Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:14



Antwoord op onderwerp  [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 40  Volgende
De drang 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: De drang
Kan het niet laten...

Even terug naar de start van je zoektocht....

Nee deze 912 is niet af. En wellicht nog meer redenen om hem af te fakkelen. :lol:

Maar echt een hele leuke basis en budget over om naar je zin te laten maken.

“ It’s all about the chase!”

http://www.classiccarbrothers.nl/content/1968-swb-porsche-912
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


16 apr 2018 22:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
rarebear schreef:
wat denk je van deze oude dame SJVX50 C2 1989 (staat uitgebreid in ‘into the frame’ )

voor het juiste bod .....

Een 964 moet mijn vorige 964 overtreffen, ofwel qua kleur, ofwel qua prijs (in het geval van prijs eerder, euhm... ondertreffen? :scratch: )
Qua prijs gaan we er dus -vrees ik- niet aan uit geraken als ik de huidige markt bekijk. Qua kleur is hij (imo) niet zo cool als "De Murano".

Ik had een nette donkerblauwe zien staan, ook niet echt spannend weer qua kleur, maar 't was het donkerblauw zoals op de 964 die hier een 9-tal jaren geleden te koop stond en welke toen net door mijn vingers glipte. Uit frustratie dan maar een zwarte 996 4S gekocht. 't Is geen metallic kleur en dus cool (in mijn wereld) maar niet zo speciaal als Murano en toch ook weer ietsje duurder, vandaar ook nog niet op gereageerd.

Een 964 in Maritiem, daar steek ik mijn broek voor af, helaas zijn ze rarer as hens teeth :pale:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


16 apr 2018 22:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: De drang
de mijne is Marine Blauw Metalic
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


16 apr 2018 22:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
MPH schreef:
Kan het niet laten...



Hmmm....
Eigenlijk....
Ik had deze al zien staan maar ik denk dat ik nooit verder gekomen ben dan de foto's :?
Nu iemand me er met mijn smo*l opduwt toch maar eens verder gelezen en mja, misschien toch eens alvast een mailtje aan wagen.
Extra punten (had ik tot nu toe nog niet durven vernoemen) omdat het een 68 is :oops:
Hij ziet er echt niet uit, en de kleur is echt niks voor mij, maar 't blijft een k*t 912 en die mag je al eens verbasteln ;)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


Laatst bijgewerkt door Tilt! op 16 apr 2018 22:30, in totaal 1 keer bewerkt.



16 apr 2018 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
rarebear schreef:
de mijne is Marine Blauw Metalic


Ik veronderstelde dat het die was in je album?
Mooie kleur hoor, maar net niet apart genoeg voor mij :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


16 apr 2018 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
MPH schreef:
Kan het niet laten...



Hmmm....
Eigenlijk....
Ik had deze al zien staan maar ik denk dat ik nooit verder gekomen ben dan de foto's :?
Nu iemand me er met mijn smo*l opduwt toch maar eens verder gelezen en mja, misschien toch eens alvast een mailtje aan wagen.
Extra punten (had ik tot nu toe nog niet durven vernoemen) omdat het een 68 is :oops:


Die Roan is een eerlijke vent. Ik heb mijn 911 bij hem gekocht.

Gewoon gaan kijken, een plastic beker slechte koffie drinken en lekker l*llen over deze 912. De rest komt daarna wel ....of niet....
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


16 apr 2018 22:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Mailtje aan gewaagd en gewoon achter eventueel roest gevraagd + wanneer ik eventueel een bezoek kan brengen.
Website eens bekeken, blijkbaar als ze "matching" zijn staat het erbij, bij de 912 dus niet, da's dus al een eerste dompertje (en mijn mail was al verstuurd).
Dan, ja, kwam de realisatie dat hij ook "maar" 2k goedkoper was dan die zilvergrijze SC 911 die hier gisteren getoond werd en die in principe de véél betere auto is, 2e dompertje (vooral van "doe ik hier wel goed aan om mijn kop uit te werken en voor een F-type 912 te gaan ipv voor een "echte" Porsche nl. de 911").
Foto's dan nog eens bekeken en onder de rechterdeur zie ik precies al roest borrelen (aan de sierstrip).

