Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 maart 2026 1:24

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Guarantee and maiantenance record 1965-1973 Porsche 901 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Guarantee and maiantenance record 1965-1973 Porsche 901
Een flink aantal jaren geleden stapte een Amsterdamse buurman mijn garage in met een flinke stapel Porsche boeken: "Ik ben wat aan het opruimen en omdat ik jou wel 's zie met die 911 dacht ik dit maar aan jou te geven want ik ben aan het opruimen". Die Amsterdammer was Eiso Bergsma, helaas in 2024 overleden, een echte race- en rallyman, goed bekend op Zandvoort etc. Alhoewel we elkaar nauwelijks kenden, heb ik hem destijds bedankt met een mooie fles Italiaanse wijn want daar leek hij van te houden.

Tussen al die boeken zit ook een een bordeauxrood boekje met Duits en Engels opschrift, "Garantie und Pflegepas / Guarantee and maintenance record" 911 / 921 / 914 / 914-6 Porsche 1965 - 1973.

De eerste pagina is met pen voorzien van wat info:

Car type 901
Chassisnr: 302495
Leveringsjaar '65

Op naam gesteld van ene Douwe Pen in Putten (adres staat ook vermeld).

Voorzien van een stempel van Care Care in Soest. Er staat 1 stempeltje in op pagina 12 van Care Care Soest voor een beurt bij 145.449km rond 1986.

Ik kan het Eiso helaas niet meer vragen, maar ik vermoed dat hij deze Porsche in 1993 heeft gekocht van de vorige eigenaar want er zit ook een document bij van voorlopige dekking door de verzekeraar (Assicuro) die op 5 januari 1993 meldt dat het voertuig in voorlopige dekking is genomen. Kenteken: HR-94-ZG.

Ook zit er een factuur voor onderhoud bij van 12 januari 1993, uitgevoerd door Hoksbergen in Houten (dat bedrijf ken ik want ik woonde destijds nog in Houten) voor 4.653,19 gulden.

Op OVI RDW kan ik dit kenteken niet meer vinden. Weet iemand of dit voertuig nog bestaat dan lever ik graag deze documentatie aan (gratis uiteraard).

04 maart 2026 17:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]