Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 19:36



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
'leuke-draadjes-vinden-die-ook-leuk-blijven' 

Ik vind ook dat op dit forum de laatste tijd steeds meer onzin de serieuze topics 'vervuilt':
eens 83%  83%  [ 19 ]
oneens 9%  9%  [ 2 ]
geen mening (jaja...) 9%  9%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 23

'leuke-draadjes-vinden-die-ook-leuk-blijven' 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 'leuke-draadjes-vinden-die-ook-leuk-blijven'
ErikE plaatste bovenstaande opmerking in een topic over hoe je dit forum het beste bij zou kunnen houden. Dat het steeds moeilijker was om 'leuke-draadjes-vinden-die-ook-leuk-blijven'

Ook ik zit een beetje op een punt 'wil ik nog alles lezen' of ga ik 'kritischer worden en alleen bepaalde topics volgen'.

Ik forum op mijn werk niet en als ik dan 's avonds thuiskomt heb ik regelmatig 100+ posts te lezen. Kost inmiddels toch een uur of 2 per dag en dat vind ik een beetje teveel van het goede.

Ik maak mezelf ook zeker schuldig aan onzin, probeer echter ook op zijn tijd nuttige links en antwoorden te plaatsen. De humor en de onzin zijn deels de charme van dit forum IMHO maar het moet niet de boventoon gaan voeren.

Als iemand zijn auto of onderdelen te koop zet, vraagt de volgende om foto's en krijg je meteen daarna 12 onzinposts. Op die manier jaag je dergelijke mensen weg en krijg je geen/minder 'advertenties' voor auto's en/of onderdelen. Toch een leuk onderdeel voor dit grote Porsche publiek.

Begrijp me goed, ik weet niet of je er wat aan kan doen of dat je er uberhaupt wat aan wil doen, maar als je het met bovenstaande eens bent, doe dan net als ik en denk een keertje extra na voordat je een onzin post in een serieus topic plaatst.
Begin desnoods een nieuw topic voor gesjopte foto's, reclames of niet-Porsche humor. Dan weet je tenminste waar je als lezer aan begint als je dat topic opent. :wink:

Het zou zonde zijn als we hierdoor juist de Porschekenners kwijtraken die hier voor 'Porsche' komen, maar het gevoel hebben dit te veel en te lang te moeten zoeken in het bos van (flauwe en leuke!) grappen...

Just my 2 pennies... :roll:

PS Alvast mijn excuses voor de door mij veroorzaakte vervuiling.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jan 2005 8:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
IK lees ook al lang niet alles meer en weet niet ofdat jullie het ook zien maar de "oude kern" laat steeds minder van zich horen...


03 jan 2005 8:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
..zoals wel vaker moet ik je voor een groot deel gelijk geven Harald. Dit is echter een probleem dat volgens mij heel moeilijk is op te lossen ; komt natuurlijk door de grote populariteit van het forum, dat het de laatste tijd zo enorm gegroeid is, waar ook ik schuldig aan ben. Als het idd zo doorgaat, krijg je de neiging om te denken dat het ten onder gaat aan zijn eigen succes. Door de gezellige sfeer hier (meestal :wink: ), en het feit dat mensen elkaar wat beter gaan kennen, worden er daardoor ook wat vaker niet-P onderwerpen besproken, of komen er vaker geintjes tussendoor. Misschien heel begrijpelijk, maar als je dan in een onderwerp valt zie je staads vaker dat het over iets HEEL anders gaat. Tja, wat nu, ook ik heb na zo'n verhaal geen passende oplossing.


Laatst bijgewerkt door Jurgen op 03 jan 2005 10:15, in totaal 1 keer bewerkt.



03 jan 2005 8:33
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Marcel schreef:
IK lees ook al lang niet alles meer en weet niet ofdat jullie het ook zien maar de "oude kern" laat steeds minder van zich horen...



idd.


03 jan 2005 8:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
harald helemaal eens
en moet ook hand in eigen boezem steken; ik kan zelf ook redelijk off-topic raken
misschien wat harder in zijn, daar is discussie overige zaken voor

daarnaast vind ik (maar wie ben ik, de man (nog) zonder Porsche :wink: )
dat er de laatste tijd meer wordt gehakketakt tegen elkaar, wat verder gaat als een leuk geintje
we moeten uit kijken dat het niet een petjes-gebeuren gaat worden

my two pennies
_________________________________________
Got coffee?


