Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:18



Antwoord op onderwerp  [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Volgende
De drang 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht De drang
Wel,
't Is zo ver. De drang steekt de kop op.
Ik heb zin in iets op 4 wielen. Please bear with me want intussen zijn de jaren van wijsheid toch wel al een beetje aangebroken en misschien komt er wel helemaal niks en is heel deze thread uiteindelijk een maat voor niks. Met de jaren van wijsheid bedoel ik dat er al eens rekening gehouden wordt met eventuele wegenbelastingen, BIV, mogelijkse kosten en "of het dat eigenlijk allemaal nog wel waard is".

Momenteel eigenaar van een mooie T5 Transporter en een 996 4S. Ook al kunnen ze niet verder uit elkaar liggen qua beleving, dat zijn 2 modellen die "het" hebben voor mij (die "het" gaat nog dikwijls terugkomen). In mijn wereld *moet* je haast 2 Porsches hebben. Om één of andere reden vind ik dat niet van Transporters, alhoewel een T2 af en toe ook in mijn been bijt. Ik zou dus graag nog een Porsche kopen.
De jaren van verstand hebben me een budget gegeven dat niet heel hoog ligt, ik ben immers niet rijk, ik draag mijn pull gewoon ipv hem over mijn schouders te draperen, 't zal dus vissen worden aan de onderkant van de markt (zoals ik al heel mijn leven doe).
Ik heb in het verleden een aantal leasebakken gehad en -eens ik ze zelf moest betalen- een 3-tal T5's, Porschegewijs heb ik reeds gehad: 911SC Targa, 986 Boxster, 996 4S, 912 pré-impact, 964, 991, 987 Boxster en dus nu weer de oude grote liefde de 996 4S.

Wat zou ik nu graag hebben?
't Korte verhaal: een 911 coupé, luchtgekoeld en HANDGESCHAKELD. Als 't effe kan ook liever geen rooie. Die "luchtgekoeld" vooral om ze als old timer te kunnen inschrijven, ik betaal al een hoop tax voor de 996 4S, en 2 van die beestjes in de garage laat het gezond verstand niet meer toe.
Alleen heb ik me een budget van max 50k (en liever 40k) vooropgesteld en die vind je quasi niet. Ik heb er geen fluit verstand van dus ik zoek iets dat gewoon deftig rijdt en in orde staat. Geen Johnny toestanden, maar een mooie backdate apprecieer ik wel. Ik zie de laatste tijd ook graag chroom rond de ruiten. Als 't een chroom uitvoering is kan een Targa ook nog net. Exterieur mag dus wel mee geknoeid worden (backdate) maar interieur heb ik liever redelijk origineel. Als 't effe kan ook geen opzichtige spoilers, een ducktail otoh kan weer wel (het luistert nauw and it's a thin line van wat kan en wat niet kan).

't Lange verhaal: de zoektocht, of "de drang" is eigenlijk begonnen met naar Boxsters te kijken. Een 986 graag, want een 987 vind ik niet zo mooi (de hierboven vernoemde 987 was eigenlijk van TOTMBO). Bij een Boxster geef ik mezelf maar een budget van max 20k, dat *kan* eventueel een 987 zijn als hij "het" heeft. Het hart ligt echter bij de 911, als er een Boxster komt zou dat vooral zijn om TOTMBO te plezieren.

Ik zoek dus ofwel een 911, een 912, of een Boxster. De rest is uitgesloten. Het kan me niet schelen hoe goed zo'n 968, of 944, of 928, of ... niet rijdt, ze hebben "het" niet. Een Cayman kan misschien beter rijden dan een 911 maar ik moet ze niet. Alles met meer dan 2 deuren interesseert me ook niet en... IK_WIL_GEEN_AUTOMAAT. De versnellingsbak is de ziel van de auto.

