Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:40



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Kent iemand deze 997 turboS 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 Turbo Coupé / 997 Turbo Cabrio MkI / 991 GT3RS / Audi RS6 (C6)
De Cocksdorp, Texel
Bericht Kent iemand deze 997 turboS
Ben al een tijdje op zoek naar een 997 turbo S of 991GT3RS. Ben er nog niet helemaal uit. Ik ben echt wel een turbo fan, maar die GT3 RS is zo mooi (maar weet niet of het ook zo lekker rijdt als een turbo).
Nu kwam ik een tijd geleden deze groene 997 Turbo S tegen, voor mij wel de mooiste kleur die ik ben tegengekomen (bij een GT3RS ga ik voor violet). Deze turbo S heeft mooie opties, weinig KM, maar een stevige prijs en er is (volgens de mailwisseling) cosmetisch, wel iets aan gespoten. De auto wordt al minimaal ruim een half jaar aangeboden (wellicht al langer maar ik heb hem al een half jaar geparkeerd staan op Mobile). Kent iemand van hier deze auto? en zo ja willen jullie wat info delen (mag hier maar ook via PB). Texel Rotterdam is toch weer een afstand en helaas de zondagen gesloten (dat is de dag dat we nog wel eens willen toeren door het land). Alvast bedankt.

https://www.privatecollectioncars.nl/oc ... cc15911974
_________________________________________
groetjes Marc
930 Turbo Coupe '88 / 997 Turbo Cabrio '07


05 jul 2021 19:01
Profiel WWW Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Kent iemand deze 997 turboS
Gave auto, zeker met die kuipstoelen :thumleft:

Ik zou eerst voor mezelf op een rijtje zetten of je een 997 of een 991 wil. Heel andere auto's. 997 is klassieker, kleiner, maar ook minder 'modern'; de laatste 997's zijn ook al bijna 10 jaar oud.
Als het een 997 wordt, de GT3mk2 is ook fantastisch, en nog met handbak.
En als het een 991 wordt, die Turbo, of Turbo S is ook mooi. Meer een GT, op comfort gericht, maar bizar snel.
Leuke zoektocht!


06 jul 2021 9:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Kent iemand deze 997 turboS
wat een gave zoektocht inderdaad, en die groene is heel gaaf qua kleur en opties. Omdat je nu al een Turbo hebt, hoeven we je daar natuurlijk niets meer over te vertellen! Ik ben zelf ook bezig met deze zoektocht (ik heb het gepland qua aankoop over 1-1,5 jaar). Bij mij gaat de zoektocht ook tussen een 991 turbo of een 991 gt3 (rs). Wat voor mij de belangrijkste verschillen zijn (en wie weet helpt je dit wat):

Turbo meer praktisch met stoeltjes achterin (alhoewel mijn zoon nu al alleen maar naast mij wil zitten..)
Turbo meer ingetogen, minder schreeuwerig (maar ik zou ze beide alleen in speedgelb nemen dus dit is relatief..) - de groene Turbo bevestigd dit vind ik
Turbo meer GT en meestal vol met opties, beter geschikt voor langere afstanden
Qua rijden vind ik een turbo gewoon keihard gaan en alles onder controle, een GT3 (rs) rijdt meer met gevoel (ieder steentje voel je) en gewoon meer werken achter het stuur
Oh en voor mij de tussenstand, de spoiler van de Gt3 (rs) icm de kleur speedgelb en het meer moeten werken achter het stuur zorgt er voor dat mijn voorkeur nu gaat naar een Gt3 (rs)..

Vooral die laatste overweging heb je natuurlijk niets aan:)

Succes met de keuze


06 jul 2021 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 Turbo Coupé / 997 Turbo Cabrio MkI / 991 GT3RS / Audi RS6 (C6)
De Cocksdorp, Texel
Bericht Re: Kent iemand deze 997 turboS
Inderdaad een gave zoektocht, waarbij we zeker geen haast hebben. Zelf hebben we al wat jaren ervaring met de 997 turbo en wat een heerlijke snelle auto is dat. Het is een handbak, en die wil ik er graag bijhouden. Ondanks dat ik wat aanpassingen heb laten doen aan de auto (europipe uitlaat, grotere inlaat, grotere intercoolers (bigpack van DO88) en ander gasklephuis en een ECU tune (650PK), rijdt de wagen ook heerlijk om te toeren en lekker relaxed (zoals we vaak rijden met de kap open), maar hij is bloedsnel als ik het ff niet laten kan.

Die groene turbo S ziet er heel beschaafd uit, en straalt toch veel "respect" uit :mrgreen: . Qua vormgeving vind ik een 997T een van de mooiste auto's dus het zou zomaar een 997 turbo S kunnen worden.

Maar die 991 GT3RS ziet er zo gaaf uit (vooral met die luchtuitlaten in de schermen), qua rijden is ie net weer iets beschaafder dat de 997GT3RS en ik vind die PDK wel wat hebben. Echter wat ons iets doet twijfelen (los van de giga prijzen) is de agressieve uitstraling. Maar de funfactor lijkt me groter dan de turbo.

Kortom allemaal overdadige luxe afwegingen die erg leuk zijn :drive: .

Maar ik blijf benieuwd of iemand die groene turbo S beter kent :thumleft:
_________________________________________
groetjes Marc
930 Turbo Coupe '88 / 997 Turbo Cabrio '07


06 jul 2021 16:47
Profiel WWW Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.