Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 mei 2024 1:41



Antwoord op onderwerp  [ 1010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 41  Volgende
De drang 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
GT3, GT3, GT3... Hoe meer ze me die kant uit pushen, hoe minder me het zegt :mrgreen:
Eye candy! Daar draait het om 8)
Allez toch voor de "duurdere" modellen.

Als het een 992 moest worden dan MOET ik wachten op meer nieuws over de 60 Jahre. Dan zijn we waarschijnlijk snel april of mei.

Die lipstickroze heeft wel iets maar gaat gauw vervelen denk ik. Kost een heel pak meer in NL (BPM) dan in BE, dus jonge occazies uit NL gaan we niet doen. Hij mankeert ook een pedaal. Liever een Berlingo dan.

De 991.2 van 77k, 25k kms in het zwart was gisteren ook opeens verdwenen en staat nu terug online. Heel summiere ad. Staat er zelfs 2x op, en 2x in een andere plaats te bezichtigen :?
Die ging het niet worden want, zwart, en ik heb reeds een zwarte en zwart is nu ook niet direct een kek kleurtje, maar vooral om de triestigheid van de ad.
Er staat ook nog een 991.2 4S online voor een 80k (iirc), dat is dan weer wat anders: akkoord, zwart, maar zwart is geen straf behalve saai, maar dan wel de brede heupen én de reflector. Toch een dingetje die ik op de gemiste vuilzakgrijze misschien op termijn wel ging beginnen missen. Dus kekke kleur vs brede heupen en reflector. Doch, bijna 150k kms. Zullen wel snelwegkms zijn, maar je zit er toch maar mee. Een 4S zal ook wel weer een pak harder belast worden in BE vandaar dat ik tevreden was met de ranke lijnen van de vuilzakgrijze :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


08 jan 2023 22:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
Kost een heel pak meer in NL (BPM) dan in BE, dus jonge occazies uit NL gaan we niet doen.


Verkoper kan de resterende BPM terug krijgen - die hij jou als korting kan geven :idea:


08 jan 2023 22:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: De drang
Vuilniszakken grijs redelijk beschaafde vleugel
http://www.astara.nl


09 jan 2023 11:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
porschenot schreef:
Vuilniszakken grijs redelijk beschaafde vleugel


deze: donkergrijze GT3 bedoel je?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


09 jan 2023 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: De drang
Zekersssss als ik de middelen had kocht ik hem zelf
Kreeg de foto er niet op doet mijn dochter altijd (:


09 jan 2023 15:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
Zelf vind ik krijtgrijs ook erg gaaf. (ook op een GT3) En dat geluid :cheers:

YouTuber Luke maakt mooie video's over de GT3 zie: Coffee Run In My New 911 GT3! Ik denk dat Tilt dit toch wel erg mooi zal vinden als het in zijn garage staat.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


09 jan 2023 16:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Tilt is meer van uiterlijk vertoon dan van rij- en bouwkwaliteit. Zie zijn voorkeur voor VW transporters :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 jan 2023 18:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: De drang
Hopla ... De stok in het hoenderhok. :popcorn:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


09 jan 2023 19:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Ik doe mijn auto's dan ook niet weg als de fiscale koe geslacht is :mrgreen:

De getoonde GT3...
Hoeveel pedalen heeft die? :pale:
Da's ook geen vuilzakkengrijs, da's grijs metallic. Vuilzakkengrijs is een uni kleur.
Dit is de gemiste 991.2. Dit is vuilzakkengrijs...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tuurlijk vind ik 'n GT3 mooi, ALLE GT3's zijn mooi, de eerder getoonde GT2 is waanzinnig mooi. Quasi alle 911's zijn mooi!!

Even recapituleren want de de GT3's vliegen me om de oren en eigenlijk wil ik helemaal geen GT3. Een GT3 crossed my mind, maar eens ik doorhad dat dat een frustratieaankoop ging zijn...

