Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:00



Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Daar is hij weer, de aloude keuze tussen 996 vs 997 ;-) Het is een terugkerend aspect maar behoorlijk tijdsgevoelig dus wellicht zijn er meer p-enthousiastelingen die mee willen denken. Ik vind ze allebei mooi dus wil mijn keuze baseren op beste investering. Voorheen wilde ik een oude luchtgekoelde voor de weekendrit maar ik heb besloten dat hij als daily veel leuker is, dus voor mij persoonlijk een redelijk nieuwe.

Na 5 jaar op het p-forum en op alle autosites gekeken te hebben (en soms onderbroken te worden door veel te druk op het werk) is het nu tijd voor een daily porsche.

Een 997 of 996 van zo’n 40k (dus een 997 basis of s en een wat uitgebreidere 996). Jaarlijks rijd ik 10.000km, dus weinig en wil max 150.000 op de teller.

Daarnaast wil ik hem door mijn pa en zijn broer laten meenemen voor funritjes door het land :drive:

Ik heb het gevoel dat de 997 zijn laagste punt wel bereikt heeft en dat 996 al zelfs beetje aan het klimmen is. Importeren uit Duitsland is een optie als het voldoende scheelt.

Alvast bedankt voor de ideeën/ gedachten van andere liefhebbers!
_________________________________________
Genieten van het rijden


14 nov 2018 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Beste investering is luchtgekoeld :mrgreen:

Het is uiteraard lastig te bepalen wat en welke qua waarde stabiel blijft of niet...die glazen bol heeft niemand. Dan zou ik de keus laten afhangen welke je zelf het fijnst vind rijden en waar je de meest lol in denkt te hebben. Enige wat belangrijk is, is de staat van de wagen, historie, onderhoud, schade etc...maar dat zal/kan een keuring uitwijzen.
Overigens is een luchtgekoelde prima te gebruiken als daily, genoeg verhalen te vinden van mensen die bijna de miljoen km hebben aangetikt door weer en wind. Iets minder comfort maar wel heel veel beleving :thumleft: Succes met de zoektocht


14 nov 2018 10:26
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Ik denk dat je bij 10k km per jaar rekening moet houden met gemiddelde all-in kilometerkosten van EUR 1-1,50 per kilometer. Ga je nooit goedmaken met welke waardestijging dan ook, niet met een luchkoeler noch met een waterkoker. Evengoed: vooral doen, het rijplezier is het meer dan waard.


14 nov 2018 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Als je 5 jaar geleden je keus had gemaakt voor een 996 (turbo/4s), had je nu de waardestijging gehad :wink:
Inmiddels is de bubbel al gebarsten en staan auto's langer te koop. De exoten zijn al weer flink aan het schommelen de afgelopen 1,5 jaar. Dus zou de waardestijging laten varen. Het zou inderdaad mooi zijn als je uiteindelijk de auto voor hetzelfde bedrag kunt verkopen na bijvoorbeeld 5 jaar. alleen dan moet je niet gaan rekenen met het onderhoud etc. Geldt zowel voor de 996 als 997 (naar mijn mening). Succes! :thumleft:


14 nov 2018 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Kijk, dat zijn goede tips! Bedankt!

Ja, ik had inderdaad 5 jaar geleden erbij moeten zijn, zeker weten.

Over de investering en rijplezier: voor mij zijn ze beiden belangrijk, lijkt me toch mogen ;-)

Meer reacties erg welkom.
_________________________________________
Genieten van het rijden


14 nov 2018 19:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Rijden rijden rijden en dan weet je het. Qua investering zal het uiteindelijk bij verkoop niet eens zoveel uitmaken volgens mij, maar tegenover investering staan kosten. Een oudere auto levert normaal gezien meer kosten op. Tuurlijk, dat hoeft niet maar kans is hoger. Normaal gezien hoe ouder, hoe meer km's en verder is alles ouder dus tja.

Het hoeft allemaal niet, het kan allemaal wel. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken want het blijft iets wat je vooraf niet zult weten en ook nooit kunt vergelijken mits je er van allebei 1 koopt. Dus nogmaals proefrijden en na een paar dagen nog eens en dan in de spiegel kijken van welke je nog de grootste glimlach op je gezicht hebt
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 nov 2018 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
De stelling 'bubbel gebarsten' gaat wel ver toch?

