Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 17:24



Antwoord op onderwerp  [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 40  Volgende
De drang 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: De drang
OK...... je hebt een gespleten persoonlijkheid :wink: :res:

Voor de purist in je heb je de 964 (en 996)...... :wink:

Voor de "losbol" in je...... doe wat Olaf al aangeeft...... koop die vuilniszak, rijd er af en toe mee en als je er (weer) wat voor over hebt
doe wat leuks met de motor :mrgreen:

Ik ben sinds begin van dit jaar weer heftig aan t investeren in m'n 964 omdat die het (helaas weer) nodig had/heeft. Ik had ook
afscheid kunnen nemen en m'n "verlies" kunnen pakken. Ik ben in de gelukkige omstandigheid het mij te kunnen permitteren zonder er
een belegde boterham minder om te eten. Sinds ik op jonge leeftijd (12 jaar) m'n vader aan die K$% ziekte ben verloren en aan m'n schoonouders heb gezien
dat een goed gevulde bankrekening niks te maken heeft met je gezondheid (en die dus ook voor hun op te jonge leeftijd afscheid heb moeten nemen) ben ik
heel eenvoudig geworden in m'n beslissingen wat betreft geld uitgeven. Als ik iets wil en het kan betalen zonder dat de rest van de "dagelijkse verplichtingen" in het geding komt......gas erop...... gang is alles :drive:

Succes en sterkte met je gedachten en beslissing :thumleft:


16 okt 2020 20:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Als je dan toch iets wil kopen...koop wat anders. Je hebt al 2 meer dan leuke Porsches dan voegt in mijn ogen een 3e niet veel toe. Meer van hetzelfde, ietsjes anders.

Los van wat je mooi vindt...Kijk dan voor een Integrale, 968 CS of een Maserati Ghibli.

Just my 50 cents


17 okt 2020 11:08
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: De drang
Helemaal eens met Giulia, voor 70k zijn er best leuke alternatieven te vinden. Ik denk dan aan:
- Aston Martin Vantage V8,
- Ferrari 456 met handbak of zelfs een 550 Marenello

En als het oud moet zijn:
- MB SL Pagoda
- Rolls Royce Corniche Cabrio
- Jensen Intercepter
- Austin Healey 3000
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


17 okt 2020 12:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Wijze woorden Willem :thumleft:

Iets leuks met de motor doen? Op de zitmaaier monteren? 8)
Onder het motto "er bestaan geen domme vragen": als dit nu een 2.2T (geweest) is en ik vind één of andere 2.2T motor, is hij dan terug matching? Ie, moet er een motor met specifiek dat motornummer in zitten, of is een motor uit die era genoeg? Ik dacht altijd het eerste.

Iets anders gaat 'm niet worden vrees ik. Het hart klopt voor de 911 en slechts de 911.
Ferrari is niet mijn dada, behalve de 348 en de F40, alles wat daarna kwam is ronduit afzichtelijk. RR is voor oude mensen, Austin Healey is van die oude Engelse rommel die al antiek was toen ze nog maar net nieuw waren, Ghibli heeft 2 deuren teveel, etc... De Interceptor heeft wel "iets", maar is niks ivm de 911 (in mijn wereld).
Er is maar eentje waar ik ooit met een scheef oog naar gekeken heb en dat was één of andere Lambo, en hij viel me op omdat hij minder koste dan mijn Jubi50 indertijd. Maar om er persé moeten mee te rijden? Het verschil in rijervaring tussen de verschillende elfjes, en gewoon het "hebben" is voor mij al goed genoeg. Ik heb hier een hoop flipperkasten staan waar ik NOOIT op speel. Soms is het hebben van de zaak niet het einde van het vermaak.

Niemand die de ad ziet en zegt van er in een grote boog omheen te lopen? Niemand die zegt "voor dat geld weet ik een veel betere staan"?
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


17 okt 2020 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
Ie, moet er een motor met specifiek dat motornummer in zitten, of is een motor uit die era genoeg? Ik dacht altijd het eerste
Klopt. Het motornummer moet kloppen. Vind de originele motor maar eens terug...
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


17 okt 2020 15:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
..... daarom als het de keuze uit die twee moet zijn: De T met SC motor kopen, setje carburateurs scoren, SSI’s eronder .etc.

