Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 13:16



Antwoord op onderwerp  [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 40  Volgende
De drang 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
It's me again!! :cheers:

Huidige situatie in de gamerage: De zwarte 964 Turbo die nog steeds niet herspoten is en de 3.2 backdate. De stukgeslagen centen zijn verteerd dus met beiden momenteel zotcontent. Alleen, de drang... :mrgreen:

't Zit zo: als DD heb ik een fantastisch mooie T6, of beter gezegd "had ik". Enkele maanden geleden een overijverige agent tegengekomen die vond dat mijn T6 wat breed op d'r poten stond (12cm verlaagd en een breedset erop). De T6 is ingeschreven als LV (Lichte Vracht) en is ook op papier officieel een LV. Strikt bekeken mag je in BE niets tunen aan een LV. Alleen doet iedereen het natuurlijk wel, want dezelfde T6 in personenwagen uitvoering mag je wél verlagen en andere velgen op monteren. Het gaat dus niet over veiligheid maar over fiscaliteit.
Dat proberen wijsmaken aan oom agent, maar die vond dan maar dat ik mijn LV als personenwagen moest inschrijven. Eea. gecheckt en die inschrijven als personenwagen zou me jaarlijks een kleine 5k aan extra belasting kosten én bovendien is mijn T6 op papier een ECHTE LV, en dus niet inschrijfbaar als personenwagen.
Lang verhaal kort: de T6 staat al enkele maanden standaard and I hate every single minute of it. 't Ziet er niet uit en hij ligt als een dweil op de weg. Bovendien heeft Roisy (mijn oudste herderinnetje) er nu moeite mee om er in te springen om te gaan wandelen, als je dan weet dat ze eerder dit jaar aan haar achterpoten geopereerd geweest is...
Mijn stoere, mooie, snelle DD, die al snel verkozen werd boven één de aircoolers als het er ook maar een beetje regenachtig uitzag, is dus nu gecastreerd tot een bouwvakkersbusje waar ik tegen 70/u al eens bijna het decor mee in zat, een afrit van de autosnelweg afrijdend.
Wat te doen, wat te doen...
Na veel nadenken tot volgend besluit gekomen: Begin Maart moet ze naar de keuring, en ik ga het me riskeren: na de keuring terug alles installeren en hopen dat oom agent me niet meer ziet rijden. Mijn geluk kennende ziet hij me de eerste dag al rijden en zijn de rapen direct weer gaar. Als dat zo moest zijn, en als hij nog steeds blijft volharden dan gaat de T6 de verkoop in en ga ik me een standaard soepkarretje kopen, type Berlingo, voor een paar k. De DD wordt strikt bekeken alleen gebruikt om met de honden te gaan wandelen hier 5km verderop in het bos. Daarvoor voldoet een Berlingo, en hier komt het: ikzelf moet dan ook iets recenters hebben om in regenachtig, of winters weer ergens te geraken.

Ik had NOOIT, maar dan ook NOOIT mijn 996 4S mogen wegdoen.
NOOIT!
Wie dit leest, een 996 4S heeft en zit te twijfelen om 'm weg te doen... Doe het niet. Leer uit mijn fouten.

Soit, gedane zaken nemen geen keer, on the lookout dus voor een "recentere". The usual shit: 911, handgeschakeld, coupe, en (deze keer) watergekoeld.
Het was al begonnen met in april die nieuwe speciale serie 992 Sport Classic te zien. Droomkar. Moest fondsen vrijmaken om zoiets te betalen, maar werd al direct teruggefloten door Porsche zelf want ik had er geen recht op. Alleen voor goeie klanten helaas. Die fondsen vrijmaken is ook "een dingetje", ik doe het liever niet natuurlijk, maar ik ben alleen en heb geen nazaten noch een vriendin. Voor de juiste, speciale auto (die "het" heeft) kan ik domme dingen doen.

