Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 10:16



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
fotopostings op het Porscheforum 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht fotopostings op het Porscheforum
Luitjes,

Is het een idee om voortaan een nieuwe regel aan te houden mbt het plaatsen van foto's.........

De laatste tijd barst het hier van de fotopagina's......lekker gericht zoeken en bladeren is er niet meer bij, als je de optie zoeken gebruikt dan blader je je suf door allerlei foto's
In den beginnen toen onze drknauf wel is een fotootje plaatste was het nog te overzien, maar nu barst het hier van de pagina's met fotolinks, dat leest voor mij (helaas bekijk ik ze wel vanwege mijn moderatorschap) echt dramatisch irritant...zeker als je regelmatig je temp files leegt moeten ze weer telkens ingeladen worden, en dan heb ik nog wel een behoorlijke verbinding, met mobiel PFen is een drama..

Als ik een plaatje van een bepaalde Porsche wil zien dan google ik wel ff of bel / mail de Knaufmeister of kijk direct op zijn fotoweblog.

Het Porscheforum is geen autogespot, Googleafbeelding etc., ook heb ik begrepen dat het de traffic in de weg kan zitten (ben geen IT goeroe dus kan het mis hebben).

Indien je echt een leuk plaatje wil laten zien, zet hem dan in je persoonlijke album, daar is ie voor....of een klein plaatje met een linkje, niet van die lappen met fotolinks die naar enorme bestanden verwijzen....


gr,

John (de zeikerd)


19 dec 2008 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht Re: fotopostings op het Porscheforum
John schreef:
John (de zeikerd)


:D Nee hoor! Ik snap het wel... :idea: :wink: :mrgreen:


19 dec 2008 21:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Ik vind een leuke foto zegt meer dan 100 woorden. Kunnen wij niet een afspraak maken met max 3 of 4 foto's per post? Persoonlijk heb ik er ook niet zo veel last van, zelfs niet op mijn 3G mobilephone. Tenzij er echt meer dan 6 foto's worden geplaatst. :wink:
Maar dat is ook meer een uitzondering dan een regel.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


19 dec 2008 21:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Soms zegt een foto inderdaad meer dan 100 woorden , ook om uitleg te verduidelijken en om misverstanden te voorkomen . Inderdaad wel soms irri meerdere foto's bij 1 antwoord

Amandus ( de afvallige )

Afbeelding
_________________________________________
Timeless objects


19 dec 2008 21:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Ik heb niks tegen foto's, maar topics met 25 posts achter elkaar, 1 minuut ertussen, met 100 foto's van Porsches en andere auto's is mij een beetje teveel van het goede. Verduidelijkend plaatje in een post is geen probleem, en ook nooit geweest. Mijn grootste probleem is de tijd die een pagina nodig heeft om te laden met al die gelinkte foto's van andere sites. Dus John, wat mij betreft bijval. Hoeft voor mij ook niet. Als je mooie sites met foto's vindt, plaats dan de url van die pagina ofzo...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 dec 2008 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Ik ben er voor het "Groen"en "Wit" drastisch in te perken.
Scheelt al gauw een half uurtje zoekwerk.... :cheesy:

verder met Horn eens. :wink:


19 dec 2008 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
Denk dat er inderdaad een modus moet komen met bv max 3 fotos per posting. En dan niet 3 postings in 1 minuut :evil:

In draadjes als "ook mooi" en "koopjes op het ogenblik" is een foto juist waardevoller dan een link naar een advertentie van Marktplaats.nl. Deze advertentie is na enige tijd niet meer beschikbaar, en het gehele draadje wordt plotseling gezever......

Mauk


19 dec 2008 21:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
maarja als en advertentie van marktplaats vervalt dan vervalt de foto ook meestal automatisch :roll:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


19 dec 2008 22:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
drknauf schreef:
maarja als en advertentie van marktplaats vervalt dan vervalt de foto ook meestal automatisch :roll:


daarom foto effe kopjeren en in je album stampen.... :D ipv alleen maar linken :idea:

Mauk


19 dec 2008 22:08
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ach, als de advertentie er niet meer is, is de posting ook net zoveel waard als de krant waarin de bloemen worden verpakt wat mij betreft. Vegen dus... :idea:

Het gaat mij meer om idd draadjes als ook mooi. Ik plaats daar af en toe een foto van een niet-Porsche die ik ergens (online of IRL) tegenkom en waarbij ik denk 'wow, gave kar'. Om daar nou pagina na pagina te vullen met 100 foto's van een Mercedes G of allemaal dezelfde ferrari's is wat mij betreft niet nodig en niet handig.

foto als het bijdraagt, link als dat ook kan...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 dec 2008 22:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
horn schreef:
.....daar nou pagina na pagina te vullen met 100 foto's van een Mercedes G of...........
aangepast
_________________________________________
Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl


20 dec 2008 0:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
Mauk schreef:
drknauf schreef:
maarja als en advertentie van marktplaats vervalt dan vervalt de foto ook meestal automatisch :roll:


daarom foto effe kopjeren en in je album stampen.... :D ipv alleen maar linken :idea:

Mauk



had ik nog maar ruimte in m,n album :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


20 dec 2008 0:29
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Nóg niet :mrgreen: Zijn broertje wel al - www.vankootenendeknauf.nl :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 dec 2008 8:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Fotograaf
Schiedam
Bericht 
Ik neem aan dat dit ook geldt voor foto's van meetings? Thumbnails mogen dan wel toch? :)
_________________________________________
Fotoreportage van uw Porsche? Laat het maar horen!
http://www.thijsoverdevest.com