Voor € 70K weet ik zo niks ... voor een beetje meer ;) mag je m’n approved-non-matching-numbers-oranje 911 meenemen :) Natuurlijk kan je daar je 964 Turbo op inruilen :cheesy:


17 okt 2020 17:05
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
Niemand die de ad ziet en zegt van er in een grote boog omheen te lopen? Niemand die zegt "voor dat geld weet ik een veel betere staan"?


Opzich een mooie 911, maar voor mij mist hij de wow factor eigenlijk vin ik hem een beetje saai. ITB's en SSI zou ik zeker doen, en wat strepen zou hem ook goed staan.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


17 okt 2020 17:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Een Ghibli heeft 2 deuren teveel?....ken je klassiekers!


17 okt 2020 22:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: De drang
Jensen Interceptor is een gave auto. Buurman hier in de straat heeft er een puntgave mk2 in de garage staan. Klinkt ook erg lekker. Heerlijke cruiser lijkt me.


18 okt 2020 12:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
giulia schreef:
Een Ghibli heeft 2 deuren teveel?....ken je klassiekers!


Het is ook verwarrend :lol:

Citaat:
Maserati Ghibli is the name of three different cars produced by Italian automobile manufacturer Maserati:


.... (pas) vanaf 2013 met 2 extra deuren uitgevoerd.

Grand tourer (S) (1967–1998)
Executive car (E) (2013–present)

:popcorn:


18 okt 2020 13:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
giulia schreef:
Een Ghibli heeft 2 deuren teveel?....ken je klassiekers!


Ik WIST dat ik iets verder had moeten zoeken! :)
Nog zo snel effe opgezocht voor ik weg moest en dan nog snel gereplied, en dan maak je fouten hé?
Maar soit, de patstelling blijft. Zo zag ik ooit een aflevering van Wheeler Dealers over de Miura. Ik vond het de mooiste auto ooit! Tot ik dan dacht "zou je willen ruilen met je elfje?", exit Miura.

De wow-factor zal ik wel toevoegen. Beide backdates van Rik Ten Napel zitten nog vers in het hoofd en die vond ik echt AF. Plenty of pictures om op voort te gaan en ja, misschien iets leuks doen met de motor :thumleft:

Ik blijf het vreemd vinden dat er niet meer tegenkanting komt over het feit dat hij niet matching is en toch vrij veel moet kosten :?
Die "vorige", die dan omgekat bleek te zijn (zonder medeweten van de verkoper) had ik voor 50k gescoord. Volledig matching :scratch:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


19 okt 2020 14:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
Ik blijf het vreemd vinden dat er niet meer tegenkanting komt over het feit dat hij niet matching is en toch vrij veel moet kosten :?:


Vragen is 1 ~ en krijgen is 2 :wink:


Die omgekatte voor € 50K was eigenlijk ook te duur :idea: ... en "matching" was die dan ook niet :wink:


19 okt 2020 14:57
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: De drang
Het is een kopers markt, dus het is een geval van kijken waar jullie elkaar kunnen ontmoeten.

Maar over dat Matching numbers van die auto.Het blok is lang niet het enige die nier meer origineel is volgens mij. Niet meer origneel volgens mij is:
- De kleur
- Het interieur origineel?
- (voor) bumper
- Rolkooi
- Spiegels

Het is een auto in de categorie restomod en dan maak het echt niet meer uit of het Matching is of niet, maar of het een leuke en goeie auto is.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 okt 2020 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Olaf schreef:
Vragen is 1 ~ en krijgen is 2 :wink:


.............

EDIT - commentaar geveegd - was in de war met een andere 911 ;)


20 okt 2020 14:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Lang genoeg wachten en alle problemen lossen zichzelf op :mrgreen: :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


20 okt 2020 14:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
85% van de problemen lost zichzelf op, maar vertel :popcorn:

Iets bijgelegd en de witte van blaauw gekocht? :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


20 okt 2020 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Ja, nee, de reply boven de mijne (die later aangepast werd) vermelde dat hij verkocht was...
Online gaan kijken en de ad was idd verwijderd.
Of hij nu echt verkocht is of in een garage staat te wachten op de lente weten we niet :mrgreen:

Soit, zag net een mooie gele 912 passeren die wél in het budget past. Nog matching ook trouwens :thumleft:

De witte van blauw ken ik niet :scratch:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


20 okt 2020 15:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
ik dacht dat je het over de NL backdate in ST stijl had...my mistake


20 okt 2020 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: De drang
Hij is in elk geval niet meer beschikbaar op autoscout, gekocht?
_________________________________________
vroem vroem.......


