succes!


Inderdaad ben ik een zwevende kiezer en dit forum de stemwijzer :lol:
Dat maakt het ook zo leuk, weer eens in mijn eigen archief gedoken. leuk wat ik dan weer tegenkom. Zoals een folder van de 944 S2 omdat ik zo een gehad heb.
Afbeelding

Gisteren al even bij Motron bij de oranje 911 wezen kijken. Gewoon om eens te zien wat ie mij doet.
Algehele staat viel mij zo in eerste instantie eens niet zo heel erg tegen. Ik had een meer afgeleefde auto verwacht.
Ding is zeker gaaf, lekker knallende kleur zoals dat nog mocht in de 60/70.
Even gesproken met de verkoper, auto is 3-4 jaar gelden door Motron verkocht aan de huidige eigenaar.
De auto is omgebouwd in Amerika en men weet niet wat er precies aan gedaan is, maar de auto zou erg snel aanvoelen en is echt racy opgebouwd.
Harder dempers,5p gordels en de rolkooi.
Rolkooi is een onding voor zo rond te rijden, maar het is een geboute dus relatief goed te verwijderen en loopt om het dashboard heen. Die is dus niet verpest.

De auto spreekt zeker aan. Hij staat alleen wat raar op zijn wielen. Erg smalle sporing en de auto vraagt echt om zeitgeist fuchsen.
RS voorbumper is echt een lelijke versie. Voelt niet prettig dat onbekend is wat er met de motor is gedaan. Dus niet een directe wow, maar ook geen afkeur.


@johann Verkoper wees me nog wel op die betreffende SC,maar daar ben ik verder niet echt op ingegaan.
Ik was te nieuwsgierig naar het oranje beest. Als ik de foto's nu zo zie, had ik dat beter wel even kunnen doen. Zo te zien, mooi exemplaar.
Zeker aanleiding om nog een keer terug te gaan. Eens goed bekijken en dan inderdaad zien of er voldoende basis is om eens een stukje te sturen.
Ik ben er ook van overtuigd dat de auto's mij gaan vertellen wat ik wel en niet zoek.
Zeker die oranje 911, daarbij weet je waarschijnlijk heel snel of dit een auto is die past of juist helemaal niet.

Vanmiddag langs de Koning gereden voor die bruine C serie targa, maar die zijn blijkbaar alleen open op afspraak, deur was wel open maar de 911 stond op een 4 koloms brug geparkeerd met een Jag er onder.

@Tobias, dank voor de link. rozetten in de voorbumper storen me dan nog het meest.
Ik denk dat 130pk me nog wel eens tegen zouden kunnen vallen.
Maar is allemaal niet relevant, want als ik op die prijs weer 5k op tel, kom ik weer mooiere tegen, etc.
50k is mijn grens, die ik bereid ben tot 55k te rekken. Daarna is de rek er uit. punt.

In ieder geval weer wat wijzer en plezier aan beleefd :D
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


25 feb 2017 19:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 180 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.