Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 0:19



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Wijze van reageren 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Wijze van reageren
Beste PF'ers,

Naar aanleiding van de post van Frost inzake haar ervaringen en verwachtingen van de jubi rit 3 en de hierop volgende reacties is nogal wat rumoer ontstaan.

Wellicht omdat ik het topic gesplitst en gesloten heb (en er zelf ook in gereageerd heb) heb ik als mo(e)derator enige pb's mogen ontvangen, voornamelijk over de wijze van reageren in het bewuste topic.

Ik wil hier graag op reageren.

Wat mij betreft wordt het Porscheforum gemaakt door de mensen die hier posten, reageren en lezen. De sfeer, de inhoud en de toon kan door moderators/administrators niet gemaakt en gezet worden. Wij kunnen aanpassen en verwijderen, maar een forum niet maken. Dit doen jullie allemaal zelf.

Ik ben van mening dat hier in de regel op een leuke manier met elkaar gecommuniceerd wordt, soms wat sarcastisch, soms met humor, soms emotioneel, ieder op zijn/haar eigen manier. Ik persoonlijk grijp in als het mijn persoonlijke grenzen, normen en/of waarden overschrijdt. Ik zit hier niet met een regelement in de hand te kijken of een post voldoet.

Sommigen vinden dat wij voornoemd topic te lang hebben laten doorgaan, dat er posts in staan die te ver gingen, teveel op de man/vrouw gespeeld werden en/of absoluut niet konden, gericht kwetsend waren etc.
Ja. Wellicht. Ik heb in het topic een aantal keer gedacht 'nou, nou, dat kan wel een beetje minder'. Ik heb het bewust niet gesloten om Frost de kans te geven te reageren en wellicht in te zien dat ze niet op de juiste wijze haar kritiek geuit had. En hiermee te voorkomen dat ze na een impulsieve beslissing inderdaad 'nooit meer terug zou (kunnen) keren'. Wel heb ik sommige posts enigszins aangepast.

Mijn beslissing, waar ik nog steeds achter sta.
Ik kan me voorstellen dat mensen hier andere grenzen, normen en waarden hebben dan ik. Mensen die als ze hadden gekund, eerder zouden hebben ingegrepen. Dat zij zo.

Ik ben blij dat ik de betreffende pb's heb ontvangen. Dat betekent in mijn ogen dat mensen betrokken zijn bij wat er gebeurt en de moeite nemen hun mening en gedachten (uitvoerig) te ventileren. Aan de andere kant weiger ik één topic als regel in plaats van als uitzondering te beschouwen. Ik denk dat het belangrijk is dat iedereen die hier post beseft dat dat voor zijn/haar eigen verantwoordelijk gebeurt. Ik ga geen mensen in bescherming nemen omdat ze naief, jong, te open, te persoonlijk etc zijn. Ik zal, als ik dat nodig acht, de betreffende persoon een pb sturen met mijn bedenkingen, maar de gevolgen zijn voor de schrijver zelf. Pb's met opmerkingen dat 'Frost zich niet realiseert wat de gevolgen zijn en daar had jij haar tegen moeten beschermen' zijn aan mij niet besteed. Besef je dat dit een openbaar forum is en dat er meer mensen je verhalen lezen dan degenen die daarop reageren in het topic. Mobiele nummers, adressen, emailadressen, persoonlijke informatie, verhalen en foto's (van je vrouw, kinderen) etc etc komen op plaatsen terecht waar jij geen invloed op hebt of weet van hebt. Realiseer je dit!
Niet iedereen zit te wachten op je persoonlijke problemen, liefdesleven, gevoelens etc. Daar dit in de eerste plaats een Porscheforum is, en geen psychologen forum, heb je kans dat mensen 'lomper, directer en/of ongeinteresseerder' reageren op jouw gevoelige bijdrage(n).

Dat is je eigen risico. Besef je dat.




Mijn verzoek is om vooral met respect naar elkaar te reageren. Op schelden, vloeken en bewust kwetsen zit niemand te wachten. Aan de andere kant, probeer de betekenis van smilies niet te missen en probeer soms ook ergens de humor van in te zien.

Dit is wellicht wat ongestructureerd, maar ik moest het even kwijt.
Dank voor je tijd en vooral veel plezier hier op het forum! :salut:

Horn - onbezoldigd-moderator-zo-goed-en-zo-kwaad-als-het-gaat
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


Laatst bijgewerkt door horn op 23 aug 2006 16:31, in totaal 1 keer bewerkt.



22 aug 2006 20:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Deze post van horn is hier ter overdenking neergezet, welke ik dan ook volledig steun. Om te voorkomen dat een oude discussie wederom oplaait, sluit ik dit topic.


22 aug 2006 21:45
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.