Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 22:25



Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
https://youtu.be/B3GoRT1OGoo


25 nov 2018 12:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo 996 Targa
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
MarcoB schreef:
In Boxmeer staat een mooie grijze 996 turbo te koop. Vind persoonlijk een erg mooie auto, denk niet dat er qua beleving veel verschil zit tussen een 996 en 997 turbo wat het prijsverschil zal rechtvaardigen.

Succes met de zoektocht :cheers:

Voor dat bedrag zou ik zeggen, neem een 997.1 Turbo! (verrek laat ik er nou net 1 te koop hebben :lol: :lol: )


29 nov 2018 8:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Wij van wc eend ....
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


29 nov 2018 8:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
ik heb er geen te koop (dus geen wc eend..), maar voor dit soort bedragen zou ik gelijk naar de 997 stappen. Toch weer een hele stap vooruit tov een 996 (en dat mag ik zeggen, heb er zelf 2 gehad :wink: ). Dat interieur van een 997 is gewoon nieuwer, moderner, los van de buitenkant. Ik wist overigens niet dat de 996TT's zo in prijs waren gestegen..


29 nov 2018 15:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
mark996 schreef:
Ik wist overigens niet dat de 996TT's zo in prijs waren gestegen..

De piek was zeker 2 jaar geleden. Prijzen zijn inmiddels al weer flink gezakt en zitten weer op het niveau daarvoor.


29 nov 2018 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Misschien is deze 997 iets voor je?

https://www.autoscout24.nl/aanbod/-7dbf ... 50040ab2bc


03 dec 2018 11:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Deze 997 is van een bekende hier op het forum geweest.
viewtopic.php?f=10&t=50279&hilit=PSTG
_________________________________________
groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3


03 dec 2018 12:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Das dan wel weer knap, wie zei er dat de nieuwere 911-jes afschreven?:)


03 dec 2018 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Update van de zoektocht leek me wel interessant om te delen :drive:

Ik ben nog steeds aan het zoeken. Ja het duurt lang maar het is ivm werk ook soms een maand stil rondom de zoektocht. Nu zie ik een 996 4s 140.000 kilometer (90.000 mijlen) voor usa model voor 23.500euro. Zilvergrijs en grijs interieur en echt in nette staat. Hij heeft 8 onderhoudsfacturen van de laatste 5 jaar (laatste 1 jaar geleden). ALLEEN is het gestempelde serviceboekje kwijtgeraakt aldus de verkoper. De onderhoudsfacturen zijn zo te zien echt eerlijk met juiste VIN nummer, logische kilometers en zelfde naam eigenaar.

De auto zelf staat niet online maar is via via, anders had ik de link erbij gezet.

Klinkt dit als een goede deal ook al is het serviceboekje er niet bij?
_________________________________________
Genieten van het rijden


22 jun 2019 8:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Tja. Hoe lang denk je zelf dat je hem gaat houden? Als 10 jaar dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Als 2 jaar dan krijg je weer dezelfde discussie. Ik zou eens een carfax aan de VIN wijden. Probleem is toch dat veel importauto's tegelijk met het boekje heel veel km's verliezen :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 jun 2019 9:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Er staan 2 stuks 996 4S hier op het PF te koop.

Zet die ook eens naast elkaar - qua prijs, onderhoud, uitvoering, bouwjaar en km's

... en kijk dan nog eens naar je US of A "aanbieding" :wink:


22 jun 2019 16:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
USA kopen is goed oppassen en er komen nog de nodige kosten bij en bij verkoop zal hij zeker minder opbrengen zou er nog ff goed over nadenken over dit koopje ?


22 jun 2019 18:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Boekjes weg en us import.. in mijn ogen is 23k ex alle invoer dan nog teveel. Zonder boekjes schrijft zo een paar duizend van de waarde af, daarnaast bij volgende verkoop is dit bijna onverkoopbaar (tenzij je tegen handelsprijs wil verkopen). Ik zou verder zoeken, Duitsland al bekeken? Succes met de overwegingen!


22 jun 2019 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Bedankt allen! En de opmerking van Maarten is wellicht de spijker op zijn kop...

Ik ga er maar eens goed over slapen.

Wellicht een p-keuring laten uitvoeren?

Overigens: hier op p-forum zie ik geen 9964s (ruim) onder de 30k te koop.
_________________________________________
Genieten van het rijden


22 jun 2019 23:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Dat is omdat het geen ex-Amerikaantjes zijn zonder boekje :thumleft:

In je openingspost spreek je over 40k budget trouwens...

