Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 19:22



Antwoord op onderwerp  [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 40  Volgende
De drang 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
De vuilzakgrijze 991.2 die verleden week een dag op Mobile stond en gisterenmorgen ineens weer terug was werd later die dag weer verwijderd, en 's avonds wéér opnieuw geplaatst. Why?? :scratch:
Die staat te springen om verkocht te worden misschien?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


04 jan 2023 12:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
even die 4 kleurtjes opgezocht

Carmona Red Metallic
AfbeeldingAfbeeldingLago Green (DarkTeal) Metallic

Forest Green Metallic
AfbeeldingAfbeeldingSeal Grey Metallic

ook bijzonder:

Stone Grey
AfbeeldingAfbeeldingSignal yellow
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


04 jan 2023 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: De drang
Die laatste natuurlijk, en dan liefst nog in speed gelb (racing yellow is bijna citroen geel)..:)


04 jan 2023 15:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Kan me haast niet voorstellen dat dit allemaal standaardkleuren waren op een 997, en indien wel, waarom je er zo weinig van ziet :scratch:
Dat was net mijn punt: alle standaardkleuren waren toen saai. Zo ook bij de 996.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


04 jan 2023 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: De drang
Speed gelb was een standaard kleur, zelfs een uni kleur. Je ziet ze alleen nooit in die kleur omdat 99% van de kopers kiest voor standaard kleuren zoals grijs, blauw of zwart (lekker veilig..). Ik heb een jaar gezocht naar een gele, en afwijkende kleuren staan alleen in Duitsland, maar volgens mij had je Mobile.de al uitgeplozen toch?


04 jan 2023 15:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
Afbeelding
Speedyellow at your service :salut:

er staan 9 gele coupé's op Mobile.de
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


04 jan 2023 16:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Speedgelb is altijd een standaardkleur, maar ik moet geen gele (meer) :mrgreen:
Die tijd is gepasseerd vrees ik.
Trouwens, 9 gele, filter de automaten eruit en je hebt er nog 6, filter de kapot belaste Turbo's en GT3's eruit (GT3 was toen veel vuiler dan een huidige 992 en dus zwaar belast) en er schiet er nog één over: een 997 van 2004 met bitter weinig kilometers en een lelijke zwarte striping voor bijna 80k. In mijn wereld is dat 991 geld. Die vuilzakgrijze 991.2 staat aan 89k en is 13 jaar jonger... Je zou gek moeten zijn toch? :?

Pas op, 't zijn snoepjes hoor, die ene Turbo uit 2007 van 109.911... 8)
Yummy!
Maar je kan je geld maar 1x uitgeven.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


04 jan 2023 16:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Ik zou een 992 GT3 Touring samenstellen en bestellen geheel naar jouw (onmogelijke 8) ) smaak.
De ideale okkazie ga jij echt never nooit vinden.
Ga ik ook doen als mn huis eindelijk gebouwd is. (of toch een Roma, of toch een GTS, tijd zat om over te twijfelen :roll: )
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 jan 2023 17:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: De drang
Stone Grey, nooit IRL mogen aanschouwen maar op bovenstaande fotootje wel een heel kèk kleurtje!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 jan 2023 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Die Stone Grey, idd 8)
Daar demontabele BBS'en op met zwart hart... :o

Ik heb tot nu toe altijd al de ideale occazie gevonden :mrgreen:
Ik ben er eerst altijd wel een beetje kwaad op omdat ze mijn zuurverdiende centjes afpakken, maar daarna is't grote liefde.

Soit, het ganse verhaal...
Begin 2022 weer genoeg meegemaakt op amoureus vlak: ofwel zijn 't freaks, ofwel is't mijn gedacht niet, ofwel... je weet wel :cry:
Soit, wonden gelikt, gedacht over de grote vraagstukken in 't leven en net rond die periode passeert dat filmpje van die 992 Sport Classic. De 992 die ik tot dan niet echt wauw vond was nu ineens het lekkerste snoepje.
Beslist van "ik ga voor mezelf beginnen leven en (no woman, no cry) leven voor aardsere dingen": flippers en Porschkes. Gezelschap van de hondjes moest de rest dan maar invullen.
Een maand later, weer een hond verloren, weer aan kanker, weer verdriet.
Kanker 3 - Tilt! 0
"F*ck it" gedacht en Porsche gecontacteerd mbt de 992 SC: niet voor losers zoals ik. Bij mij was het zaadje toen toch geplant. No problemo dus, ik neem wel de 60 Jahre (als die ook zo cool is als de 50 Jahre indertijd) en in the mean time al eens een T configureren want die heeft ook wel "iets". De GT3 (en ik ga hier waarschijnlijk weer ongewild tegen een hoop schenen schoppen) is voor mij eerder iets voor de haantjes die de snelste willen hebben. Begrijpbaar, maar ik heb liever eye candy. We zitten ondertussen ook in een tijd waar een doorsnee Tesla je GT3 er gewoon uittrekt. It is what it is.