Soit, there I was, minding my own business, spijt hebbend van quasi alles wat ik ooit al gedaan heb 8)
Men zegge en schrijve maart, april (inmiddels) verleden jaar.
Deze keer was 't de verkoop van de 996 4S. Mijn dweize kop (hard hoofd) uitgewerkt in 2021 en 'm verkocht als protest tegen de jaarlijkse verkeersbelasting van 2,5k.
De vrouw van wie ik de eerste maanden dacht dat ze door Véronique persoonlijk gestuurd was om voor mij te zorgen bleek een onvervalste narcist te zijn. Het is niet anders, ik geloof trouwens ook niet in die shit van hiernamaals and looking down from above, etc... Maar soit, ze had me te stekken (te pakken) in een kwetsbare periode, typisch voor die narcisten, ze ruiken het gewoon blijkbaar. Rond die periode werd dan ook Neron (the goodest boi, letterlijk) nog eens ziek, opzwellen tot hij bijna precies een drachtige teef was.
Rond die periode: Bam, dat filmpje van de 992SC.
Ineens was het weer pakweg 2015: Véro, zo mogelijk nog gekker van Porsche dan ik, Kyra en Roisy die hier rondliepen (Neron zat toen nog bij schoonzus), rondkarren in Stuttgart, de Moezel én St-Tropez.
Mijmerend over vroeger, beseffend dat ook ik ouder word, gedoe met LEZ's, groene pestbelastingen, etc... en gedacht "F*ck it", het kan bij mij volgend jaar ook gedaan zijn, nu KAN ik er nog mee rijden, misschien binnen 5 jaar niet meer, etc..." Je kent dat wel: weten dat je fout doet maar de aankoop willen vergoelijken.
5 Immokantoren gecontacteerd om dat (enige) stukje immo dat ik nog heb te verkopen en een paar dagen later gedacht "zou ik ook eens niet horen bij Porsche hoe het eigenlijk zit". Want ja, voor mij was het een uitgemaakte zaak: online configureren (veel was er niet te kiezen want quasi alles staat/stond erop), configuratie doorsturen naar OPC, naar OPC gaan, en tekenen. Binnen en buiten, 5 minuten werk.
Toen kreeg ik bericht dat de 992SC niet voor het gewone volk was, en tegelijkertijd kreeg ik berichten van de immo's dat ze wilden afspreken en dit en dat. Het gebouw is toegankelijk, de huurder was op de hoogte, wat is er af te spreken? Ga erheen, maak een schatting en hang het voor je venster. "Nee nee Mr. Tilt, zo werkt het niet". Inmiddels wist ik dus dat de 992 SC niet doorging en had ik geen zin in dat gedoe met die immo's (ook al omdat we een klein uur uit elkaar wonen) en had ik ze allemaal afgebeld. Neron, helaas, was intussen gestorven.
Weer een andere kijk op de zaken, ik MOEST niet persé een nieuwe P, het blijft weggesmeten geld, je krijgt er geen liefde van, de 992SC kon ik niet kopen.
Alles bleef bij het oude. Geen wolven te trotseren, geen bossen te doorkruisen...

Maar ja :mrgreen:
Het duiveltje was uit het doosje.
Eerst in mindere mate, maar de laatste maanden meer en meer, waarschijnlijk in anticipatie van de 992 60 Jahre. In mijn gedachten (op dat vlak blijf ik een positivo) zou die ook wel een ducktail krijgen en met een beetje geluk was er wel weer een zaakje te doen zoals 10 jaar geleden met de 50 Jahre. Je kreeg AL de eye candy én een 4S voor de prijs van een 4S (iirc). Pakweg 150k en ik ben het baasje. Da's de helft van de SC. Die heeft dan wel wat meer PK's maar zoals reeds meermaals gezegd: PK's boeien me maar weinig. Als ik wil knallen koop ik wel 'n Tesla.
Nu komen de berichten binnen van ofwel géén 60 Jahre, ofwel een geglorificeerde GT3 die dan waarschijnlijk maar "ietsje" minder zal kosten dan een SC en mij geeft een GTS, of GT3, of geglorificeerde GT3 NIET hetzelfde uniek gevoel als dat een SC me zou gegeven hebben. Waarschijnlijk géén 992 dan. Tenzij de 60 Jahre TOCH iets zou zijn dat me aanspreekt. Tot die tijd wordt mijn stukje immo NIET verkocht. Er is dus NU ook totaal geen geld om GT3's, GT2's etc te kopen, ook al zijn 't 991's of 997's. Dat budget wordt maar vrijgemaakt als ik er eentje bestel, daar een jaar moet op wachten (of langer) en in tussentijd de tijd heb om dat gebouw te verkopen.

Dus, TL;DR: ofwel een nieuwe, te bestellen 992, ofwel "iets anders" van 911 maar dan wel met beperkter budget. HANDGESCHAKELD!