Het interieur van de 997 is (net als het exterieur) gedateerd tov de 996. Is gewoon antiek tov het veel modernere 996-interieur. YMMV :salut:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


23 jun 2019 0:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
peters911 schreef:
Bedankt allen! En de opmerking van Maarten is wellicht de spijker op zijn kop...

Ik ga er maar eens goed over slapen.

Wellicht een p-keuring laten uitvoeren?

Overigens: hier op p-forum zie ik geen 9964s (ruim) onder de 30k te koop.


Een AKK zou ik sowieso doen, zeker bij ontbreken van boekjes. Maar het zou mij niet genoeg rust geven, zonder boekjes en dan ook nog us import.. je raakt het hier niet meer kwijt ben ik bang. Er staan nu al gewone 4s-jes lang te koop (los van de goudkoorts prijzen die sommigen vragen omdat ze een P hebben, maar die staan nog veel langer te koop). Helaas is het meestal waar, koopjes bestaan niet en als iets te mooi lijkt, is het meestal ook zo. Ik zou echt een goede zoeken uit Duitsland, daar staan best wel wat beter geprijsde onder de 30k. Dan kun je zelf kijken en de keuring bijwonen (en zoeken naar eentje met EU specs en boekjes). Succes!


23 jun 2019 8:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Tilt! schreef:
Dat is omdat het geen ex-Amerikaantjes zijn zonder boekje :thumleft:



Ik vroeg me nog wel af: is er dan echt geen verschil tussen geen boekje en geen boekje maar wel 8 onderhoudsfacturen van de laatste 5 jaar (laatste 1 jaar geleden)?
_________________________________________
Genieten van het rijden


23 jun 2019 17:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
peters911 schreef:

Ik vroeg me nog wel af: is er dan echt geen verschil tussen geen boekje en geen boekje maar wel 8 onderhoudsfacturen van de laatste 5 jaar (laatste 1 jaar geleden)?

Persoonlijk ga ik er mee rijden, bekijk de algemene staat en beslis ik.
Ik heb er momenteel 2 en ik weet van geen van beide of ze een onderhoudshistorie hebben of niet. The less you care, the happier you'll be 8)
Een Amerikaantje van 23k kan de beste Porsche zijn die er rondrijdt. Je *weet* het niet.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


23 jun 2019 17:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
peters911 schreef:
Tilt! schreef:
Dat is omdat het geen ex-Amerikaantjes zijn zonder boekje :thumleft:



Ik vroeg me nog wel af: is er dan echt geen verschil tussen geen boekje en geen boekje maar wel 8 onderhoudsfacturen van de laatste 5 jaar (laatste 1 jaar geleden)?


Daar zit vast wel wat verschil tussen, er zullen best kopers zijn die minder of geen waarde hechten aan een boekje maar wel aan facturen. Ik zou eens kijken opp marktplaats en vooral naar vergelijkbare 4s-jes zonder boekje, en dan naar de prijs. Dan kun je zien waarom de prijs lager is. Kan nog best een goede auto zijn, maar meeste kopers rennen dan al weg (ik zelf ben van die laatste groep, mijn minimum is toch wel een ingevuld origineel boekje en alle facturen, andere documenten zijn leuk meegenomen). Succes


23 jun 2019 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dongen
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Even de Amerikaanse Carfax opvragen, dan weet je al heel veel over de geschiedenis van de auto.
Elke bezoek aan een werkplaats, garage, keuring en overschrijving van eigenaar staat hierin, met de bijbehorende kilometerstanden en eventueel schadeverleden.


24 jun 2019 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Bedankt! Overigens voor de duidelijkheid: er zijn geen stempels van het onderhoud in het boekje maar er is WEL een boekje, zie hier.

Dus geen opzet van kilometers terugdraaien en 'het boekje verliezen'.

historie heb ik nu uit de facturen samengevat:

datum - mijlen - kosten - wat en waar
20140610 - 71484mijl - 0395usd - Bedrijf NTB banden koop en monteren
20141016 - 71744mijl - 2193usd - ima motorwerke - front axle replace vooras en olie
20150130 - 75460mijl - 0480usd - ima motorwerke - remschijven achter europees (echte indatum auto)
20150521 - 80228mijl - 0411usd - ima motorwerke - olie en filter normaal
20150728 - 81298mijl - 1206usd - ima motorwerke- waterpomp -came in on a flatbed
20160510 - 84215mijl - 2000usd - checkered flag porsche - IMS en clutch repair kit
20160530 - 84215mijl - 3270usd - checkered flag porsche - accu en nog meer zaken allerlei
20160630 - 84944mijl - 0000usd - checkered flag porsche - olie lekkage garantie en wielen uitlijnen
20170630 - 91241mijl - 0000usd - checkered flag porsche - geluid voorvering garantie
20180111 - 00000mijl - 0886usd - Carshippers company transport naar Europa via boot
20190624 - 97000mijl - 00000usd- Nu te koop voor 23500 euro

Maakt dat het verhaal nog wat anders?


