Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:27



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
praatjes maker : weest gewaarschuwd 
Auteur Bericht
Bericht praatjes maker : weest gewaarschuwd
kzet het in de discussie, ben geen geld kwijt, maar veel tijd en praatjes, een deal gemaakt, en nog tijd zitten wachten, om uit eindelijk met nog meer praatjes van kale reis thuis te komen

wees gewaarschuwd, met johan123m , heeft het maar weinig waarde als ie zegt dat ie zal overschrijven...dubbel omdat ie van belgie moet overschrijven en het dus zowieso al 4 dagen duurt nadat opdracht wordt gegeven, en je dus niks weet tot het x aantal dagen later is....


't geen dat me enorm stoort, is dat je dan denkt met iemand bonafide bezig te zijn, en dan geef je nog raad, mails heen stuurt vol tips ,adressen van plekken die revisie en machine werk doen, vragen zit te beantwoorden die niks met het onderdeel te maken hebben dat je verkoopt.... omdat je denkt met een vriendelijke rechtdoorzee mede Porschist te spreken...

mod by horn - persoonlijke emailwisseling verwijderd - emails zijn privé. Ervaring mag gedeeld worden. Betreft artikel dat door Mayonaise hier werd aangeboden en door johan123m werd gekocht, betaling meerdere malen toegezegd, maar niet gedaan en uiteindelijk werd afgezien van de koop.


01 apr 2007 10:29
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Ik snap dat je het vervelend vindt, maar vind het niet netjes om zo hier te posten. Heeft toch niets met oplichting o.i.d. te maken?


01 apr 2007 11:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Toezeggen dat je iets koopt. Daarna meerdere malen toezeggen dat je de betaling zal verrichten. Uiteindelijk aangeven dat je het toch maar niet koopt. Oplichting is het niet. Netjes zeker niet.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 apr 2007 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Oplichting is het idd niet. Maar ik vind het wel goed om zoiets te melden zodat men weet dat men met een bepaald sujet beter geen zaken/deals kan doen.
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


02 apr 2007 22:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Of in elk geval weer een algemene opmerking, zodat mensen weten dat ze niet zomaar alles en iedereen kunnen vertrouwen op internet. Het is blijkbaar heel makkelijk om in een mailtje te zeggen: "Ja, ik koop hem", en daar naderhand op terug te komen. Het is alleen de manier waarop je er naderhand op terug komt, welke belangrijk is nietwaar?


03 apr 2007 12:34
Profiel Facebook 
Bericht 
3 keer zeggen , en dan alsnog afpoeieren is voor mij iets te veel van 't goeie... de spullen stonden al ingepakt en gelabeld klaar aan de voordeur.

en de manier waarop , het was een mededeling in de zin van , "kmoet ze niet meer, je kan ze toch gemakkelijk op ebay of op die of dat forum verpatsen, succes dermee"


nu ben ik de moeilijkste niet, ik beantwoord alle vragen, ik documenteer alles zogoed ik maar kan, en ik ben heel eerlijk als ik iets verkoop, als ik iets niet weet zeg ik het, als ik wel iets weet , een defect of tekortkoming, dan zeg ik dat ook.

Als ik iets koop, en ik zeg dat ik ga betalen, dan doe ik dat ook onmiddelijk, niet eens een uur later, of een dag later, dus als iemand mij zegt, 3 keer dan nog, dat ie gaat betalen, dan verwacht ik dat ook op mijn rekening te zien, ik wil nog wel even wachten tot iemand naar de bank kan gaan, das maar logisch, maar zeggen ik ga betalen, is voor mij even duidelijk als face to face een deal doen, en portefeuille uithalen en het geld tellen om over te handigen...

je doet geen handshake en je haalt je portefeuille niet boven, je telt het geld niet , om het daarna weer in je zakken te stoppen.


03 apr 2007 13:07
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
welkom in de wondere wereld van handelen via internet 8)
_________________________________________
Got coffee?


03 apr 2007 13:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Sukkel
Je moet maar zo denken die sukkel is het niet waard.


03 apr 2007 13:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb het andersom meegemaakt.
Anders reed ik nu met een 930 (zwart/zwart) .
Testrit en keuring was gebeurd , prijs was afgesproken en deal was rond.
Voorschot lag klaar en de verkoper ging langskomen omdit op te halen.
Helaas niets van gehoord tot ik belde waar hij bleef.
Ineens was er misschien iemand die misschien meer ging betalen en misschien de week erop langskwam. Ik moest maar wachten en als het niet meer was als wat afgesproken was mocht ik de wagen alsnog kopen.
Hij mocht de wagen van mij steken waar het zonlicht niet kwam.
Een week later later kwam ik de wagen weer tegen op het net en was die nog niet verkocht.
eigen schuld ...
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


03 apr 2007 14:17
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
nu ga ik het niet goed praten

maar alst erop aankomt een auto(of weet ik veel wat dan ook) te kopen die ik echt graag wil dan spring ik erop en zorg ik er zelf voor dat ie dat voorschot krijgt alvorens ie kans krijgt een ander bod te krijgen..
cash money doet echt wonderen


