Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 mei 2024 10:27



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Gebruik / werking van de zoekfunctie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Gebruik / werking van de zoekfunctie
- Afgesplitst van een ander topic. Welk topic mag duidelijk zijn ;) -


Wist je dat de zoekfunctie ook helemaal niet zooo geweldig werkt....

(due to amount of info)
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


Laatst bijgewerkt door Wouter op 06 feb 2009 13:17, in totaal 1 keer bewerkt.



06 feb 2009 13:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:shock: Welja ....

Wist je dat als je niet wint met voetballen dat dan ligt aan de scheidsrechter
Wist je dat als je rondetijden slecht zijn dat dan ligt aan de auto
Wist je dat .....

..... je de oorzaak wellicht tóch ergens anders moet zoeken. :idea: :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


Laatst bijgewerkt door EriC4C op 06 feb 2009 18:00, in totaal 1 keer bewerkt.



06 feb 2009 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Joh voel je niet zo aangesproken; is toch eerder een compliment dat hier zo veel info te vinden is. De zoekfunctie werkt ansich wel goed maar doorgaans krijg ik zoveel gerelateerde onderwerpen dat het vinden van een juist antwoord niet makkelijker wordt. Ik begrijp wel dat veel mensen een vraag gewoon stellen en vind het een beetje jammer dat er dan al snel geroepen wordt gebruik de zoekfunctie (bijna als een soort van "zeur niet"). Dit forum is er toch juist voor de interactie; het is geen bibliotheek.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


06 feb 2009 14:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
WM550spyder schreef:
Joh voel je niet zo aangesproken (...) De zoekfunctie werkt ansich wel goed maar doorgaans krijg ik zoveel gerelateerde onderwerpen dat het vinden van een juist antwoord niet makkelijker wordt.

Heeft niets te maken met aangesproken voelen, maar met het reageren op onzin.
Als een zoekfunctie niet het gewenste resultaat oplevert terwijl de informatie wel aanwezig is dan ligt het altijd aan de manier waarop de zoekfunctie wordt gebruikt en niet aan de zoekfunctie zelf.
Of werkt bijvoorbeeld Google ook niet geweldig? :roll:
Krijg je niet de juiste informatie dan heb je niet met de juiste argumenten gezocht en krijg je teveel informatie dan heb je te weinig identificerende argumenten gebruikt. Niet de oorzaak ervan bij de zoekfunctie leggen dus!
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 feb 2009 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Dit is dus ook ONZIN; ik leg het probleem niet bij de zoekfunctie maar bij de hoeveelheid informatie en inderdaad Google werkt ook steeds minder effectief! Overigens vind ik het geen groot probleem maar jammer dat soms wat erg snel, zeker bij nieuwe forummers, naar de zoekfunctie wordt verwezen.

Even ON topic ga je de hier vermelde weetjes natuurlijk al helemaal niet vinden met de zoekfunctie aangezien ik hier nooit gericht op zal zoeken maar het wel aardig vind om te lezen.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


06 feb 2009 17:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Als de hoeveelheid informatie beperkt is heb je geen zoekfunctie nodig en met de toename van de hoeveelheid gegevens wordt een zoekfunctie juist nuttiger ;).

WM550spyder schreef:
Even ON topic ga je de hier vermelde weetjes natuurlijk al helemaal niet vinden met de zoekfunctie aangezien ik hier nooit gericht op zal zoeken maar het wel aardig vind om te lezen.

Inmiddels juist OFF topic :lol:, maar lees voor een reactie op deze opmerking even dit eerdere bericht in het topic waar dit topic van is afgesplitst.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 feb 2009 18:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
EriC4C schreef:
Als een zoekfunctie niet het gewenste resultaat oplevert terwijl de informatie wel aanwezig is dan ligt het altijd aan de manier waarop de zoekfunctie wordt gebruikt en niet aan de zoekfunctie zelf.


Hmmm... lijkt mij echt jippie....
Wat nu als de zoekfunctie bijvoorbeeld alleen maar de onderwerpen doorzoekt?

Ik denk dat als je niet precies weet welke bewoordingen er gebruikt zijn in de topics, je ook niet snel bij het juiste antwoord kan komen... je krijgt dan gewoon te veel antwoorden.
Dat is gewoon een probleem bij het doorzoeken van databases waar veel vergelijkbare onderwerpen aan bod komen...
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


06 feb 2009 20:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Ik vind de zoekfunctie, evenals Google, goed werken. Wél moet je even weten hoe je moet zoeken. Dat geldt voor Google ook overigens. Ik ben het eens om niet een newbie meteen af te schrikken met 'Hé... ZOEKFUNCTIE!!!!!' maar als de zoveelste newbie binnenkomt met 'weet iemand waar ik mijn 964 moet verzekeren' kan je best wijzen op het bestaan van de zoekfunctie en dat er heel veel info reeds over geschreven is. Dat is gelijk het probleem van internet. Vroeger was informatie moeilijk beschikbaar en moest je goed zoeken om iets te vinden. Nu vraag je om een kwartje en krijg je 100 euro wisselgeld in je schoot geworpen. Selecteren en zoekopdrachten inperken is een must geworden.