Eigenlijk klopt het hart momenteel voor een nieuwe 992. De opvolger volgend jaar zou hybride worden en da's niet mijn dada.
De Sport Classic mag/kan niet.
Een GT3? Mja, is zo "voor de hand liggend", otoh vind ik ze mooier en mooier worden, wel duur aan taxen in BE.
Een T dan? De enige manier om een handgeschakelde non S te hebben (ook hier weer taxen in BE, en ik moet niet persé de meeste pk's hebben), en dan graag eentje met de Aerokit erop.
De vraag is dan ook of Porsche binnen enkele maanden met een 60th Anniversary gaat uitkomen of niet, en indien wel, welke gaat het zijn? Toch maar afwachten?

Of wijs zijn en een mooie 991 kiezen? Alhoewel ik altijd liever iets heb dat ik nog niet gehad heb. Ik had reeds een 991.1 (de 50th Ann.) maar nog geen 991.2, daarvoor ben je helaas ook snel 100 a 110k kwijt, een 992T would set me back 145k, is dan ook "maar" 35k meer voor een nieuwer, zelf samen te stellen combo, otoh is 35k een smak geld.

Of NOG wijzer zijn en een 997 nemen? 40 a 50k aankoop, maar ook wel redelijk zwaar belast in BE (DE reden van verkoop van mijn beloved 996 4S), maar daar zal ik me helaas moeten bij neerleggen.

De 996 zelf is uitgesloten. De standaard modellen zijn ECHT mijn ding niet, de Turbo is kapotbelast in BE, en de 996 4S zou dan mijn derde zijn en ik zou pakweg 5 a 10k meer moeten betalen tov wat ik van de mijne kreeg een kleine 2 jaar geleden. Homey don't play that shit.

't Zal dus weer een combinatie zijn van gemoedstoestand, prijs, stand van de maan tov mijn chakra's ;), en het al dan niet hebben van "het".

Wat is er al gepasseerd wat als "interessant" aanschouwd werd:
Een 997, lichtgroenmetallic, niet echt mijn kleur, maar ik dacht met een correcte breedset erop er wel iets kunnen van te maken, kostte 40k, maar bleek dan ooit geaccidenteerd geweest te zijn.
Een 997, vuilzakkengrijs, mijn favo kleur, maar was herspoten geweest, originele kleur was zwart, 49k. Op de vraag of hij ooit een ongeluk had, en of een AKK kon kwam er niet echt antwoord.
Een 991T, helaas gewoon wit, bijna 100k.
Een 991.2, standaard vuilzakkengrijs, 95k, was na een dag al verkocht.
Een 997, in "een soort" blauw. Niet licht, niet donker. Stond ook gefotografeerd met foute striping erop en ski dragers, 41k.
Een nieuwe 992T, volledig naar eigen smaak, 145k.
Een nieuwe 992 GT3, volledig naar eigen smaak, 200k, add an extra 10k als je dat prachtige PTS Olive green toevoegt.

Als iemand goeie raad heeft, of iets weet staan... :popcorn:
Nogmaals, ik ben niet rijk. Die fondsen vrijmaken, is één dingetje die ik kan verkopen en dan is't op. 't Zou héél dom zijn om dat weg te doen, maar kijk, ik heb een raar leven.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


31 dec 2022 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
Mooi verhaal Tilt, ik heb weer zitten genieten van je schrijfsel. :thumleft:

Tja, een Duitser zou zeggen "der Qual der Wahl", maar gelukkig is het een luxeprobleem(keuze) die je hebt

Zo maar wat overwegingen:

*Heb zelf nu een 991 cabrio met PDK, een dijk van een wagen die nooit meer weggaat :!: en die F A N T A S T I S C H rijdt.
*Dat gezegd hebbende, als ik nu naar mijn ex rode 997S coupé kijk (ik zie haar af en toe nog wel eens) krijg ik weke knieën. Ik blijf het een mooi model vinden. En heb een beetje spijt dat ze weg is.
*Als je voor 997 gaat zou ik wel voor 997.2 gaan (minderkans op dure motorschade)
*992.. Tja, een jaar geleden in een 992 GT3 touring een stukje mogen sturen, wat een ontzettend gaaf ding om te rijden. Een 992T kan natuurlijk ook.
* of een nette 6 cylinder ! Boxster/Cayman. ook een fantastische auto ( en met 6 cylinder ook met mooi motorgeluid
*Overigens welke keuze je ook maakt, altijd eentje met sportuitlaat nemen!