Food for thought dus.
Eerst maar even reply afwachten van de heren.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


16 apr 2018 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Roan is blijkbaar een man die denkt van "een foto zegt meer dan 1000 woorden" en stuurde me een sh*tload aan foto's door.
Ik apprecieer zijn eerlijkheid maar dit gaat 'm dus niet worden. :shock:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


17 apr 2018 10:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... f3036eba5d

Staat al een tijdje te koop en onderhandelbaar :thumleft:
Oorspronkelijk was hij wit.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 apr 2018 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
OK, het begrip "mijn broek afsteken" misschien lichtjes bijsturen :mrgreen:
Dat wil zeggen dat ik voor een Maritieme in goede staat pakweg 5 a 10k meer over heb dan voor een "gewone" kleur. +60k gaan aftikken voor een witte die herspoten is in Maritiem is weer wat anders.
Hoe jonger de wagen ook is, hoe meer er op originaliteit gelet wordt en hoe meer matching belangrijker wordt (inclusief kleur) :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


17 apr 2018 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: De drang
Dat scheelt je dan in ieder geval een rit, een gezellig gesprek en een slechte bak koffie! :lol:
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


17 apr 2018 16:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
OK, het begrip "mijn broek afsteken" misschien lichtjes bijsturen :mrgreen:
Dat wil zeggen dat ik voor een Maritieme in goede staat pakweg 5 a 10k meer over heb dan voor een "gewone" kleur. +60k gaan aftikken voor een witte die herspoten is in Maritiem is weer wat anders.
Hoe jonger de wagen ook is, hoe meer er op originaliteit gelet wordt en hoe meer matching belangrijker wordt (inclusief kleur) :thumleft:

Denk dat je voor 55k een redelijke kans maakt en dan is het toch een leuke auto (wellicht).
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 apr 2018 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Zelfs dan kost hij nog bijna 15k meer dan mijn Murano. Akkoord, die had meer kms en de carrosserie had wat plekjes, maar otoh was 't technisch een zeer goede auto. Dat is met deze nog af te wachten.
Zoals ik al zei: budget is 40k, voor een "echte" Maritieme kan dat eventueel ge-upped worden maar niet met *zoveel* voor een "valse".
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


17 apr 2018 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De drang
Hoe is het met de drang? Al vorderingen met de speurtocht?


15 mei 2018 21:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
't Gaat slecht met de drang, en da's te wijten aan een combinatie van factoren waarvan ikzelf er eentje ben :?

Overal waar ik op klik zie ik de grootste tristesse voor veel teveel centen voorbij komen.
Er staat een hoop rommel voor big bucks te koop, je kan het je niet voorstellen.
"Ze zijn nu eenmaal zoveel waard", ja, dat kan goed zijn, maar niet voor mij, dus blijf ik maar op een hoop centen zitten, en in tegenstelling tot vroeger, toen het geld gaten in mijn zakken brandde, geeft het idee van "ALS ik toch mijn gedacht zie voorbij komen kan ik zonder aarzelen toeslaan" me een goed gevoel.

Ik hou het nu al een 3-tal maand in de gaten en ik begin ook de truken te kennen.
-Er staat een gele G-type die om de 3 a 5 dagen opnieuw geplaatst wordt. Waarschijnlijk om de indruk te wekken dat hij nog maar net te koop staat. De verkoper houdt dat nu al enkele maanden vol.
-Een andere gele G-type is (na enkele maanden) ineens 4k in prijs gestegen. "Hij geraakt niet verkocht, dus we drijven de prijs op" :scratch:
-Zie je iets of wat treffelijks staan op bvb "Bring A Trailer" dan gaat hij astronomisch hoog in prijs (een run of the mill 912, met niets van werk aan gedaan voor 60k) en dan staat hij nog niet hier, noch ingevoerd.
-Denk je "ok, die kan ermee door, toch voor dat geld", dan blijkt de Nederlandse verkoper ineens een Duits telefoonnummer te hebben, in Zweden te wonen en een Italiaanse IBAN te gebruiken.
-De hokken staan soms geflagd als verkocht op één site, maar blijven wel op alle andere sites staan, na een tijdje worden ze ook weer op die ene site te koop gezet.
-Eens je dan contact hebt met een verkoper die blijkbaar echt bestaat is het veel teveel moeite om op een paar simpele vragen te antwoorden. Ik ga echt geen honderden kms gaan afmalen naar één of ander sh*thole om daar een verkeerd gerepresenteerde roestbak te gaan bekijken.
-Gewoon replyen via mobile.de ofzo doen ze ook niet, dat laat waarschijnlijk teveel sporen na. Je contacteert een verkoper en een beetje later krijg je in 't Engels "contact me on this hotmail adress". Ja ja... Me love you long time.