Onheilspellende berichten over uitstoot, verkoop aan banden leggen, LEZ's etc... Gehoord dat de 992 de laatste non-hybride ging worden en lichte paniek maakte zich van me meester. Ik MOET er één hebben, maar no problemo, de 60 Jahre zal wel de max zijn. Dan begonnen de berichten binnen te druppelen dat de 60 Jahre een ST zou zijn (als ik het goed begrepen heb een geglorificeerde GT3) en dan begin ik te rekenen: een GT3 is 200k, daar wat Jubi saus over en 240 a 250k? Dat is dan "maar" 50k minder dan the one that started it all: de 992SC.
Ik ken mezelf: als ik niet voor mijn gedacht ga blijft het wringen.
300k stuk kloppen op volledig mijn gedacht, no problemo (nou ja...), 250k stuk kloppen op iets wat 99% mijn gedacht is, wel problemo.
Maanden passeerden... Proberen verdringen, want die bedragen zijn te gek om los te lopen en dan maar gedaan wat elk weldenkend mens zou doen: een hond bijkopen :mrgreen:
Floyd vervoegde de rangen, een 6-jarige Mechelaar uit het asiel, gezelschap voor Roisy die volgende maand 9 jaar wordt.
Dat was anderhalve maand geleden en dagelijks gaat de barometer weer van YOLO naar "'t Zijn slechte tijden". Dan kwam ineens de bedenking van "Moet het persé een nieuwe 992 zijn? Tot voor kort was het jouw ding niet.", en voila, hier zit ik.

Lang verhaal om te zeggen dat ik eigenlijk gewoon die vuilzakgrijze 991.2 zou moeten kopen. Kek kleurtje (terwijl het strikt bekeken gewoon grijs is), zal wel alles doen wat 'ie moet doen en ik moet mijn investering niet slachten. Is de 992 60 Jahre toch een "betaalbaar" snoepje kan ik ermee rijden tot die 992 geleverd wordt.
Dus had die op 50km van mijn huis te koop gestaan, dan zou ik al eens gaan kijken zijn, maar hij staat 700km van waar ik woon. Meneer wil ook geen mailverkeer en bellen doe ik niet want ik kan geen Duits. Effe 700km bollen is hier niet zo makkelijk met de honden (anders maak je er een mooi weekend van) en als je die trip maakt sta je d'office in een moeilijke onderhandelingspositie.
Toch maar een door Google vertaald mailtje aan wagen? (terwijl ik weet hoe ik zelf reageer als ze dat bij mij doen :roll: )
Ik denk er nog even over :popcorn:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 jan 2023 12:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: De drang
Duidelijk en begrijpelijk verhaal :thumleft:
Leef je dromen!

Tilt! schreef:
Soit, de 991.2 in vuilzakgrijs die na een dag op Mobile reeds verdwenen was staat er terug op, misschien is die wel gewoon the way to go... Waarom doen mensen dat eigenlijk? "A deal in the making" die dan toch afgesprongen is? Ik zie dat bij verschillende wagens gebeuren. De 997 in vuilzakgrijs waar ik al voor mailde en geen antwoord kreeg op de vraag voor een eventuele AKK en of hij geaccidenteerd geweest was staat er ook terug op... Dan begin ik me vragen te stellen :?
Tilt! schreef:
De vuilzakgrijze 991.2 die verleden week een dag op Mobile stond en gisterenmorgen ineens weer terug was werd later die dag weer verwijderd, en 's avonds wéér opnieuw geplaatst. Why?? :scratch:
Tilt! schreef:
Meneer wil ook geen mailverkeer en bellen doe ik niet want ik kan geen Duits. Effe 700km bollen is hier niet zo makkelijk met de honden (anders maak je er een mooi weekend van) en als je die trip maakt sta je d'office in een moeilijke onderhandelingspositie.

