Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:51



Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
cayman R gezocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: cayman R gezocht
Duidelijk, dan zou idd de italiaanse of zweedse auto een optie kunnen zijn.
_________________________________________
Mvg,

René


23 jun 2020 18:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: cayman R gezocht
Leve de BPM naheffing in NL :cry:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 jun 2020 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht: 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Re: cayman R gezocht
Ik heb persoonlijk het idee dat Sport Chrono enkel waarde toevoegt als je een PDK hebt omdat het dan het gedrag van je versnellingsbak aanscherpt. Dat geeft echt een sportiever gevoel tijdens het rijden. Met een 997/987 handbak merk je denk ik bijzonder weinig van het wél of niet in sport chrono rijdt, m.u.v. de wat strakkere gasrespons. Ik rij nu een 991, en voor die generatie Porsche hebben ze ook dynamische motorsteunen toegevoegd aan het Sport Chrono pakket. Dat zorgt er dan wel weer voor dat het pakket zijn geld waard wordt, ook met handbak. Ik zou het bij een 987 niet per se een hele belangrijke optie vinden (i.t.t. door jou eerder genoemde kuipstoelen en handbak). Maar goed, wie ben ik. Jij zoekt de R, en wie betaalt bepaalt.


P.s. Ik heb hiervoor een 997 4S handbak gehad, en de sport chrono functie nooit gemist. Maar wellicht de beste optie om naar ervaringen te vragen bij iemand die een 997/987 handbak met sport chrono heeft.


23 jun 2020 18:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: cayman R gezocht
De klappenauspuf klinkt op de spyder geweldig en is duur... € 2500 ofzo. Dat is een duidelijke meerwaarde voor de Belg naast de km stand.

De km stand maakt het later vooral veel makkelijker de auto weer te verkopen lijkt me.

Sport chrono doet
- lelijk klokje op het dashboard wat je op een heel ingewikkelde manier als stopwatch kunt gebruiken maar verder totaal nutteloos is;
- gasrespons sterker aan/uit
- rev limiter komt er hard in in plaats van zacht, overigens op hetzelfde toerental als ik rennlist mag geloven
- psm krijgt een ruimere setting en geeft je zodoende meer speelruimte om te rijden. (Mogelijk dat dit ook later is toe te voegen bv programmeren.

Heb zelf mijn Spyder uit Zweden gehaald (vliegen heen, rijden terug) en dat was een leuke ervaring.

Italia vast ook leuk, maar een taal barrière in vergelijking met Zweden.

Ga je de 95000 km verschil merken met rijden. Ja, dat lijkt me wel. Alle onderdelen aan het onderstel zijn een stuk verder in de slijtageslag. Schokdempers al op het randje van vervangen rubbers etc.

De Cayman R is een limited edition die zeer lovende recensies heeft gehad. Dit is best nog een auto met waardepotentieel wat mij betreft.

Succes met de keuze, ik zou voor de lage km stand gaan m2c
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


23 jun 2020 21:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: cayman R gezocht
Ik heb een tijd terug een testrit gedaan met een 981 met sport chrono plus, ook met handbak en dat verschil was merkelijk groot, zowel de respons op het gas als de hardheid van de ophanging.
In Sport plus gaf het ding zelf tussengas bij terugschakelen, ik wist de eerste keer niet wat er gebeurde, dacht dat ik iets fout deed :shock: Vond ik toch van het goede teveel.

Citaat:
Succes met de keuze, ik zou voor de lage km stand gaan m2c


Ik weet het, het is ook de makkelijke keuze, op 2 uurtjes heen en weer om hem te gaan ophalen.


23 jun 2020 21:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: cayman R gezocht
Auto blip heeft de 987 niet, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Ook geen pasm actieve dempers, dus daar verandert ook niets.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


23 jun 2020 22:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: cayman R gezocht
Wat betreft onderstel zou ik me niet te hard vastpinnen op de sport chrono. Zo een specifieke auto lijkt me prima geschikt voor er later een mooie Aftermarket schokdemper in te monteren om het verder af te maken.


24 jun 2020 1:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: cayman R gezocht
Sport chrono doet niet voor het onderstel op een 987 Cayman R. Daar zit al de x73 op en die is niet regelbaar voor zover mij bekend.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


24 jun 2020 7:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: cayman R gezocht
Update :
- vorige week bericht gestuurd naar de verkoper van de R in Zweden : geen reactie ontvangen.
- bod gedaan op de R in Belgie : enige reactie tot nu was "merci pour votre mail". Als je echt wil verkopen, kan je nog altijd onderhandelen als je het bod te laag vind, maar ik vrees dat zijn vraagprijs vrij vast is.
- goed contact met de handelaar van de R in Milaan. Auto wordt morgen voor mij gekeurd bij een Porsche Service Centre in de buurt van Milaan. Ben benieuwd.
- nog bericht gestuurd voor een zwarte R in Duitsland, maar ook daar geen reactie van ontvangen.
https://www.automobile.fr/Voiture/Porsche-Cayman-R/vhc:car,cnt:de,pgn:18,pgs:50,srt:date,sro:desc,prn:57400,prx:58849,dmg:false/pg:vipcar/295923941.html


02 jul 2020 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: cayman R gezocht
"die in Milaan" bedoel je dan deze? ; https://www.reezocar.be/occasion/annonce-porsche-cayman-RZCATSIT70829CC75267.html
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 jul 2020 17:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: cayman R gezocht
Ja, auto is door erst eigenaar gebruikt als dagelijkse auto, vandaar de hogere kilometerstand, maar wel perfect ingevuld onderhoudsboekje bij altijd dezelfde Porsche garage; Met tweede eigenaar maar 3.000km gereden op 5 jaar tijd. vandaar ook de keuring aangevraagd om te zien of dit allemaal klopt en of er geen ongevalschade is geweest enzo.