Maw: ik amuseer me met heel de boel in de gaten te houden.
Eentje heb ik gemist waarvan ik misschien een beetje spijt heb, allez, 2. Maar ik heb geleerd te reageren zoals mijn honden reageren als ze weer nét geen konijn kunnen pakken hebben: shake it off, en op naar 't volgend konijn. Beide gemiste stonden trouwens bij "Elfer", is dat hier gekend?
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


15 mei 2018 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: De drang
als je de cash hebt, lekker erop blijven zitten inderdaad.

once in a blue moon komt er een auto voorbij, die echt priced to sell is, dan moet je toeslaan. tot die tijd, lekker kijken en verbazen over de bocht die wordt aangeboden. :mrgreen:


15 mei 2018 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 Targa (1977)
Bericht Re: De drang
Ben je deze ook al tegen gekomen?
Mooie witte 2.7, veel aan gedaan, staat in NL en is van iemand van hier op t forum....

https://www.elferspot.com/en/fahrzeug/porsche-911-s-us-1977-56724/


16 mei 2018 1:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Die was ik nog niet tegengekomen daar ik mijn budget op 40k vastgelegd heb. In mijn search geef ik wel "tot 50k" in om geen pareltje te laten ontsnappen aan pakweg 42k ofzo, maar zelf dan nog kon ik hem niet tegen komen.
Zonder afbreuk te willen doen aan de wagen (want het ziet er een plaatje uit), maar da's voor mij een mooie 30 a 35k auto.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


16 mei 2018 11:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: De drang
Ik weet het: boven budget en project!
Maar misschien wat van de prijs af jippie en rustig aan over de jaren af laten bouwen.
Heb je wel een mooi matching ding in de juiste kleur!

http://www.autotrader.nl/auto/porsche-9 ... thirdparty
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


14 jun 2018 16:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Afbeelding

Citaat:
we dont know the condition of the gearbox and engine.


Afbeelding


... als er bovenop die vraagprijs nog een bak- en/of motor- revisie komt, wordt het een duur auto'tje :!:

Dit soort projecten vind je vanaf zo'n € 30K - rijdbare T's vanaf € 60K.

Die Limburgers hebben 'm aardig "over-prized" :popcorn: € 59.500,- :shock:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


14 jun 2018 16:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Zwaar overprijsd zelfs.
WYSIWYG. Ik zie bvb ook geen zetels etc... Vind ze maar en tegen welke prijs?
Als een project zo close to completion is dan werk je dat eerst af om big bucks te scoren. Dat hij nu zo goed als klaar verkocht wordt geeft eigenlijk al aan dat er problemen zijn met motor en/of bak.
Naaah, de tijden dat ik dacht "dit loopt wel los" zijn voorbij. Voortschrijdend inzicht heet dat zeker? ;)

Trouwens de Murano staat ook weer online voor net geen 50k. Wel geen sprake over eventueel gedane (and much needed) carrosseriewerken. Had dat het geval geweest was ik 'm misschien gaan terughalen.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


14 jun 2018 16:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De drang
Welke carosseriewerken bedoel je dan?

Roest tussen voorschermen, paravaan? Of ook aan de dorpels en bodem?


14 jun 2018 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Steenslag, plek aan het voorraam, plek aan het achterraam, maar vooral de B-stijl onderaan aan de chauffeurskant.
Verder was er ook een "dingetje" met (vooral) de lak op het dak. Was precies ingevreten door iets, of slechte laag clearcoat ofzo gehad.
Oja, en de linker kanonsloop had een fiets erop gekregen welke wat krassen achtergelaten had (ook op de kofferklep).
't Is een auto die het waard is om 'm even volledig fris te zetten, alleen niet door mij. Een paar standaard banden bestellen resulteert hier al in -tig telefoongesprekken en een wachttijd van 2 weken en 5x ter plaatse gaan alvorens ze eindelijk gemonteerd zijn. 't Zal aan mij liggen, maar een volledige auto laten onder handen nemen, thx but no thx. En 'm bij iemand "bekend" droppen en aftikken, daar heb ik de knaken niet voor (over).
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


14 jun 2018 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: De drang
Voor jouw prijsklasse zou je eens kunnen kijken bij turmgarage in kleve. Staan veel leuke 911 voor goeie prijzen. Het eerste jaar sc 1977/1978 hebben de leukste kleuren vind ik.
De smurf is inderdaad prachtig!


08 jul 2018 19:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: De drang
Hallo. Ik ben 2 weken terug naar deze 912 gaan kijken.
Nette auto, gerestaureerd in 2013 en motorrevise in 2016 (factuur 16.000 € erbij) vandaar de hogere prijs.
Eigenlijk wel een mooie auto, maar helaas (voor mij) niet matching, anders had ik hem overwogen (blok is van een 356 van 1962, maar wel volledig 912 opgebouwd).
Niet perfect, maar hetgeen moet gebeuren aan de auto is niet onoverkomelijk (wat chroom herdoen en toch al enkele roestblaasjes in de lak).

https://www.2dehands.be/autos/porsche/912/porsche-912-428796012.html?utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios&utm_medium=social&utm_source=email


13 jul 2018 20:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 40  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.