Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:28



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
tellerplaten 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht tellerplaten 964
vorig jaar maart heb ik me ook al met dit onderwerp gemeldt maar ben er nog steeds mee bezig :oops: . geprobeerd toch bij d-werx te bestellen, wel een orderformulier gekregen maar wilde niet per bank, maar per creditcard bestellen (kan je nl makkelijk je geld terugstorten). gevraagd hoe dat kan, maar geen enkele reactie. alle nummers die ik heb kunnen vinden zijn onbereikbaar/afgesloten. contact gezocht met instrumentenmaker hans peters, hij wordt nl op de site genoemd, maar ook hij kan d-werx niet bereiken en doet daarom geen zaken meer met hem.

maar ben dus nog steeds op zoek en moet ze nu echt gaan vervangen, zal deze winter gaan gebeuren, en ben dus wederom op zoek. ben bezig met heiler tachodesign. ziet er goed uit en betrouwbaar. enige waar ik niet achter kom is of je nu altijd je oude platen moet opsturen of niet. ik hoop het noet want dan moet ik de tellers er dus eerst uithalen en open laten maken.

heeft iemand al ervaringen met heiler? zijn er nog alternatieven? ik heb fvd.de al bekeken, maar die zijn wel een stuk duurder.

alvast bedankt
gr pp964c2


28 apr 2017 20:18
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: tellerplaten 964
KMS in Apeldoorn al geinformeerd :?:

Spreek morgen nog een forummer die z'n 964 toeren teller plaat daar heeft laten vervangen. Volgens mij was hij er
wel tevreden over maar zal het morgen nog eens aan hem vragen.


28 apr 2017 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: tellerplaten 964
@willemb: site ziet er goed uit. Ben benieuwd naar ervaringen van andere 964 rijder.
Alvast bedankt voor de tip


28 apr 2017 21:57
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: tellerplaten 964
ik heb een setje van heiler-tachodesign in een 996-klok ingebouwd, tot grote tevredenheid. ook deze van Gemballa in de 993 zijn prima.
dus heiler inbouwen voor een 964 is gemakkelijk zelf te doen met een goed resultaat.


28 apr 2017 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: tellerplaten 964
Citaat:
enige waar ik niet achter kom is of je nu altijd je oude platen moet opsturen of niet


Ik heb ook even op hun website gekeken. Zit zelf ook nog steeds tegen het vervangen van de teller platen aan te hikken hoewel het bij mijn 964 nog niet echt storend is. Heb wel vorig jaar januari een probleem met de oliedruk gehad wat na veel zoekwerk, gewoon domweg aan de folie achter de oliedruk naald bleek te liggen :evil: :oops:

Zoals ik het van hun website begrijp moet je alleen de platen opsturen als zij de gewenste layout nog NIET op hun website hebben staan. Ik heb dus een boordcomputer in de toerenteller zitten en in de snelheidsmeter geen dagteller. Die combi zie ik nog niet op hun website dus zal in mijn geval de tellerplaten moeten opsturen of zelf in moeten scannen.


29 apr 2017 7:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: tellerplaten 964
Heiler-tacho design stuurt je gewoon een nieuwe set zonder inruil van jouw oude platen. En het setje dat jij zoekt Willem staat zo op iebeej
http://www.ebay.de/itm/Satz-Tachoscheib ... SwCU1YwRDZ


29 apr 2017 7:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: tellerplaten 964
:thumleft: Thanks, kon ze niet vinden op hun website, blijkbaar toch niet goed gekeken/gezocht.


29 apr 2017 7:26
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: tellerplaten 964
Ik ben ook reeds enkele jaren op zoek naar een oplossing voor mijn snelheidsmeter. De platen van Heller heb ik vorig jaar op de Techno Classica bekijken en de kwaliteit is niet gelijk aan origineel. Ze ziet er in principe oké uit totdat je de achterkant bekijkt, zodra je lampen aan gaan zal je zien dat ze de licht slecht doorlaat of juist te vel op plaatsen. Daarnaast vond ik de tekstuur op de platen een beetje apart, ze leken een beetje pixelated.

