Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:56



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak - 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Ik heb nog een versnellingsbak voor een Boxster 3.2 S (6 bak) in het stof liggen.

--- ook leuk voor iemand die z'n 5-bak Boxster om wil bouwen naar 6 versnellingen :idea:

Bijlage:
Boxster Bak1.jpg
Boxster Bak1.jpg [ 203.05 KiB | 4094 keer bekeken ]


Deze bak is bij ongeveer 143.000 km van de motor afgehaald omdat de 2 versnelling niet al te soepel schakelde (vooral bij lage temperaturen).

Bijlage:
Boxster Bak2.jpg
Boxster Bak2.jpg [ 231.93 KiB | 4094 keer bekeken ]


Het plan was om de bak te reviseren en terug te plaatsen - maar de Boxster is inmiddels verkocht zonder deze versnellingsbak.

Bijlage:
Boxster Bak3.jpg
Boxster Bak3.jpg [ 223.57 KiB | 4094 keer bekeken ]


Qua prijs denk ik aan € 986,-

... of een acceptabel bod in deze orde van grootte :wink:

FOTO"S ZIJN TER INDICATIE


  • Type: G86/20, (00-04)
  • Original equipment for: Porsche Boxster S 986
  • Description: H pattern 6 speed manual transaxle with Borg Warner synchromesh and synchronized reverse
  • Limited Slip Differential: Not offered as optional equipment from the factory
  • Weight (approx): 175lbs
  • Oil capacity (approx): 2.7L API classification GL5 75/90
  • Transmission controls: Shift cables
  • Clutch: Hydraulically assisted push style clutch
  • 1st gear 3.818
  • 2nd gear 2.20
  • 3rd gear 1.516
  • 4th gear 1.216
  • 5th gear 1.024
  • 6th gear 0.841
  • Final drive 3.444


11 mei 2017 18:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Sorry voor de vervuiling van je topic. Maar was dit opgelost met een andere bak? Heb dit euvel soms ook. En 996 schijnt dit ook te hebben.
_________________________________________
Last Rat standing


19 mei 2017 10:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Er is toen een bak met écht heel weinig kilometers onder gekomen ~ en die had eigenlijk hetzelfde euvel ~ maar veel minder (beginnend stadium) en voor een leek niet merkbaar.

Omdat de Boxster hier 365 dagen per jaar gebruikt werd was het vervelend om een moeilijke tweede versnelling te hebben zo lang de bak niet op temperatuur was - hadden we deze bijvoorbeeld alleen 'zomers in gebruik - dan hadden we waarschijnlijk de bak niet omgewisseld :idea:


19 mei 2017 12:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Dit is inderdaad een bekend euvel! Als de bak warm is verdwijnt dit probleem (voor 90%) als sneeuw voor de zon. Ik heb laatst terug zitten zoeken in de rekeningen van een Boxster uit 2001 en daar is vanaf beurt 1 een opmerking over de tweede versnelling. 110K KM verder is dit nog steeds een beetje voelbaar bij het schakelen naar de 2de versnelling (alleen bij een koude motor). Wellicht op te lossen met een keer spoelen en verse olie. Spoelen doe je normaal gesproken alleen bij een automaat maar wie weet heeft iemand hier ervaring mee met een handgeschakelde bak......... Lijkt me overigens meer mechanisch en wanneer de bak open gaat oplosbaar. Maar ja, dan ben je wel een eind verder net als Olaf. Ik vind heel veel erg goed aan de Boxster maar de bak is onder de maat. Meer een bak voor een gezapige familiebak dan voor een sportauto. Ik weet niet of iemand weleens in een oudere Ferrari heeft mogen sturen maar ik poetste vroeger voor iemand zo'n oud beestje en bracht deze regelmatig weg voor zijn beurt etc. Daar kon je de eerste 15 kilometer niet mee schakelen. Erg apart maar de inhoud aan olie was zo enorm dat voor het opwarmen wel even tijd voor nodig was.


19 mei 2017 17:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Spoelen hebben we geprobeerd, alsook andere bakolie.

Met de andere bakolie schakelde de bak als deze warm was stukken beter, maar bij winterse kou helemaal niet :|

Ergo: teruggegaan naar de bakolie van Porsche voor de 986S en op zoek gegaan naar een andere versnellingsbak, zodat deze (die nu aangeboden wordt) gerepareerd zou kunnen worden, zodat er ook 's winters in de 2de versnelling de straat uitgereden kon worden :drive: ... echter is het nooit zover gekomen - en is de Boxster verkocht met de andere bak.



Wellicht is het iets voor iemand met een 2.5 of 2.7 die van 5 naar 6 versnelling wil :idea: 8)


19 mei 2017 17:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Net met de Boxster S naar het Sauerland geweest. Geen enkele hapering meer in de 2e versnelling.
Warm(er) weer en bergje op en af is beter dan rijden in NL. Lijkt wel een andere bak dan.
_________________________________________
Last Rat standing


01 jun 2017 21:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Ruim 2 jaar verder.

Price drop naar € 750,-

Of doe mij een leuk bod en haal de bak op - in Steenwijk :drive:


10 jun 2019 16:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Dacht even , fijn een andere bak voor mijn krakende 2e versnelling.. hebben ze dus (bijna) allemaal zo te zien?
_________________________________________
My other ride is a Volvo


24 jun 2019 13:54
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Deze heeft geen krakende versnelling Mr. Borrie :wink:

Deze schakelt zwaar van de 1ste naar de 2de versnelling als de bak/bakolie koud is - in de winter (bij sneeuw) opgelost door in de 2de versnelling te zetten, dan te starten en dan weg te rijden. Bij geen sneeuw in de 1ste weggereden en zolang de bak(olie) koud was meteen door naar de 3de :roll:

Daarom een andere bak gezocht en die er onder gezet - zodat we bij deze de 2de konden reviseren - maar de andere bak had echter geen moeilijk of zwaar schakelende 2de versnelling. De Boxster S is inmiddels verkocht - zonder de "matching numbers" bak :wink:


24 jun 2019 14:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Mijn bak gaat eigenlijk altijd slecht in de 2 tenzij ik op een bepaalde manier de pook vrij hard en onder een hoek duw.

Daarom ook de vraag waar het nu precies inzit. Maar de bak zou een mogelijke dader kunnen zijn
_________________________________________
My other ride is a Volvo


24 jun 2019 15:15
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Als het de afstelling van het mechanisme zou zijn, merk je dat volgens mij niet alleen bij de 2de versnelling :idea:

De bak die hier te koop aangeboden wordt, schakelt prima in z'n 2de met dit weer 8)


24 jun 2019 15:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Versnellingsbak Boxster 986 S (3.2) '01 - 6 bak -
Dat denk ik ook dat het dan in alle versnellingen zou moeten zijn. Ga er eens over nadenken!
_________________________________________
My other ride is a Volvo


26 jun 2019 16:14
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.