Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 7:02



Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
911 G model gezocht .... én gevonden ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio '87
Den Haag
Bericht Re: 911 G model gezocht
Tezman schreef:
Alvast gefeliciteerd met de aankoop!

Ben benieuwd of het een EU of ROW/US model geworden is. Ik onderschrijf de stelling van MPH hierover; in mijn zoektocht vele exemplaren bekeken en toen ik de auto vond die voldeed aan mijn wensen (roest- en schadevrije goed gedocumenteerde 3.2 G50 Targa) was het een US model. EU modellen die ik zag hadden m.n. vaak last van roest onderin B-stijl (nieren) en van verkopers die uitdroegen dat "iedereen weet dat een EU model de enige echte is" :roll:

Bij rollenbank sessie (6 april 2019, via Forum) bleken verrassend genoeg (kat nog aanwezig) toch 231 paardjes onder de kap te leven :wink:


Nou ben ik toch ook benieuwd of EU modellen in de US minder of meer waard zijn :?


23 jun 2020 19:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: 911 G model gezocht
Goed keus zo'n 3.2 :salut: al zeg ik het zelf :wink: alvast veel veilige km's :drive: toegewenst :salut:
_________________________________________
Less is more !


24 jun 2020 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: 911 G model gezocht
Nou, kom eens door met die foto's! :popcorn:
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


24 jun 2020 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1987 911 Carrera 3.2 G50 ex 1998 Boxster 986
Omgeving Utrecht
Bericht Re: 911 G model gezocht
Geloof me, er is niemand ongeduldiger dan ik om de auto te kunnen laten zien en natuurlijk vooral er lekker van te genieten :lol:
Als het meezit, kan ik ergens in augustus een paar mooie foto’s plaatsen. Er wordt hard aan gewerkt, maar er moet nu nog flink wat aan gebeuren. Liever goed dan snel!

Tot alles helemaal naar beider wens afgerond is, vind ik het netjes om verder een en ander nog even iets tussen koper en verkoper te laten. Sorry, nog even geduld dus ;)


24 jun 2020 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: 911 G model gezocht
Je zult er ongetwijfeld hele goede redenen voor hebben maar het klinkt allemaal nogal geheimzinnig. Je koopt'm of je koopt'm niet... toch?

Foto's van "work in progress"zijn juist nog leuker!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


24 jun 2020 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1987 911 Carrera 3.2 G50 ex 1998 Boxster 986
Omgeving Utrecht
Bericht Re: 911 G model gezocht
Hoewel ik me natuurlijk niet hoef te verantwoorden, voel ik toch de behoefte iets nader toe te lichten. Het is namelijk helemaal niet mijn bedoeling geheimzinnig te doen, ik wil simpelweg naar eer en geweten netjes handelen naar de verkoper toe.

Anyway...het staat al impliciet her en der op dit forum dus dat kan ik net zo goed bevestigen: ik heb inderdaad de donkerblauwe 3.2 van Erwin/Rebel gekocht (ik heb onderschat hoe klein deze wereld is en dat heel veel mensen dit bijna eerder wisten dan ikzelf :lol:). De koop is gesloten met een klein voorbehoud: een check bij Porsche of de auto inderdaad matching is en controle van de techniek samen met Erwin. Omdat de auto tijdens de bezichtiging deels gedemonteerd was, was een proefrit / check werking van elektronica enz. niet mogelijk. We hebben daarover goede afspraken gemaakt, een prijs afgesproken en ik heb gezegd de auto te kopen zodra hij af is en alles klopt zoals besproken: een gentlemen’s agreement en ik heb 100% vertrouwen dat het allemaal goed komt.

Dit betekent ook dat ik nog niet betaald heb en nog geen eigenaar ben. Daarom vind ik het gepast om nog even af te wachten op de overdracht en tot die tijd nog geen foto’s te plaatsen (van een auto die feitelijk nog niet van mij is).

Het is echt mijn droomauto en ik kan niet wachten erin te mogen rijden :!:


24 jun 2020 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 911 G model gezocht
Mooi, en je deelt datgene want jij vindt......:salut:

Ik was nog vorige week daar, stonden wel genoeg andere snoepjes in de garage....ook motorblokken.

Vanavond alvast begonnen met onderhoud, nieuwe luchtfilter...en de rest volgt nog zoals kleppenstellen, olie/filter en bougies.. :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


24 jun 2020 21:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 911 G model gezocht
LexBoxster98 schreef:
een gentlemen’s agreement en ik heb 100% vertrouwen dat het allemaal goed komt.

Goed verhaal. En ik kan me in Porscheland geen betere partij bedenken met wie ik liever een dergelijk gentlemens agreement zou sluiten. :thumleft: Ben benieuwd! Njoy
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 jun 2020 7:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: 911 G model gezocht
Evt uitzoeken of de wagen matching is kan vrij snel gedaan worden.
Benieuwd naar de fotos want ik ken deze wagen niet en heb zelf ooit een donkerblauwe gehad.