"Simpel toch?", hoor ik jullie al denken! Alleen komen op dit punt mijn demonen uit het verleden boven.
Laat me dit even uitleggen: de zoektocht (min of meer) stopt nooit, dat zal wel herkenbaar zijn voor velen. Paar maand geleden zat ik al eens te snollen op mobile en ontdekte toen al dat een 912 al snel rond de 40 à 45k kostte. Smalend mobile toegeklikt en gedacht " 't zijn zotten". Verleden week toch nog maar eens gaan kijken en ja, op één of andere manier leken die prijzen me ineens "normaal". 't Begon op 39k voor eentje die wel te doen was, en rond 45k a 50 zat je al op hele mooie (op foto). Ik was dus al volop aan 't kiezen tot ineens een oude bekende passeerde: de Smurf! 49.5k aub. Met dat beestje wordt dus ook nog altijd geleurd, en ik moest voor mezelf toegeven dat het één van de mooiste 912's was die online stonden.
En dat wringt.
Ik heb 'm verkocht voor 22k met slippende koppeling en dan nu meer dan het dubbele gaan betalen? 3 a 4 jaar later? En ja, ik weet het: marktwerking en "ze worden niet meer gemaakt" etc... maar toch blijft het zuur. In mezelf gedacht "verrek it, daar doe ik niet aan mee, waarom ga ik eens niet tussen de 911's snollen?". Zoektocht aangepast en de grootste krellen voor veel geld zien passeren. Pré-impacts vind je niet in die prijsklasse (en dat is momenteel het favoriet model), de impactbumper is meestal mijn minst favoriet model (tenzij de stance en kleur "af" is zoals die van The Bridge), en de 964 begint pas vanaf 45k.
964-gewijs heb ik dan krak hetzelfde probleem als met de 912, nl. de Murano. Verkocht voor 42k en ja, ok, die had werk nodig. Hij reed als een dolle en was technisch 100% maar 330k kms lieten zich zien in de carrosserie en eerder vroeg dan laat gingen er toch ook aan de technische kant eens kosten komen. Toch blijft het ook hier zuur om nu meer te betalen voor een simpele zwarte of grijze terwijl de Murano speciaal was. Die had "het".

Zo, dat was het een beetje.
Wat zoek ik dan eigenlijk? Iets speciaal (imo) voor niet te zot veel geld. Zoals ik hierboven al zei: zo'n impactbumper zoals in The Bridge, de 912E die hier enkele maanden geleden te koop stond en getransformeerd werd naar een impactbumper, een nette Boxster in een speciale kleur, maar liefst iets dat door iemand hier (of via via) bekend is. Vandaar mijn vraag hier.

Ik weet dat ik misschien veel vraag, ik weet ook dat mijn budget eerder beperkt is (alhoewel 50k wel een shitload of money is), maar het gezond verstand laat me niet toe om +50k uit te geven aan een oud hok terwijl je voor dat geld in quasi elke nieuwe auto kan rondrijden met meer pk's en veel meer comfort. Ik zoek ook helemaal geen pk's of comfort, maar trop is teveel. Ik heb me er ook bij neergelegd dat de tijden van 20k voor zoiets voorbij zijn, ik weet dat ik de Murano en de Smurf niet had moeten verkopen maar soms moet een man doen wat een man moet doen.
Als jullie dus iets cools weten staan, iets dat "het" heeft (en wat "het" is dat weet ik maar als ik foto's zie), dan laten jullie het hier maar weten. Wees niet boos als er uiteindelijk toch niets uit de bus komt en ik gewoon verder doe met de huidige of ineens besluit een T2 te kopen. Wees ook niet boos als ik een getoonde auto affakkel tot op de grond. Niets is te gek om te posten want wat jullie fout vinden vind ik misschien net mooi of omgekeerd.

Ik geef mezelf véééél tijd, maar hoop stiekem dat ik asap iets heb :thumleft:

O ja, weet niet of ik het reeds vernoemd had, maar GEEN AUTOMATEN!!
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


Laatst bijgewerkt door Tilt! op 08 maart 2018 13:39, in totaal 3 keer bewerkt.



08 maart 2018 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: De drang
http://www.autotrader.nl/auto/porsche-9 ... thirdparty

Dit speciaal genoeg?
Of juist te?

Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


08 maart 2018 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Zo!
Da's een mooie binnenkomer! Wel iets TE voor mij, maar wat staat die er netjes bij!!

