Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 14:19



Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Daily luchtgekoelde 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Ja, het kwam op mij ook schimmig over.


06 jul 2023 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Tilt! schreef:
outletvalve schreef:
deze zwarte cabrio voor 28,5 K die je bedoelde sounds too good to be true..


Vrees ik ook.
Geprobeerd met een paar foto's van een Google image reverse search te doen, maar brengt niets op.
Als die ZO goed is als hij beweert is dat eerder 70k.
Duitse nummerplaten en de verkoopstekst in 't Engels... Kan allemaal hoor, maar ik zou voorzichtig zijn. Proceed with caution.


Heb ik ook zo vaak. Gewoon via de site een foto vragen van iets wat er duidelijk niet op staat en kopie Fahrzeugbrief. Dan weet je meestal wel genoeg. Succes.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


06 jul 2023 13:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Tilt! schreef:
outletvalve schreef:
deze zwarte cabrio voor 28,5 K die je bedoelde sounds too good to be true..

Duitse nummerplaten en de verkoopstekst in 't Engels...

En een Nigeriaanse bank op de koop toe :cheesy: :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 jul 2023 16:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Basvdheijden schreef:
Vermogen vooral. Primair ben ik op zoek naar rijplezier en motorgeluid. Minder naar looks.


Vermogen per kilogram klassieke Porsche ~ daar moet je dan naar kijken :idea:

En geluid - al zet je 10 SC’s naast elkaar - dan hebben ze allemaal een ander geluid ;)

Ik zou een goede 2.7 niet laten staan …. :D

En die Cabrio van onder de € 30K hierboven is binnen een kwartier verkocht ~ als het een echte advertentie is :popcorn:


06 jul 2023 17:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
outletvalve schreef:
advertentie even gezocht, want je link is niet aanklikbaar...

deze zwarte cabrio voor 28,5 K[/url] die je bedoelde sounds too good to be true...


Had even gemaild met mobile met de vraag of ze het konden checken, kreeg keurig antwoord:

Citaat:
This ad has been removed as a precaution because there is a good chance that it comes from a dubious source.
I strongly recommend that you end contact with the seller and do not respond to any requests for payment under any circumstances.

_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


07 jul 2023 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Ik ben deze week veel op zoek geweest, maar ik begin er langzaam toch aan te twijfelen.
Een classic 911 als DD lijkt, gezien de huidige prijzen, lastig haalbaar. Het blijft het allermooiste, maar ik krijg het gevoel dat het overgewaardeerd is en ik wellicht voor 50% van de prijs 85% van het genot kan verkrijgen met iets anders.
Waar je bij de 996 (in mijn ervaring) heel veel rijplezier per euro verkrijgt en voor een redelijk bedrag een echt mooi, goed onderhouden exemplaar op de kop kunt tikken, lijkt het erop dat je voor de 45k (en dat is voor mij echt het plafond) die ik te besteden heb, niet echt iets fatsoenlijks (luchtgekoeld) in huis kunt halen.

Ik denk dat ik mijn horizon iets ga verbreden en ga nadenken over een alternatief. Misschien iets nieuwers (> 996 4s) maar misschien ook iets anders (Horn zette mij aan het denken over een youngtimer).


08 jul 2023 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Voor dat bedrag moet je ook wel een 997 kunnen vinden, wellicht niet met veel opties en non-S, maar wel een 997. Stuk moderner, ook qua interieur. Lijkt me toch lekkerder als DD. Maar ik zou in beide gaan proefrijden, dan kun je het zelf ervaren


08 jul 2023 10:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Een goede 996 4S komt ook tegen het plafond van je budget aan … zelf zou ik nog een paar euro achter de hand houden :idea:

997’s zijn er zeker te vinden, binnen jouw budget.

Maar als je persé luchtgekoeld én Porsche wilt ….. een 912 of 914 is natuurlijk ook heel leuk - en de algehele beleving is veel mooier dan in een “saaie” 996 of 997 :)


08 jul 2023 17:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
TS zoekt gewoon een daily Porsche voor maximaal 45K. Dan is luchtgekoeld uitgesloten. Met dat budget zou ik lekker voor een 996 of 997 gaan.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


08 jul 2023 19:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Ik zou voor zoiets gaan (wel een beetje BdB maar heeft wel mooie opties en een geupgrade onderstel)..

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... medium=ios


08 jul 2023 20:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Basvdheijden schreef:
(Horn zette mij aan het denken over een youngtimer).

Sorry. Mijn ervaring met 5 youngtimers: koop geen high end A-merk auto. Die zijn na 15 jaar echt ‘bereden’ en je koopt in veel gevallen de ellende van een ander. Heb een snelle Audi S6 Avant gehad uit 2004. Leuk ding om te rijden, 2 cutouts in de uitlaat gaven hem met kleppen open een waanzinnig geluid, maar er was wel altijd wat aan de hand. Elke beurt kwam er €1000-€1500 bij die ik niet verwacht had: nieuwe remleidingen, luchtbalgen, lekkende koppakking, motormanagement lampje, ophanging, linker voorscherm (gewone A6, S6 en RS6 zijn allemaal anders).

Daarna een stage 2 getunede 535d Touring uit 2006. Een monster van een auto, full option, die 330 km/u ging. Heerlijke reisauto maar 295.000 km op de klok. Ook altijd slijtagedelen die vervangen moesten worden.