Overigens:deze staat al een poosje te koop die mijn interesse heeft, dan is importeren toch wel de moeite waard

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=267815766
_________________________________________
Genieten van het rijden


14 nov 2018 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Een 997 is een herwerkte 993, saai en oud dus.
De 996 heeft de jongste snoet van allemaal én de mooiste kont. De 4S is de mooiste, maar net een tikje minder mooi en tegelijkertijd zoveel meer power is de Turbo.
HIER staat een prachtexemplaar te koop :salut:
Inpakken en wegwezen.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


14 nov 2018 21:39
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Een Porsche is nooit een investering, tenzij je er niet mee rijden.

Ik zou voor een 996 gaan, en dan een vroege 3.4. Daarnaast zou ik kiezen voor een coupe met handbak. Targa zou ook nog kunnen, maar cabrio zou ik niet doen. Sowieso nooit een tiptronic.

Ik ben het verder ook helemaal eens met Tilt! de 997 was een concessie aan de puristen en daarmee een slappe aftreksel qua styling van een luchtkoeler. De 996 is een design icoon met eigen identiteit.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


14 nov 2018 22:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Als je gaat voor de beste investering, zou ik gaan voor de 911 die relatief het goedkoopst is afgezet tegen de leeftijd. Ik denk dan aan een 997 voor zo'n 30K. Als je een extreem mooie 996 MkII met weinig km's vindt voor 25K zou ik die nemen.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


14 nov 2018 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Bedankt Johan, Erwin en Tilt!!

Geen cabrio: Helemaal mee eens en ik ben verliefd op de coupe-lijn (nog mooier dan Targa).

Kilometers:max 150k (onderhoud moet behoorllijk goed gedocumenteerd zijn en ik doe een akk)

997 minder versie van de 993, die zwart op mobile vind ik anders erg smakelijk.

Die 993 stelling zet me wel aan het denken...
_________________________________________
Genieten van het rijden


15 nov 2018 0:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
peters911 schreef:
die zwart op mobile vind ik anders erg smakelijk.


Die kan niet anders dan teleurstellen. Véél te goedkoop. Is trouwens (IMO) een BOB. 01/2007, toen was de MKII er toch nog niet?
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


15 nov 2018 0:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Investeren en auto’s gaat er bij mij niet in....

Als jij geld overmaakt aan de verkoper dan ben je het geld gewoon kwijt....en heb je nog geen meter gereden. Of hij ooit geld oplevert moet je maar afwachten; opgeblazen motor, onderhoud etc....en zelfs stilstaan kost je geld.....uiteindelijk gaat je het serieus geld kosten. Pas bij verkoop kun je de balans opmaken, niet eerder..... :mrgreen:

En welke je het best past kun je achterkomen door proefritten te maken. Voor zondagse ritten kun je best een oude hok nemen...die rijden het fijnst..... :drive: Die nieuwere gaan te gladjes...of je zou een gt3 uitvoering moeten hebben maar dan praat je over heel andere bedragen..... :salut:

Ohja, mijn referentie is een oude 3.2.....en zelfs mijn vrouw vind de stoelen heerlijk zitten als we onderweg zijn... :res:

Succes
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


15 nov 2018 9:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Ik zou gewoon lekker rondkijken naar een auto die aan jouw wensen voldoet. Daarna het riedeltje met de keuringen aflopen. Alleen de combi van jouw auto met een goed resultaat uit de keuring kopen en anders gewoon laten staan. Had ook mijn auto gevonden maar naar een bezoekje aan de PZ (D) bleek er toch 7000 euro aan onderhoud nodig te zijn. Daarna heb ik een auto gekocht zonder te hebben gereden of te hebben gezien, maar puur op basis van de keuring en de uitvoering (tolles wagen kunten Sie ruhig kaufen). En tot op de dag van vandaag totaal geen spijt.

Heel veel succes met zoeken en je keuze!!


15 nov 2018 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Ja, genieten van het rijden zal het voornaamste zijn en net als bij mijn Ducati is soms even ernaar gaan kijken op zo'n koude avond als nu al supermooi. Wellicht herkenbaar ;-)

De keuze tussen 996 en 997 laat me niet los.

De aloude ehh minder fraaie koplampen lijkt toch ook wel populairder te worden als 'die was toch wel bijzonder'. Is er 1 goed topic met 997 vs 996 vs 991 (ik vind hem niet)
_________________________________________
Genieten van het rijden


17 nov 2018 1:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Vandaag heb me er weer behoorlijk in verdiept en gereden met beide modellen. In 4 uitvoering. Beiden zijn.....super!