Laten we vaststellen dat er heel veel info te vinden is op dit forum. Dat dit voor sommigen moeilijker terug te vinden is dan voor anderen. Dat het dus kennelijk niet aan de zoekfunctie zelf ligt. Dat het prettig zou zijn als degenen die wél goed kunnen vinden wat ze zoeken degenen die dat niet kunnen helpen. Als je dus iets zoekt maar het niet kan vinden, is het slimmer om je vraag anders te stellen. Dus niet 'waarmee kan ik mijn auto poetsen?' maar 'kan iemand me helpen om te vinden op dit forum waar ik mijn auto goed mee kan poetsen?'

Dank voor de gezamenlijke effort :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 feb 2009 20:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
jippie - dat wordt weer een gezellig weekend :mrgreen: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 feb 2009 20:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
[offtopic] Ik heb ooit meegemaakt dat mijn hele afdeling tijdens een presentatie van mij een velletje had uitgeprint.
Ik vond het wel humor... :wink:
En het mooiste was: niemand had BINGO!!! Niet eens een simpel rijtje...
[/offtopic]

Overigens, ik vind de zoekfunctie prima (en snel) werken, gewoon meerdere woorden gebruiken in je zoekopdracht.
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


06 feb 2009 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
horn, waar kan ik vragen om dat kwartje????????????????? :?:


06 feb 2009 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Lastige van de zoekfunctie op het PF kan weleens zijn dat 'ie niet naar een pagina binnen een draadje maar naar het hele draadje verwijst. En bij sommige draadjes kan dat nogal in de papieren lopen. :wink: Verder werkt 'ie prima trouwens.


06 feb 2009 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Gebruik de optie linksonder eens in het venster bij de zoekfunctie....

Geef resultaten weer als berichten ipv van onderwerpen waar hij standaard op staat. :idea:


Laatst bijgewerkt door Gert op 07 feb 2009 13:01, in totaal 1 keer bewerkt.



06 feb 2009 23:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
:oops: Nooit gezien...


07 feb 2009 1:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Rad911 schreef:
EriC4C schreef:
Als een zoekfunctie niet het gewenste resultaat oplevert terwijl de informatie wel aanwezig is dan ligt het altijd aan de manier waarop de zoekfunctie wordt gebruikt en niet aan de zoekfunctie zelf.

Hmmm... lijkt mij echt jippie....
Wat nu als de zoekfunctie bijvoorbeeld alleen maar de onderwerpen doorzoekt?

Dat is hier niet het geval en daar hebben we het toch over: het gebruik / de werking van de zoekfunctie van het PF?! :roll:
Wellicht ter verduidelijking: met "een zoekfunctie" is in bovenstaande opmerking "een zoekopdracht" bedoeld.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 feb 2009 14:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
@Eric: ik dacht dat je de logica binnen de aanroep bedoelde... vandaar mijn opmerking. :oops:
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


07 feb 2009 14:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:thumleft:
In dat geval zou jij (uiteraard) gelijk hebben.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


07 feb 2009 19:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht Re: Gebruik / werking van de zoekfunctie
misschien al gemeld (sorry, niet alle berichten gelezen)
Als ik zoek op een bepaald onderwerp krijg ik alleen (veel) resultaten van 2007 en eerder. Daarna niets.

Dacht; ik meld dat even.

Verder :thumleft:
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


15 apr 2009 4:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Re: Gebruik / werking van de zoekfunctie
Volgens mij was er al iets over gemeld in het topic voor reacties over de nieuwe site. :wink:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


15 apr 2009 7:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Gebruik / werking van de zoekfunctie
Goed, vanavond toch die index maar eens opnieuw op laten bouwen, druk druk druk......


16 apr 2009 18:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Gebruik / werking van de zoekfunctie
Ik zet over 3 minuten de herindexering aan, dus de zoekfunctie zal even niet beschikbaar, of ernstig traag, of ernstig incompleet zijn. Hopelijk is hij morgenochtend klaar ;)


16 apr 2009 22:57
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Gebruik / werking van de zoekfunctie
what's new... :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 apr 2009 23:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Gebruik / werking van de zoekfunctie
Met zulke vrienden ;)...


16 apr 2009 23:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Bericht Re: Gebruik / werking van de zoekfunctie
:popcorn: Spannend


17 apr 2009 7:50
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Gebruik / werking van de zoekfunctie
Jeps, maar hij was vanochtend ongeveer op 70%.... dusssssssssssssssssssss..... ;)

Update: Een en ander aangepast in de zoekfunctie, volgens mij moet hij het nu ECHT lekker en goed doen. Wie zijn de frequente zoekers, en wat vinden we wel en niet? ;)


17 apr 2009 9:10
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.