Switch to full style
Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Kent er iemand deze 968 ... (gevonden)

20 jul 2017 17:37

Mijn ogen blijven soms toch afdwalen naar een 944 of zelfs een 968

Wat zien jullie dat ik niet zie bij deze 968?

Mooie opties wel. Dakje, handbak, kleur ... allemaal ok.
Kilometerstand is hoog maar is voor mij minder van belang.
Ik weet het van een advertentie valt er moeilijk wat over te zeggen.
Waar moet ik aan denken motorisch met zulke hoge km standen bij dit soort auto.
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 21 jul 2017 11:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Kent er iemand deze 968

20 jul 2017 18:09

Die is van iemand op het forum. Nette prijs voor een leuke auto!

Re: Kent er iemand deze 968

20 jul 2017 19:35

Staat er een advertentie op het forum? Of kijk ik er overheen! Een PB met van wie hij is mag ook.

Re: Kent er iemand deze 968

21 jul 2017 7:21

Heb een draadje gevonden.
viewtopic.php?f=33&t=48948&
Heb er zelfs ook al eens in gereageerd. Geheugenverlies hier ;P

Re: Kent er iemand deze 968

21 jul 2017 9:41

Misschien even de titel aanpassen van je sujet hahaha

Re: Kent er iemand deze 968

21 jul 2017 11:18

Kheldar schreef:Mijn ogen blijven soms toch afdwalen naar een 944 of zelfs een 968

Wat zien jullie dat ik niet zie bij deze 968?

Mooie opties wel. Dakje, handbak, kleur ... allemaal ok.
Kilometerstand is hoog maar is voor mij minder van belang.
Ik weet het van een advertentie valt er moeilijk wat over te zeggen.
Waar moet ik aan denken motorisch met zulke hoge km standen bij dit soort auto.


Een paar dingen:

Meest belangrijk qua motor zijn de glijplaatjes van de kettingspanner. Deze moeten bij normaal gebruik zo rond de 160.000 km vervangen worden. Bij deze auto zou dit dus al minimaal twee keer gedaan moeten zijn. Als je er te laat bij bent slijten de tanden van de nokkenassen met een dure reparatie als gevolg. Bij nog langer doorrijden breekt de ketting wat resulteert in nog ernstigere schade.

De meest begeerlijke optie van de auto is waarschijnlijk het sperdifferentieel. Eerst zou ik controleren of dit nog op de auto gemonteerd zit. Dit kun je doen aan de hand van het baknummer dat, en tegenstelling tot bij de 944, aan de onderkant afleesbaar is. De auto is uit modeljaar '92 dus is de kans groot dat ie met een (ZF) platensper uitgerust is. De vraag is of die na ruim 3 ton nog werkt. Vanaf modeljaar '93 was een Torsen-sper gemonteerd wat vrijwel onderhoudsvrij is.

Persoonlijk zou ik nooit een 968 kopen zonder A/C. Gelukkig hebben de meesten dit wel. De temperatuur in het interieur kan op zomerse dagen nogal oplopen wat de bruikbaarheid van de auto ernstig beperkt. Dat dit een zwarte auto is helpt niet...

Re: Kent er iemand deze 968 ... (gevonden)

21 jul 2017 11:57

Dank voor de input.

Staat bij dat hij op de originele cup wielen staat. Maar volgens mij tonen de foto's turbo twists.

Re: Kent er iemand deze 968 ... (gevonden)

21 jul 2017 12:13

Klopt, auto is af-fabriek op standaard 16" Schmalspeiche geleverd. Geen Cup velgen dus.

Re: Kent er iemand deze 968 ... (gevonden)

21 jul 2017 12:47

Nou, dank je wel voor de duidelijke info. Is toch wat om mee te starten. Mijn kennis van de 968 is nihil dus een goed aanknopingspunt qua motor- en aandrijftechnische details.

Wat betreft een platensper weet ik dat die ook slijten en revisie daarvan wil ook wel eens wat kosten.

Geen idee over de AC, ik vind het leuk om met raampje open te rijden. Bij de 996 staat hij ook vaak uit. Of in de minimaal werkende stand om de radiatorfans in de zomer draaiende te houden.

Re: Kent er iemand deze 968 ... (gevonden)

21 jul 2017 19:04

Kheldar schreef: ............AC in de minimaal werkende stand om de radiatorfans in de zomer draaiende te houden.


Bedoel je dat je de temperatuur bijv. boven de 25gr. instelt?
Of kun je de minimale stand nog handiger realiseren?

Re: Kent er iemand deze 968 ... (gevonden)

21 jul 2017 21:45

Zet hem gewoon op de minimale blaassterkte en dan gewoon 21graden ofzo of ietsje kouder
Plaats een reactie