Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 13:07



Antwoord op onderwerp  [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende
De drang 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De drang
Missie ophalen geslaagd? Staat ie thuis?

Nog gedachten over de gewenst gepersonaliseerde nummerplaat?


30 okt 2023 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Missie geslaagd!
En (nieuwe borstels vegen goed) : wat een apparaat!! :drive:

Het is weer helemaal anders gelopen dan vooropgesteld maar dat heb je met die dingen zeker?
Zoals sommigen hier reeds voorspelden is het niet in orde gekomen met de transitplaten omdat ikzelf ook moest aanwezig zijn, vandaar de verzekeraar nog eens lief in de ogen gekeken, weer 100x verwittigd geweest dat dit eigenlijk niet kon/mocht, maar dan toch maar doorgezet.
Geland in München om 15u40 (met 20 minuten vertraging opgestegen want "er hing iets los aan het vliegtuig maar dat stuk was niet echt nodig dus dat ging verwijderd worden en dan konden we pas vertrekken" :mrgreen:
Verkoper stond me op te wachten (nog zoiets dat hij zelf voorgesteld had), naar hem thuis gereden, papierwerk in orde, platen erop en weg.
Zeer lekker weer voor de tijd van het jaar (17° en droog), beestje warm gereden en al eens 230 aangetikt. Geen centje pijn. Geen trillingen, geen bijgeluiden, niks.
Uurtje later in een redelijk zware regenzone terecht gekomen die maar bleef duren. Drie serieuze ongevallen gezien op een paar uur tijd en dan beslist om de inwendige mens wat aan te sterken...

Afbeelding

Kwam buiten en 't was gestopt met regenen, dan voor de rest niet echt nog regen gezien. Niet te gek meer gedaan, vooral met die 3 ongevallen in het achterhoofd, maar ook vanwege de shizzle met de nummerplaten. Op een dikke 6 uur was ik thuis, gemiddeld verbruik 9 liter, gemiddelde snelheid 129km/u.

De wagen zelf is toppie. Niet zo spannend qua kleurkeuze als wat ik voor ogen had, maar concessies moeten gedaan worden én hij is mooi. Het ding is: van deze kan ik genieten. Had ik mijn budget weer maar eens opgetrokken dan zou het weer spanning meegebracht hebben. Zoals de Jubi indertijd. Nooit echt van genoten want "zoveel geld, nieuw, kan je dat wel betalen" etc... Met de Jubi had ik me "overkocht". Met deze niet. Dan is hij maar iets minder speciaal.

Afbeelding

De nummerplaat dan...
Met FLAT-6 er zien op te hangen vind ik wel een beetje dat dat misschien DE ideale plaat is om er op te hangen. De 964 waar ze normaal ophangt gaat toch nog maanden buiten strijd zijn, die heeft ook zijn jaarlijkse keuring gemist en gaat toch een hoop gedoe worden om die weer op weg te krijgen (papiergewijs) dus misschien beter effe uitschrijven en hem -eens klaar- weer inschrijven met een fonkelnieuwe nummerplaat.
Alleen weer: wat te nemen dan voor de 964 Turbo :?
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


30 okt 2023 12:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: De drang
Is '964 TURBO' niet nog beschikbaar?
https://es.mobilit.fgov.be/persoplate/
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


30 okt 2023 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De drang
Gaaf zo'n onderneming om een auto op te halen :cheers: I know the feeling :D

Je hebt het toch mooi gefixt :thumleft: De nummerplaat misstaat zeker niet!

Wat is je eerste ervaring met deze handbak met 7 versnellingen?


30 okt 2023 13:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: De drang
TUR80 heeft in de UK heel veel opgebracht!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 okt 2023 13:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Vast niet zoveel als die plaat met slechts nummer 7 er op in Dubai :wink:


30 okt 2023 13:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Nine-6-four schreef:
Wat is je eerste ervaring met deze handbak met 7 versnellingen?

Dat het niet mijn eerste ervaring was :mrgreen:
Mijn ex Jubi 50 (991.1) had ook een (waarschijnlijk krak dezelfde) versnellingsbak mét 7 versnellingen.
Wat ik ervan vind: overbodig. Zes versnellingen zou makkelijker zijn, maar is om "de groene" te plezieren zeker?
Voor de rest is het (zoals ik reeds eerder zei) net zoals een oude pantoffel aantrekken. Je kent het. 't Zijn allemaal dezelfde. Ik weet niet meer wat ik gisteren gegeten heb maar die versnellingsbak (en het opletten bij het terugschakelen van 7e naar 6e vs 4e) zat gewoon nog ZO in mijn hoofd. Geen rariteiten mee ondervonden dus, direct weer gewoon.