03 apr 2007 15:05
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Cash Money (5000€ lag hier klaar).
's Morgens de deal telefonisch gedaan end at het geld hier lag gemeld. Daar ik de winkel tot 14u heb kon ik ervoor niet. Ik stelde voor daarna naar hem te rijden maar daar hijzelf hier in de buurt in de voormiddag kwam stelde hij zelf voor het voorschot te komen afhalen.
Toen de afspraak om 10u werd gemaakt was er blijkbaar nog geen ander bod. Om 11u zou hij hier zijn. Daar om 14u er nog niemand gekomen was heb ik dan gebeld dat ik zelf zou komen. Toen kwam dat "rare" verhaal
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


03 apr 2007 15:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Koen,

Is er ook iets wat jij niet hebt meegemaakt??? :?
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


03 apr 2007 15:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik hoop van wel :?
Geloof me dat het niet leuk is als je al veel negatieve dingen hebt moeten meemaken.
Het verrijkt je leven (zeggen anderen) maar voor mij had het echt niet gemoeten en had ik liever niet meegemaakt. Geloof me maar.
Positieve dingen mogen er nog natuurlijk met de massa's komen :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


03 apr 2007 15:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Ook heb ik dat meegemaakt :!:

Een mooie 911 van een kennis gekocht, alles rondgemaakt en hij belt me doodleuk op met de mededeling van ik zie er vanaf :oops:

Dat zijn dingen die je niet snel vergeet, jo wat was ik er ziek van :cry:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


03 apr 2007 16:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
en hier ongeveer hetzelfde!

Iemand uit m'n zeer nabije omgeving had een erg mooie targa, waar m'n vader wel "trek" in had. Na vele beloftes hem aan m'n pa te verkopen, verkoopt degene hem doodleuk aan iemand anders :shock:

Maar gelukkig staat die targa nu wél bij ons in de gargage 8)


03 apr 2007 17:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PF #87
Heesch
Bericht 
Auto gekocht op Ebay tegen de door de verkoper gestelde minimumprijs. Durfde ongezien de gok te wagen (jaja, kom maar met het commentaar).
En nu is deze praatjesmaker ineens oostindisch doof.
Vermoedelijk heeft hij er spijt van want als de wagen echt zo goed is als hij schrijft dan heb ik hem voor een spotprijsje.

Volgens mij heeft hij leververplichting door op Ebay te adverteren, of vergis ik me?
Ik denk erover de premie die ik al jaren voor mijn rechtsbijstandverzekring betaal nu maar eens te gelde te gaan maken.
_________________________________________
Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750


04 apr 2007 0:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
nee, je vergist je niet. ik zou eerst een emailtje aan ebay zelf sturen. had de beste man als 'referenties'/eerdere deals en commentaar? :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 apr 2007 0:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
molen934 schreef:
... en hij belt me doodleuk op met de mededeling van ik zie er vanaf :oops:


... altijd nog beter dan wat IK mee gemaakt heb :shock: :wink:


04 apr 2007 0:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
PF #87
Heesch
Bericht 
horn schreef:
nee, je vergist je niet. ik zou eerst een emailtje aan ebay zelf sturen. had de beste man als 'referenties'/eerdere deals en commentaar? :roll:


Mailtje aan Ebay heeft nog geen respons opgeleverd.
Ik kan ook geen geschil openen omdat dat pas kan als je al betaald hebt, en zo stom was ik nou ook niet.

De man had 0 eerdere transacties dus ik wist dat ik deze kans liep.

BTW, dit is de link vd deal die heb ik net heb vergeten te plaatsen (just for fun)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
_________________________________________
Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750


04 apr 2007 0:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Leuk voor als je niet kunt kiezen tussen 'n C2 en 'n C4 8)


04 apr 2007 0:43
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
wettelijk kun je daar geen zak tegen doen
ja ok de wettelijke statuten met ebay bepalen dat een bod finaal is
maar die overeenkomst is tussen koper en ebay, en verkoper en ebay, niet koper-verkoper

dus onderling geen poot om op te staan, zolang er geen geld of object is uitgewisseld...

en ebay zal echt geen rechtzaak beginnen om jou die C3 te regelen... helaas pindakaas, maar feedback is het enige dat een beetje werkt, en das nog altijd geen garantie


04 apr 2007 8:10
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Olaf schreef:
molen934 schreef:
... en hij belt me doodleuk op met de mededeling van ik zie er vanaf :oops:


... altijd nog beter dan wat IK mee gemaakt heb :shock: :wink:


Vertel :roll:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


04 apr 2007 8:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Marcel schreef:
Koen,

Is er ook iets wat jij niet hebt meegemaakt??? :?


Als je in de ''handel''zit maak je wel wat meer mee dan de gemiddelde kantoorridder... 8)
_________________________________________
t beste maar weer...


04 apr 2007 19:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Zelf heb ik bij de verkoop van een auto een tijdlang ook contact met zo'n praatjesmaker gehad. Op een gegeven moment liet ik mijn mobiel op rondspreken staan en ging gewoon verder met mijn werk. Af en toe "mmm" en "jaja" zeggen en meneer bleef maar doorleuteren. Volgens mij zoeken die lui niet een auto maar een psychiater om hun verhaal aan kwijt te kunnen. Nu had in ieder geval het telefoonbedrijf nog een goede dag en ik had toch een beetje het gevoel dat het meneer wel wat centen had gekost. Vooral met wat publiek is zoiets best leuk.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


04 apr 2007 21:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ome piet schreef:
Als je in de ''handel''zit maak je wel wat meer mee dan de gemiddelde kantoorridder... 8)

hangt van je handel af. :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 apr 2007 7:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.