Hoeveel signalen wil je hebben dat déze niet de juiste is voor jou? :shock: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 jan 2023 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Prachtig beschreven al die wispelturigheid en twijfels. Herken ik ook wel bij mezelf, ik kan alleen niet zo goed schrijven. :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 jan 2023 13:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
EriC4C schreef:
Hoeveel signalen wil je hebben dat déze niet de juiste is voor jou? :shock: :wink:


Da's mijn sterkte!! Ik leer niet bij!! :mrgreen: :ba:

Je hebt gelijk hoor, daar niet van.
Het is (denk ik) een dubbeltje op zijn kant. Misschien wil "meneer" geen bandentrappers of (zoals ik indertijd, toen ik iets verkocht) 500 vragen toegestuurd krijgen, die allemaal beantwoorden, shizzle inscannen, foto's doorsturen, etc... om dan na ettelijke mailtjes de helft van het gevraagde bedrag geboden te krijgen of gewoon radiostilte. I've been there, dus ergens begrijp ik het wel.

Ik herinner me ook het verhaal van iemand op een forum die een T5 wou, naar de garage ging om te kopen, daar zo gedegouteerd werd door de verkoper dat hij het daar afgebold is om bij Mercedes een Vito te kopen. Die heeft dus 5 jaar tegen zijn zin in een Vito gereden terwijl hij liever een T5 zou gehad hebben. Die verkoper is effe dat je daar mee te maken hebt, eens de koop gebeurd zie je die mens nooit meer. Ik kan daar "door" kijken, alleen is't op deze manier niet makkelijk om effe een AKK te regelen ofzo, als je daar in deze tijden van schaarste al tijd voor hebt/krijgt.

Cazzo Super Veloce schreef:
Prachtig beschreven al die wispelturigheid en twijfels. Herken ik ook wel bij mezelf, ik kan alleen niet zo goed schrijven. :thumleft:

Afbeelding
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


05 jan 2023 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
daar zo gedegouteerd werd door de verkoper dat hij het daar afgebold is om bij Mercedes een Vito te kopen.

Leuk om dit te volgen, ik moest toch even het bovenste door een vertaler halen, ik kende deze woorden niet.

Over een 3 jaar krijg ik ook een keuze. Heb nu een 718, ben er erg blij mee.
De 718 (of cayman) zal over 3 jaar enkel elektrisch zijn. Hopelijk is er dan nog wel de gts 4.0, vermoedelijk niet.
Dan wordt het een 992.2, maar ja dan welke, is alles hybrid? komt er ook een 4.0 NA?


05 jan 2023 17:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Gedegouteerd komt uit het Frans :oops:
Zoals René, en Leclerc :mrgreen:
En geloof me, ik lees vele keren na en probeer er zoveel mogelijk typisch Vlaamsche woorden uit te halen. Typo's ook, maar dan lees ik toch weer zijrijtjes, waar ik zijruitjes bedoelde :oops:

De "standaard" 992 zouden volgens mijn bron hybride worden. De GT3's bvb niet. Wordt bvb een GTS dan beschouwd als standaard of niet... :scratch:
Porsche kennende zullen ze wel genoeg versies maken die ook nog NA zijn.

Soit, toch maar een mailtje aan gewaagd voor de vuilzakgrijze en meneer hult zich in stilzwijgen. It wasn't meant to be, we zoeken verder.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


06 jan 2023 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: De drang
Zoals je reeds eerder aanhaalde ... meneer wil waarschijnlijk eventuele kopers oraal :lol: te woord staan maar geen correspondentie opzetten. Het zei zo :(

Woorden oorspronkelijk uit het Frans zijn inderdaad meer een Vlaamse specialiteit en niet besteed aan het Nederlandse publiek. Ik kan het weten, mijn schoonfamilie is Nederlands en ik moet in gesprekken regelmatig een stapje terug om te verduidelijken. Geinig eigenlijk.

Wat de toekomst van de ICE betreft, al dan niet NA werkt mijn glazen bol totaal niet. Emissies moeten naar beneden dus eventueel met synthetische brandstof maar dan wel met drukvoeding. Wie zal het zeggen.

Tot zover mijn discours, veel succes verder met je zoektocht.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 jan 2023 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:

Soit, toch maar een mailtje aan gewaagd voor de vuilzakgrijze en meneer hult zich in stilzwijgen. It wasn't meant to be, we zoeken verder.