Wielkastverbreders zijn imo best smaakvol, velgen zijn mijn ding, alleen is het geheel te racey. Kuipstoelen vind ik maar niks en spoilers (voor en achter) ook niet (ga dit even toevoegen aan mijn eerste post als dat nog kan).
Thx! Eentje die ik zelf nog niet tegengekomen was :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


08 maart 2018 13:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: De drang
en zoiets?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Ik weet het, 987, boven budget maar er zit vast ruimte in...(zowel de prijs als je budget hoop ik)

Heeft het de X factor voor je of niet, dat is meer de vraag.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


Laatst bijgewerkt door de Fiscalist op 08 maart 2018 13:54, in totaal 1 keer bewerkt.



08 maart 2018 13:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: De drang
Als ik kijk naar de 911 longhoods is het behoorlijk lastig met een budget van 50k.

Deze 912 vind ik dan ook wel weer erg mooi!

http://www.autotrader.nl/auto/porsche-9 ... thirdparty

Afbeelding

Blijft leuk die zoektocht voor een ander....jammer dat je budget geen 150k is :wink: :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


08 maart 2018 13:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:
ik ben immers niet rijk, ik draag mijn pull gewoon ipv hem over mijn schouders te draperen

Briljant :cheesy:

Succes met je zoektocht. Ik ga hem volgen en als ik iets tegenkom, tip ik je. Tip als in adviesje geven, niet als in 'automaat' :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 maart 2018 13:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Neppert schreef:

Deze 912 vind ik dan ook wel weer erg mooi!

Afbeelding



Aaargh! Da's dus de hierboven vernoemde Smurf. Da's mijn ex-auto. Zie je mijn "probleem"? ;)

De 987 Spyder... Niks mis mee maar niets voor mij. Budget zit nog strakker bij een Boxster dan bij een 911. Ik weet een nette Boxster staan, deftig onderhouden, IMS en AOS al preventief vervangen, nieuwe banden etc voor 12.5k en met een beetje onderhandelen waarschijnlijk voor 11k mee te nemen, maar ja, een donkerblauwe (en de 996 4S is dan ook al donkerblauw) en die (imo) lelijke 997 Turbo velgen erop :/
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


08 maart 2018 14:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: De drang
Oeps...sorry! :(
Ik snap je probleem...idd zuur.

Maar waarom koop je geen project en kijk je of je er iets moois van kan laten maken.
50k is dan misschien ook wel iets waar je op uitkomt....als je de juiste personen weet te vinden.
Kan je iets helemaal naar je eigen smaak maken.!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


08 maart 2018 15:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Ik zag het meteen: Dé Smurf :D

Ik ken het gevoel en dilemma .... heb nog geen 911 gezien gelijk aan de prijs alwaar ik deze eerder voor verkocht ....

Ik wacht nog even af .... tot m"n oude 964 Jubilee een ton in prijs is gezakt ;)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


08 maart 2018 17:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: De drang
Tilt, ik heb wellicht wat voor je...

Even wat "trefwoorden": 911S, 175pk, 1975, back date, revisie motor, beige, nieuw interieur, staat nu bij de spuiter voor een extra "touch" qua striping en kleuren, nieuwe Fuchs wielen en banden etc.etc.

Neem maar even contact met me op als het je wat lijkt... kan ik je meteen wat leuke details vertellen... :salut:
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


08 maart 2018 18:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Cloaca, je mag me zeker een pm sturen met wat meer info in, alhoewel ik al direct het ergste vrees met dat beige, maar je hebt misschien ook al een paar fotootjes voorhanden en dingen die er lelijk "uithoren" kunnen er wel heel mooi uitzien soms.
Een 964 Jubi zou ik ook wel lusten (eens ze een tonnetje in prijs gedaald zijn) alhoewel daar dan weer het Belgiese taxmonster om de hoek komt kijken. 't Zelfde geldt voor de 993 trouwens, is (buiten de 997) het enige model 911 dat ik nog niet gehad heb.
Een goedkoop project scoren en 'm totaal naar mijn zin zetten, ik zou niet liever doen. Ik ben best handig alleen ben ik een onbenul op gebied van techniek van wagens. Dat wordt 'm dus spijtig genoeg niet.