20 dec 2008 10:05
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
meetings zijn meestal albums voor. anders hebben de meeste fotografen hier zelf een photobucket achtig album waar ze foto's inzetten. Plaats dan in het topic een link naar dat album en één of twee mooie foto's (hoeven geen thumbnails te zijn) die je op die meeting hebt geschoten (als teaser om mensen te bewegen naar het album te gaan). :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 dec 2008 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
ik denk dat je alleen de excessen moet aanpakken (cq verzoeken te stoppen), ik post niet zo veel maar lees des te meer. Op mijn ibookje G3 op de bank heb ik alleen problemen met de foto draadjes en die sla ik dan ook over. Mobiel Pf'en geloof ik (nog) niet zo in.
_________________________________________
Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.


20 dec 2008 10:39
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
RicardoP schreef:
ik denk dat je alleen de excessen moet aanpakken (cq verzoeken te stoppen)

Allebei? :mrgreen: :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 dec 2008 11:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht 
Ik vind restauratiedraadjes met foto's van de diverse fasen daarentegen altijd heel leuk om te volgen, ook al laden die draadjes door de foto's wat langer. Is vaak wel leerzaam om hier te volgen ook...
Worden daar dan ook linkjes voor gemaakt oid?
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


20 dec 2008 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
We moeten niet overal gaan linken ; de foto's zijn vaak de sjeu in een verhaal. Daar gaat 't hier echter niet om.
Foto's van meetings zijn voor iedereen leuk om te zien, of je er nu geweest bent of omdat je zo mooi kunt zien hoe het was. Het gaat hier over het "domweg" plempen van massa's foto's.

Gewoon een beetje met mate, dan is er niets aan de hand.


20 dec 2008 13:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
das duidelijke taal :!:
_________________________________________
Timeless objects


20 dec 2008 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Ik zou het erg jammer vinden als er geen foto's meer tussen de posts staan.
Rubrieken als "ook mooi" en "klokkies" verliezen voor mij hun waarde zonder foto's.
Foto-topics zou ik graag zo laten DrKnauf heeft toch niet voor niets een eigen topic vol met foto's? Als je dat topic opent dan weet je van tevoren dat je mbt dataverkeer een dijkdoorbraak aan het nabootsen bent. Heerlijk!! Ik geniet me altijd suf daar...
Houdt dit soort fototopics in ere en leg het plaatsen van meerdere foto's in andere topics zoals meeting verslagen e.d. aan banden door het plaatsen van links naar persoonlijke albums.
Aldus de mening van een visueel ingesteld iemand bij wie de viewmaster altijd overuren draait. :wink:
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


20 dec 2008 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Tja, "foto-topics", zoals John al zei, zijn we hier geen auto-gespot, EN kan iedereen "Porsche" intypen op images.google.com. Let wel, ik zeg hier dus niet dat het geen mooie plaatjes zijn, maarja, is het forum de plek om mooie plaatjes te zoeken? ;)

Inderdaad is het wel zo, dat bij een flink aantal posts een foto'tje (of twee) erg verduidelijkend kan werken, en DAT willen we dan ook zeker niet tegenhouden.

Voor de meetings zijn, zoals al eerder gezegd, aparte albums, zodat deze netjes bij elkaar staan, en je naderhand ook nog eens rustig door een album kunt bladeren, zonder een heel topic door te moeten spitten op zoek naar die foto's. -> http://www.porscheforum.nl/album.php

Foto's in je persoonlijke album zijn... Juist, voor "persoonlijke" foto's, foto's van je auto('s), leuke momentjes, dat soort dingen. Wel Porsche-gerelateerd natuurlijk!

De overige albums hebben een duidelijke omschrijving, waarbij de "NIET Porsche Pics" een gevaarlijke is, en daar vragen we dan ook aan de mensen om naar eigen inzicht te posten.

Anyway, zoals met alles is het eigenlijk: "Doe het een beetje rustig aan, post niet teveel plaatjes, niet overal op reageren om te reageren, en ga zo maar verder." Dit is immers een forum, geen huiskamer. :cheesy:


20 dec 2008 16:33
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
paSCal schreef:
Dit is immers een forum, geen huiskamer. :cheesy:


Ooohh?? :?: :roll:
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


20 dec 2008 16:40
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
luitjes het was geen dwingend verzoek, eerder iets inhouden, om het forum leesbaar en helder te houden, zelf hou ik ook van een verhelderend plaatje (liefst van een mooie ronde bevallige...... :lol: ).

Zie het een beetje zoals vroagah op de middelbare school, toen je een werkstuk (met een nietje )inleverde van Bio of geschiedenis, en als je dat werkstuk helemaal vol plakte met plaatjes (die je natuurlijk niet uit een boek van de bieb had geknipt :oops: ) kreeg je ook een vette onvoldoende, ut was niet meer leesbaar, en deed de inhoud verbleken.



We leven te veel in de "copy - paste" cultuur, net als het kwakkeloos quoten van hele lellen met postings


20 dec 2008 19:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik geef binnenkort een fotodropBOM clinic :shock: :shock: :mrgreen:


geintjuhhhhhhhhh john geintjuhhhhhhh :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


20 dec 2008 23:57
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.