03 jan 2005 9:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Harald,

Helemaal eens. Ik lees ook al geruime tijd niet alles meer omdat ik er siimpelweg de tijd niet voor heb / wil nemen. Heb bij diverse andere fora ook dergelijke ontwikkelingen gezien met wegblijvende "oude kern", te veel berichten e.d. Het neigt er dan toe dat het aan zijn succes ten onder gaat. Uiteindelijk valt dat dan wel weer mee, maar leuker wordt het er niet van.

Aangezien ik dit op diverse fora al voorbij heb zien komen probeer ik zo veel als mogelijk on-topic te blijven en niet allerlei onzin te posten. Dat doe ik wel per msn/pb ;) Ik verbaas me dan ook over het feit dat er mensen zijn die het presteren om 300 berichten per maand :!: te plaatsen...... dat haal ik nog niet in een jaar :)

Paskal


03 jan 2005 10:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
We hebben denk ik allemaal wat boter op ons hoofd.

Ik weet ook niet hoe je dit op moet lossen. Uitbannen of verbieden lukt natuurlijk niet en alle off-topic shit consequent verwijderen is ondoenlijk voor de moderators. Een aparte off-topic-Porscherelated onzin-hoek voorkomt denk ik niet geheel vervuiling van serieuze draadjes.

Hoe is dat op nurburgring.nl aangepakt Paskal?


03 jan 2005 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Op nurburgring.nl was dat niet zo lastig. Dat forum is specifiek gericht op de Ring en daarom is als regel ingesteld dat alle niet-Ring-gerelateerde topics die buiten het onderdeel "Overig" geplaatst worden direct worden verwijderd. Om dit (zeker in het begin) enigzins te handhaven zijn een aantal extra moderators aangesteld.

Op een breed merk-forum (zoals dit) is dat uiteraard wat lastiger. Ik denk dat alle posters gewoon zoals Harald ook zei eerst even na moeten denken voordat je wat post.

Wat zou je je zoal af kunnen vragen:
- is mijn post on-topic
- heeft je post meerwaarde voor de rest van de lezers? Zo nee --> per PB/mail de vraag stellen
- etc.

Denk echter niet dat we de illusie moeten hebben dat alles on-topic zal worden en dat allerlei onzin achterwege blijft. Ben echter wel van mening dat bepaalde personen door bv. een moderator wel eens "aangesproken" zouden mogen worden op de inhoud van hun posts..... Wellicht voelen zij zich inmiddels aangesproken door deze topic ;)


03 jan 2005 11:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Ik betrap mijzelf regelmatig op berichten die "off topic" zijn en teven dat ik de laatste tijd veel minder topics aan het lezen ben.
Het bewaken van het "on topic" blijven door de mod's zal zeker bijdragen aan het voorkomen van onnodige vervuiling en de daar door ontstane "desinteresse" van vele lezers.
Desondanks komen er dagelijks leden bij en wordt het steeds lastiger dit te controleren.

Heb zelf niet de illusie dat het 100% zal verdwijnen, dat off topic gaan, maar elkaar er op wijzen zal zeker bijdragen aan meer leesplezier. :)


03 jan 2005 11:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
tja, moeilijk hoor.

Je begint elkaar beter te kennen waardoor je dus ook meer gaat chatten, als het ware. Dat maakt dit forum ook wel weer gezellig. Heb soms een hoop lol door wat er geschreven word, maar heel vaak sla ik ook topics over.

Ik vind wel dat een beetje off topic wel mag blijven maar dan in mindere mate dan nu. Van de 200 berichten per dag lees ik er misschien maar 50.

Het is wel een goede optie om een apart draadje te maken voor de grappen en grollen, dan kun je er zelf voor kiezen of je ze leest of niet. Dan blijft de rest wel on topic.

blijft moeilijk, maar voor een ieder een goed voornemen om even na te denken voordat je het plaatst.

Sandra
_________________________________________
Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~


03 jan 2005 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
eens met S&E.
ik vermaak me wel met dat geouwehoer maar kan begrijpen dat als je hier komt voor P talk je nogal gedesorienteerd raakt.


03 jan 2005 13:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
wolf schreef:
eens met S&E.
ik vermaak me wel met dat geouwehoer maar kan begrijpen dat als je hier komt voor P talk je nogal gedesorienteerd raakt.

Gerichte technische vragen krijgen ( bijna )altijd gericht antwoord,
dacht ik toch.


03 jan 2005 13:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Je reageert soms op een antwoord, waardoor het onderwerp een heel andere kant op schiet ; soms heeft dit wel een meerwaarde, maar ook heel vaak niet :lol: . Dit is natuurlijk moeilijk te voorkomen, heeft ook zijn charme, maar teveel weer niet.