Een paar die ik vetjes vond (met in het achterhoofd de prijs toch nog wat naar beneden te krijgen)...

Afbeelding 912, wel 45k...

Afbeelding 911, too good to be true waarschijnlijk, rare km-stand, geen telefoonnummer en op mail geen reactie.

Afbeelding Deze vind ik bvb héél mooi. De juiste Fuchs', de taartschep eraf en gaan, helaas is het een projectcar en ik moet een runner hebben.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


08 maart 2018 19:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: De drang
Tilt, check de link hieronder even.
Gaat om de beige 911...

Https://ink361.com/app/users/ig-6766795 ... ics/photos
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


09 maart 2018 15:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
"Account not found" :scratch:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


09 maart 2018 16:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: De drang
Hmm... Apart... Zoek anders eens op 'Torino' en 'EM-N8 Classics'...
Staan een aantal foto's van de auto op Instagram...
Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de auto. Hij zal over een maand klaar zijn gok ik.
Je kan nu nog meebeslissen over de striping... ;-)
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


Laatst bijgewerkt door Cloaca op 09 maart 2018 16:30, in totaal 2 keer bewerkt.



09 maart 2018 16:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: De drang
Tilt :shock: wat een relaas :mrgreen: in ieder geval succes gewenst met je droom en zoektocht :wink: :salut:
_________________________________________
Less is more !


09 maart 2018 16:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Thx!! :mrgreen:

@Cloaca: Deze?

Afbeelding

Enige reden waarom die zo hoog staat?
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


09 maart 2018 17:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: De drang
Hierom?

Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


09 maart 2018 17:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: De drang
"ik draag mijn pull gewoon ipv hem over mijn schouders te draperen"

Ook ik moest hier erg om lachen, heb daarna maar je hele verhaal gelezen. :) Zelf ben ik vorig jaar met een vergelijkbare zoektocht bezig geweest en ik herken je verzuchtingen over absurde prijzen en de het-factor. In mijn geval ging het over 15-20k aan budget en heb ik uitgekomen op een hele mooie 914 in Olympic Blue. Ik hoop dat jij jouw auto ook gaat vinden, en wat je ook doet, nooit meer verkopen! :)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


09 maart 2018 17:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: De drang
Ja, dat is hem... De motor en bak zat er hier nog niet in...
Haha... Ja Neppert, de motor en bak liggen inderdaad daar...
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


09 maart 2018 17:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: De drang
Ghehehe...dat had ik nog niet eens gezien.
Ik zag alleen de grond door het rooster heen.
:mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


09 maart 2018 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: De drang
Ik las Murano en dacht in eerste instantie aan deze.

https://hips.hearstapps.com/amv-prod-ca ... size=900:*

Succes met de zoektocht.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


09 maart 2018 22:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: De drang
Er is natuurlijk een reden waarom de Smurf altijd te koop staat. Ik ken deze auto al heel lang, voor jou is hij van Wim Redert geweest. Leuk om te zien (als je niet goed kijkt) maar 1 van de slechts rijdende 912’s in NL.
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


10 maart 2018 0:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Haha, lol! 't Lag dus niet aan mij? :mrgreen:
Idd, een zeer mooie, als je niet van TE dichtbij kijkt. Als ik dan zie voor hoeveel die te koop staat dan hou ik m'n hart al vast voor de anderen die nog net iets minder zouden moeten kosten. En de Smurf is een calvarie geweest. Geblokkeerde remmen, niet meer schakelen, koppeling slippen, lekken, geleidingsas afgebroken, etc... Als ik daar allemaal aan terugdenk is mijn zin al ver over en dan zou 'k beter weer richting 986 gaan.

Die foto waar je los door de motorkap kijkt had ik dus gemist :oops: 8)
Ik wist wel dat ze achteraan hoog stonden als de motor mankeert, maar dat ze vooraan ook zo hoog op de poten gaan staan wist ik niet.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


10 maart 2018 14:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Iemand een idee waarom je bij sommige 911 die buizerij aan de zijkant onderaan ziet lopen?

Afbeelding
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


10 maart 2018 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: De drang
Volgens mij is op die auto de dorpel niet gemonteerd.


11 maart 2018 1:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 40  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.