Gewoon je gevoel laten spreken bij de keuze. Succes!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


31 dec 2022 15:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Voor de fiscaliteit woon je nét 40km te ver van Luxembourg :idea: :popcorn:

Tilt! schreef:
Wie dit leest, een 996 4S heeft en zit te twijfelen om 'm weg te doen... Doe het niet. Leer uit mijn fouten.


Dát advies zou ik nooit geven, als ik er zelf weer naar op zoek was :mrgreen:


31 dec 2022 16:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: De drang
Mooi verhaal Bart :thumleft:
Snel eens gekeken op Mobile daar vind je best wel een aantal schitterende Sport Classics…

. .. echter aan prijzen waarvan je denkt :scratch:

Liefhebber als jij kan of mag er geen kopen, “car flippers” kunnen dat blijkbaar wel.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


31 dec 2022 18:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Prachtig verhaal weer!
T6 weg; altijd doen ;)
Bij PCR staat een waanzinnig mooie oranje 992 GTS.
Als ik nu de fondsen had, ging ik die halen…
(Maar 993 gaat echt niet weg)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 jan 2023 12:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Thx all! :thumleft:
Eerst een paar "kortsluitingen in mijn brein" proberen verduidelijken...

De T6 weg: liever niet. Ze zijn (eens verlaagd en een mooie velg erop) zo mooi en zo goed en zo leuk om mee te rijden dat ik 'm veel liever gewoon zou houden. Alleen bereid ik me er alvast op voor dat ik waarschijnlijk binnen de kortste keren terug gestopt zal worden door (die ene bepaalde) oom agent. Het ding is: er rijden hier zo verschillende verlaagde VW busjes rond, de firma die de verlaging gedaan heeft had er tot nu toe ook nog nooit problemen mee gehad, ik rij al sinds 2008 met verlaagde T5's en T6'jes en ook nog nooit een opmerking gekregen én... ik had net de velgen een opfrisbeurt laten geven van 4k :pale:
De T6 weg zou ook gewoon een "versneller" zijn, want voor oom agent me stopte was het plan om toch maar weer een derde erbij te kopen ook alweer aan 't rijpen.
Allemaal de schuld van dit filmpje:



Dat ik mezelf 2 jaar geleden nog wijsmaakte dat 3 911's echt wel teveel gedoe was en blablabla, en ik nu toch maar weer naar een derde aan 't kijken ben is iets waar ikzelf geen zinnig antwoord kan op geven :?
Had ik nu wel acces gekregen tot een 992SC van Porsche uit, dan was het ook nog niet helemaal zeker of ik wel zou toegehapt hebben hoor, 't blijft een hoop duiten. Ik wil hier geen huilie huilie doen, of de illusie wekken dat het een uitgemaakte zaak was.

Dan, ALS het 'n 992 wordt, bestel ik 'm nieuw. Ik doe niet mee aan de 10, 20 of 30k meer betalen dan MSRP om er asap eentje te hebben die dan maar 99% mijn goesting is en met 10k of 20k kms erop. Ik kan wachten. Liever niet, liefst zou ik 'm morgen al hebben en moest je 'n zo goed als nieuwe voor 30k MINDER kunnen kopen, dan heb ik er geen probleem mee om hier of daar een toegeving te doen, maar 30k meer betalen dan nieuwprijs om dan met een ander zijn occasietje rond te rijden... Mèh.
Hetzelfde probleem heb ik 'n beetje met de 991's, het zijn ook de prijzen niet meer van een tijdje terug. Vrij recente occasies zitten in de lift omdat nieuwe auto's moeilijk leverbaar zijn.

