Het kriebelt, een 911: 3.2 G50 of 964
Geplaatst: 24 feb 2017 14:05
Zoals al jaren onder mijn avatar staat geschreven, 'aan t sparen voor een 72/73-er'; Dat was toen een nette 2.4E nog voor 40k ging. We weten allemaal wat de waarde sindsdien heeft gedaan, daar viel niet tegen te sparen.
De afgelopen jaren mij niet zo veel bezig gehouden met Porsche. Ik merkte ook dat de nieuwere Porsches me ook niet zo veel doen en de snelheid waarmee model varianten worden gepresenteerd niet meer te volgen is. Dat laatste hangt uiteraard ook direct samen met de interesse er voor. Beetje uit het niets begint het echter weer te kriebelen, mss wordt het toch eens tijd om de 911 van de bucketlist te schrappen...
Ik zag dat ik hier al sinds 2003
kom, dus mss heeft het ook iets te maken met de leeftijd
Tijd dus om eens het aanbod te bekijken, hier en daar eens wat informeren en gaan kijken. Eens zien waar we op uit komen, beetje Mauken en zien of we dan durven door te zetten of niet.
Maar wat wil ik nu
Voor nu staat vast [updated]:
- 3.2 vanaf 87 coupé
- pré 73 er
- handgeschakeld
- ik ben geen orginaliteits freak, maar het moet wel passend / 'zeit geist' zijn.
- liever karakter / patina dan perfect
- to do lijstje mag, maar geen project auto
- targa alleen bij de klassieker tm '73.
- budget max 55k
Voor nu staat vast [was in 1e instantie]:
- 964 of ouder
- 911 2.7 geen optie, spreekt mij als model niet aan
- handgeschakeld
- in het geval van de 964 een C2
- ik ben geen orginaliteits freak, maar het moet wel passend / 'zeit geist' zijn.
- liever karakter / patina dan perfect
- to do lijstje mag, maar geen project auto
- coupé / cabrio geen specifieke voorkeur
- targa alleen bij de klassieker tm '73.
- budget max 55k
Op basis van bovenstaande en dan nog niet altijd helemaal in overeenstemming daarmee, spreken mij de volgende auto's aan:

klik
Lekkere kleur combi, heeft wat verbeter punten [usa bumper, kap, spiegels] maar daar laat het budget ook ruimte toe.

klik
Wederom mooie kleur combi, overgespoten geen probleem mits wel gedocumenteerd; boven budget, maar een btw auto en excl btw wel weer binnen budget

een bekende hier op het forum
Love the colour, turbo stoelen, speedlines zijn cool, zit aan budget max.

klik
Een echte classic, kleur nog best ok. Extra power dankzij de 2.7l. Kleur is ok. Beetje jammer is het interieur.
Die stoelen zijn zo te vervangen, maar dash en deurpanelen zijn van een sc/3.2 en doet toch wat afbreuk aan de klassieke sfeer.

http://www.motron.nl
Kassieker in racy trim. Lekkere kleur, hopelijk niet te veel schade / verkleuring door de stickers, lelijke RS imi bumper en RS vleugel hoeft van mij ook niet zo.
Rolkooi hoeft ook niet zo, maar is geschroefd, dus moet goed te verwijderen zijn. 3.2? fuchsen.
De catch, het zal nooit een 911 worden. Het is een 68 er 912 chassis met daarin een 2.4/6. Dat laatste netjes ingedragen bij de rdw.
Maar dat maakt voor de looks en het rijden niet uit. Daar gaat het uiteindelijk om
De twee klassiekers staan redelijk dichtbij, die dus binnenkort maar eens bekijken en wie weet ben ik weer snel genezen
We gaan het beleven en meemaken, jullie kunnen meelezen en benieuwd naar wat jullie aan suggesties hebben.
[Altijd leuk, met het geld van een ander shoppen
]
De afgelopen jaren mij niet zo veel bezig gehouden met Porsche. Ik merkte ook dat de nieuwere Porsches me ook niet zo veel doen en de snelheid waarmee model varianten worden gepresenteerd niet meer te volgen is. Dat laatste hangt uiteraard ook direct samen met de interesse er voor. Beetje uit het niets begint het echter weer te kriebelen, mss wordt het toch eens tijd om de 911 van de bucketlist te schrappen...
Ik zag dat ik hier al sinds 2003
Tijd dus om eens het aanbod te bekijken, hier en daar eens wat informeren en gaan kijken. Eens zien waar we op uit komen, beetje Mauken en zien of we dan durven door te zetten of niet.
Maar wat wil ik nu
Voor nu staat vast [updated]:
- 3.2 vanaf 87 coupé
- pré 73 er
- handgeschakeld
- ik ben geen orginaliteits freak, maar het moet wel passend / 'zeit geist' zijn.
- liever karakter / patina dan perfect
- to do lijstje mag, maar geen project auto
- targa alleen bij de klassieker tm '73.
- budget max 55k
Voor nu staat vast [was in 1e instantie]:
- 964 of ouder
- 911 2.7 geen optie, spreekt mij als model niet aan
- handgeschakeld
- in het geval van de 964 een C2
- ik ben geen orginaliteits freak, maar het moet wel passend / 'zeit geist' zijn.
- liever karakter / patina dan perfect
- to do lijstje mag, maar geen project auto
- coupé / cabrio geen specifieke voorkeur
- targa alleen bij de klassieker tm '73.
- budget max 55k
Op basis van bovenstaande en dan nog niet altijd helemaal in overeenstemming daarmee, spreken mij de volgende auto's aan:

klik
Lekkere kleur combi, heeft wat verbeter punten [usa bumper, kap, spiegels] maar daar laat het budget ook ruimte toe.
klik
Wederom mooie kleur combi, overgespoten geen probleem mits wel gedocumenteerd; boven budget, maar een btw auto en excl btw wel weer binnen budget
een bekende hier op het forum
Love the colour, turbo stoelen, speedlines zijn cool, zit aan budget max.

klik
Een echte classic, kleur nog best ok. Extra power dankzij de 2.7l. Kleur is ok. Beetje jammer is het interieur.
Die stoelen zijn zo te vervangen, maar dash en deurpanelen zijn van een sc/3.2 en doet toch wat afbreuk aan de klassieke sfeer.

http://www.motron.nl
Kassieker in racy trim. Lekkere kleur, hopelijk niet te veel schade / verkleuring door de stickers, lelijke RS imi bumper en RS vleugel hoeft van mij ook niet zo.
Rolkooi hoeft ook niet zo, maar is geschroefd, dus moet goed te verwijderen zijn. 3.2? fuchsen.
De catch, het zal nooit een 911 worden. Het is een 68 er 912 chassis met daarin een 2.4/6. Dat laatste netjes ingedragen bij de rdw.
Maar dat maakt voor de looks en het rijden niet uit. Daar gaat het uiteindelijk om
De twee klassiekers staan redelijk dichtbij, die dus binnenkort maar eens bekijken en wie weet ben ik weer snel genezen
We gaan het beleven en meemaken, jullie kunnen meelezen en benieuwd naar wat jullie aan suggesties hebben.
[Altijd leuk, met het geld van een ander shoppen