Ik wil best wel een keertje bellen met meneer vuilzakkengrijs als je wil hoor Bart. Niet dat mijn Duits fantastisch is maar ik trek mijn plan en wil hem wel duidelijk maken dat er in België een serieuze Porschegek rondloopt die een onweerstaanbare drang heeft en dat die via Google translate robot zich best uit de slag kan trekken. :salut:


06 jan 2023 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De drang
Een geweldige beschrijving van je gedachten Bart. Ook hier: ik wil wel bellen in je plaats maar ik denk persoonlijk dat je voor 100% je goesting moet gaan…probeer die SC ergens te scoren of koop/configureer een olive green gt3 touring-:)


06 jan 2023 21:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: De drang
Deze dus met een groene wrap en rijden maar

https://zuffenhaus.nl/car/porsche-991-gt3-touring-2/


Bijlagen:
35D32DD7-4C71-4EDA-8D67-537E5575EB5E.jpeg
35D32DD7-4C71-4EDA-8D67-537E5575EB5E.jpeg [ 208.72 KiB | 758 keer bekeken ]
06 jan 2023 22:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: De drang
En hier zit nog een mooi bedrag rest bpm op!


07 jan 2023 2:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: De drang
Maar is geen spoilers versie want touring, volgens mij wilde ts dan ook de gt3 non touring versie als hij voor een gt3 gaat (snap hem daarin volledig, gt3 hoort een spoiler te hebben..:))

Bedenk me nu dat er ook een R versie is van de 991, was dat niet een voorloper van de touring?


07 jan 2023 8:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: De drang
R is technisch vrijwel gelijk aan de Touring, maar was gelimiteerde oplage, dus duur.
@Tilt!: ga vooral je posts niet te veel vernederlandsen, Vlaams is juist zo mooi!
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


07 jan 2023 9:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
porschenot schreef:
Deze dus met een groene wrap en rijden maar …


M.I. zeker iets om te overwegen … want een saaie/standaard kleur doet het beter bij wederverkoop :idea:


07 jan 2023 10:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Olaf schreef:
een saaie/standaard kleur doet het beter bij wederverkoop :idea:


Mja, niet in mijn wereld/beleving
Een 997 in Macadamia kost meestal minstens 5k meer dan een vergelijkbare in een "normale" kleur.
De vuilzakgrijze die ik op 't oog heb... Er staat een vergelijkbare zwarte met nog minder kms erop voor 10k minder...

Die aangeboden 991 GT3... Da's dus een NL dingetje. Voor het geld dat die te koop staat (hij is zo goed als nieuw, I know) kan ik hier in Belgie een nieuwe 992 GT3 bestellen, PTS optie Nato Olive inbegrepen en alles. Kost nét evenveel. Dus ja, die 991 wordt het niet. Een wrap is het ook niet voor mij, en een GT3, hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik moet toegeven dat dat toch een frustratieaankoop zou geweest zijn na het missen van de 992SC. Heeft me nooit echt aangesproken, net zoals de GTS, of de R (waar al de alfamannetjes als bronstige elanden over kropen). Ik heb het voor de fancy modelletjes: de Jubi's, de Sport Classic, de Club Coupé, ... Ik zal wel een half w**f zijn, het is niet anders :oops:

Ik ga ook mijn broek niet afsteken of extra gaan betalen om ergens een 992SC te proberen scoren. Zo hard heb ik 'm ook niet nodig. Het laatste wat ik nodig heb is eigenlijk NOG een Porsche, maar ja, de drang :twisted:

Nee, die vuilzakgrijze zit precies toch een beetje in m'n hart. Ik begin zelf te zien in m'n replies dat de 992 meer en meer aan de kant wordt geschoven. Het zou "afhaspelen" worden: snel maar iets bestellen om de SC goed te maken. Begrijp me niet verkeerd, een 992 GT3, al dan niet met spoilers is een machtige bak, maar ik ga 'm zien staan en denken aan de gemiste SC. Ik zou dan ook al moeten wachten of er al dan niet een Jubi 992 komt, en als die er komt, wat het gaat zijn. Er gaan dan ook een hoop meer knaken inzitten, dus misschien best eerst een pauze inlassen met een 991. Porsche kennende zullen er wel nog genoeg "speciale" NA versies volgen. De vuilzakgrijze spreekt me ook heel hard aan, daar misschien een paar jaar mee verder kachelen tot er meer duidelijkheid is over de 992 en zijn eventuele variantes.

Dus, bladerunner, ik zal jou een pm sturen, en als je dat ziet zitten mag je altijd eens bellen naar oraalmeneer :mrgreen:
Trouwens, sinds ik het de laatste keer vermelde is de ad steeds online blijven staan. FWIW...
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


07 jan 2023 11:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
Mja, niet in mijn wereld/beleving


Ik spreek uit eigen verkoop én inruil ervaring …

Dát ze duurder staan is wellicht omdat ze langer staan ~ en als er dan iemand zo gek is om in een aparte/ludieke kleur te willen rijden, trekt die de portemonnee vast wel :popcorn:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


07 jan 2023 12:20
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 40  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.