Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 22:19



Antwoord op onderwerp  [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 40  Volgende
De drang 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Sla je slag Tilt!

https://www.autoblog.nl/nieuws/oude-tij ... li-3458243
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 feb 2023 19:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Och, zwijg stil.
Eerder deze week nog ei zo na een nieuwe T6.1 gekocht (op de firma dan wel).
Kreeg het bericht te zien dat VW stopt met de produktie van de T6.1 en dat er nog geen vervanger is voor de Transporter. Het is al langer geweten dat de nieuwe Transporter een samenwerking gaat zijn met Ford en dus (waarschijnlijk, maar ik ben altijd negatief) een Ford camionette met een VW snoet erop. Homey don't play that shit either (tenzij Homey zeer verrast zou worden, zeg nooit nooit).
Soit, toch maar weer eens eentje geconfigureerd (T6.1) en offerte gevraagd bij VW. Nou, dat was weer niet mis :pale:
Kreeg daar ook het bericht mee dat ik snel moest zijn want dat -als je een nieuwe bestelde- dat al een bestaande configuratie betrof die dan kon aangepast worden en je daarvoor maar een week de tijd meer kreeg. Na pakweg 1 Maart kan je dus geen meer zelf configureren. Zich moeten haasten... Homey don't like that shit 8)
Voor mezelf dan uitgemaakt dat dat mijn "verlagings en te breed staand" probleem met de pliesie niet ging oplossen en dan maar wijselijk niets besteld.
Dan ook eens naar de iBuzz gekeken met een scheef oog en ja, hij heeft het niet hé? Hoe hard ze ook de link met vroeger en pedigree etc proberen leggen. Mij dan verslikt in mijne Fristi toen ik de prijs zag: 70k aub...
Meh...
Ok, ik zal ooit wel MOETEN. Ben niet beter gewoon, maar momenteel toch nog maar niet.
Dat modelletje van Porsche zelf (of weet ik veel wie die maakt)...
Afbeelding
...die heeft het wel.
Maar voor 70k wil ik een motor die dinosaurussen recycleert, ouwe boomert die ik ben, en dat Porsche modelletje zal je dan nog niet voor 70k hebben (had hij al te koop geweest).
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


25 feb 2023 14:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Mijn dag was al goed, nu nog beter :D

Puik verhaal weer ;)


25 feb 2023 16:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: De drang
+ 1 :thumleft:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 feb 2023 18:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: De drang
Heeft zo een Foert camionette geen RWD overigens?
Vroeger was dat zeker zo bij die Transits, waren destijds populair in de UK voor overvallen. De RS6 van de jaren 70 en 80 zeg maar :lol:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


25 feb 2023 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: De drang
@Tilt, snap je bedenkingen wel maar kijk maar eens om je heen in bestelwagen (of camionette zoals jullie daar beneden zeggen) land :D

Je hebt (nog) keuze uit VW, Mercedes, Ford en PSA groep en dan houd het een beetje op qua busje........

Ben nu (zakelijk) aan m'n 2e Ford Transit Custom bezig, 'n 185 Pk diesel L2 met automaatbak die naar 195 Pk en 460 Nm ge-upgrade is en heb nog nooit zo'n fijne bus gehad. Enige nadeel is de (stugge) bladveren achteras constructie vandaar de L2 uitvoering :twisted: :roll: Heb er inmiddels al 80.000 Km opzitten sinds 1 1/2 jaar en nog geen slag verkeerd gegeven heeft, ook z'n voorganger niet in 6 jaar tijd en +300K aan km's.

@2.2VTEC RWD is al jaren geleden afgezworen om een zo laag mogelijke laadvloer te krijgen, er zijn met name grotere bussen (Crafter, Sprinter) nog wel met RWD te krijgen, maar in het VW T segment is alles FWD. Ford heeft het trouwens lekker verwarrend gemaakt door alle bestelwagens "Transit" te noemen en dan nog een naampje toe te voegen, Courier, Custom etc en dan de grootste bus alleen Transit te noemen :roll:


25 feb 2023 20:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Goch Willem, beloof me dat jij & Sigrid straks hartelijk lachen met die gekke Belg ;)
Hier ga ik dan, niet gehinderd door enige kennis van zaken, gewoon op 't persoonlijk gevoel.

Zo'n Ford Transit vind ik één van de "minder lelijke" busjes, maar ik ben raar, vooringenomen en honkvast als 't mijn gedacht is en de Transporters zijn mijn gedacht, de rest niet.