Over rij- en bouwkwaliteit maak ik me weinig zorgen, is tenslotte van dezelfde groep die de mighty fine Transporter T6 levert. De Porsche onder de bestelbusjes :mrgreen: :res:
Zo ziet dat er uit trouwens:

Afbeelding

En zo wil oom agent dat hij er uit ziet :cry:

Afbeelding

Dit waren mijn gedachten voor vandaag. Als ik er morgen weer hélemaal anders over denk kan ik daar NIET aan doen. Het is niet anders ;)

Dat systeem van Porsche om alleen maar te verkopen aan goeie klanten om speculatie tegen te gaan werkt wel prachtig moet ik zeggen. HIER staat er wéér eentje. 455k deze keer :roll:

En gisteren viel ineens mijn Frank (kwartje) ;)
Zoekertjes deleten en even later weer online zetten = om terug hoog op de lijst van nieuwkomers te staan :salut:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


10 jan 2023 0:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: De drang
Wederom heel mooi verwoord, kan me er van alles bij voorstellen.
Gewoon de tijd nemen; als je hier advies vraagt over racepaard, dan weet je dat ze je ossen en ezels gaan sturen :mrgreen:

Mooie bus, zelfde kleur als mijn eerste 911
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


10 jan 2023 8:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: De drang
Zo mijn dag is weer goed begonnen. Dank Tilt. Je tilt Mauken naar een hoger level :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 jan 2023 8:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: De drang
Men zegt wel eens: "bezit van de zaak is het einde van het vermaak"

Tot nu toe dacht ik dat dat voor de (toekomstige) eigenaar gold.
Kennelijk dus ook voor de mensen om hem heen :cheers: :cheers:


10 jan 2023 9:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: De drang
En bij twijfel niet oversteken.. is er dan geen enkele manier om een 992 sc (of nog mooier, de 997 sc) te bemachtigen? Zijn ze overal in de wereld 500k? Of misschien Dubai oid? Als ze toch uit een verzameling komen hebben ze ook geen zand gezien..


10 jan 2023 9:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Briljante post weer, keep them coming :thumleft:
Niet dat ik het kan volgen, want zon SC is gewoon een gepimpte Carrera voor veel te veel geld, maar goed, mensen zijn rare wezens en Tilt! helemaal. :mrgreen:
Overigens Tesla 2 jaar verkocht voor dat de fiscale koe geslacht werd, want ontspullen.
Moet zelfs "subsidie" terug betalen, maar boeit me niet want ballast.
Verder is zon T6 een leuk aangeklede technische tijdbom, showpony de luxe, ongeschikt voor het echte werk. :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 jan 2023 10:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Cazzo Super Veloce schreef:
zo'n SC is gewoon een gepimpte Carrera voor veel te veel geld


Zo is het! Don't you just love it? :mrgreen:
Gepimpt ja, maar gepimpt door mensen die er verstand van hebben.
Alles klopt gewoon aan die auto...
Zoals mijn T6 nadat ik 'm onder handen liet pakken.

Dus de Tesla niet verkocht om fiscale redenen maar omdat je eindelijk inzag wat een lelijk hok het is waar je meer naast staat te wachten om op te laden dan dat je ermee rijdt? OK, got it! Mijn excuses 8)

En je hebt gelijk hoor, 't is veel teveel geld voor een auto, maar zoals ik al zei: ik heb een raar leven. Daarom ook dat ik er niet "achteraan ga" om toch nog eentje proberen te scoren. Niemand gaat 'm weg doen aan MSRP (en de 997SC al zeker niet), en Porsche couldn't care less, die willen gewoon dat hun toko draait en daar zijn het meesters in.

Het advies dat ik eerder zocht is bvb de reeds door mij vernoemde 997.2 4S, zwart en 150k kms. Een 4S heeft de brede heupen én de reflector. Tot en met de 996 4S was de reflector DE reden om zo eentje te nemen. Vanaf de 997 is de reflector maar een fijn streepje meer, en hoe meer EV's ik zie rondbollen met een verlichte strip tussen de achterlichten, hoe minder die reflector (al dan niet verlicht) me begint te zeggen.
Zwart is mooi, maar niets speciaals. Ik heb ook al een zwarte. 150k kms is een shitload, maar... had diezelfde te koop gestaan in 't vuilzakkengrijs dan zou ik moeite hebben er niet te gaan naar kijken. Op dat moment verwacht ik hier tegenkanting :mrgreen: Otoh: volgens de ad heeft hij nog verlengde garantie tot 2024...
En zo beste kindertjes wordt het ene afgeschoten en het andere omhelsd.
Poof! Just like that ;)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


Laatst bijgewerkt door Tilt! op 10 jan 2023 11:28, in totaal 1 keer bewerkt.