Bijlagen:
3.jpeg
3.jpeg [ 178.69 KiB | 4229 keer bekeken ]
2.jpeg
2.jpeg [ 168.61 KiB | 4229 keer bekeken ]
1.jpg
1.jpg [ 254.5 KiB | 4229 keer bekeken ]
_________________________________________
Genieten van het rijden
24 jun 2019 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Roept bij mij alleen maar meer vragen op.. waarom zou je een bestaand boekje niet laten invullen na een beurt? Maar wel alle facturen bewaren. Weet je heel zeker dat het boekje wel echt is? Ook deze kunnen, icm stickers, allemaal nagemaakt worden (geen idee waarom je dat hier zou willen doen overigens, maar dat terzijde). Ik ben misschien teveel gefocust op origineel en minimaal een ingevuld boekje, maar ik heb in mijn zoektochten naar meerdere P’s in de afgelopen 10 jaar zoveel ellende gezien qua achterstallig onderhoud, boekjes die ineens toch weg waren, of naderhand even ingevuld, dat ik echt voorzichtig ben geworden. Was trouwens voornamelijk op de NL markt, maar in Duitsland zal het vast ook voorkomen. Sorry voor de preek, wil je alleen maar waarschuwen


24 jun 2019 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Daar heb ik wel een antwoord op....

Laatst mijn P naar een PC laten brengen voor onderhoud. Auto weer netjes terug gekregen, niet gewassen zoals ik had gevraagd (en niet uitgezogen, waar ik niet om had gevraagd). Helaas hebben ze bij PC het boekje wel (deels) ingevuld maar niet de moeite genomen er ook een stempel bij te zetten.

Ik kon dus terug naar PC om de stempel te gaan halen.

Ik kan mij goed voorstellen dat een ander daar geen zin in heeft en dus het boekje incompleet wordt.

De facturen zeggen overigens 10x meer dan het boekje. Op de factuur staat immers welke werkzaamheden zijn verricht.












Voor de goede orde: aangezien je overal gevraagd voor voor feedback op een transactie, zo ook bij PC. Ik heb precies dit gemeld, maar daarop heb ik geen enkele reactie van PC. mogen ontvangen....
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


24 jun 2019 21:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Ok, maar dat verklaart een missende stempel, niet een geheel boekje. Maar goed, misschien dat mijn focus er teveel op ligt. Ik was er niet eens aan begonnen:). En met je laatste zin bedoel je volgens mij de (on)bereidheid van sommige PC’s toch? Helaas ook mee te maken gehad, ik wilde enkel de vorige eigenaar contacten, maar kon allemaal op geen enkele wijze (ook niet via hen). Ligt wel een beetje aan welk PC denk ik. In ieder geval zou ik mijn hoop niet vestigen op het alsnog verkrijgen van de stempels en info in het boekje naderhand op basis van de beschikbare facturen..


24 jun 2019 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
de Fiscalist schreef:
Daar heb ik wel een antwoord op....

Laatst mijn P naar een PC laten brengen voor onderhoud. Auto weer netjes terug gekregen, niet gewassen zoals ik had gevraagd (en niet uitgezogen, waar ik niet om had gevraagd). Helaas hebben ze bij PC het boekje wel (deels) ingevuld maar niet de moeite genomen er ook een stempel bij te zetten.

Ik kon dus terug naar PC om de stempel te gaan halen.

Ik kan mij goed voorstellen dat een ander daar geen zin in heeft en dus het boekje incompleet wordt.

De facturen zeggen overigens 10x meer dan het boekje. Op de factuur staat immers welke werkzaamheden zijn verricht.

Voor de goede orde: aangezien je overal gevraagd voor voor feedback op een transactie, zo ook bij PC. Ik heb precies dit gemeld, maar daarop heb ik geen enkele reactie van PC. mogen ontvangen....


Bedankt voor die ervaring van je. Ik snap dat ik niet kijk naar een P van een PC. Daar is alles goed, geheel doorgetest, kostbaar maar wel 100% zekerheid. De vraag is of ik het risico wil lopen voor 23500 voor een 9964s handbak met 97000mijl...

Meer meningen zijn zeker welkom! (bedankt)
_________________________________________
Genieten van het rijden


25 jun 2019 0:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.