Waar je ook op moet letten is de letter type, deze wijkt vaak af van origineel. Opzicht mee te leven als je alle vijf platen vervangen, maar als je alleen maar eentje vervangen ziet het niet uit.

Ik heb enkele maande geleden de resultaat van Reap Automotive gezien in een 964 en dat is tot dusver de enige restauratie met een kwaliteit gelijk aan de fabriek.

Julian Reap moet wel je hele teller opstuurt krijgen. Hij gebruik dan je originele plaat om een nieuwe print op te doen. Dan heb je geen last van een slechte "lichtbeeld".
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 apr 2017 7:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: tellerplaten 964
Johann, wij hebben een tijdje terug er ook al contact over gehad. Die tellers van Reap zien er prachtig uit maar dat zal dan ook een ander prijskaartje hebben :D

Ik zit er toch aan te denken maar eens zo'n setje (van bijv Heiler) te laten komen en dan eerst alleen de plaat van de klok eens te vervangen en kijken hoe dat er uit ziet.


29 apr 2017 7:45
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: tellerplaten 964
:lol: We hebben blijkbaar "commitment issues" Willem.

Hij is inderdaad iets duurder, maar ik denk dat het wel de extra geld waard is. Ik geloof heel erg in "It's cheaper to do it right the first time."

Julian Reap schreef:
...the cost of reprinting 964 gauges to oem spec. is £340.00 +return carriage. ... our turnaround time on 964 gauges is 10 working days, if you require any further information please do not hesitate in contacting me.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 apr 2017 7:54
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: tellerplaten 964
Reap lijkt me ook interessant. Vergeet nl niet dat als je de tellerplaten koopt je ze ook nog moet laten inbouwen ( als je dat niet zelf wilt/kunt/aandurft). Bij hans peters komt dat ook op ong €200-€250. Daarmee is de totaalprijs van reap gelijk aan losse platen en aparte inbouw.


29 apr 2017 7:59
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: tellerplaten 964
@Johann; Mmh, youre right :wink:

Het prijsverschil valt mij inderdaad mee, even grofweg € 200. Dan zou ik inderdaad ook voor het setje uit het VK gaan.....

Als je iets gaat doen met Reap, let me know :wink: :thumleft:

@ pegelsc2 inbouw durf ik zelf wel aan, wintermaanden projectje aan de keukentafel :wink: Rob964.c4 heeft er ooit een goede "how to" voor gemaakt


29 apr 2017 8:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: tellerplaten 964
Heb zoals je misschien nog uit ons pb weet vorig jaar een plaat voor de oliedruk/temp besteld bij tachodesign.de .
Plaatje is exact hetzelfde als de orginele ,zelfs vdo staat erop ,al is dat op hun site niet te zien en was ik aangenaam verrast dat dat er wel opstond.
Lettertype is exact hetzelfde en lichtdoorlaat bij de folie ook.
Enige probleem wat ik kreeg was het terug plaatsen van de tellernaalden, hiervoor kontakt opgenomen met tellerwerk.nl (is voor mij dichtbij) en de beste man is echt een vakman en heeft 1 en ander weer kunnen redden ondanks dat er een as afgebroken was.


29 apr 2017 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Bericht Re: tellerplaten 964
[quote="WillemB"]@Johann; Mmh, youre right :wink:

Het prijsverschil valt mij inderdaad mee, even grofweg € 200. Dan zou ik inderdaad ook voor het setje uit het VK gaan.....

Als je iets gaat doen met Reap, let me know :wink: :thumleft:

Group buy een idee?


29 apr 2017 14:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: tellerplaten 964
@pegelsc2, Heb de forummer even gevraagd die de tellerplaten in Apeldoorn bij KMS heeft laten vervangen. Hij is er erg tevreden over maar heeft alleen spijt dat hij er maar 2 heeft laten doen.

Nu zie je dus wel een verschil met de andere klokken, in die zin dat je bij de originele platen de storingsmeldinglampjes ook ziet als ze niet branden. Bij de vernieuwde platen zie je deze alleen als de storingsmeldingslampjes ook daadwerkelijk branden.


