Pagina 1 van 1
Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 13 jan 2026 11:31
door giulia912
De gezochte tandwielenset heeft de volgende verhoudingen:
ZA= 29t en 22t (verhouding 0,759)
ZD= 31t en 22t (verhouding 0,710)
Het betreft de vijfde versnelling met een lange overbrengverhouding.
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 14 jan 2026 16:26
door giulia912
Een Z met 29:23 overweeg ik overigens ook als ik de andere niet kan vinden.
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 14 jan 2026 16:42
door Polydeukes
Ik heb echt nul verstand van versnellingsbakken, dus op voorhand excuses als mijn suggestie echt heel dom is. Maar wellicht is het handig om ook het type/bouwjaar 911 en/of evt. type versnellingsbak erbij te vermelden? Of zijn dit soort tandwielen universeel?
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 14 jan 2026 22:50
door Gerard83
Staat vermeld in de topic titel.
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 15 jan 2026 11:06
door Polydeukes

mea maxima culpa
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 15 jan 2026 13:19
door Hellraiser
Misschien kunnen zij deze maken, kwamen overlaatst op het GT2-forum ter sprake:
https://www.guardtransmissionllc.com/
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 15 jan 2026 14:41
door Heinz
Misschien even contact zoeken met Tonnie Vos
https://www.vosgearbox.com/
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 15 jan 2026 16:45
door giulia912
Hoi Heinz, dank je en dat had ik inderdaad al gedaan. Prijs voor een nieuwe set ontvangen, was me net ff te veel dus ik hoop op iemand die nog een mooie gebruikte set heeft.
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 16 jan 2026 11:53
door Tuck-under
Ik zou Rebel engineering even bellen (zodra hij terug is van Vakantie) of Lammertink in Enter, die bouwt veel bakken zelf om en kan dus ook nog wel wat hebben liggen.
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 16 jan 2026 15:31
door giulia912
Allen bedankt voor de hulp!
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 20 jan 2026 11:54
door de_koen
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 01 feb 2026 3:55
door evald
Ik heb ze denk ik wel
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 02 feb 2026 16:46
door giulia912
Hi Evald, ik stuur je even een PB.
Re: Gevraagd: Tandwielset ZA of ZD voor 901 versnellingsbak
Geplaatst: 16 feb 2026 17:13
door giulia912
Mag een slotje op.