Mercedes was heel mooi met de eerste Vito, daarna zijn ze de personenwagen toer opgegaan, wat VW nu aan 't doen is met de T7 Multivan. Niet mijn ding dus.
Is ook dikwijls van dat volk die met een camionette rijdt, maar daar eigenlijk beschaamd over is en daarom willen ze toch iets van klasse uitstralen en dan maar "ne Mercedes". Zoals ik al zei: ik ben vooringenomen.

Ford Transit, tja, best wel veel moderner dan een T6, maar tegelijkertijd te smal, wordt optisch omhoog getrokken op één of andere manier, daar dan die would be Aston Martin grille erop en ja, niks ivm een T6 welke een mooie vierkante blok is die, eens verlaagd, dik op zijn poten staat.
En really? Bladveren?? De techniek die gebruikt wordt/werd in de spoorwegen? De techniek die ervoor zorgt dat al die Amerikaanse muscle cars al in de gracht liggen als ze in de verte een bocht zien afkomen? Wordt dat ECHT nog gebruikt? Ik had GEEN idee :shock:
Straks ga je me ook nog vertellen dat er trommelremmen op zitten :oops:
En kijk, DAT is het dus met VW hé? Akkoord, je betaalt iets meer, maar je hebt dan toch deftig gerief ipv vooroorlogse techniek.
Soit, nooit echt gekeken naar een Ford Transit om hoger vermelde redenen en omdat Ford het vertikt in BE om een deftige online configurator te hebben. Als je iets wil weten moet je maar opf*cken naar de dealer. Homey don't play that shit ;) Exit Transit
Homey zou wel die shit playen moest hij de Transit mooier vinden hoor, Homey is redelijk bespeelbaar, maar nu maken ze 't me wel heel makkelijk

PSA groep dan: friends don't let friends buy French cars 8)
Opel zit er ook tussen en what do you know... wetende dat een nieuwe T6.1 waarschijnlijk weer veel teveel ging kosten had ik eerst een Opel Vivaro uitgerekend (ik ben een knieperd, en als er dan toch standaard moet mee rondgereden worden (herinner je mijn pliesie verhaal) staan die minder hoog op hun poten dan een T6). Uiteindelijk scheelde het 7k. Waarbij er bij de Vivaro sommige dingen ontbraken welke op de T6 wel genomen konden worden, dat in rekening brengend scheelde het misschien 5k. De T6.1 kwam op 47k, de onvolledige Vivaro op 40k (42k met vergelijkbare uitrusting). Tja, op zo'n bedrag ga ik dan voor mijn goesting. Exit Vivaro

Dan gedacht van toch maar te buigen (het zal wel MOETEN, en ik moet niet graag) en een Berlingo uitgerekend. 25k aub! 25k. Ik dacht dat dat iets van een 10k kostte. Al moet ik me om 22k gaan prostitueren in 't Citadelpark in Gent, dan toch liever 22k meer uitgeven aan een T6. En ja, in 't Citadelpark doen ze het blijkbaar voor niks, dus om alle misverstanden te vermijden kom ik niet in 't Citadelpark. Exit Berlingo

Mijn voelsprieten ook eens uitgestoken bij een vriendje van mij die minder car minded is en meer keep your money in your pocket minded en diens antwoord was: zoveel geld voor een k*tcamionette? Zo'n geld zou ik alleen uitgeven aan een deftige auto. Hij heeft gelijk, maar ik ben zot van een k*tcamionette, toch als ze verlaagd is en met mooie velgen, noem me Johnny en "The A-team" al wat je wil. Wat ik ervan vind is het enige dat telt.
Soit, in mezelf gedacht van "OK, misschien MOET het dan ook maar weer", en zelfs niet beginnen rekenen voor een Audi A4 of A6. Want wakosta? 60, 70k? Kan je die krengen überhaupt nog krijgen met 3 pedalen? Ik niet weet.
Dus, VW-configurator opgestart voor een Passat, een break, want: hondjes. Tja: 50k en 't zegt me een pak minder dan mijn busje.
VAA uitgerekend (een belasting die zelfstandigen moeten betalen om privé met de wagen rond te mogen rijden) en kwam op 5k/jaar. De Transporter is nul Euro per jaar... Exit Passat

En voila, hier zit ik, met een zo goed als nieuwe T6 van nog geen 4 jaar oud, volledig geconfigureerd naar mijn zin, ideaal voor de honden en 60k kms erop. Een bus die ik eigenlijk helemaal niet kwijt wil alleen mag ik ze niet mooi maken, terwijl dat in NL of DE, of... geen enkel probleem is, zelfs in BE niet, had het geen Lichte Vracht geweest. Dus ja, er zal wel weer iets MOETEN vroeg of laat.