En 3 Jaguars X308 met de ‘baby V8’, de 3.2 V8. Heerlijke cruisers in een land waar je nergens meer hard mag rijden. Maar als ik ‘s nachts naar Frankfurt trap rijdt hij heel relaxed 230-240 km/u. Die 3 geven me de meeste ‘bang for the buck’. oja, en €40 bijtelling per maand ….

Succes en veel wijsheid
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 jul 2023 21:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Anne 2.7 schreef:
TS zoekt gewoon een daily Porsche voor maximaal 45K. Dan is luchtgekoeld uitgesloten. .


:arrow: :arrow:

Ik die nét daarboven schreef:
Maar als je persé luchtgekoeld én Porsche wilt ….. een 912 of 914 is natuurlijk ook heel leuk


Maar je hebt wel een beetje gelijk .... een beetje fatsoenlijke 912 vind je (inmiddels) ook niet (meer) voor dat geld :|

Een 914 - die maar 940 kg weegt - met 80, 90 of zelfs 101 Pk - voor rond de € 25K - doet het toch rapper dan de meeste moderne auto's die je om je heen ziet :drive:


09 jul 2023 5:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Misschien niet wat je zoekt maar indien een 996 cabrio van 1999 van eerste eigenaar met 70.000 km je iets zegt?

81852

https://www.2dehands.be/v/tickets-en-ka ... 45826d5acd


09 jul 2023 8:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Dank voor de tips! @Horn: wat versta jij dan onder A merken? Want je noemt zelf ook A merken (audi, bmw, jag) op als kandidaat?


09 jul 2023 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Zou misschien eens gaan kijken naar een vroege Cayman. Kun je (ook) rijden als youngtimer. Helaas voor mij geen optie want maar 1 parkeervergunning. Een lufti kun je echt vergeten denk ik met jouw budget

Mijn youngtimer BMW zoek/zocht ik op basis van de volgende criteria:
- 6 cylinder
- minimaal 2 liter maar liever groter
- automaat
- airco
- leer
- maximaal 175k km

Volgens mij moet je voor jezelf zo'n soort lijstje maken en dan de markt een tijdje in de gaten houden
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


09 jul 2023 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Ik zou het niet zo snel opgeven! Het wordt wel lastig, maar een 2.7 of 3.0 in redelijke staat - ws met wat werk, of een keer in een andere kleur overgespoten, geen boekjes etc zou mss net moeten kunnen. Wel een paar K achter de hand houden om m te verbeteren in de loop vd tijd.

Deze ziet er best aardig uit bijv. (Hoop dat de roest meevalt):

https://link.marktplaats.nl/m1989198675 ... ios_tablet

De naamval de handelaar doet ergens een belletje rinkelen bij me (niet positief), maar het gaat uiteindelijk om de auto en niet om de verkoper.

Wel goed je hoofd blijven gebruiken ipv je hart als je gaat kijken :-)


09 jul 2023 10:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Dat is die handelaar die je bestookt met mails om je P vooral in te ruilen toch?? Inderdaad een negatieve bijklank maar wie weet valt het mee


09 jul 2023 10:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Basvdheijden schreef:
Dank voor de tips! @Horn: wat versta jij dan onder A merken? Want je noemt zelf ook A merken (audi, bmw, jag) op als kandidaat?

Is ook een ‘door schade en schande’ tip. S6 en getunede 535 waren echt toppers van 15 jaar oud van de A-merken. Heb met beide auto’s plezier gehad maar ook hele hoop kosten. Jags zijn de kleinste v8’en uit de X308 serie. Om dezelfde reden bewust geen XJR gekocht. Rij 40K kms per jaar. Los van dat de XJR onzuiniger is, is het ook een beetje het Porsche Turbo motto: ‘turbo rijden is turbo betalen’

Wat Maarten schrijft - bepalen wat je wil en goed zoeken. Ik wilde ‘stationcar zo snel mogelijk van 15 jaar oud binnen budget’ …. :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 jul 2023 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Dat is een beetje het ding. Ik zoek iets dat leuk is om te rijden qua beleving (geluid en algeheel weggedrag en gevoel). Om een voorbeeld te noemen: een Seat Cupra 300 is echt wel heel snel, maar doet het niet voor mij. 4 cilinder VAG geluid en 0 beleving. Veel te goed geïsoleerd ook.


09 jul 2023 15:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Daarom wil ik een 6 cylinder. Geen 4 want schraal, geen 8 want slechte bakken. Relatief dikke motor hoeft niet zo hard te werken tenzij M/RS etc want dat krijg je van die figuren die alleen maar staan te gassen (hi Horn :mrgreen: )

Maar goed: kans op een nette onder de 40k is <1%. En dat is dan als iemand compleet out of tune is met de markt en jij de eerste kijker bent (en hem dus ook meteen aftikt....)
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


09 jul 2023 18:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
:mrgreen: :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 jul 2023 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
@Maarten: eens! Ik denk dat je gelijk hebt. Het laatste wat je wilt is 45k aftikken en nog een hoop gezeik hebben achteraf. Misschien toch op zoek naar een alternatief. Hetzij 996/997 of iets moderners/youngtimerigs.


09 jul 2023 19:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Dan zou ik voor een 997 of Cayman gaan :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


09 jul 2023 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
https://www.autotrack.nl/a/porsche-911- ... 1687955112

goede opties, handbak, fantastische daily lijkt me.

Edit: volgens mij heeft ie het deurpaneel van een cabrio, hmmmm :scratch:


09 jul 2023 19:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Daily luchtgekoelde 911
Staat een hele mooie 997s bij http://www.zuffenhaus.nl
Er is wel een klein probleem is iets boven budget


09 jul 2023 20:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.