20 okt 2020 16:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Citaat:
De witte van blauw ken ik niet


flauw woordgrapje doelend op de te koop staande witte GT3 van forumer Blaauw....

Maar goed, als je je grapje uit moet leggen is ''ie'' ws niet zo best. :lol:
_________________________________________
footers zuigen! :D


21 okt 2020 9:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Ik heb die grijze niet gekocht nee.
De "witte van blaauw" was mijn aandacht ontsnapt omdat die véél te recent is en dus kapot belast wordt met een jaarlijkse pestbelasting in BE.

Het al dan niet matching zijnde (heb zitten nadenken) is iets waar ik in principe niet echt van wakker lig, maar een recentere motor betekent waarschijnlijk ook altijd een recentere bak, en nét die dogleg bak is voor mij één van de redenen om een originele te willen. Ik veronderstel dat een dogleg niet overweg kan met de extra pk's en dat er daarom altijd een 915 ingelepeld wordt?
Otoh, +200pk ipv pakweg 125pk... Misschien is die dogleg toch niet ZO belangrijk, otoh, een 912 met 90pk is een heerlijke cruiser....
We gaan het meemaken.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


21 okt 2020 10:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
Otoh, +200pk ipv pakweg 125pk... Misschien is die dogleg toch niet ZO belangrijk, otoh, een 912 met 90pk is een heerlijke cruiser....
We gaan het meemaken.


Zet de Pk's ook eens af tegen de kilogrammen die de Porsche weegt ...

... een 912 weegt maar 965 kg én uit die 2.0 Type 4 motor moeten ook meer PK's te halen zijn :wink:


21 okt 2020 10:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
Ik veronderstel dat een dogleg niet overweg kan met de extra pk's en dat er daarom altijd een 915 ingelepeld wordt?



Meeste mensen kunnen niet overweg met een dogleg bak...


21 okt 2020 13:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Meeste mensen hebben tegenwoordig ook liefst een automaat 8)

Zondagavond en ik verveel me.
Nog eens rondgesnord en besloten om mijn "garage" van op Mobile hier eens te delen. Als er gekende wagens tussen zitten die ik ZEKER moet in gedachten houden, please let me know. Als er gekende wrakken tussen zitten, nog pleaser let me know ;)

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=311636552
Afbeelding
Pro: F-model
Contra: saaie kleur en 4-bak, dus geen dogleg


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=280070710
Afbeelding
In principe, right up my alley, in praktijk heeft hij "het" niet. Misschien die lelijke racespiegeltjes, of de velgen die in 't groen staan, ik weet het niet. 3.2 in een F gelepeld.


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=310703185
Afbeelding
Idem hier, in principe right up my alley, in praktijk: al die rally shizzle zegt me niet zoveel, cookiecutters, die lelijke (onsportieve) voorbumper, etc... Wel een echte F


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=310621918
Afbeelding
Hier zou ik ZO om gaan, alleen, mja, dat interieur, en ik WEET dat het vroeg of laat toch weer gaat wringen dat het geen F is.


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=298825107
Afbeelding
Mooi ding, kek kleurtje, ducktail, gele koplampen, Fuchs, etc... The whole shabang, maar, geen F :?


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=272333226
Afbeelding
Héél mooi ding, alleen vraag ik me af hoeveel lawaai zo'n ongeïsoleerd kreng maakt, en ik heb liever gewone zetels.


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=300991406
Afbeelding
Best mooi maar ik ga over mijn nek telkens ik die reflectors op de zijkant zie = re-import + het is "maar" een 912 (no biggie want de Smurf was dat ook) en ja, daar moeten Fuchs onder.

Dat is het zowat, ik heb ook nog enkele andere maar minder interessant.
Fire away...
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


08 nov 2020 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Die oranje R, wat een gaaf ding. Stoelen zijn makkelijk te vervangen en voor lange ritten; oordoppen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 nov 2020 11:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 40  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.