En ja, ik heb ook al gezien dat er 992SC's aan de gekste prijzen geadverteerd worden door "car flippers". 450k, 500k, zelfs al eentje van 550k, terwijl de nieuwprijs in BE 300k is. Spijtig maar ja, denk niet dat ze daar in Stuttgart van wakker liggen. De liefhebber kan de boom in, als de hype er maar is. Het is niet anders.

Zoals steeds: ik vraag achter een 911 omdat Porsche voor mij 911 is. Niks mis met een Boxster of Cayman, maar ik moet ze niet. Eender hoeveel beter ze rijden dan de "mismaakte" 911.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


01 jan 2023 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Maar een mooie 992GTS samenstellen is geen optie?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 jan 2023 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
Tja dat filmpje over de nieuwe 992 SC is wel erg gaaf gemaakt :cheers: zeker met de bijpassende muziek van Shirley Bassey met "Where Do I Begin" er bij..
Heb de 992 sport classic nu al tweemaal in het eggie mogen bewonderen, een erg gave auto, maar wat een geld :scratch:

@Tilt, ik lees nu toch wel heel duidelijk de voorkeur voor een zelf samengestelde 992. Mooi als die er gaat komen. Denk wel dat je even geduld moet hebben voor een "buildslot",

Ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen !
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 jan 2023 0:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Een GTS...
Eerlijk, ik weet niet waarom maar dat is dan een model waar ik nog nooit naar gekeken heb. Ook niet bij de 991. In mijn wereld is dat veel geld voor hetzelfde maar anders.

Een buildslot, snel een jaar zeker? Anderhalf jaar??
't Doel (waar ik strikt bekeken geen sikkepit gelukkiger ga van worden) is nog een non hybride, non EV te scoren. Waarom? Ook daar kan ik geen deftig antwoord op geven. De laatste der Mohikanen zeker?
Otoh, de GT3's zouden NA blijven, dus ook de opvolger van de 992 GT3 zou in principe nog NA zijn. Een GT3 was iets waar ik (tot voor kort) ook nooit naar keek, beetje zoals de GTS, maar bij de GT3 "zie" ik de meerwaarde dan weer wel, otoh, zou ik allang blij zijn met de PK's van een T.
Weet iemand of er een 60th Anniversary komt? Volgens verschillende bronnen dan weer wel, dan weer niet. De Sport Classic zou dienen als 60th Ann volgens sommige bronnen. Verder hoorde ik dat de 60th Ann een ST zou worden :scratch:
ALS er dan een 60th zou komen, kan je snel zijn en intekenen, of is't weer alleen voor 't sjiek volk? :?
Geduld is een mooie deugd zeker?
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


02 jan 2023 17:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
60 jaar 911 dat wordt gevierd in 2024, dus minimaal nog een jaar wachten. Dan moet hij nog onthuld en de jouwe gebouwd worden... geduld is een mooie zaak. Maar wil je zolang wachten?

De 992 ST schijnt eerder te komen: Jaja, er komt NOG een 911 smaakje bij: de 911 ST. maar wat gaat die kosten? Nog veel meer $$$$$$$$$

En behoor je tot de happy few die er eentje (60 jaar editie of een ST) mogen bestellen? Volgens mij moet je er al behoorlijk wat nieuwe P's gekocht hebben voordat je gevraagd wordt of je er eentje wil bestellen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 jan 2023 18:29
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: De drang
Is een GT4 met handbak geen optie? Het is een stuk goedkoper dan een GT3 en 911 SportClassic. Je hebt al twee 911's dus iets anders moet ook kunnen en daarnaast rijden ze echt goed. Het geluid uit een 981 GT4 is echt subliem en de wegligging is totaal anders dan een 911. Een leuke afwisseling dus :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


02 jan 2023 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: De drang
YT-er en real estate moloch Manny Koshbin gaf in een recente video toe 4 of 5 of 6 (hij wist het niet meer - of deed alsof) exclusieve Porsches in bestelling te hebben voor 2023, rijdend in zijn Pagani hyuara.