In BE zit er GEEN handel in de persoplaten.
Nooit.
Dus eentje bestellen in de hoop daar ooit flink op te cashen, it's not going to happen.
TUR80 zal misschien veel opgebracht hebben in de UK, maar in BE rijdt gewoon TURBO ergens rond. Gewoon omdat het kan. Is (in mijn wereld) eentje waar de testosteron van afdruipt en dus niet geschikt voor mij :oops:
Ik heb nog even maar de meesten (die ik tot nu toe hoorde) zouden toch voor de WSRGKHLT gaan op de 991, omdat het zo mooi zou staan tegen de LFTGKHLT, en dan de FLAT-6 weer gewoon op de 964.
Heb nog even tijd...
964-TURBO heeft een karakter teveel. 8 karakters maximum, overgaan tussen cijfers en letters geeft verplicht een koppelteken wat als 1 karakter telt, anders reed ik al jaren met FRONT242 rond... :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


30 okt 2023 17:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: De drang
Ik zou gaan voor DE DRANG


30 okt 2023 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
:cheers: Het is gelukt! Niet opgelicht :mrgreen:

Geniet er van Tilt. Met De drang is het uiteindelijk goed afgelopen. Op naar het volgende avontuur, de Turbo weer de weg op.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


30 okt 2023 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De drang
Ben je druk aan het poetsen, ben je m stiekem zelf aan het wrappen of heb je al 2.500km gereden Tilt! ?


08 nov 2023 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Ik heb me 'n stoeltje gepakt, me erbij gezet om ernaar te kijken, en als er stof begint op te komen wacht ik tot het regent en ga ik een toertje gaan rijden ;)
Er staan wel al een kleine 2k extra kms op, maar ja, als alleen de terugrit al 800km was...
Geen greintje buyers remorse deze keer, terwijl dat andere keren soms meer dan een jaar duurde. Weet niet hoe het komt :scratch:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


11 nov 2023 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
Fantastisch Tilt :cheers: Fijn dat je er blij mee bent. Geniet er van :drive: Meer Pheautoos zijn altijd welkom hier.

Komt er nog een andere drang? We willen wel nog 50 meer pagina's gevuld zien hier....
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


11 nov 2023 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman 2022
Bericht Re: De drang
Ik heb met plezier dit topic gevolgd, geniet van je nieuwe aanwinst Tilt.


11 nov 2023 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: De drang
Cazzo Super Veloce schreef:
Mijn zoon heeft een BMW gekocht in Oostenrijk…
Wat is het geworden?
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


11 nov 2023 19:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Anne 2.7 schreef:
Wat is het geworden?

Waarschijnlijk gewoon een BMW, eender welke BMW, just to piss off his old man met zijn electrische Tesla's en busjes ;)

Er zal ongetwijfeld nog wel eens een drang de kop opsteken, maar momenteel is één en ander toch vervuld, maar ja, dat kan snel keren soms ;) Ergens net de juiste foto zien passeren van één of ander hok en ik ben weer de pist in! (nvdr de pist in = vertrokken) :drive:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


12 nov 2023 11:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Vergeet ik toch telkens dit topic te sluiten :mrgreen:

Maar denk eerlijk gezegd dat het beter is als ik het voor altijd - en voor TILT! - open laat :popcorn:


12 nov 2023 13:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: De drang
Ja bij deze geen game over :mrgreen:


12 nov 2023 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
Anne 2.7 schreef:
Wat is het geworden?