10 jan 2023 11:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:

Dus de Tesla niet verkocht om fiscale redenen maar omdat je eindelijk inzag wat een lelijk hok het is waar je meer naast staat te wachten om op te laden dan dat je ermee rijdt? OK, got it! Mijn excuses 8)



Nope, you didn't, had ik ook niet verwacht :wink:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 jan 2023 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
I didn't, or I didn't want to? :mrgreen:
'k Heb met een narcist op mijn kot gezeten hé? Ik WEET hoe ik een vuurtje moet starten, of... aanhouden :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


10 jan 2023 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: De drang
Het maakt indruk, je verhalen. Herkenbare stukken (bloedzuigende narcisten die hun kans ruiken) en hersenspinsels. De ene wordt er compleet gek van, de andere schrijft het van zich af op een leuke manier. Maar hoe dan ook is het een boeiende periode. Zoeken, kijken, horen, goede raad (ahum) krijgen van een forum vol kwieten (gezellige mensen).
Moest ik de middelen hebben zou ik een 997 SC proberen te bemachtigen want die is zooooo mooi, helaas quasi onmogelijk. En dan, dan heb je een zeer speciale Porsche die zo waardevol is dat je er niet mee kan rijden want dan zakt ie zienderogen in waarde want kilometers op een verzamelobject is not done.
Rationeel gezien kan je dat niet doen, maar wie dicteert hoe je met jouw bezit moet omgaan. Enzovoort.

Het enige wat blijkt uit mijn antwoord is dat ik bijlange niet zo goed kan schrijven als TS, gelukkig ben ik niet de enige. :mrgreen:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


10 jan 2023 11:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: De drang
horn schreef:
Dank Tilt. Je tilt Mauken naar een hoger level :cheesy:

Herinnert u zich deze nog ... nog ...nog
Ken uw klassiekers :lol:

Erg leuk om de gedachtespinsels te kunnen volgen en wellicht vaak niet logisch, wel begrijpelijk :thumleft:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


10 jan 2023 11:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: De drang
mark996 schreef:
En bij twijfel niet oversteken.. is er dan geen enkele manier om een 992 sc (of nog mooier, de 997 sc) te bemachtigen? Zijn ze overal in de wereld 500k? Of misschien Dubai oid? Als ze toch uit een verzameling komen hebben ze ook geen zand gezien..


Niet overal hoor, in NL zijn ze 600k. :roll:


10 jan 2023 12:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Tja ....

autoleitner schreef:
14.07.2010 :arrow: 15 km

15.11.2021 :arrow: 501 km

De huidige stand is 507 km


:|


10 jan 2023 12:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Dus 1x onderhoud op 11 jaar? :mrgreen:
Maar wat issie mooi!
Dan zeg ik tegen mezelf: 300k is een hoop duiten. Veel teveel voor wat het eigenlijk maar is (een auto, niet meer, niet minder) en als je zoveel zou gaan uitgeven dan MOET het tenminste een nieuwe zijn. Dan zie je dit passeren en denk je "F*ck it" :oops:
Moest ik ze liggen hebben (and then some), ik nam 'm. Kan moeilijk begrijpen dat mensen met echt veel geld hier niet gewoon opspringen, al is het maar om naar te kijken.

Dat "mezelf bloot geven" is een dingetje waarvan ik denk "moest iedereen het doen, de wereld zou een veel mooiere plaats zijn". Helaas voelen weinigen zich uitverkoren om zich zo zwak op te stellen. Momenteel ben ik de held, maar zoiets kan zich snel tegen jou keren. Ook dat al veelvuldig meegemaakt.
Soit, de achterliggende gedachte is van "misschien trekt iemand zich hier ooit aan op" :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


10 jan 2023 13:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: De drang
Blijft een enorm bedrag, maar zet het ook eens in een andere context qua investering / belegging over 12 jaar?
Neem de “saaie” S&P500 index : stond in 2010 ca. 1.150, nu nadert die de kaap van 4.000, dus grosso modo x3,5.

Daar heb je natuurlijk geen visueel genot van zoals met deze CS, maar dat is dan ook het enige plezier wat de eigenaar ervan gehad heeft als “auto”.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


10 jan 2023 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: De drang
Ik neem aan dat je de centen ergens op overschot hebt liggen als je dat bedrag kan uitgeven aan een auto. Ben je er dan nog op uit om dat overschotje te laten renderen? Of gebruik je deze mooie P. om te genieten en te gebruiken waarvoor ie gemaakt is ... rijden namelijk.
Ik zou het wel weten! En diegenen die er alleen op uit zijn om geld te laten renderen, groot gelijk, maar koop dan een Picasso of zo, DAT dient om naar te kijken.

Genieten maar, je hebt maar één ritje op deze bol !!!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


10 jan 2023 14:49
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: De drang
Cazzo Super Veloce schreef:
zo'n SC is gewoon een gepimpte Carrera voor veel te veel geld


Wat de 997 betreft ben ik het geheel met je eens, het is wel een mooie Carrera maar een Carrera none the less. Maar de 992SC is een ander verhaal; het enige dat ik jammer vind van de nieuwe is de 7 bak, de 6 bak was leuker geweest, maar ik kan er mee leven :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


10 jan 2023 17:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 41  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.