Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:42



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
996 handbak gezocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 996 handbak gezocht
En toch, als je een 996 4s mooier vindt, waarom dan niet nog even doorsparen en die zoeken? Nu neem je genoegen met minder, lijkt me zonde. Daarnaast zal een c4s wel wat waardevaster zijn maar veel zal het niet zijn, daarvan zijn er gewoon teveel van gemaakt. Ik heb ze beide gehad (gewone c2 en een c4s) en vond het uiterlijk zeker gaver van een c4s, breder en straalde meer uit. Maar het 4 wiel aandrijving systeem was ik geen vrienden mee, mij werd de P te log en ik ging de P meer rijden als cruiser, merkte ik. Nu heb ik een 997 met m030 onderstel en lsd en handbak, en dan merk je pas wat echt sturen en werken weer is (waar voor mij de fun in zit).

En 38k voor een 996 c4s is veel, daarvoor komt een 997 zelfs in het vizier (en dan ga je wel weer een trap vooruit qua uiterlijk en in interieur). Dus als je geen haast hebt zou ik nog even sparen en dan zelfs gaan kijken naar een 997 c2s (of als je de brede kont wil, de c4s). En een aankoopkeuring doen, altijd (hier op het forum staat net een verhaal van een aankoop zonder deze akk, en dan zie je dat je zo 4k aan achterstallig onderhoud erbij koopt..). Succes!


07 sep 2021 7:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: 996 handbak gezocht
Had je de auto in Uden nog bekeken?

Wanneer je jouw gedachten echt op een 996 c4s hebt gezet, dan zou ik doorsparen en daarvoor gaan.
Volgens mij moet je voor rond de 34 / 35k best een mooie kunnen kopen.

Mbt een 996 c4s of een 997.1 c2 denk ik dat het vooral een kwestie is van smaak.
Ik heb bewust voor de 996C4s gekozen omdat ik deze veel mooier vind dan een 997.1 (dit lag wel in de mogelijkheden).

Volgens mij koop je een auto doorgaans vooral met je gevoel, dus ik zou deze volgen ongeacht welk model je dan uitkomt.
_________________________________________
vroem vroem.......


07 sep 2021 13:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: 996 handbak gezocht
Je ziet het Bas, veel verschillende meningen dus je zult toch zelf moeten bepalen wat voor jou doorslaggevend is. Zoals ik er naar kijk:
1) Nu een Porsche 996.2 C2 kopen en rijden die binnen bereik is, met wat budget achter de hand voor onderhoud en reparaties. Lekker een paar jaar rijden en genieten en wie weet komt er iets op de je pad waardoor je uiteindelijk je droom waar kunt maken.
2) Nog even wachten, doorsparen voor je droomPorsche 996.2 C4S of 997 en als je 'm gevonden hebt kopen en hopen dat er niks kapot gaat (dat noem ik rijden met samengeknepen billen)
3) Nóg langer doorsparen zodat je ook wat achter de hand hebt voor onderhoud/reparaties van je droomauto

My 2 cents:
Persoonlijk vind ik het prijsverschil tussen een C2 en C4S best behoorlijk, en de vraag is of je daar tijdens het rijden echt veel van merkt, en of dat prijsverschil voor jezelf te verantwoorden is. Over restwaarde kan ik niks zinnigs zegggen, en is wat mij betreft ook minder relevant, want je koopt een auto om er zelf van te genieten, niet om er iets aan te verdienen toch?

Toen ik mijn eigen zoektocht zo'n 2 jaar geleden startte, begon ik me ook te oriënteren van een 996.2 (€25K) t/m 981 S (€45K) en alles wat er prijstechnisch tussen zit. Ik heb toen voor mezelf op een rijtje gezet wat ik belangrijk vind én wat ik mooi vindt. Betrouwbare techniek, kleine kans op verrassingen en een modern interieur waren voor mij doorslaggevend. Dus toen ben ik uitgekomen op de 981-generatie. Ik heb zowel de basis 2.7 als de 3.4S proefgereden. Ik heb besloten die 5-10K die een vergelijkbare 3.4 S meer kost in mijn portemonnee te houden, zodat ik zonder samengeknepen billen heerlijk kan genieten van mijn P. En ik heb er nog geen seconde spijt van. Maar ik begrijp ook best dat er mensen zijn die op basis van andere argumenten en voorkeuren andere keuzes maken.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


07 sep 2021 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: 996 handbak gezocht
Volgens mij sla je de spijker op zijn kop Poly :drive:
_________________________________________
vroem vroem.......


08 sep 2021 8:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: 996 handbak gezocht
Mijn advies: een C2 kopen en rijden en genieten. :drive:

Heb ik een half jaartje geleden ook gedaan en heb er nog geen dag spijt van gehad.

De voordelen zijn hier al genoemd, succes !
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


08 sep 2021 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 996 handbak gezocht
Ik heb het advies opgevolgd ;-) Ik ben tóch voor een hele nette C2 (996.1) in het (arctische) zilver gegaan. Foto's volgen spoedig in een voorstel topic, zodra de auto geleverd is.
Jullie 2 cents hebben mij echt wel over de streep geholpen om 1. vooral te gaan genieten en 2. een beetje geld over te houden voor toekomstig onderhoud (en gewoon ook voor andere dingen dan de P).

Dus er kan een slotje op. Ik ben meer dan happy !


10 sep 2021 20:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: 996 handbak gezocht
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers


10 sep 2021 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: 996 handbak gezocht
Gefeliciteerd ! :thumleft:
Goede keuze (het wordt steeds mooier op onze wegen).

Ben benieuwd naar de foto’s en je ervaring met de C2.
Je zal moeite hebben je glimlach te onderdrukken tijdens het rijden. :D
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


10 sep 2021 22:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996 handbak gezocht
Gefeliciteerd Bas! We zijn zeer benieuwd naar de foto’s!


12 sep 2021 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: 996 handbak gezocht
Gefeliciteerd! Nu genieten :drive:
_________________________________________
vroem vroem.......


13 sep 2021 8:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.