02 jul 2020 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: cayman R gezocht
https://carconceptmechelen.be/wagen/porsche-cayman-r-2


02 jul 2020 23:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: cayman R gezocht
Is een pdk. Handbak is de wens.
_________________________________________
Mvg,

René


03 jul 2020 8:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: cayman R gezocht
En veel te duur ! Een Cayman R met wat opties koste destijds rond de 80.000 € catalogusprijs, wellicht wat minder met kortingen.
95% van wat er te koop staat zijn PDK versies, keuze zat, dan ga je toch geen 72k betalen, zelfs niet voor een lage km-stand.


03 jul 2020 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: cayman R gezocht
Leuke speurtocht!

Verbaas me trouwens over de uitstoot van een R. Dan valt de BIV en jaarlijkse tax nog enigzins mee.


03 jul 2020 10:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: cayman R gezocht
BIV +/- 1000 €
jaarlijkse VB +/- 1500 €


03 jul 2020 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: cayman R gezocht
kristof schreef:
En veel te duur ! Een Cayman R met wat opties koste destijds rond de 80.000 € catalogusprijs, wellicht wat minder met kortingen.
95% van wat er te koop staat zijn PDK versies, keuze zat, dan ga je toch geen 72k betalen, zelfs niet voor een lage km-stand.


72K voor een cayman !!
Daar koop je een gt3 voor, een auto met hetzelfde doel alleen dan een echt motorsport Product
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


03 jul 2020 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: cayman R gezocht
Staat sinds vandaag een blauwe bij AEcars.
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


06 jul 2020 14:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: cayman R gezocht
ik zie hem niet op hun site .. ?


06 jul 2020 14:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: cayman R gezocht
kristof schreef:
Update :
- goed contact met de handelaar van de R in Milaan. Auto wordt morgen voor mij gekeurd bij een Porsche Service Centre in de buurt van Milaan. Ben benieuwd.


En wat was de uitkomst?
_________________________________________
Mvg,

René


06 jul 2020 14:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: cayman R gezocht
Geen ernstige opmerkingen, mechanisch alles ok. Steenslag en deukjes in bumper wist ik al.
Maar er zou een motorwissel gebeurt zijn in 2012 onder garantie, alleen wacht ik nog op meer info en bewijs dat dit klopt en dat er niet gewoon ooit ergns door iemand een andere (nieuwe ?) motor in is gegaan. Op dit moment kan ik nog nergens uit opmaken dat het effectief door Porsche onder garantie is gebeurd. Als dat bewijs er niet komt is het einde verhaal.


06 jul 2020 14:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: cayman R gezocht
Hoe zit het dan met matching-numbers? Die heeft de auto dan niet meer. En voor sommige telt dit erg zwaar. Met het oog op de toekomst, als je de auto wilt verkopen op het moment dat je zo oud bent dat je er niet meer in of uit kan.
_________________________________________
Mvg,

René


06 jul 2020 15:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: cayman R gezocht
Als motor aantoonbaar in garantie is vervangen, vind ik het aanvaardbaar.


06 jul 2020 15:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: cayman R gezocht
kristof schreef:
ik zie hem niet op hun site .. ?

Zag 'm op de Facebook pagina van AECars

Copy van de tekst:
"PORSCHE CAYMAN R / LIMITED EDITION / 330HP / MANUAL GEARBOX / XENON / GPS / LEATHER TURBOSEATS WITH PORSCHE CREST
/ LEATHER STEERING WHEEL / SPORT CHRONO / SPORT BUTTON / SPORT EXHAUST / 52.800 KM / 10/2011 / AQUA BLUE METALLIC / BELGIAN CAR / PRICE € 59.950,- (ALL INCL.)"

Moet wel van rood leer houden...
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


06 jul 2020 16:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: cayman R gezocht
Dat rood is wel hele flashie, auw !

italianen maken er een potje van : nu zou het toch nog de originele motor zijn, enkel omdat in het serviceboek het nmotornummer met de hand was bijgeschreven vooraan in het boekje, dacht men dat de motor vervangen was door een motor met dat nummer. Morgen wordt foto bezorgd van het nummer op de motor in de auto om klaarheid te scheppen. Ik weet vanuit Porsche wat de matching nummer motor moet zijn .....dezelfde als die met de hand is ingeschreven in het boekje. Als dit dan ook de nummer op de motor is, is het misvestand opgelost .....
Woensdag heen en weer naar Milaan ??


06 jul 2020 18:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.