Waarschijnlijk gewoon een BMW, eender welke BMW, just to piss off his old man met zijn electrische Tesla's en busjes ;)

Nope, E90 330i. zo kaal mogelijk, alleen sportstoelen, dikke velgen, M-Performance in- en uitlaat.
Handbak uiteraard.
Nu een sper eronder, schroefset, EBC blokken.
Goed opgevoed die jongen :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 nov 2023 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: De drang
Hopelijk niet deze "lichtbeschadigde" E90 330 :wink: : https://www.tubantia.nl/enschede/bmw-vl ... gle.com%2F


13 nov 2023 10:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Nee das een LCI, die kon hij niet betalen :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 nov 2023 11:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
Hee Tilt, doe eens een update van je ervaringen met het nieuwe masjien! En is er al weer een nieuwe drang? :mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


19 dec 2023 11:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: De drang
Hij is nog steeds aan het rijden :mrgreen:


19 dec 2023 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Helaas is de enige drang hier momenteel de overlevingsdrang :(

Tilt was voorzien om op 8 november geopereerd te worden aan zijn slokdarm. Na jaren (sinds mijn 20) last gehad te hebben van reflux had er zich een barett gevormd van 17 (!) cm. Veel te lang blijven mee lopen natuurlijk, maar ik ben niet gek van dokters en ziekenhuizen. Het is niet anders. Daarbij, ik ben toch Tarzan en zodoende ongenaakbaar, toch?
Ongenaakbaar my ass.
Een hoopje miserie verliet het ziekenhuis op 9 november.
Lang verhaal kort: miserie troef dus. Het is hier al meer dan een maand van de ene operatie naar de andere scan. 13 kg afgevallen, pijn, etc...
Een ongeluk komt nooit alleen en sinds zaterdag is er een voos gevoel in mijn rechteronderbeen (= pijn & manken) bijgekomen waar (blijkbaar) bijkomend onderzoek voor nodig is, én ondertussen ben ik ook de fiere eigenaar van liesbreuk nr.2 (nadat ik 4 jaar geleden al eens een liesbreuk had aan de andere kant).

Soit, 't is hier een autoforum dus gelieve niet te reageren op alle shizzle van hierboven.
Hier een verhaaltje dat ik in principe al effe wou doen maar door omstandigheden is het er nog niet van gekomen...

Nummerplaat is WSRGKHLT geworden en in principe zou ik al lang een foto genomen hebben van de 2 tegen elkaar (LFTGKHLT), maar ja, omstandigheden...
Anyway, jullie weten hoe ik altijd zit te blazen van hoe ik "zomaar een auto koop omdat het geheel me aanstaat, niet echt wetende welke opties erop zitten, etc..."
Wel, het is zover: ik heb een kale kip gekocht :mrgreen:

Ik kreeg mijn eerste teken toen ik de auto ging ophalen en wou instappen. De vorige eigenaar was een pak kleiner dan ik dus ik wil die zetel achteruit schuiven dmv die knoppen op de zijkant maar "no can do". Is handmatig meneer.
Nu ja, eigenlijk vind ik dat makkelijker dan dat trage schuifsysteem, maar tegelijkertijd had ik zoiets van "oh-oh".
Maar dan... Er staat echt niets op. Automatisch dimmende binnenspiegel, nope. Regensensor, nope. Parkeersensoren, nope. Achteruitrijcamera, nope.
ALS er iets op staat heeft het te maken met speeeeeeeeeeeed & sound...
De originele Zweedse eigenaar zal dus een strikt budget gehad hebben en wat hij te spenderen had gaf hij aan de motor.

De auto zelf, tja, daar is dus helaas bitter weinig mee gereden de laatste maand, maar wordt dus af en toe toch eens ingezet als troost. Nog steeds geen cent spijt van, ook al blijkt het 'n kale kip te zijn. Uiteindelijk is het nog steeds een C2S. Ik zie 'm staan en ben nog steeds smoorverliefd. Hopelijk breken er snel betere tijden aan :thumleft:

Voor iedereen die twijfelt: een 991.2 is da bomb! Toeslaan!!
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


19 dec 2023 13:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Een stukje tekst met dubbele emoties :|

Herken mezelf goed in het ervaren van wat je dan ineens mist aan opties op een auto :D

Maar goed, wat er niet op zit, kan ook niet kapot ~ is dan mijn credo ~ ;)


19 dec 2023 13:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: De drang
Ai, beterschap. Wat een ellendige tijd. Tis hier misschien aan autoforum, het zijn de mensen die het forum maken hè!

En zoals (volgens mij) Olaf altijd zegt: wat er niet op zit, kan ook niet kapot :wink:
Hopelijk ben je snel genoeg hersteld om weer veel km's maken!

Edit: ja het is inderdaad Olaf die dat altijd zegt :mrgreen: hahaha...
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


19 dec 2023 13:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.