03 jan 2005 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
RS-R schreef:
wolf schreef:
eens met S&E.
ik vermaak me wel met dat geouwehoer maar kan begrijpen dat als je hier komt voor P talk je nogal gedesorienteerd raakt.

Gerichte technische vragen krijgen ( bijna )altijd gericht antwoord,
dacht ik toch.


das waar in t begin is draad nog wel on topic daarna snel afdwalen naar andere kant wereld, zie oudejaarsloterij....


03 jan 2005 14:26
Profiel
Bericht 
Ja ik hoor natuurlijk niet tot de harde kern/veel langer aanwezige forummers dus ik zit te twijfelen wat ik moet klikken in de pol.

Ik houd er wel van om een beetje humor te lezen/schrijven.
als ik wat wil grappen en grollen doe ik dat vooral in de daarvoor aanleiding gevende topics.
De bijv. technische topics lees ik ook maar daar post ik weinig omdat ik daar weinig verstand van heb en idd vindt dat vooral die topics wel een beetje on-topic moeten blijven.
Maar een geintje op zn tijd moet kunnen denk ik.

Indien meerdere mensen zich op een gegeven moment ergeren dan is een simpel postje in het betreffende draadje met :

on topic aub

denk ik voldoende (in ieder geval voor mij meestal wel)

en indien mensen zich storen aan mijn posts, bij deze mn excuses, het is niet zo bedoeld.
Maar een plaatje tussendoor dat kost niet veel tijd om te lezen denk ik.

Verder als ik het publieke album teveel "bevuil" met FOtoshop creaties is het misschien een idee om een aparte map aan te maken voor dergelijke pics.
Nu moet ik iedere keer kijken in welke topic ik nu weer eens een bewerkte foto ga uploaden.
Mn eigen album is vol en daar kan ik dan weer wel in gaan deleten maar dan krijg je in oude draadjes ook de fotos niet meer te zien en dat vind ik helemaal vervelend als je een draaadje zit te lezen en de daarinbesproken pics worden niet meer weergegeven.


03 jan 2005 15:00
Bericht 
mmmmhhh ik zat nog even te denken, en ik denk dat ik een goed idee heb:

als je iets wilt posten wat grappig bedoeld is (of als grappige steek onder water) dan kunnen de moderators misschien een klikbaar buttontje maken wat je aan kunt klikken zodat je in een draadje gelijk kunt zien welke posts door de poster bedoeld zijn als grappig of als antwoord op een grappige opmerking.

De mensen die hier niet van houden kunnen dan deze berichten in het draadje simpel overslaan en de moderators kunnen evt achteraf een bericht aanmerken als grappig dus alsnog een (weet ik veel wat voor dingetje) naast dat berichtje plaatsen.

Hetzelfde geld voor postings die serieus zijn maar die of topic-gaan.


03 jan 2005 15:06
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Misschien de rubriek "techniek" en "te koop" strenger modereren en het off topic bannen !

In de overige threads stoort het off topic niet zo erg...


03 jan 2005 16:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Dank voor de reacties. Fijn dat ik kennelijk niet alleen sta.

Ik heb al een aantal keer voorgesteld om flauwe sh*t na een dag te deleten. Sommige off topic is nl. killing grappig en het komt best vaak voor dat ik in mijn eentje voor mijn scherm vreselijk hard zit te grinniken. Vind die humor nl. op dat moment leuk, echter na een dag is de grap eraf en stuurt het het topic vaak volledig een andere kant op.

Ik kan me voorstellen dat dat met het aantal berichten (kom net thuis, sinds 8 uur vanochtend 149 berichten 'gemist') bijna ondoenlijk is voor moderators.
Mijn voorstel is dan ook tweeledig:
Meer 'discussie topics' (er wordt heel veel onder de kop discussie geplaatst, omdat dit de duidelijkheid verhoogt. Suggestie:
- Porsche info op het www
- Porsche humor / funstuff
- Filmpje / Multimedia
- Porsche advertenties op het www
- Discussie

Verder wellicht aantal moderators uitbreiden om e.e.a. schoon te houden.
Veel vegen om topics voor het 'nageslacht' bondig en duidelijk te houden. Grappen die je een maand later leest zijn toch niet meer lachen...

En als poster van off topic grappen ook niet beledigd zijn als je posts verwijderd worden.

Mijn bedoeling was dat iedereen hier even over na zou denken. Mooi dat dat lukt... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jan 2005 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
He horn,

Je idee om wat meer scheiding in het discussie onderdeel aan te brengen lijkt me een goed plan. Immers, je hebt "Discussie" en "Niet-Porsche"... Maar op zich zou het geen kwaad kunnen om wat meer dingen kwijt te kunnen en dan is het idee voor "leuke links op het web" best een goede...