Fabelachtige collectie heeft die man, als zelfs zo een ultra rijke mensen een aantal auto’s moeten kopen om degene die ze echt willen aan de collectie toe te voegen, dan weet je het wel.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


02 jan 2023 23:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
outletvalve schreef:
60 jaar 911 dat wordt gevierd in 2024


Euh nee, althans, toch niet in 2013 toen ik mijn 50th Ann bestelde. Maart, april 2013 begonnen de eerste foto's op te duiken, in mei 2013 heb ik besteld. Hij werd eind december 2013 geleverd en ik heb 'm pas in januari 2014 ingeschreven omdat hij anders op een week tijd een jaar ouder zou geworden zijn.
Ik haat wachten, maar je mag niet vergeten dat de pegels ook nog niet klaar liggen. Eerst moet er nog een gebouw verkocht worden, en dat doen zou de grootste fout in mijn leven zijn, maar kijk, I move in mysterious ways. Ook al zou dat het domste zijn wat ik ooit gedaan heb, de hoofdreden dat dat gebouw nog niet verkocht geweest is is dat ik opzie tegen het gedoe dat daar komt bij kijken. Moest er iemand aftikken en klaar, het was waarschijnlijk al lang verkocht. Me dat beklagen doe ik daarna dan wel weer, het is nooit anders geweest :| :D

Dat artikel op Autoblog laat maar weer eens zien dat je artikels niet mag vertrouwen. Er is bvb sprake van de T die "waarschijnlijk zal moeten wachten tot het volgende model 911", de T is ondertussen al enkele maanden bestelbaar.
De ST dan (als dat de Jubi wordt), wordt bij mij precies gecatalogeerd onder de GTS shizzle, wat extra PK's een bubble roof en klaar. Ik ben meer van de eye candy, zoals op de SC 8) Het is niet anders, en ik weet dat de meesten er anders over denken.

Behoor ik tot de happy few? Als het dat systeem weer is waarschijnlijk niet, zij gaan er niet van wakker liggen, en ik ook niet. Het is niet dat ik eentje MOET hebben. Als "zij" me zo willen behandelen, dan neem ik wel iets anders. Had eigenlijk ook al eens met een half oog naar 2ehands Lambo's gekeken (hey? "ze" duwen je weg op die manier toch?), maar ik vertrouw me die techniek toch niet zo + degene die ik bekeek waren d'office automaten, dan liever een Berlingo.

GT4 = Cayman = geen 911
Dan stopt het bij mij.
Er is maar 1 die me echt aanspreekt en da's de 911.

Soit, de 991.2 in vuilzakgrijs die na een dag op Mobile reeds verdwenen was staat er terug op, misschien is die wel gewoon the way to go... Waarom doen mensen dat eigenlijk? "A deal in the making" die dan toch afgesprongen is? Ik zie dat bij verschillende wagens gebeuren. De 997 in vuilzakgrijs waar ik al voor mailde en geen antwoord kreeg op de vraag voor een eventuele AKK en of hij geaccidenteerd geweest was staat er ook terug op... Dan begin ik me vragen te stellen :?
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


03 jan 2023 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: De drang
Zie wel veel overeenkomsten met Hr “Tilt”, ben ook echt een 911 man maar wel wat rustiger :wink:
Ook bij mij kriebelt het rond deze tijd maar elk voordeel heeft ook zn nadeel.
Bezit 2 prachtige 911’s maar heb ze wel al erg lang maar om nu zo’n 991 Gt3 aan te schaffen zonder Mezger motor en autom. :oops:
Kennissen zeggen koop toch een mooie luxe 911 met grote zetels zonder de bijgeluiden van de RS, maar ik ben daar juist zoooooo gek op :cheers:
Als ik hem naar buiten rijd en een rondje warm ga draaien is een feestje :drive:
Wat is wijs, dat ze niet echt zakken in waarde is meer het geluk voor mn kids :mrgreen:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


03 jan 2023 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
Een GTS...
Eerlijk, ik weet niet waarom maar dat is dan een model waar ik nog nooit naar gekeken heb. Ook niet bij de 991. In mijn wereld is dat veel geld voor hetzelfde maar anders.