Gefeliciteerd :thumleft:


25 jun 2020 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: 911 G model gezocht
horn schreef:
LexBoxster98 schreef:
een gentlemen’s agreement en ik heb 100% vertrouwen dat het allemaal goed komt.

Goed verhaal. En ik kan me in Porscheland geen betere partij bedenken met wie ik liever een dergelijk gentlemens agreement zou sluiten. :thumleft: Ben benieuwd! Njoy


Dat gaat zeker goed komen :res:
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


29 jun 2020 21:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: 911 G model gezocht
Hartstikke gaaf Lex. Mooi dat je op deze wijze afspraken hebt gemaakt en naar alle waarschijnlijkheid je droom gaat verwezenlijken.

Ik blijf je avontuur volgen!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


29 jun 2020 22:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: 911 G model gezocht
Goeie keus en van een goed adres !

Ik heb m in maart nog staan bewonderen in Steenwijk :-)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


07 okt 2020 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1987 911 Carrera 3.2 G50 ex 1998 Boxster 986
Omgeving Utrecht
Bericht Re: 911 G model gezocht
Bedankt! We zijn nog volop bezig met de auto, maar ik ben nu al erg blij dat ik in mijn zoektocht bij Erwin ben terechtgekomen :)

Het is een mooi (en flink) project geworden.
Met een paar weken is de auto waarschijnlijk rijklaar dan zal ik wat meer van melden (en foto’s plaatsen).


07 okt 2020 15:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: 911 G model gezocht
Spanning loopt op :mrgreen:

Slaap je nog wel goed?
_________________________________________
vroem vroem.......


07 okt 2020 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1987 911 Carrera 3.2 G50 ex 1998 Boxster 986
Omgeving Utrecht
Bericht Re: 911 G model gezocht
Yeeeehaaaawww! Vrijdag was het zover en heeft Erwin de 911 bij mij thuis afgeleverd :ba:
Gisteren en vanmorgen was ik te druk met rijden om al iets te posten...

De korte versie: ik vind het een geweldig mooie auto (3.2 Carrera G50 1987 in marineblauw), ben hartstikke blij en Erwin heeft er een ambassadeur bij :thumleft:
De lange versie voor de liefhebbers: wordt vervolgd onder de foto's.

Pictures (or it didn't happen..lees ik hier althans links en rechts):

78026 78027

Zoals eerder gepost heb ik deze auto een paar maanden geleden kunnen kopen van Erwin (Rebel Engineering Steenwijk). Feitelijk ging het om een project, want de auto stond al een paar jaar stil en er moest nog behoorlijk veel aan gebeuren.
Vertrouwend op mijn eigen goede gevoel (en vele lovende referenties van forummers) de knoop doorgehakt om deze uitdaging samen met Erwin aan te gaan. Ik was eerlijk gezegd al verkocht toen ik de auto voor het eerst zag staan in Steenwijk.
Gek eigenlijk, want hij lag half uit elkaar :lol: maar soms klopt het gewoon. Dat had ik bij de eerdere bezichtigingen en proefritten niet zo gehad. Had een fijn gesprek met Erwin, de zakelijke kant besproken en toen kon het feest beginnen.

Wat meer over de auto: de 911 is matching numbers (geboortecertificaat inmiddels in bezit) en beschikt af fabriek over de belangrijkste door mij gewenste uitrusting (turbostoelen, G50 versnellingsbak en een schuifdak).
Ik wilde graag een auto die in basis origineel is (of eenvoudig weer zoals origineel te maken) en dat is bij deze auto het geval. De kilometerstand was ongeveer 226.000 km bij aankoop en de vorige 2 Nederlandse eigenaren (vanaf 1997)
zijn bij mij bekend (plus een beetje historie). De auto is in Duitsland afgeleverd in 1987, maar van de eerste jaren is mij verder weinig bekend (misschien kan ik dat ooit nog uitzoeken).

Wat moest er allemaal gebeuren? Het plaatwerk was al gedaan (roest op de bekende plekken), er waren veel nieuwe onderdelen gemonteerd en gereviseerd (bijv drukgroep, olieradiator voor en startmotor) en de auto was deels al afgebouwd. Bijna gereed om naar de spuiter te gaan.
Na het spuitwerk zou de auto weer opgebouwd worden met waar nodig nieuwe onderdelen. Erwin zou de auto 'netjes' afleveren. Dat is natuurlijk een beetje een vage en van mij misschien wel naïeve afspraak, maar die durfde ik met een vakman als Erwin
wel te maken. Het werd geen totaalrestauratie (categorie nuts and bolts), maar mijn vertrouwen is meer dan beloond en ik ben erg blij met hoe mooi de 3.2 is geworden. Heel veel nieuwe en gereviseerde onderdelen, maar ook heel
veel (zoniet bijna alle) onderdelen simpelweg opgeknapt. Met dat laatste bedoel ik het nodige poets-, frutsel en spuitwerk van allerlei onderdelen (achterlichtunits, olieleidingen, rubbers, interieurdelen enz. enz.).
Dit soort werk hoorde niet bij de deal, maar gelukkig vond Erwin het goed dat ik in dit gedeelte zelf de kantoorhandjes uit de mouwen stak. Onze garage thuis heeft meerdere keren vol gelegen met verzamelingen Porsche onderdelen :lol:

En fin, spuitwerk is (prachtig) gedaan, auto door Erwin grotendeels weer opgebouwd, interieur ingebouwd en toen kijken wat verder nog te doen. Ik heb de speakerroosters weer terug naar origineel laten maken, Blaupunkt SQR 46 DAB laten inbouwen
en een Momo prototipo voor net wat meer extra beenruimte (ben 1.90m). Nu nog de laatste puntjes op de i...maar dan volgt helaas een flinke tegenvaller als ter controle de kleppendeksels er even af gaan: gebroken kopbouten :shock: .
Erwin schrok er gelukkig aanzienlijk minder van dan ik. Desalniettemin betekent dit minimaal motor eruit, deels uit elkaar halen, kopbouten vervangen en dan dan opbouwen en inbouwen. Dit was natuurlijk een tegenvaller in het project, maar betekende
voor mij ook een keuzemoment...noem het een kans als je wilt. Als al dat werk toch al moet gebeuren is het bij een kilometerstand van 226.000 natuurlijk te overwegen om direct een revisie uit te voeren.

U raadt het al...na goed geadviseerd te zijn over de opties, de bankrekening nog eens bekeken te hebben en een paar nachten erop slapen de keuze gemaakt om hiervoor te gaan: de 3.2 heeft een volledige motorrevisie gehad.
Alle slijtagedelen zijn vervangen (zag er trouwens nog super uit -bijvoorbeeld de krukaslagers-), koprevisie, nieuwe uitlaatkleppen, nieuwe klepveren enz. enz. Krukas, nokkenassen (wel geslepen) en oliepomp waren gelukkig nog tiptop.
Was het nodig? Technisch gezien achteraf niet per se urgent, maar ik ben wel blij met de gemaakte keuzes. Ik vind het een prettig idee dat deze mooie motor er weer 200.000 km (wie zal het zeggen?) tegenaan kan...

In de afronding van het project nog een paar kleine hickups (door het lange stilstaan en/of het was al zo) zoals een kapotte brandstofpomp, vervuilde injectoren en wat schakelaars maar gelukkig niets schokkends meer.
Zelf kon ik de verleiding niet weerstaan om er als kers op de taart rondom nieuwe Bilsteins op te laten zetten (alleen al mooi om naar te kijken). Ik heb thuis maar gezegd dat dat echt noodzakelijk was want mijn oorspronkelijke budget van 40k heb ik wel een
'beetje' overschreden. Voor aflevering natuurlijk een paar proefritten door de maestro zodat hij zeker wist dat het goed zat en toen dus vrijdag na een project van een aantal maanden de aflevering.
Wat een feest! De eerste 300 kilometer na revisie zitten er inmiddels alweer op :drive: wat een genot om in te rijden en wat een plaatje (al zeg ik het zelf :mrgreen: )

Bedankt voor de adviezen die ik her en der hier op het forum heb mogen ontvangen en vooral Erwin bedankt natuurlijk, je hebt er weer een enthousiaste referentie bij. :res:
Hopelijk tot ziens op een (forum)event als er weer betere tijden aanbreken!


Laatst bijgewerkt door Lex85 op 20 dec 2020 17:33, in totaal 1 keer bewerkt.



20 dec 2020 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: 911 G model gezocht
Lex, gefeliciteerd. Het wachten waard dus! :thumleft: En nu maar :drive: . :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


20 dec 2020 17:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 911 G model gezocht
Hier heb je wel een hele mooie Carrera 3.2 aan :!:

Veel rij, kijk en poets plezier ;)


20 dec 2020 17:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: 911 G model gezocht .... én gevonden !
:res: de auto regelmatig gezien, stond naast de mijne. Ik weet dat Erwin er veel aan gedaan heeft en met de revisie erbij is deze wel echt af. Veel rij plezier en nu maar genieten van je porsche.


21 dec 2020 16:07
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 911 G model gezocht .... én gevonden !
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen! Als ik een 3.2 kon kiezen had ik ook deze spec gekozen. Prussian blue is echt fantastisch :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 dec 2020 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 911 G model gezocht .... én gevonden !
Prachtige kleur!
Mooi zo'n 3.2...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


21 dec 2020 18:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 911 G model gezocht .... én gevonden !
Een plaatje!!

Veel rijplezier ermee, nu de motor netjes inrijden... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 dec 2020 19:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 911 G model gezocht .... én gevonden !
Een lot uit de loterij zo te zien en te lezen. Prachtige auto en je weet precies hoe de technische staat is! Heb je geen zorgen om. Veel plezier ermee en hou haar heel.


21 dec 2020 19:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 911 G model gezocht .... én gevonden !
Pracht wagen! Heel veel plezier gewenst met de 911.


21 dec 2020 19:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: 911 G model gezocht .... én gevonden !
:res: nu lekker genieten!
_________________________________________
vroem vroem.......


22 dec 2020 13:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: 911 G model gezocht .... én gevonden !
Mooi Lex 8) :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


22 dec 2020 15:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.