29 apr 2017 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: tellerplaten 964
allen,
dank voor de reacties. heb nu iig genoeg alternatieven (heiler,reap en kms). ga met de diverse leveranciers contact opnemen en zal het hier laten weten wat het is geworden.
ondanks de goede "how to" van rob ga ik het niet zelf doen, ben best handig maar wil geen risico lopen. wat ik nog wel zie in de adv van heiler in de post van dpride is dast er 2 setjes worden getoond, de 1e en de laatse foto. verschil is de oliedrukmeter. in het 1e plaatje zit er een groen abd vakje op de 2e rij uiterst links. op het laatste plaatje zie je een groen vakje op de 2e rij aan de rechterkant. dus moet iig navragen welke je krijgt.
verder gaat mijn toerenteller bij 6750 in het rood/oranje en bij heiler "al" bij 6500. dus dat moet ik ook ff navragen.

kortom nog genoeg uit te zoeken.

gr pp964c2


30 apr 2017 12:23
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: tellerplaten 964
de locatie van dat groene ABD vakje is naar mijn mening het onderscheid tss een carrera en een carrera 4


30 apr 2017 13:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: tellerplaten 964
Neh ,tip en hand


30 apr 2017 15:56
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: tellerplaten 964
Dus tip is links een groen vakje en hand rechts?


30 apr 2017 21:21
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: tellerplaten 964
beste mensen,
ik heb nog contact gehad met Ed van D-werx. Ik heb de situatie omgedraaid en aangegevn dat als hij de platen opstuurt en ze kwalitatief voldoen ik vervolgens eea zal betalen. bevallen ze niet dan stuur ik ze, op mijn kosten terug.
gisteren mail gehad van ed en vandaag de platen in de bus. erg netjes van hem dat hij hieraan heeft meegewerkt, iedereen verdient een 2e kans :D .
ik moet wel bekennen dat de platen wat tegenvallen. niet de kleuren en de detaillering. deze zijn erg goed, ook vdo staat er netjes op geprint. enige dat tegenvalt dat ik het idee heb dat een soort stickers ziujn die je moet opplakken. platen zijn erg dun en ik kan me niet voorstellen dat je alleen deze in de tellers plaatst.
als ik bij heiler kijk dan staat daar dat ze van 1mm polycarbonaat zijn. de "platen" van d-werx voelen dus dun aan en rollen ook wat op.
hoort dit? wie heeft er al een plaat van d-werx? als dit nl wel de bedoeling is dan hoef ik ook niet verder te kijken.

nogmaals wil ik aangeven dat ed in dit geval zijn woord heeft gehouden en in vertrouwen de platen heeft opgestuurd in afwachting van betaling of retournering van mijn kant.

gr ppc2


10 mei 2017 21:01
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: tellerplaten 964
Orgineel is het ook een soort folie/sticker
_________________________________________
remmen is angst


10 mei 2017 21:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: tellerplaten 964
http://cdn3.pelicanparts.com/techarticl ... taping.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n48/ ... 949b28.jpg
_________________________________________
remmen is angst


10 mei 2017 21:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: tellerplaten 964
dank voor de plaatjes. maakt het duidelijker.
kans is groot dat ik ze ga houden en (laten (via hans peters)) plaatsen


10 mei 2017 21:44
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: tellerplaten 964
ik heb platen gehad van d-werx en was totaal niet tevreden. bij mij was de dikte wel ong 1mm, dus dan levert hij inmiddels andere kwaliteit.
echter bij mij was er een probleem met de transparantie van de gekleurde vlakken voor de controlelampjes EN de positie van de VDO merk stond bij de ene teller goed en bij twee andere half ondergestopt door de inwendige tellerring. maar dat merk je natuurlijk pas na de montage.

Afbeelding


11 mei 2017 9:11
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: tellerplaten 964
Dat ziet er idd niet goed uit. Ik zal ze nog van het weekend goed bekijken en vergelijken.


11 mei 2017 20:43
Profiel Twitter 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.