Wie weet ;)

Wel wil ik iedereen inderdaad oproepen, om even te denken voor het posten. Ondanks dat het inderdaad meestal ontzettend grappig is, raakt het na een aantal posts meestal kant nog wal, en da's op zich zonde van de potentie van een leuk topic (zow, hoe omslachtig kan je zeggen: MEER ON TOPIC POSTEN ;) )


03 jan 2005 21:05
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
HenkC2C die in een ander draadje al schreef:
Nou ik moet zeggen dat ik een stuk wijzer ben geworden :shock: :roll:


Het lijkt overigens wel dat het aantal nieuwe berichten per dag verdubbeld is de laatste maand...oei oei oei als dat maar goed gaat :wink:


Ik moet zeggen dat ik regelmatig na een dag werken de nodige dosis humor best kan gebruiken en hier deze in RUIME mate opdoe :D .

Toch heb ik de poll met "eens" beantwoord.

Ik heb in bovenstaande antwoorden een aantal zinvolle suggesties gelezen.

Het zou zeer jammer zijn wanneer we de dosis humor zouden moeten missen, zo ook de FO-toshops van Jacco (en anderen uiteraard), de suggestie van Jacco zelf om er een speciaal topic voor te openen lijkt mij dan ook welkom (is reeds gedaan geloof ik).

Het lijkt mij ook geen kwaad te kunnen om, op gepaste wijze, vaker te moderen en off topics ook als zodanig te betitelen en zonodig te verplaatsen/verwijderen bij grote storende factor.

Het zou jammer zijn wanneer dit forum zijn gezelligheid verliest maar het zou nog vervelender zijn wanneer een aantal toch belangrijke rakkers/junkies/superjunkies/teammembers/moderators/administrators etc. ...de steeds hoger wordende drempel uiteindelijk TE hoog gaan vinden om uiteindelijk geheel weg te blijven :roll:
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


03 jan 2005 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik volg dit forum al een tijdje en de laatste tijd is er wel meer ''klets'' op komen te staan is mijn menig.het of topic gaan dan.
en om eerlijk te zijn ben ik toch bij deze forum gekomen om meer te leren over het fenomeen porsche.want als je iets leuk en interresant vindt wil je je eigen er toch in verdiepen.je kunt wel een keer een geintje maken , maar ik denk dat je dat toch een beetje moet aanvoellen wanneer het wel en niet kan
_________________________________________
duitse laagvlieger


03 jan 2005 23:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
.... dit (ZÉÉR interessante :wink: ) draadje alleen al lijkt een aanzet om iedereen eens weer even te resetten voor wat betreft het plaatsen van ECHTE onzin....

Ik zou zeggen: niet al te veel aan doen verder. Voor je het weet is het hele Forum ge-restyled en ge-recategoriseerd :cry: .... dat moeten we nou ook weer nie hebben.

Gewoon even (2x) nadenken voordat je wat 'post'
_________________________________________
Take the long way home....


04 jan 2005 0:26
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ook ik heb lang getwijfeld voor ik het bovenste bolletje heb aangeduid.

Ik ben mij gaan hechten aan het forum omdat het grootste deel van de gebruikers gebeten zijn door het Porsche-virus.

Het feit dat je ervaring en kennis kan delen samen met een portie humor vind ik gewoon geweldig. In deze tijd van ernst en stress kan een portie humor wonderen verrichten dus vind ik dat dit niet helemaal verbannen mag worden(zal<aarschijnlijk ook niet de bedoeling zijn). Ik kan mij echter wel voorstellen dat als iemand met een ernstige vraag of probleem zit niet echt gebaat is met een hoop gezever, die soms wel echt uit de hand kan lopen, zodanig dat het zelfs niet meer leuk is. bv.krantenknipsel!!!

Als het dus echt uit de hand loopt, mag het van mij best verwijderd worden blijkt het echter leuk te zijn waarom dan gewoon geen ander topic van maken en afscheuren van het betreffenden onderwerp?

Eigenlijk zouden we zelf dat besef moeten hebben :roll:

Zelfkennis is begin van alle wijsheid :idea:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


05 jan 2005 1:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Je hebt wel wat teweeg gebracht Horn.





































Rustig op het forum. :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


05 jan 2005 13:03
Profiel WWW
Bericht 
Ja ik stuur nu alles via PB























































kan de rest niet meelachen of zich ergeren :wink:


05 jan 2005 14:56
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.