Nu denk ik aan de 996 turbo, hoe goed is die t.o.v. aan modellen turbo?
_________________________________________
Genieten van het rijden


17 nov 2018 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo mk1 cabrio manual schiefergrau cargraphic exhaust
noord brabant
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
De 996 turbo en 997 1 turbo
hebben Mezger motoren vrijwel bullet proof !


17 nov 2018 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Bedankt Targa 84! Die zijn super fraai inderdaad!
_________________________________________
Genieten van het rijden


18 nov 2018 9:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
In Boxmeer staat een mooie grijze 996 turbo te koop. Vind persoonlijk een erg mooie auto, denk niet dat er qua beleving veel verschil zit tussen een 996 en 997 turbo wat het prijsverschil zal rechtvaardigen.

Succes met de zoektocht :cheers:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


18 nov 2018 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Misschien zelfs wel omgekeerd.


18 nov 2018 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Ja wellicht wel. Ik lees en zie steeds meer enthousiaste meningen over de 996.
Ieder verhaal begint hetzelfde over, de minst geliefde, het ims, de aos, de koeling, de spiegeleiren en dan 75% over waarom dit toch juist z'n pracht wagen is...............
Bijzondere ontwikkeling.


18 nov 2018 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1988 911 Carrera 3.2 Voor meer foto's: @911_hermes
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Ik heb zowel een 996 4S als 997 S ervaring.

Hoewel ik ook de 996 4S de mooiste 996 vind ben ik met de 997S gelukkiger.
De body van de 997S is op een paar millimeter na net zo breed als de widebody 996 4S.
Maar qua looks in en ex vind ik de 997 gewoon veel mooier. Op de 997 heb ik ook de instelbare sportuitlaat zitten wat qua beleving ook meerwaarde geeft.

Turbo's van beide modellen zijn wel een stuk duurder dan de S versies. Voor rond de 45K vind je een mooie 997S, voor de 35/40K een 996S. Zit nog een beetje prijsverschil tussen dus maar dat vind ik het optisch gezien wel waard.
_________________________________________
1988 911 Carrera 3.2
Ex 1967 911 Outlaw
Ex 2002 Carrera 4S
Ex 2004 997 Carrera S


23 nov 2018 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Afgezien van een moderner uiterlijk is naar mijn mening het grootste verschil tussen de 996 4s en de 997 het interieur (gebaseerd op eigen ervaring met 996 4S, 997 en 991).
De 4S heeft meestal een interieur met volop leer maar de kwalitietsbeleving met een 997 is toch totaal anders. De afwerking van de 997 is beter, ook zijn de gebruikte materialen hoogwaardiger. Met name de kunststoffen in de 997 zijn een grote verbetering tov de 996 4S.
Ook heb je meer ruimte in het interieur en zijn de stoelen nog beter (hoewel die van de 996 al erg fijn zijn).

Motorisch zijn de 996 4S en 3.6 997 vrijwel identiek. De wegligging is wel een stap vooruit (logisch aangezien het een volgende generatie is).

Maar.....het allerbelangrijkste is wat in de posts hierboven ook al ia aangegeven: zelf ervaren en kiezen waar je zelf het beste gevoel bij hebt.

Succes en sterkte met de afweging :wink:

(Ps: je vroeg naar de vergelijking met 997 vs 991; dat is nog een weer een enorme stap vooruit in alle opzichten)


23 nov 2018 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dongen
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
peters911 schreef:
Vandaag heb me er weer behoorlijk in verdiept en gereden met beide modellen. In 4 uitvoering. Beiden zijn.....super!

Nu denk ik aan de 996 turbo, hoe goed is die t.o.v. aan modellen turbo?


Deze al gezien?
viewtopic.php?f=10&t=51984


23 nov 2018 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1988 911 Carrera 3.2 Voor meer foto's: @911_hermes
Bericht Re: na 5 jaar zoeken ben ik redelijk uit (help)
Misschien helpt dit nog?

https://m.youtube.com/watch?v=nHITAXR8Tu4


Ps: een 997 is vergeleken met een 991 meer mechanischer. De 991 is meer een GT dan puur sportwagen. De 997 is dat natuurlijk ook minder vergeleken met een 964 bv maar nog wel stukken meer dan een 991.
_________________________________________
1988 911 Carrera 3.2
Ex 1967 911 Outlaw
Ex 2002 Carrera 4S
Ex 2004 997 Carrera S


24 nov 2018 23:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: porschenot


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.