Een buildslot, snel een jaar zeker? Anderhalf jaar??
't Doel (waar ik strikt bekeken geen sikkepit gelukkiger ga van worden) is nog een non hybride, non EV te scoren. Waarom? Ook daar kan ik geen deftig antwoord op geven. De laatste der Mohikanen zeker?
Otoh, de GT3's zouden NA blijven, dus ook de opvolger van de 992 GT3 zou in principe nog NA zijn. Een GT3 was iets waar ik (tot voor kort) ook nooit naar keek, beetje zoals de GTS, maar bij de GT3 "zie" ik de meerwaarde dan weer wel, otoh, zou ik allang blij zijn met de PK's van een T.
Weet iemand of er een 60th Anniversary komt? Volgens verschillende bronnen dan weer wel, dan weer niet. De Sport Classic zou dienen als 60th Ann volgens sommige bronnen. Verder hoorde ik dat de 60th Ann een ST zou worden :scratch:
ALS er dan een 60th zou komen, kan je snel zijn en intekenen, of is't weer alleen voor 't sjiek volk? :?
Geduld is een mooie deugd zeker?



Die begrijp ik niet helemaal, ga maar eens een S samenstellen met alle opties die op een GTS standaard zijn. Dan is een GTS helemaal niet duurder. En waardevaster waarschijnlijk ook nog. 991.2 GTS is een gewilde auto, en dat zie je ook aan de markt.
Maar als het haalbaar is, een 991.2 GT3 Touring pack. :cheers:


03 jan 2023 14:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Je hebt VOLLEDIG gelijk ATanis, maar ik zie op de meeste van die krengen een hoop opties die ikzelf nooit zou nemen, is dus imo weggesmeten geld. Een hoop rommel die vroeg of laat kapot gaat. Een hoop dingen waar je moet aan gewoon worden, en eens gewoon, je mist op een andere auto. Ik wil een GTS zeker niet tekort doen, noch een Cayman, noch een Boxster, noch... maar 't is niet voor mij.
Ik heb het graag simpel, en een beetje rauw. Ik herken het verhaal van molen934, ik moet ook niet persé de grote luxe, maar ik wil mijn 2 mooie luchtkoelers ook niet door de pekel sturen en ik koop graag elfjes :)

Op die 992SC stond ook een hoop rommel die ik normaal gezien niet zou aanvinken, maar toch is dat "anders". Die SC is imo een "speciale serie", te nemen of te laten, de GTS is dat niet, de T evenmin.
Sterker nog, *voor* de 992SC vond ik dat hele 992 model maar niks. Maar ja, dat filmpje :| :mrgreen:
Bvb, selecteer een T in de Porsche configurator en je kan kiezen, ofwel "from scratch", ofwel met een hoop opties die voorgeselecteerd zijn (en dus volgens hen must haves zijn), wel je bent direct 20 a 30k kwijt aan meesturende achterassen, lifts, de duurste koplampen, en een hoop extra nanny's / assistenten, etc, etc... Dingen waar ik persoonlijk van gruwel.