Trouwens (on-topic en tegelijkertijd way off-topic), zat nog eens tussen mijn foto's te snollen van Porsches die ik online tegenkom en dan bewaar omdat ik ze zo mooi vind, en blijkbaar had ik ooit al eens 2 foto's van zo'n 991.2 IN vuilzakkengrijs op mijn FB gezet. Helemaal vergeten want ik postte er toen regelmatig, maar kijk, blijkbaar zat dat model/kleur toen al goed voor mij. Véronique had ze nog geliked ook :|
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


Laatst bijgewerkt door Tilt! op 26 feb 2023 0:32, in totaal 2 keer bewerkt.



26 feb 2023 0:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: De drang
Hoeveel Fristi's had je op toen je dit prachtige proza aan t forum toevertrouwde? Smullen :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


26 feb 2023 0:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Die Fristi heb ik eigenlijk gepikt van bij "Sociaal incapabele Michiel" hoor :wink:
Eigenlijk was 't Cécémel

_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


26 feb 2023 0:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: De drang
Kijk. Da’s mooi wakker worden. Met een stukje literatuur :cheesy: Heerlijke frist world problems Tilt!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 feb 2023 8:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: De drang
Dit is columnist niveau. Als ik het P.F. opendoe is het ALTIJD eerst kijken of er een update is van "De drang" en de rest kan later wel. Homey kan er wat van. :cheers:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


26 feb 2023 11:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: De drang
Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak

Dit geldt vaak, maar in dit geval zeker voor ons als je daadwerkelijk beslist en koopt! :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


26 feb 2023 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: De drang
Als je je over het gegeven “handbak” kan zetten, mijn buren hebben een enorme Chevy big block V8 van ergens mid 90s. Mijn MX5 komt met zijn dak dicht nog niet eens tot aan de onderkant van de portierramen. Drie zijportieren links, dubbele achterdeuren, dikke pletwalsen van wielen, geen standaard maar wel een beschaafde uitlaat, mooi geluid.

9 zitter maar heel wat meubilair kan eruit. Die is hier officieel ingeschreven als “een camper”. Dus amper rijtaks/BIV + rijdt op LPG. Zo kan je in BE ook als particulier fiscaal interessant “groot” rondrijden zonder Je blauw te betalen aan jaarlijkse taks.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


26 feb 2023 19:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Ik MOET niet persé groot rondrijden hoor. De Transporters zijn er omdat ik ze bloedmooi vind én omdat het nu eenmaal héél makkelijk is met de honden.

Toen ik in 2008 (bijna verplicht) zelfstandig werd was één van de redenen waarom ik het toch wou doen (itt vele van mijn collega's) dat ik dan eindelijk eens zelf een auto kon kiezen na 20 jaar Astra's gereden te hebben. Het moest een LV zijn want, fiscaal interessant, en er was toen gewoon veel onzekerheid.
Dat moment twijfelde ik tussen een bestelwagen en een pick-up.
Ik ging het toeval laten beslissen maar ik werd toch steeds meer naar de Transporter getrokken en dan ook maar zo eentje besteld. Zo'n pick-up is toch altijd een klein beetje hillybilly :mrgreen:
Ik vind dat wel iets hebben hoor, maar dan in zijn natuurlijke habitat, Route 66 op een loeihete dag, zwerfhonden, en verlaten tankstations.
Hier in Brussel, op een druilerige dag op de Ring, in de file, not so much.

Automaat kan ik me maar moeilijk over zetten, tenzij het echt MOET, en LPG is ook iets waar ik liever ver van wegblijf. Nochtans, ooit een T5 benzine besteld (toen ik me nog liet beïnvloeden door de onheilsartikels in de krant) en dat was ook de bedoeling die op LPG te zetten. 't Is er uiteindelijk nooit van gekomen, maar het busje verbruikte 16 liter op 100 km en was een PAK trager dan de T5 diesel met eveneens 150PK die ik daarvoor had. Exit benzine & LPG

