Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 6:35



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Bericht Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Goedemiddag, de afgelopen jaren zelf niet meer erg actief geweest op het forum omdat ik een aantal jaren geleden door omstandigheden mijn 996 cabrio heb moeten verkopen.
Natuurlijk gaat de liefde voor ons merk niet zomaar over en heb ik zonder zelf heel actief te zijn wel altijd met heel veel plezier en interesse de berichten en topics van anderen gevolgd.
Met wat geluk hoop ik ergens volgend jaar weer actief terug te zijn als bezitter op het forum, maar de tijd zal uitwijzen of dat ook inderdaad echt gaat lukken :)
De reden dat ik nu wat plaats, is dat mijn beste vriend actief op zoek is naar een 993 coupe (bij voorkeur een 2S of 4S), handgeschakeld, een goed gedocumenteerde en nette auto geniet natuurlijk de voorkeur. De auto's die op het internet staan zijn bij hem bekend, ik heb bij hem aangeboden om hier een bericht te plaatsen omdat er mogelijk forumleden zijn die met de gedachte rondlopen om hun auto te verkopen? Ik snap dat de spoeling in dit soort auto's dun is... maar je weet maar nooit. Alvast bedankt voor jullie hulp en input. Mvg Edwin


11 mei 2021 14:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Zou leuk zijn als het je lukt weer wat moois te kopen. Blijft toch knagen he, ik heb er zelf ook last van. :lol:

Geen idee welke specs je vriend voor ogen heeft maar ik zag pas bij onze zuiderburen wel een net exemplaar (op de foto's)
https://www.aecars.be/wagens/detail/por ... nquot-quot
_________________________________________
footers zuigen! :D


11 mei 2021 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Het zou zeker leuk zijn, omdat het inderdaad knaagt als een Malle :D. Ik hoop volgend jaar weer eens richting een 997S cabrio te kunnen gaan kijken. Ik vind de meerprijs voor een mk2 wel behoorlijk groot. De Belgische auto ziet er op de foto's goed uit maar is denk ik iets boven zijn budget, maar ik ga m zeker doorgeven. Dank voor de tip! Ik heb het idee dat Belgie (voor 997's cabrio) op dit moment goedkoper is dan Duitsland? Waar ligt dat aan? Zie ik iets over het hoofd?


11 mei 2021 16:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
edwin 996 cabrio schreef:
Ik heb het idee dat Belgie (voor 997's cabrio) op dit moment goedkoper is dan Duitsland? Waar ligt dat aan? Zie ik iets over het hoofd?


Hoge, jaarlijks terugkerende taxen voor dat soort auto's :bang:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


11 mei 2021 16:59
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Ah vandaar!! Voor de Belgen onprettig maar voor een Nederlander die een gebruikte 997 wil kopen mogelijk een kans?


11 mei 2021 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Inmiddels de eerste verkennende stappen gezet in de zoektocht naar een een mooie 993 2s of 993 4s, ontzettend leuk om hier mee bezig te zijn en op deze manier samen met m'n beste vriend een nieuw Porsche avontuur te beginnen. Ben zelf iets meer een fan van het modernere werk maar oh wat is dit een mooi model ;-)
Duidelijk dat we hier rustig de tijd voor gaan nemen (het is toch een smak geld), maar ik vermoed dat het uiteindelijk wel tot een koop gaat resulteren ergens.


13 mei 2021 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Tip:

Verbreed de zoektocht naar een gewone 2 Carrera, dan is de spoeling een stuk minder dun en de prijzen veel vriendelijker.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


14 mei 2021 7:45
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Maar de auto imho wel minder bijzonder en minder mooi.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 mei 2021 8:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Dat vind/vond ik ook :thumleft:

53043
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


14 mei 2021 9:32
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Inderdaad prachtig, wat een Schoonheid!! ;-)


17 mei 2021 13:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
horn schreef:
Maar de auto imho wel minder bijzonder en minder mooi.



Valt best mee toch?

Afbeelding


17 mei 2021 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Er gaat niets boven een 993 S..............
Ik weet het........Ben niet neutraal....


17 mei 2021 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Humphrey moet naar Hans Anders denk ik, of zn bril ff schoonmaken :mrgreen:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


17 mei 2021 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Deze Japanner die in Polen staat (geen handbak zie ik, wel mooi wit, martini strepen erop en gaan) :drive:


18 mei 2021 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Die heeft er een hele reis opzitten. DE > Japan > Polen. In het algemeen niet heel bevorderend voor de waarde. Zegt allemaal niks over de kwaliteit, dus kan een koopje worden. Echter niet voor de 70 - 80K estimate :scratch:


18 mei 2021 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
Inmiddels links en rechts al een paar auto's bekeken samen met mijn vriend Paul, al is het aanbod behoorlijk beperkt. Ook is de zoektocht wat meer uitgebreid naar een 'gewone' 993 carrera omdat daar wat meer beschikbaar is. Mijn persoonlijke mening is dat hij de geduld moet hebben tot dat de voor hem juiste 2S/4S langs gaat komen, maar ik ben bang dat ik tegen dovemansoren praat ;-)
Inmiddels is er een mooie carrera 2 in beeld gekomen, maar of het tot een deal gaat komen is nog niet helemaal duidelijk. Wordt vervolgd...!


23 mei 2021 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Bericht Re: Gezocht een nette 993 coupe (voorkeur 2s of 4s)
De kogel is door de kerk! Mijn vriend Paul heeft zijn 993 gevonden en aangeschaft! Het is uiteindelijk een zilveren 993 C2 coupe geworden, de auto is door vorige eigenaar maniakaal onderhouden.
Ook heeft de auto diverse mooie modificaties en upgrades gehad: short shifter, Dansk High Performance Sport Mufflers, lightweight flywheel en RS koppeling, Fuchs velgen en de lijst gaat maar door.
Auto zit redelijk dicht tegen perfectie aan, alles uitgevoerd door Schmidt OSS, Ik laat het aan Paul zelf over om zichzelf en zijn auto verder aan jullie voor te stellen binnenkort.
Ik wil verder iedereen bedanken voor de aardige tips en input, echt super aardig en ik hoop mezelf volgend jaar zeker te melden in een zoektocht naar een Porsche voor mijzelf ;-)
Er mag straks dus een slotje op dit topic ;-)


02 jun 2021 15:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.