En ja, *moest* het een GT3 worden dan zie je dat de midlife crisis toch begint toe te slaan want dan zou het eentje zijn met alle toeters en bellen en spoilers erop 8)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


03 jan 2023 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: De drang
@ Tilt! En het juiste kleurtje ook neem ik aan?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


03 jan 2023 16:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Mja, ik moet eigenlijk op mijn woorden letten. Altijd in voor een kek kleurtje, maar toch eindig ik altijd met standaard kleuren.
Moet nu wel zeggen dat de tijden van gifgroen enzo ook al effe achter mij liggen. De T bvb wordt op den Belgischen configurator standaard op Python Green gezet en ik vind het eigenlijk maar lelijk. Da's goed voor een pré-impact, maar niet voor de logge 992.

In principe is't een hartverscheurende keuze tussen Crayon met zwarte (RS Spyder) velgen en Gentian Blue met de "Fuchs" velgen. Tot ik dan eerder deze week een 992 in Nato Olive zag passeren :shock:

Afbeelding

Wel bijna 10k opleg :cry:
Een 997 komt eigenlijk alleen maar in vrij standaard kleuren, zoals de 996 indertijd. Het enige dat daar wat uit de band springt is Macadamia, door mij gegeerd, maar rarer than hens teeth ;)
Een 991.1 had ook maar standaardkleuren, en de "afwijkende" vond/vind ik lelijk.
Een 991.2 kwam indertijd ook al in vuilzakkengrijs, dus die heeft een streepje voor.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


03 jan 2023 18:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
997 is er ook in een soort oranje/bronskleur, volgens mij alleen op Targa geleverd. Echt hele mooie kleur.
Maar goed die wil je (ook) niet :)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 jan 2023 23:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
Een 997 komt eigenlijk alleen maar in vrij standaard kleuren …


Carmon Red
Dark Teal
Forest Green
Seal Grey

:popcorn:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


04 jan 2023 4:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
Cazzo Super Veloce schreef:
997 is er ook in een soort oranje/bronskleur, volgens mij alleen op Targa geleverd. Echt hele mooie kleur.

Helemaal mee eens! Ik denk dat je “Maya gold metallic” bedoelt. Zie HIER

Afbeelding


04 jan 2023 7:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Klopt, die is het. Prachtige kleuren imho.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 jan 2023 8:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Smaken verschillen ~ gelukkig :wink:


04 jan 2023 9:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Die kleur en dan een Nephrite interieur 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 jan 2023 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Wel, dat Maya Gold... een jaar of 5 geleden, toen we nog voor Véro naar een Boxster aan 't zoeken waren (zodat ze ook een coole auto had eens ze kankervrij werd verklaard :cry: ) is er nog een forumlid van 't Belgische forum in Spanje naar een Boxster in die kleur gaan kijken. Die Boxster stond toen niet zo heel ver van waar hij zat. Die kleur vonden we toen de max! Nu is't eerder méh. Trop is teveel :oops:

Targa wordt het idd niet. Is imo much ado about nothing en gewoon een XL schuifdak (wat ik trouwens nooit gebruik) maar vooral omdat ze de typische "911 swoosh" aan de achterste zijrijtjes mankeren.
De 991 Targa's otoh vind ik wél iets hebben, maar zijn veel te duur.

De kleurtjes die Olaf dan "laat zien"...
Heb het niet voor rood, maar zowel dat Dark Teal, als Forest Green kunnen me krijgen :mrgreen:
Alleen vraag ik me af of dat effectief standaardkleuren waren op de 997 want ik heb geen van de drie ooit echt gezien.
Het Seal Grey was een standaardkleur op de 996, op de 997 weet ik niet. Vind ik heel mooi, schoonzus d'r 996 4S is in die kleur, maar strikt bekeken is dat "een grijze muis", en niet echt een speciaal kleurtje. Eén van de vele grijze, zwarte of donkerblauwe 997's. Behalve een handvol rode en hier en daar een witte vind je voor de rest niks van 997's.

De vuilzakgrijze 991.2 die verleden week een dag op Mobile stond en gisterenmorgen ineens weer terug was werd later die dag weer verwijderd, en 's avonds wéér opnieuw geplaatst. Why?? :scratch:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


04 jan 2023 11:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 40  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.