Maar ik ben eraan uit (denk ik).
Ik dacht een nieuwe te bestellen om daar weer de KW3 en de Rial's onder te zetten in de hoop dat een totaal anders uitziende T6 de pliesie zou afleiden, maar hoe meer ik erover dacht, hoe ijdeler die hoop werd want ja, de Rials's en de stance vallen gewoon op, eender welke kleur die bus heeft.
Dan dacht ik de huidige verkopen met Rial's en KW3 erop (wat in mijn wereld hartverscheurend is want die Rial's zijn DE mooiste velgen) en dan de nieuwe ietsje minder verlagen en ietsje minder brede velgen op. Akkoord, niet zo in your face dan de vorige dan, maar 't is dan ook weer een nieuwe en dat moet de pijn dan maar verzachten. Maar dan, ja, wéér zoveel geld uitgeven, dan ook nog 50PK minder hebben (204PK heb je niet meer als handgeschakeld in de T6.1) en dan (als ik het goed begrepen heb) een pak minder koppel. De 150PK van de T6 is dus beter dan de 150PK van de T6.1, blijkbaar worden er cylinders te slapen gelegd om peut te besparen, enkele Turbo ipv dubbele, etc...
Zodoende kom ik uit bij: nog een poging doen één dezer met de huidige T6, én de Rial's, én de KW3. Als ik op kant gezet word, Rial's en KW3 los verkopen en dan de huidige ietsje verlagen en velgen op die wél net binnen de wielkasten passen. 't Zal allemaal ietsje minder bling zijn, maar 't is beter dan standaard of nen Berlingo, of...
Het MOET maar weer.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


27 feb 2023 12:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: De drang
Los van het geleuter en gestoef over de car collection met Bugatti, Pagani en ik heb net 3 Ferrari's besteld (en inrijden als een volslagen idioot), wat een knap ding zeg zo'n 992 SC in deze configuratie, wow

https://www.youtube.com/watch?v=QGH3H_c10Cw
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


21 maart 2023 13:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Ik heb nogal smaak hé?! :mrgreen:

Maar kijk, net toen mijn nikkel gevallen was dat Porsche niet alleen voor 't schoon volk was, blijkt het nu toch alleen voor 't schoon volk te zijn.
Spijtig want je ziet zo dat die auto an sich 'm eigenlijk geen hol interesseert en hij al met de volgende aankoop in z'n hoofd zit en welk filmpje hij daar dan gaat van maken. Uitpakken ermee is het enige wat telt.
Na het filmpje het kreng voor +200k te koop zetten en daarmee naar de Rari garage...
That's the way the cookie crumbles...
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


21 maart 2023 14:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
Dit is Henri Catchpole in de Sport Claasic, een echte liefhebber die de SC rijdt. :cheers:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


21 maart 2023 14:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Denk dat dit filmpje hier al eens eerder stond, maar idd, dit is een filmpje van een liefhebber met de nadruk op de auto en niet een "kijk mij met mijn dikke pens en foute zonnebril in een dure auto" filmpje :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


21 maart 2023 15:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
dit is een filmpje van een liefhebber met de nadruk op de auto en niet een "kijk mij met mijn dikke pens en foute zonnebril in een dure auto" filmpje :thumleft:


Mja, die YT guy (Manny K.) komt uit Iran als tiener met zijn ouders naar de US en maakt The American Dream waar in vastgoed, waarvoor alle respect. Da's ook een vorm van drang Tilt! :lol:

Maar gaat over het soort bedragen qua auto's waar normale stervelingen geen benul van hebben (5 Rollsen, 3 Bugattis, Mclaren P1, 9x Merc SLR, Ford GT door Hermes gepersonaliseerde Hyuara en noem het maar).
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


21 maart 2023 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Tja, zoals mijn moeder altijd zei: geld maakt geld. More power to him :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


21 maart 2023 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: De drang
Bescheidenheid is een sieraad. Soms komt men verder als men het niet draagt. :roll:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


21 maart 2023 16:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
:res:

Een beetje zoals "team-spirit" :mrgreen: 8)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


21 maart 2023 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: De drang
2.2VTEC schreef:
Mja, die YT guy (Manny K.) komt uit Iran als tiener met zijn ouders naar de US en maakt The American Dream waar in vastgoed, waarvoor alle respect.
Mja, iedereen heeft jeugddromen en sommigen ook de ambitie om die na te streven. Als je er dan in slaagt om die waar te maken en je hebt een laag "kijk mij eens baden in luxe, oei, nu laat ik m'n Rolex vallen, pfff, die raap ik niet op hoor. Koop wel een nieuwe." gehalte vind ik het eens zo knap.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


21 maart 2023 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Voila, meer moet dat niet zijn, en handgeschakeld. :drive:

https://www.2dehands.be/v/auto-s/porsch ... rk-comf-21


01 apr 2023 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
slechts 520 K, ik zeg een koopje :popcorn:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


01 apr 2023 10:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 40  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.