Heb je iets nodig voor je Porsche? Laat het hier weten.
Plaats een reactie

Re: gezocht shortshifter

27 jul 2009 14:37

@Horn: :lol: :lol: zoals gewoonlijk erg scherp! Een 911 met tip als oplossing van mijn probleem: nét boven mijn budget...

27 jul 2009 15:05

Ikzelf heb ook een Rennshift in mijn 911 SC zitten en moet zeggen dat ie het schakelen enorm verbeterd heeft. Ik voel nu veel beter aan waar de versnellingen zitten.

27 jul 2009 15:14

Ik zou graag nog eens in een 911 of 914 rijden met een goede shortshifter die me kan overtuigen. Kan me namelijk niet voorstellen dat men zulke mooie dingen bedenkt en dat de nadelen meer opvallen dan dat ene voordeeltje.

Heb trouwens zelf ook en schakelwegverkorter (homemade) in mijn auto, maar dan wel weer de pook verlengt :arrow: dan zit de pookknop dichter bij het stuur en heb ik niet de nadelen van zwaarder schakelen.

Zo en nu ga ik weer verder met mijn auto poetsen

27 jul 2009 15:18

Renntech schreef:Zo en nu ga ik weer verder met mijn auto poetsen

A great mind, die hier ooit schreef:Jammer dat zo weinig mensen hun auto gebruiken waarvoor hij eigenlijk gemaakt is - rijden!!!!!

:mrgreen:

27 jul 2009 15:24

Ik laat mijn bak eerst maar eens reviseren voordat ik over zo'n WEVO ding na ga denken.
Bak-revisie is ook "maar" 3 tot 4 keer zo duur dan zo'n WEVO ding ; €1000 ben je zo kwijt incl. wat "jointjes", rubbertjes en montage. 8)
Maar heb nog nooit met een andere 915 bak dan van mijn eigen gebakkie gereden, en die verschilt flink van een 964 met G50.
Laatst bijgewerkt door Airhead op 28 jul 2009 9:49, in totaal 1 keer bewerkt.

28 jul 2009 9:35

Ik heb een "kit" van Porsche zelf via Pelican parts. Lekker eenvoudig en het schakelt prima. Het grote voordeel zit in de geleiding van het schakelen. De kans op het schakelen naar een verkeerde versnelling is nihil. Uiteraard schakelt het wel zwaarder en door de korte pook moet je iets meer strekken om bij de pook te komen.

Ik rij er inmiddels zo'n 3 jaar mee rond en het bevalt tot nu toe erg goed. Ik kan het iedereen aanraden.
Plaats een reactie